Keskitättekö ostoksenne S- tai K-ryhmään?

Laina elämää

Aktiivinen jäsen
07.03.2013
1 523
2
38
Nyt kun tuota ruokapolitiikkaa on vatvottu kk-kuluineen jne..
Itse en ole uskollinen S- tai K-ryhmän kortinviilaaja.Pääpiirteittäin menee niin,että maidot,kissojen eväät ja hiekat haetaan Lidlistä,kerran kolmeen viikkoon isot hankinnat Kaupungista,pääosin Citymarketista,koska on lähempänä.Paikallisesta S-ryhmän kaupasta sitten tarvittavat lisät.

Toimitaan lähes ap:n lailla. Lidlistä kannan tosin enemmänkin paremmin säilyviä tuotteita (ketsuppia, mausteita, pastoja, riisiä, näkkäriä, säilykkeitä jne.). S- tai K-ryhmän tavaratalosta sitten isommat satsit. Jos jonkun tuotteen tajoushinta edellyttää kanta-asiakkuutta, en osta sitä lainkaan. Epäsäännöllisen säännöllisesti verrataan kuitteja ja pidetään hintatietoutta yllä. Lisäksi haetaan suhteellisen paljon suoraan paikallisilta tuottajilta mm. jauhoja, leipää, lihaa, hunajaa ja kesäisin tietenkin lähes kaikki rehut.

Täällä peräkylällä on S-market ja K-supermarket, toiseen on siis mentävä. Meidän ostokset saa halvemmalla S-marketista, joten siellä asioimme. Bonukset kertyy tilille ja ne on säästössä siellä, koska emme käytä niitä mihinkään. Useita tuhansia jo säästössä.

Prismaan, saa kaikkea mitä tarvitaan ja henkkarialet. Cittari on ihan prisman vieressä, sieltä haetaan tarjousjuttuja esim. mammuttipäivillä.

Lidliä ei olla osattu ottaa omaksemme, siellä on mielestäni aika suppea valikoima kun on prismaan tottunut. Tosin tuohon prisman ja cittarin kulmaan kohoaa Lidlikin, joten ehkä jatkossa sieltä tulee haettua jotain halpoja juttuja myös.

Valintatalot, siwat ym on vaan hätävara, suppeat valikoimat ja kipeän kallista.

Mie käyn prismassa, lidlissä tai cittarissa, joskus tulee käytyä pieniä ostoksia lähisiwasta.

Seilaan ympäriinsä: leivät haen lähileipomosta ja itse leivottujen leipien jauhot suoraan myllyltä, samoin sieltä ostan myös ruispuurojauhot ja vehnäleseet. Liha tulee luomuruokapiirista ja loput Lidlistä. Maidot ja kananmunat suoraan tilalta tai Lidlistä. Pähkinät ja siemenet torilta kerran kuussa. Mehut on isovanhemmilta, samoin hillot. Jos haluan vaikka paholaisenhilloa tai vaikka majoneesia, teen itse.

Loput, eli vihannekset, kasvikset, mitä nyt onkaan niin yleensä joko Lidlistä tai K-kaupasta, jälkimmäinen vain sattuu olemaan lähimpänä.

"kysyn vaan..
että oletteko oikeesti vertailleet ruuan hintoja lidlin ja s- tai k-kaupan hintoihin,, onko kaikki muka huomattavasti edullisempaa vai vaan jotkut tuotteet??"

TUohon kysymykseen..
Itse olen verrannut ostamieni tuotteiden hintoja Lidlin ja muiden kauppojen kesken ja ostan sieltä mistä halvimmalla saman tuotteen saan. Yleensä käyn Lidlissä, kun lähes kaikki mitä meille ostetaan on edullisempaa, parempia tarjouksia, alennuslaput lyödään ruokatuotteisiin ajoissa(=useita päiviä aikaa syödä/valmistaa ruuaksi) jne. jne.
Sitten seuraan kauppojen mainoksia ja haen tarjoustuotteita usein. Esim. kahvit ja voi on täällä usein S-kaupoissa hyvissä tarjouksissa.

pääsääntöisesti käyn aina lähimmässä, tällä hetkellä on s-kauppa vaikkei k-market olisikaan paljon kauempana. lidlissä kävisin mieluusti jos ei olisi niin kaukana.

Lähikauppa on S-ryhmään kuuluva, joten siellä käydään. Jos lähdetään isoon markettiin, on ihan sama, mistä ostamme muut tarvikkeet, kuin ruuan. Pääasia, että tarvittava juttu löytyy.