Kestääkö 3-vuotias viiden päivän eron äidistään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "leenu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"leenu"

Vieras
Mun pitäis päättää lähdenkö ystävättäreni kanssa viiden päivän lomalle Ranskaan. Poika (3v.) jäisi isänsä kanssa siksi aikaa. Päivät olisi siis päiväkodissa ja illat isän kanssa. En vain osaa päättää. Toisaalta olisi ihanaa viettää kunnon loma parhaan kaverin kanssa ja kerrankin unohtaa äidin velvollisuudet. Toisaalta tiedän, että sekä minulle että pojalle tulee kamala ikävä... Osaanko sitten kuitenkaan nauttia lomasta...

Kyllä kestää ja kestät sinäkin, ikävä ei ole mikään paha asia, kun kyse ei ole siitä, että lapsi olisi huonossa hoidossa. Nauti lomastasi ja ystäväsi seurasta.

No mun ei tarvitsisi miettiä hetkeäkään, kun olis laukku jo pakattu :). Meillä ainakin pärjäisivät mainiosti niin mies kuin lapsetkin. Ja ovat pärjänneetkin. Kun poika oli 8kk ja tyttö reilun kaksi olin parhaan kaverini kanssa lähes viikon espajassa. Ja hyvin meni kotona ja reissussa. Nyt on kolmas tulossa ja olen jo ilmoittanut lähteväni ensi kesänä jonnekin jonkun kanssa. Itse asiassa parin kaverin kanssa on jo suunnitelmat aika pitkällä.
Ja siis näillä reissuilla syödään, nukutaan, shoppaillaan ja katsellaan nähtävyyksiä ja rentoudutaan hyvässä seurassa. Ei ole mitään bilereissuja.Lasten kanssa käydään sit etelässä, mut kaikki kaupunkilomat niiden kanssa voi unohtaa :D.

Totta kai, itsekin olin neljä päivää Ranskassa pojan ollessa 3v. Kyseessä oli tosin työmatka mutta ei se nyt varsinaisesti muuta asiaa. Laatuaikaa pelkästään iskän kanssa kerrankin. :)

[QUOTE="joo";26969054]Mä menisin varmasti ja nauttisin olostani täysin rinnoin :)
Arveletko että lapsi pärjäisi ilman isää tuon ajan?[/QUOTE]

Mies on ollut pisimmillään viikon reissussa ja lapsi kyllä sinä aikana muutaman kerran itki ikäväänsä (iltaisin väsyneenä), mutta ei mitään sen vakavampaa.:) Myönnettäköön, että minä olen hoitanut lasta selvästi enemmän kuin mies ja valitsen esim. joka päivä lapselle vaatteet päiväkotiin ja pakkaan repun. Hieman mietityttää miten mies pärjää näistä vaativista tehtävistä.:) No, on kai se ihan aikuisen aivoilla varustettu... Ei siis ole tosiaan mikään epäluotettava renttu, mutta... vähän jännittää tajuaako mies vaatettaa lapsen järkevästi ja vaihtaa likaantuneet vaatteet puhtaisiin. Siis varmaan tajuaa jos on oikeasti vaatteet ihan sotkussa, mutta ei varmaan ole yhtä tarkka kuin minä...

[QUOTE="leenu";26969166]Mies on ollut pisimmillään viikon reissussa ja lapsi kyllä sinä aikana muutaman kerran itki ikäväänsä (iltaisin väsyneenä), mutta ei mitään sen vakavampaa.:) Myönnettäköön, että minä olen hoitanut lasta selvästi enemmän kuin mies ja valitsen esim. joka päivä lapselle vaatteet päiväkotiin ja pakkaan repun. Hieman mietityttää miten mies pärjää näistä vaativista tehtävistä.:) No, on kai se ihan aikuisen aivoilla varustettu... Ei siis ole tosiaan mikään epäluotettava renttu, mutta... vähän jännittää tajuaako mies vaatettaa lapsen järkevästi ja vaihtaa likaantuneet vaatteet puhtaisiin. Siis varmaan tajuaa jos on oikeasti vaatteet ihan sotkussa, mutta ei varmaan ole yhtä tarkka kuin minä...[/QUOTE]

Mitä väliä sillä on, vaikkei olisikaan yhtä tarkka vaatteiden puhtauden suhteen?

Jos tuo on suurin ongelmasi tässä asiassa, niin aika hyvä mies sulla taitaa olla :D

[QUOTE="eee";26969194]Mitä väliä sillä on, vaikkei olisikaan yhtä tarkka vaatteiden puhtauden suhteen?

Jos tuo on suurin ongelmasi tässä asiassa, niin aika hyvä mies sulla taitaa olla :D[/QUOTE]

No niinhän tuo taitaa olla.:)

[QUOTE="leenu";26969035] Poika (3v.) jäisi isänsä kanssa siksi aikaa. Päivät olisi siis päiväkodissa ja illat isän kanssa. [/QUOTE]

Tuota... mikähän tässä nyt on se todellinen ongelma? Jaa että pärjääkö poika erossa äidistään vai toisinpäin? Eikös isä nyt kuitenkin ole lapsen toinen vanhempi...?

[QUOTE="leenu";26969166]Mies on ollut pisimmillään viikon reissussa ja lapsi kyllä sinä aikana muutaman kerran itki ikäväänsä (iltaisin väsyneenä), mutta ei mitään sen vakavampaa.:) Myönnettäköön, että minä olen hoitanut lasta selvästi enemmän kuin mies ja valitsen esim. joka päivä lapselle vaatteet päiväkotiin ja pakkaan repun. Hieman mietityttää miten mies pärjää näistä vaativista tehtävistä.:) No, on kai se ihan aikuisen aivoilla varustettu... Ei siis ole tosiaan mikään epäluotettava renttu, mutta... vähän jännittää tajuaako mies vaatettaa lapsen järkevästi ja vaihtaa likaantuneet vaatteet puhtaisiin. Siis varmaan tajuaa jos on oikeasti vaatteet ihan sotkussa, mutta ei varmaan ole yhtä tarkka kuin minä...[/QUOTE]

Mä oon ihan varma että mies hoitaa asiat siinä kuin sinäkin, omalla tavallaan toki. Eihän tää oikeestaan mulle kuulu, mut ihmettelen minä vähän miten teillä voi olla kolmen vanha lapsi, etkä sä tiedä miten mies sen kanssa pärjää. Ei pahalla, mutta en vaan osaa kuvitella omalle kohdalleni.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="joo";26969319]Mä oon ihan varma että mies hoitaa asiat siinä kuin sinäkin, omalla tavallaan toki. Eihän tää oikeestaan mulle kuulu, mut ihmettelen minä vähän miten teillä voi olla kolmen vanha lapsi, etkä sä tiedä miten mies sen kanssa pärjää. Ei pahalla, mutta en vaan osaa kuvitella omalle kohdalleni.[/QUOTE]

Ihmettele vaan...:) Kyllä mies on lasta hoitanut, mutta ei koskaan päivää pidempää aikaa. Voi olla, että selviää viidestä päivästä helpostikin. En vain voi tietää kun ei ole kokemusta. Ja kyllä, olen varmasti "ominut" liika lapsen hoitoa itselleni. Ehkä tämä matka on hyväkin juttu, tuleepahan vihdoin venytettyä napanuoraa. Ja jos ja kun näen, että mies pärjää niin ehkä matkan jälkeen mies ottaa enemmän vastuuta lapsenhoidosta jatkossakin.

Kyllä varmasti pärjää!Äiti ei ehkä pärjää. Itse olin reissussa 4 yötä, ja tiukkaa teki.=)
Laps oli sillon 1v7kk. Ja nyt oli toisen lapsen syntymän aikaan 1 viikon isänsä kanssa kun olin sairaalassa pikkuisen kanssa.Eivät päässeet edes kattomaan kumpikaan.Se se vasta tiukkaa tekikin!
Sinuna lähtisin kuitenkin tuulettumaan välillä.=)

Jäähän sen 3v isän kanssa kotiin, joten en näe asiassa mitään ongelmaa. Hyvää matkaa vaan!

Itse oli just 4päivän lomalla, mies kotona vajaa 2veen, 5veen ja 6veen kanssa. Ja mä olen varmaan ihan kamala äiti, kun ei mun tullut edes ikävää mun poikia :D Minusta oli vaan ihanaa päästää lomalle, rentoutua, olla muutama päivä muuta kun äiti-äiti-äiti-äiti.... Ja ei kyllä kotonakaan mitään ongelmaa ollut, yhtälailla se mies ne lapset hoiti kun itse olisin hoitanut hänen reissun aikana.