Kestääkö monenkin työpäivä kokonaisuudessaan vain 8h?

• Viestiketjun aloittaja ploppis
  • Ensimmäinen viesti
"jokuvaan"
Itse olen toimistohommissa ja kyllä työpäivä on kokonaisuudessaan 8 h. Puolen tunnin lounastauko kuuluu tuohon eli oikea työaika on 7,5 h. Tosin usein se lounaustauko venyy reilusti yli puolen tunnin ;) En silti jää pidempään töihin.

gklö
Minulla on työaika 120 h kolmessa viikossa, keskimäärin siis 7 h 40 min, jos oikein muistan. Päivien pituudet vaihtelee kuudesta kahdeksaan ja varttiin. Ruokatauko 20min ja kahvitauko 10min. kuuluvat työaikaan.

Joskus olin kesätöissä kaupassa ja siellä oli ruokatunti, joka ei kuulunut työaikaan, en tykännyt siitä, puuduttavaa kököttää tunti kaupan taukotilassa, eikä yleensä ollut hoidettavia asioitakaan

vierasss
[QUOTE="mama";29753732]7,15 min + ruokis (voi pitää sen pituisen kun haluaa), liukuva työaika aamulla klo 7 - 9 välillä ja iltapäivällä klo 15 - 18. Työmatka 2 km :)[/QUOTE]
sama täällä, paitsi työmatka 3 km :)

"piip"
Työpäivä kestää 8h (ruokailu kuuluu työaikaan, päiväkodissa kun syödään lasten kanssa). Kerran viikossa työajanlyhennys, jolloin työpäivän pituus on 6h15min. Matkoihin varaan noin vartin per suunta (kuljen pyörällä/kävellen). 2-vuorotyötä teen, kuten myös mieheni. Lapset jo niin isoja, että riittää kun on ruokaa valmiina jääkaapissa.

mulla
Ei oo työaikoja mulla. Töitä tehdään niin paljon kuin jaksaa ja kun niitä on/ovat akuutteja. Joskus on tunnin päiviä, joskus 16-tuntisia. Aika hyvin saa itse päättää miten tekee. :)

Vierras
Mulla on työpäivä 7h38min, siihen siältyy 'pikainen lounas työn ohessa' eli n 20min. Jos haluaa muita taukoja niin ne pidentää sitten työpäivää. Työmatkaan menee autolla n 10min joten työaika jää työmatkoineenkin juuri alle 8h. Toki noin normaalisti teen pidempää päivää kun lasten hammasläkrejä, neuvoloita, päiväkodin tapahtumia yms omalla ajalla joidettavia menoja on melko usein niin normipäivät
On sitte vähän pidempiä.

-.-.-
Meillä työpäivä 8h + 0,5h lounas. Ja meille kertyy pekkasia jonkin verran.

Hiljaisina aikoina voidaan joskus jättää ruokis pois ja lähtä aiemmin töistä. Kuitenkin suurin osa työstä on puhelimessa puhumista, niin sillä on väliä istuuko toimistolla just silloin.

"Vieras."
Mulla työpäivään tulee lisäksi 30min palkaton ruokatunti, eli normaalityöpäivän pituus olisi 8,5h. Noi työpävien pituudet kuitenkin vaihtelee 7,5h ja 9,5h välillä, joskus on 12h pituisia päiviä joihin kuuluu kaksi noita palkattomia ruokatunteja.

kajaanissa
Sattu topicci silmään, niin pakko repäistä pohjat. Anteeksi jo etukäteen :D

Asutaan Kuopiossa, mutta käyn töissä Kajaanissa. Ajomatkaa tulee päivässä 340 km ja päivälle pituutta 8h plus 5h ratissa. Olen monesti vaatinut muuttoa ja yhden hirvikolarin jälkeen vaimo suostuikin alustavasti, mutta pyörti sitten päätöksensä.

Valittaa kavereilleen, ettei mies ole lasten kanssa, mutta ei anna mahdollisuutta muuttaa asiaakaan. Edes työasunto ei käy päinsä, että nukkuisin välillä siellä.

Tässä naureskellut, että monta hirveä on saanut väistettyä, mutta kohta se toinen osuu pahemmin. Saas nähdä miten käy.

Yhteistyössä