Keskustelutaito verkossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Keskustelupalstojen aika on pääasiassa ohi koska nykyään on sosiaalinen media missä ihmiset keskustelevat. Jäljellä on enää lähinnä näitä suomikaksnelosia, vauvoja ja vastaavia palstoja missä keskustelevat etupäässä ne jotka eivät ole sosiaaliseen mediaan tervetulleita. Eli esimerkiksi syrjäytyneet ja persut. Keskustelun laatu on sitten mitä on, kun pääosa keskustelijoista on mitä on.

Keskustelupalstojen aika on pääasiassa ohi koska nykyään on sosiaalinen media missä ihmiset keskustelevat. Jäljellä on enää lähinnä näitä suomikaksnelosia, vauvoja ja vastaavia palstoja missä keskustelevat etupäässä ne jotka eivät ole sosiaaliseen mediaan tervetulleita. Eli esimerkiksi syrjäytyneet ja persut. Keskustelun laatu on sitten mitä on, kun pääosa keskustelijoista on mitä on.

Öh.

Noissa kuviin keskittyvissä saiteissa ei keskustella. Heitetään vaiin "oooh" tai "oot upea" tai sit ku joku menee heittämään vastamielisen (törkeän) mielipiteen ni tapellaan siitä.

Täällä sanoilla on merkitystä.

Nmjoo, ehkä tämä palsta on muuttunut tällaiseksi loanheitoksi, kun tosiaan ei enää ole olemassa kovin monta keskustelupalstaa, joten "kaikki" tulevat tänne. Olen ymmärtänyt, että suomi24 on vielä astetta pahempi. Ja onhan se selvästi nähtävissä, että ihmiset voivat pahoin ja valitettavasti osa ihmisistä siten purkaa pahaa oloaan haukkumalla toisia netissä.

Nmjoo, ehkä tämä palsta on muuttunut tällaiseksi loanheitoksi, kun tosiaan ei enää ole olemassa kovin monta keskustelupalstaa, joten "kaikki" tulevat tänne. Olen ymmärtänyt, että suomi24 on vielä astetta pahempi. Ja onhan se selvästi nähtävissä, että ihmiset voivat pahoin ja valitettavasti osa ihmisistä siten purkaa pahaa oloaan haukkumalla toisia netissä.

On vielä paljon hyviä keskustelupalstoja. Mutta ne yleensä ovat jonkun aiheen ympärille rakentuneet. En viitsi mainita niitä, koska en halua että jokku tulis sinne syytämään juttujaan. Toisaalta jos samaa tasoa olisi kuin täällä, niin bännättäisiin. Nuo foorumit on kyllä poikkeuksetta kirjautumisen vaativia.

Oikeesti keskustelupalstat pysyy hyvinä vain jos tietynlainen viestintä estetään. Mutta se onkin taitolaji, että se menee oikein. Eli että on ilmaisunvapaus, mutta valesaaste estetään.

Tuohon päästään vain siten, että "erikoisten" väitteiden esittäjille on se todistustaakka ja todisteiden oltava sitten kunnolliset.

Sitten jos näiden "vaihtoehtotutuuksien" esittäjiä ei ole liikaa ja he osaavat asiat oikeesti perustella, niin sitten heidän kanssa voi keskustella. Mutta jos palstalla on yli 80% erilaisia vaihtehtototuuksia esittäviä ilman kunnon perusteita:

- rokotevastustajat
-ilmastonmuutosdenialistit (Samoja argumentteja kuin täällä. Ei oo ilmastonmuutosta ja vaikka olis niin ei oo ihmisestä kiinni, Eikö ainakaan suomalaisesta. Nih!)
- USA:n vaalivilppiin uskovat
- Venäjä... noe n viitti ees mainita, tämä tosin vähentynyt oleellisesti. Kaipaan jopa hieman "omilla" palstoille näitä Venäjän puolustajia. Täällähän oli se Koowee mielenkiintoinen esimerkki. Harmi kun jäi vähän etäiseksi, että mikä oli kaverilla homman nimi.

Kyllä varmasti moni palstalainen käyttää myös somea. Mutta moni ei keskustele mielipiteistään tuttujen kanssa koska ei halua leimautua. Ei uskalleta, niin se vaan on. En itse ollut ennen mikään rasisti tai maahanmuuttokriittinen. Nyt olen koska valitettavasti on valtava määrä omakohtaista huonoa kokemusta karttunut. Ne hyvät on yksittäistapauksia valitettavasti. En sano mielipiteitäni ääneen, ja varmasti minua edelleen pidetään tosi vasemmistolaisena ja suvaitsevaisena. Varmasti on paljon muitakin jotka salaavat todelliset tuntonsa. Ja omat näkemykset on muuttuneet sen jälkeen kun muutin alueelle jossa on paljon mamuja. Silloin kun asuin alueella jossa ei ollut, olin tosi suvaitsevainen vaikka sitä ennenkin oli rankkoja huonoja kokemuksia, mutta hei nehän oli niitä yksittäistapauksia. Olen myös aina ollut tosi perinnerakas, ja harmittaa miten suomalainen kulttuuri on kuolemassa vain suvaitsevaisuuden ja monikulttuurin takia. Toki harmittaa myös se että vaaleat hiukset ja siniset silmät tulee katoamaan tältä planeetalta.

• Tykkää
Reactions: Echo
On vielä paljon hyviä keskustelupalstoja. Mutta ne yleensä ovat jonkun aiheen ympärille rakentuneet. En viitsi mainita niitä, koska en halua että jokku tulis sinne syytämään juttujaan. Toisaalta jos samaa tasoa olisi kuin täällä, niin bännättäisiin. Nuo foorumit on kyllä poikkeuksetta kirjautumisen vaativia.

Lapsiperheaiheisia keskustelupalstoja ei enää ole.

Kyllä varmasti moni palstalainen käyttää myös somea. Mutta moni ei keskustele mielipiteistään tuttujen kanssa koska ei halua leimautua. Ei uskalleta, niin se vaan on. En itse ollut ennen mikään rasisti tai maahanmuuttokriittinen. Nyt olen koska valitettavasti on valtava määrä omakohtaista huonoa kokemusta karttunut. Ne hyvät on yksittäistapauksia valitettavasti. En sano mielipiteitäni ääneen, ja varmasti minua edelleen pidetään tosi vasemmistolaisena ja suvaitsevaisena. Varmasti on paljon muitakin jotka salaavat todelliset tuntonsa. Ja omat näkemykset on muuttuneet sen jälkeen kun muutin alueelle jossa on paljon mamuja. Silloin kun asuin alueella jossa ei ollut, olin tosi suvaitsevainen vaikka sitä ennenkin oli rankkoja huonoja kokemuksia, mutta hei nehän oli niitä yksittäistapauksia. Olen myös aina ollut tosi perinnerakas, ja harmittaa miten suomalainen kulttuuri on kuolemassa vain suvaitsevaisuuden ja monikulttuurin takia. Toki harmittaa myös se että vaaleat hiukset ja siniset silmät tulee katoamaan tältä planeetalta.

Täällä maalla asuvalle tuo menee ihan päinvastoin. Ei kehtaa sanoa mitään esim. ilmastonmuutoksesta kun heti alkaa joku itseoppinut saarnaamaan, että "se on ihan huijausta" jne. Koronassa oli yllättävän iso osa tosiaan nrokotevastaisia, asiasta ei todellakaan kannattanut puhua. Ei ihmekkään, että täällä puhutaan vain säästä ja autoista. Autotkin jo arkaluontoinen asia...

Eilen vein lapsen kaverin luo ja tuli sitten hänen isänsä kanssa juteltua niitä näitä. Kiinnitin huomiota, että autossa oli Trump-tarra. Siitä en kehdannut kysyä, mutta heitin ihan jotain tästä Ukrainan sodasta. No sieltä tuli heti suunnilleen, että "Bidenin vika". No en lähtenyt sinällään juttelemaan. Ihan mukava mies muuten.

Tosi harvassa on ne joiden kanssa voi politiikasta puhua ees vähän "normaalisti".

Silti monen kanssa on aina niitä yhteisiä asioita. En sinällään ymmärrä miksi jotkut rupeaa nöille saarnamaan. Ei ne koskaan muuta mieltä. Oikeasti musta alkaa tuntua siltä, että aidosti mieltä osaavat muuttaa korkeastikoulutetut ja aidosti fiksut ihmiset. Näitä on vaan 5% ihmisistä. En varmaan kuulu siihen porukkaan.

Mä en laittanut oikeita tietoja. S-postin os. on nimimerkki.

Minulla on myös useita keksittyjä spostiosoitteita eri somen kirjautumisia varten. Ne tietenkin voidaan jäljittää minuun, jos on jollakin viranomaisella tms tarvetta. Mutta miksi olisi, en ole rikollinen, haluan vain piilottaa oman henkilöllisyyteni enkä jaa sitä eteenpäin.
Omaa ns virallista nimelläni tulee käytettyä harvoin ja virallisiin juttuihin vaan.

Joo. Ennen keskustelupalstat oli pikemminkin yhteisöllisiä. Nykyään vain toisten haukkumista ja vastakkainasettelua varten. Itse olen lopettanut keskustelupalstoilla käynnit käytännössä kokonaan. Myrkyllinen ympäristö.

Joo. Ennen keskustelupalstat oli pikemminkin yhteisöllisiä. Nykyään vain toisten haukkumista ja vastakkainasettelua varten. Itse olen lopettanut keskustelupalstoilla käynnit käytännössä kokonaan. Myrkyllinen ympäristö.

Vastakkainasettelua on aina ollut. Ja pohjimmiltaan ihan samaa vieläpä. Nyt huvittaa, että jo ysärillä ma muaihe oli pinnalla ja kauhee vastakkainasettelu. Silloin tapahtui sama, maahanmuuttorealistit savustettiin ulos ja rasistit jatkoi riehumista. Silloin nuo oli ihan oikeita rasisteja, koko ajan tuli yöntimo sitä tätä ja tota.... Nee_eri-sanaa viljeltiin jo törkeän rasistisia kuvia läheteltiin koko ajan.

Nyt ei enää samanlaisia kuvia lähetellä, mutta maahanmuuttorealistit häädetty täältäkin.

Maahanmuuttorealisti = Tajuaa, että nykyisenkaltainen maahanmuutto ei tuhoa Suomea. Tajuaa myös, että tarvitsemme ulkomaista työvoimaa jo nyt. Maahanmuuttorealisti ei kuitenkaan sulje silmiään maahanmuuton ongelmilta, vaan suhtautuu niihin realistisesti ja rakentavasti. Ei syyllistämällä.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä