keskusteltaisko välillä taas uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Uskotko siis perisyntiin?
Kyllä, se kuka meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :attn:
Onko siis vastasyntynyt vauva myös syntinen?
No raamatun mukaan, mutta sitten taas lapset kyllä pääsevät suoraan taivaaseen.
siis vastasyntynyt on perisynnin alainen jo syntyessään, mutta eihän vauva mitään syntiä ole tehnyt. Sitten kun ihminen tietoisesti alkaa tehdä syntiä, Hän todella tarvitsee Jeesusta Vapahtajakseen. Lapset ovat Jumalan omia, ja Jeesus rakasti erityisesti lapsia.
tätä juuri tarkoitin, antakaa lasten tulla minun tyköni sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.

Koskeeko tämä vain uskossa olevien lapsia, vai kaikkien, ateistienkin lapsia?

 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Uskotko siis perisyntiin?
Kyllä, se kuka meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :attn:
Onko siis vastasyntynyt vauva myös syntinen?
No raamatun mukaan, mutta sitten taas lapset kyllä pääsevät suoraan taivaaseen.
siis vastasyntynyt on perisynnin alainen jo syntyessään, mutta eihän vauva mitään syntiä ole tehnyt. Sitten kun ihminen tietoisesti alkaa tehdä syntiä, Hän todella tarvitsee Jeesusta Vapahtajakseen. Lapset ovat Jumalan omia, ja Jeesus rakasti erityisesti lapsia.
tätä juuri tarkoitin, antakaa lasten tulla minun tyköni sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.

Koskeeko tämä vain uskossa olevien lapsia, vai kaikkien, ateistienkin lapsia?
kaikkia lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Uskotko siis perisyntiin?
Kyllä, se kuka meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :attn:
Onko siis vastasyntynyt vauva myös syntinen?
No raamatun mukaan, mutta sitten taas lapset kyllä pääsevät suoraan taivaaseen.
siis vastasyntynyt on perisynnin alainen jo syntyessään, mutta eihän vauva mitään syntiä ole tehnyt. Sitten kun ihminen tietoisesti alkaa tehdä syntiä, Hän todella tarvitsee Jeesusta Vapahtajakseen. Lapset ovat Jumalan omia, ja Jeesus rakasti erityisesti lapsia.
tätä juuri tarkoitin, antakaa lasten tulla minun tyköni sillä heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta.

Koskeeko tämä vain uskossa olevien lapsia, vai kaikkien, ateistienkin lapsia?

kaikkia lapsia
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Nyt minä menen levolle omien kultaisten lapsipalleroisteni vierelle, Kaikille levolle lasken luojani armias ole suojani jos sijaltain en nousisi taivaaseen ota luoksesi, aamen :wave:
aamen, hyvää yötä, Jeesus kanssanne:).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Uskotko siis perisyntiin?
Kyllä, se kuka meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :attn:
Onko siis vastasyntynyt vauva myös syntinen?
No raamatun mukaan, mutta sitten taas lapset kyllä pääsevät suoraan taivaaseen.

Entäs jos lasta ei ole kastettu ennen kuolemaa?
Kyllä taivaanisä ja Jeesus pitävät huolen omistaan :hug:
Kyllä piennä kuolleet vauvat ovat "tallella Taivaassa"

Jumala on kuitenkin tarkoittanut että tavallinen tie Taivaaseen kulkee kasteen ja uskon kautta (järjestyksellä ei ole väliä).
Mutta Jumala on armollinen ja oikeudenmukainen ja osaa varmasti toimia oikein jokaisen ihmisen kohdalla.

 
..
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
uskon ainoastaan faktaan,tieteeseen
mielestäni uskonnot aiheuttavat liian paljon kärsimystä ihmiskunnalle
sun mielestä tiede=fakta? olen hiukan eri mieltä. tiedekin on eräänlainen uskomus. fiksut tiedemiehet myöntävät oman tietämättömyytensä. ei kukaan ihminen tiedä kaikkea, ei tiedekään voi selittää kaikkea, vaikka kovasti koittaakin.
tiede on todistettavissa, sä et voi todistaa että sun usko on ainoa oikea
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heikot ihmiset uskoo johonkin suurempaan voimaan koska eivät kestä sitä että olisivat itse vastuussa elämästään. Jotenkin ymmärrän tuon uskon sivistymättömissä kulttuureissa, mutta ei tällä tietomäärällä mitä meillekin annetaan, pitäisi kenenkään olla enää niin sokea että uskoo johonkin joka on pelkkä keino ihmisten hallitsemiseksi. Pitäisi osata ajatella itse ja huomata jumalan olemassaolon mahdottomuus.
Ei ne sulje toisiaan pois! Usko korkeampaan voimaan ja vastuu omasta elämästä. :) Mä uskon Jumalaan. Uskon myös karman lakiin.

Niin, ajatella itse, pohtia, ja huomata Jumalan olemassaolo. Se voi mennä niinkin päin. Ja se tietomäärä, eihän se riitä mihinkään! On niin paljon asioita joita tiede ei selitä/ymmärrä. Sit on näitä ihmisiä, jotka sulkee silmänsä. Eli ei usko ennen ku itse järjellä ymmärtää ja voi aivan omin silmin nähdä tai kokea, jos uskoo sittenkään...
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
uskon ainoastaan faktaan,tieteeseen
mielestäni uskonnot aiheuttavat liian paljon kärsimystä ihmiskunnalle
sun mielestä tiede=fakta? olen hiukan eri mieltä. tiedekin on eräänlainen uskomus. fiksut tiedemiehet myöntävät oman tietämättömyytensä. ei kukaan ihminen tiedä kaikkea, ei tiedekään voi selittää kaikkea, vaikka kovasti koittaakin.
tiede on todistettavissa, sä et voi todistaa että sun usko on ainoa oikea
hmmm..eilen katsoin yle teemalta aikamoista tiededokumenttia bermudan kolmion "mustasta aukosta". siinä puhui erilaisia dr.arvonimellä olleita ihmisiä, ja aika hullulta kuulosti. madonreikä menee mariinien haudasta bermudaan jne. jos ajatellaan esim darwinia, niin hänkin sanoi että tämä ei ole mikään absoluuttinen totuus. Miten todistetaan kauan sitten ollut asia vuorenvarmasti? Jeesus kyllä toimii tänäkin päivänä ja parantaa mm ihmisiä. Mutta uskon asioista EI kannata lähteä kyllä väittelemään.
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heikot ihmiset uskoo johonkin suurempaan voimaan koska eivät kestä sitä että olisivat itse vastuussa elämästään. Jotenkin ymmärrän tuon uskon sivistymättömissä kulttuureissa, mutta ei tällä tietomäärällä mitä meillekin annetaan, pitäisi kenenkään olla enää niin sokea että uskoo johonkin joka on pelkkä keino ihmisten hallitsemiseksi. Pitäisi osata ajatella itse ja huomata jumalan olemassaolon mahdottomuus.
Ei ne sulje toisiaan pois! Usko korkeampaan voimaan ja vastuu omasta elämästä. :) Mä uskon Jumalaan. Uskon myös karman lakiin.

Niin, ajatella itse, pohtia, ja huomata Jumalan olemassaolo. Se voi mennä niinkin päin. Ja se tietomäärä, eihän se riitä mihinkään! On niin paljon asioita joita tiede ei selitä/ymmärrä. Sit on näitä ihmisiä, jotka sulkee silmänsä. Eli ei usko ennen ku itse järjellä ymmärtää ja voi aivan omin silmin nähdä tai kokea, jos uskoo sittenkään...
päinvastoin, usein uskovilla on keskimääräistä korkeampi moraali. Ja se on ns. sisäsyntyistä. "ihmisten hallitsemiseksi", en ajattele noin. Usko Jeesukseen vapauttaa ihmisen elämään sitä elämää, jota Jumala on tarkoittanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
päinvastoin, usein uskovilla on keskimääräistä korkeampi moraali. Ja se on ns. sisäsyntyistä. "ihmisten hallitsemiseksi", en ajattele noin. Usko Jeesukseen vapauttaa ihmisen elämään sitä elämää, jota Jumala on tarkoittanut.
Joo, ainakin omasta mielestään :snotty:
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ihminen ei tarvitse uskontoa ollakseen hyvä ja kunnollinen kansalainen,usko ihmisyyteen vapauttaa paljon enemmän.
no, menee nyt hiukka sivuraiteille. Kyse ei ole kenenkään hyvyydestä (paitsi Jumalan). Kyse on iänkaikkisesta elämästä, ja pelastuksesta. Siis lopulta.
 
Miten te käsitätte tuon "Jeesus kuoli ristillä meidän syntiemme tähden."? Ja meidän syntimme on anteeksi annettu?


Mä ajattelen sitä niin, että Jeesus tuli tänne todistamaan, opettamaan. Kertomaan, että synnit on anteeksi annettu, mikä mun mielestä ei tarkoita sitä, etteikö niistä kuitenkin vastuuseen joutuis (karman laki). Kuoli ristillä, koska oli oikeassa (ei voinu mielistellä toisia, taipua muitten tahtoon joka oli kaukana rakkaudesta), koska rakastaa meitä kaikkia. Kuoli ja ilmestyi myöhemmin, ehkä sillä oli tarkoitus näyttää ihmisille, ettei elämä lopu kuolemaan.

Uskon, että meidän kaikkien synnit on anteeksi annettu, riippumatta siihen mihin uskoo. Ei tarvitse uskoa Jumalaan tai Jeesukseen. Jeesus ei tullut tänne siksi, että ihmiset rupeais palvomaan Häntä, vaan tuli tänne opettamaan, miten kannattais elää ja mitä kaikkea maailmankaikkeus pitää sisällään. Opetti asioita, joita sen hetkisen kansan/kulttuurin tarvi tietää. Opetti tavalla, joka siihen aikaan sopi kansalle. Tänä päivänä opit ja opetustavat voipi olla erilaiset, koska kulttuuri on täysin erilainen, ja henkinen tasokin.
 

Yhteistyössä