Keskoslapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja K M S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

K M S

Jäsen
08.10.2007
74
0
6
Hei.... Meidän tyttö synty raskaus viikolla 30+5 ja on nyt 2v eikä mitään vaivoja ... Joten onkos täällä muita joilla olis käyny sama onni olis kiva vaihtaa ajatuksia.... Myös sellaset joilla on jäänyt jotain keskos vaivoja on lupa kirjotella tekee hyvää kun sais jutella sellasen kanssa jolla on ollu sama tilanne.. :attn: :wave: :hug: T: K.M.S

Hei!

Meillä ei keskosvauvaa ole mutta nykyinen raskaus tasan 31 rv tänään. Mulla on ollut kaikennäköistä rv 24 asti ja pelkänkin ettei tämä vauva välttämättä pysy loppuun asti mahassa. Kolmas lapsi meille.

Saanko kysyä oliko sulla joku syy miksi vauva syntyi noin aikaisin? Minkä kokoisena ja millasta hoitoa vauva tarvi? Mä ite toivon että ei menis ihan loppuun tai ainakaan yli asti (edelliset yliaikaisia ja ihan hyvän kokoisia) mutta pysyis vielä ees muutaman viikon että ei olis ihan niin pieni enään.

Kiinnostaa tietää miten vauvat on selvinneet kun missään ei lue muuta kuin että "näillä viikoilla vauvasi voi jo hyvin selvitä". Muissa raskauksissa ei ole näin kamalasti ollut vaivoja kuin tässä.

Moi... Joo Mulla ei istukka toiminu kunnolla ja lapsella oli hapensaanin vaikkeutta ja lääkärit lupas että vauva selvii .niin ja mulla itsellä verenpaine nousi tosi korkeelle.. Tyttö synty tosiaan viikolla 30+5 paino oli 1080g ja 37,5cm hoitona oli keskoskaappi jossa sai hetken lisähappea,valohoitoa , vähän oli uniapneaa mutta se meni onneksi ohi...Aivoja ultrattiin koska haluttiin varmistaa että kaikki on hyvin pieni tumma alue oli aivoissa hetken josta puuttui sähkökäyrä mutta iän myötä sekin katoaa koska oli niin pieni.... Nyt tyttö kävelee puhetta alkaa tulemaan ja on siis kuin kuka tahansa 2v.... Toivottavasti kaikki menee hyvin...mut jos haluuut jutella lisää niin pistä sähköposti osote niin voin kirjotella lisää. T: K.M.S

Hei! :wave:
Poika syntyi vuonna 2003 rv:lla 29+5 painoa oli 970g ja pituutta 36cm. kaksi kuukautta oli teholla.
Ja täysin terve poika on.:)
Tyttö syntyi vuonna 2007 rv:lla 35+5 ja painoa oli 2kg520g. Ja terve tyttö on.:)
Niin ja ekassa oli syynä paha raskausmyrkytys ja toisessa ei varsinaista myrkytystä tullut mutta virtaukset oli niin huonot ett oli parempi että tyttö syntyi.
Nyt odotan kolmatta lasta ihan alussa.:)

:wave: Moiks!

Mun tyttö täyttää perjantaina jo 4v, syntyi aikoinaan rv:lla 34+1 istukan osittaisen irtoamisen takia. Keskolassa oli 2,5 viikkoa, kun ei jaksanut itse syödä. Nyt tyttö on kuin kuka tahansa 4-vuotias, vauhtia ja puhetta riittää :heart: Pienikokoinen neiti on (syntymämitat: 2195g ja 44cm), mutta eihän se mitään haittaa.

Kuopus syntyi viime syyskuussa, rv:lla 36+2, mitat: 2460g ja 46cm. Istukkaa seurattiin tarkemmin, ja virtaukset oli vähän pielessä. Lieneekö se sitten ollut syynä sen irtoamiseen esikoisen syntyessä.

Kiva kuulla muista keskoslasten äideistä, joiden lapsilla kaikki kuitenkin hyvin varaslähdöstä huolimatta :flower: Itse kuulun Keskoslistallekin, mutta olo on vähän ulkopuolinen, kun omassa lapsessa ei ole mitään "vikaa".

Onko teidän muiden lapset ikätovereidensa kokoisia, vai ovatko vähän pienempiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilmiina:
Onko teidän muiden lapset ikätovereidensa kokoisia, vai ovatko vähän pienempiä?

Meillä molemmat lapset on hieman pienempiä kuin muut ikätoverinsa, mutta eipä se menoa haittaa.:) Eivät kuitenkaan käyrän alapuolella kasva.:) Kirjoitteletteko tuolla kevyt palstalla? Tulkaa ihmeessä sinne!:) Siellä meitä keskosten äitejä on paljon.:)

Nyt mun tyttö on tosiaan 2v ja pituutta on 82cm ja 10,3g naapurissa asuu poika joka on normi aikanen ja kyl ovat saman pitusia paino ero on kyl poika painaa jo 15kg ja puhuu vähän paremmin kun mun tyttö..T: K.M.S :flower: :heart: :wave:

tervehdys ja mukavaa juhannusta!

Mein poika syntyi vajaa kuukausi sitten rv 30+3. painoa hänellä oli 1800g ja pituutta 43cm. Ei ole mitään tietoa, mikä synnytyken käynnisti, mutta erikoiseni syntyi aikoinaan rv 35+4 ja ennenaikasia supistuksia minulla oli nyt viikosta 20 alkaen. Syy jäänee ikuiseksi arvoitukseksi.
Onneksi ehdin saada kortisonia vauvan keuhkoja vahvistamaan, niin hän ei ole lisähappea tarvinnut. Eikä meillä ole ollut mitään suurempia ongelmia, valohoitoa ainoastaan poika tarvinnut. 10vrk oli lastenklinikalla ja nyt kasvaa kättärillä. Painoa tullut 2185g ja saamme hänet näillä näkymin viikon, parin sisään kotiin! :)
CD & jamppa rv 34+2 tai 3vkoa ja 5 päivää.

Heissan !

Meidän tyttö syntyi viime vuonna joulukuussa rv 27+3 1135 g ja 34 cm.
Ei myöskään mitään keskosvaivoja.
Kasvaa hyvin.
Tällä hetkellä on pituutta on 60 cm ja painoa vähän vajaa 7 kg.

Syntyi verenmyrkytyksen takia etukäeen. Onneksi syy selvisi, kun useinkaan syytä ei tiedetä. Helpottavaa tietää että seuraavassa raskaudessa seurataan vielä tarkemmin.
Tosin lääkärin mukaan ei pitäisi olla huolta että seuraava syntyisi etukäteen.

Kerkisin kanssa saada kortisonipiikit viikkoa etukäteen. Vauva oli ekan yön hengityslaitteessa, mutta sen jälkeen ei juuri lisähappea tarvinnut.
Happiviikset oli silti alkuun osan päivää, mutta meidän neiti hanakasti koitti niistä eroon ja
kiukkusi kun ei saanut niitä itse pois.

Keskossivuilla aina välillä tulee käytyä, mutta juurikin kun meilläkään ei ole mitään vaivoja ja ongelmia, ei siellä ole meille oikein mitään. Kiva kuulla muistakin joilla samanlainen tilanne.

Hei!
Meillä keskoseksi luokiteltu poika, syntyi viikolla 35+6, painoi 2300g. Varhaiseen syntymään oli syynä gastroskiisi. Keskosuudesta en ole, vielä, huomannut mitään ongelmia, sen sijaan tuo gastroskiisi on vähän hankaloittanut elämää. Mutta, itse asiassa en tullut tätä edes tänne kertomaan vaan:
:attn: :attn: :attn: :attn:
Etsiskelen erästä ihmistä, jolla syntyi pieni keskostyttö 25.1.08 naistenklinikalla! Hän oli huonetoverini, minun poika syntyi viikkoa aiemmin mutta olin vielä sairaalassa tulehdusten vuoksi.. Haluaisin kovasti saada kyseiseen ihmiseen yhteyden, kuulla miten voivat nykyään yms.,sillä ovat mielessäni melkein päivittäin.
Eli jos tällä nyt löytyisi tämä ihminen, jos hän tätä lukee... Tai jos hänen ystävänsä, niin vinkatkaa! Olis ihanaa saada yhteys, voipi laittaa vaikka yv:tä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja civindal:
Hei!
Meillä keskoseksi luokiteltu poika, syntyi viikolla 35+6, painoi 2300g. Varhaiseen syntymään oli syynä gastroskiisi. Keskosuudesta en ole, vielä, huomannut mitään ongelmia, sen sijaan tuo gastroskiisi on vähän hankaloittanut elämää. Mutta, itse asiassa en tullut tätä edes tänne kertomaan vaan:
:attn: :attn: :attn: :attn:
Etsiskelen erästä ihmistä, jolla syntyi pieni keskostyttö 25.1.08 naistenklinikalla! Hän oli huonetoverini, minun poika syntyi viikkoa aiemmin mutta olin vielä sairaalassa tulehdusten vuoksi.. Haluaisin kovasti saada kyseiseen ihmiseen yhteyden, kuulla miten voivat nykyään yms.,sillä ovat mielessäni melkein päivittäin.
Eli jos tällä nyt löytyisi tämä ihminen, jos hän tätä lukee... Tai jos hänen ystävänsä, niin vinkatkaa! Olis ihanaa saada yhteys, voipi laittaa vaikka yv:tä. :)

Käyppä keskos-yhdistyken sivuilla, kevyt.net. Sieltä vois löytyä. :wave:

Yhteistyössä