Keskimmäinen aloitti aamuyöstä laatoittamaan.. Yläsängystä rennosti alaspäin. Vähänkö voittajafiilis oli pestä...(turha)

Muistan tunteen. Oksennustauti alkaa melkein aina yöllä ja pienillä lapsilla niin, että se eka iso satsi tulee sänkyyn, "mieluiten" just niin, että alasängyssä nukkuja saa ainakin roippeet päälleen. On aika ikävä tunne laahata oksennuksista kipeää säikähtänyttä lasta pesulle ja sitten hosua vuodetta nukkumiskuntoon ja tietää, että aamulla odottaa iso pyykki....
 
Muistan tunteen. Oksennustauti alkaa melkein aina yöllä ja pienillä lapsilla niin, että se eka iso satsi tulee sänkyyn, "mieluiten" just niin, että alasängyssä nukkuja saa ainakin roippeet päälleen. On aika ikävä tunne laahata oksennuksista kipeää säikähtänyttä lasta pesulle ja sitten hosua vuodetta nukkumiskuntoon ja tietää, että aamulla odottaa iso pyykki....
Juuri noin. Ja juuri sinä yönä kun oksentaminen alkaa on lastenhuoneen lattialle jäänyt tavaraa juuri siihen kohtaan mihin yrjö laskeutuu. Tosin kun se laskeutuu lähes parin metrin korkaudelta on sitä laskeutumisalaakin reilusti. :x

Saas nähdä seuraako tätä puklailua sairaalareissu, tolla minun laatoittajalla kun on perussairauksia sen verran että pahaa pelkään.. : /
 
Kerran meillä esikoinen oksensi kompaktisti, ei olisi pitänyt olla äidillä valittamista. Oltiin kuopuksen takia lääkärissä, isompi oli mukana, oltiin tulossa hoidosta kotiin ja piti näyttää huulesta läpi tullutta hammasta. Pois lähtiessä (oli talvi ja kaikki kamppeet oli jo päällä, haalarit sun muut) isoveli tuli aivan varoittamatta kipeäksi, oksensi askeleen edellään kävelevän, sopivasti lyhyemmän velipojan haalarin huppuun, täydellinen osuma. Oli siinä ilmeet kummallakin ja varmaan minullakin. Pikkuveli sitten itki lohduttomana, että miksi sinä sinne oksensit.:confused:
 
Joskus tuossa keväällä esikoiselle tuli yrjötauti. Olin juuri suihkussa keskimmäisen kanssa kun lapsi yhtäkkiä huusi:" Äitii, tuli oksennus sohvalle". Äkkiä juoksin katsomaan ja samalla kuuluu kylppäristä "Äitiii, tuli kakkaaaa" kun keskimmäinen oli kakannut suihkun lattialle. Siinä sitten pyörin kuin puolukka kun en tiennyt mihin mennä ensin. :D
 
Joskus tuossa keväällä esikoiselle tuli yrjötauti. Olin juuri suihkussa keskimmäisen kanssa kun lapsi yhtäkkiä huusi:" Äitii, tuli oksennus sohvalle". Äkkiä juoksin katsomaan ja samalla kuuluu kylppäristä "Äitiii, tuli kakkaaaa" kun keskimmäinen oli kakannut suihkun lattialle. Siinä sitten pyörin kuin puolukka kun en tiennyt mihin mennä ensin. :D
Tätä se just tarkoittaa, kun sanotaan, että naisilla on ruuhkavuodet:)
 
"vieras"
Toi on aivan kamalaa. Naapurissa kävi niin että kun tyttö nukkui parvisängyssä ja oksutauti iski, niin kattokin oli oksennuksessa :eek: Ja siis ei pyyhkimällä lähde kipsipuhalletusta...
 
"tintsu"
Hyyi, että en halua ees muistella.. itellä oli viime viikolla karsee yrjö-paskatauti, mutta ei tullut kellekkään muille meistä, ainakaan vielä. Kun sitä aina öisin pelkäsin, että millon meidän 2v laattaa sänkyyn.. Maito mulla vaan väheni huomattavasti, kun imetän tuota meidän 2kk ikäistä.. Kaippa se alkaa sieltä palautuun..
 

Yhteistyössä