Kestäisikö perheenne talous jos jäisit kolmeksi-neljäksi vuodeksi kotiin niin että ainoa tulosi olisi lapsilisä, eli et

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä me tultais toimeen, mut jouduttais tinkimään jonkun verran elämän pienistä iloista. Oon ollut nyt kotiäitinä jo 5-vuotta, kotihoidontuella viimeiset reilu 2v ja huhtikuussa kotihoidontukikin loppuu kun nuorin tulee 3v. Kolmas syntynee heinäkuussa, joten kauaa ei nyt joudu ilman rahaa olemaan.

No ei todellakaan. Lyhennysvapaatakaan ei saisi niin pitkäksi aikaa. Jos myytäisiin talo ja mentäisiin vuokralle ja käytettäisiin myynnistä saadut rahat, silloin ehkä. Mutta eipä olisi järkeä siinä, ei.

[QUOTE="lulu";23462335]rikkaat miehet teillä[/QUOTE]

No eipä sitä varten tartte olla rikas, elämä on vaan niin hyvällä mallilla ettei ole velkaa yms, joten tarvittaessa pystyy elämään erittäin pienelläkin rahalla.

[QUOTE="huh";23462339]Ei. Enkä edes halua kokeilla...
Ois aika luuseri olo miehen palkalla elellä... ;)[/QUOTE]
Luuseriolo muutaman vuoden kotiäitinä olosta? Happamia..

[QUOTE="huh";23462339]Ei. Enkä edes halua kokeilla...
Ois aika luuseri olo miehen palkalla elellä... ;)[/QUOTE] Näin en minä kokenut. Yhteinenhän se talous ja lapset ovat. Jos yhdessä näin päätetty niin miksi tuntea itseni luuseriksi?????

Kestää. Kohta vuosi menty noin. Miehen palkka n 3500e. Lainaa reilu 100 000. Ei tässä kovin leveästi eletä mut kohtuudella kuitenkin.
Suurin syy mun kotona oloon on se et mies on niin paljon pois. Ei olis enää kohtuullista lapsille jos näkisivät minuakin vain pari tuntia illasta jos sitäkään.

Miehen tulot nettona 1900-2700kk. Ja siihen 2 lapsilisät. Eli pahimpana kuukautena olisi vain 2100e käytössä. Asumiseen menee 1400/kk joten aika helvetin tiukkaa tekisi.

No eipä sitä varten tartte olla rikas, elämä on vaan niin hyvällä mallilla ettei ole velkaa yms, joten tarvittaessa pystyy elämään erittäin pienelläkin rahalla.

Tai niinku meillä on otettu lainaa ottaessa eli asuntoa ostaessa huomioon se, että halutaan hoitaa lapset kotona mahd. pitkään. (Ihan ollaan siis miehen kanssa yhdessä jo ennen lapsia puhuttu että haluamme lasten saavan kasvaa kotona mahd. pitkään.) Asutaan siis vähän pienemmin ku haluttais. Haaveissa omakotitalo, tyydyttiin paritaloon. Tosin tässäkin tilaa, kaikille omat huoneet ja uusikin on et ei voi valittaa.. Mut me säästetään tosi monessa asiassa mihin toiset tuhlaa. Eikä ikinä ole tarvinnut lyhennysvapaita edes ajatella, kun lainat on mitoitettu sen mukaan ettei mun tuloja olla laskettu pakollisiksi.

Tai niinku meillä on otettu lainaa ottaessa eli asuntoa ostaessa huomioon se, että halutaan hoitaa lapset kotona mahd. pitkään. (Ihan ollaan siis miehen kanssa yhdessä jo ennen lapsia puhuttu että haluamme lasten saavan kasvaa kotona mahd. pitkään.) Asutaan siis vähän pienemmin ku haluttais. Haaveissa omakotitalo, tyydyttiin paritaloon. Tosin tässäkin tilaa, kaikille omat huoneet ja uusikin on et ei voi valittaa.. Mut me säästetään tosi monessa asiassa mihin toiset tuhlaa. Eikä ikinä ole tarvinnut lyhennysvapaita edes ajatella, kun lainat on mitoitettu sen mukaan ettei mun tuloja olla laskettu pakollisiksi.

Halutaan?
Miten teillä on mahdollista molempien olla hoitamassa lapsia kotona yhtäaikaa? Vai oletteko te vuorotellen?

Yhteistyössä