Kestositeiden käyttäjät hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Eli miten saatte ne puhtaiksi...? Vai jääkö pakosta tahroisiksi/värjäytyneiksi?

Meinaan että kun kakkatahratkin on vaipoissa melko pitävästi kiinni toisinaan niin entäs sitten...?

Pitääkö niitä liottaa ja laitatteko veteen jotain? Etikkaa? Puhdistuuko jokin tietty materiaali parhaiten?

(Niin ja en kaipaa mitään :x kommentteja! Tää sopii mun ajatusmaailmaan :) )

Minä käytän lähinnä kuppia mutta myös kestositeitä mulla on käytössä. Ja kyllähän niihin vähän tahroja tuppaa jäämään, parhaiten veri lähtee just sappisaippualla. Mie oon vähän huono nyt mitään neuvoja antamaan kun en kestoja varsinaiseen vuotoon käytä, mutta itse en liottele vaan huuhtelen ja laitan sappisaippuaa ja sit nakkaan joko pyykkikoriin tai pesukoneeseen oottamaan pesua.

Minä oon aina laittanu hetkeksi likoamaan kylmään veteen sidettä vaihtaessa, huuhtaissut vielä kerran hanan alla ja sitten heittäny märkänä pyykkikoriin, hyvin on puhdistuneet.

Löytyisköhän täältä selaamalla erilaisia konsteja:
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewforum.php?f=45&sid=57b0cf06bd8afe9db669bb8290574d02

trikoopintaiset puhdistuu paremmin, flanellipintaisiin jää tahroja.

niin ja ihan heitän pyykkikoriin vaan vähän kaksinkerroin taitettuna, joskus esipesen tai siis huuhtelen lavuaarissa ensin.

Minulla on tapana sutasta sappisaippuaa pintaan ennen koneeseen laittamista ja ihan tarpeeksi puhdasta tulee. Jäähän noihin välillä jotain tahrantynkää, mutta ei se haittaa kun veressähän ne taas hetken päästä on.

Ja kuukuppia käyttäisin minäkin jos värkki vielä joskus entisellään on :snotty:

Ja kakkavaippoihin on tapana myös laittaa sappisaippuaa (tosin jo sillon kun puhdistan kakat vaipasta) jos kakkatahra ei pelkällä vesi viruttelulla irtoa.

Yhteistyössä