keskeytetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kisu

Jäsen
01.07.2004
283
0
16
kuka luottaa keskeytetyyn yhdyntään ja onko kukaan oikeesti tullut raskaaksi keskeytetystä? En nimittäin ole koskaan kuullut että kukaan tuttavani oisi tullut eli onko se vaan sellanen teoreettinen mehdollisuus??kiinnostaa kovasti? =)

Meillä on käytetty tätä ja kyllä on toiminut 1.5 vuotta ihan ehkäisynä.Ehkä ei kuitenkaan toimi joka miehellä tää varmuus samanlailla ;)Jos haluaa olla täysin varma ja lapsiluku on täynnä niin on tää vissiin aika epävarma menetelmä

Jätin pillerit pois 10v sitten ja siitä lähtien on ollut keskeytetty yhdyntä pääasiallinen ehkäisykeino useammankin kumppanin kanssa. Ei-toivottuja raskauksia ei ole ollut.

Miehen kanssa oltu yhdessä 5v ja kondomeja siitä ajasta käytetty TOSI vähän. Hormoonikierukkaa siedin tasan yhden kuukauden ja sitten se lähti kipujen, väsymyksen ja turvotuksen / lihomisen takia. Patentex Ovalia kokeiltiin kerran, mutta se poltteli molempia ja oli hankalaa & sottaista, joten sekin jäi. Muita ehkäisyjä ei olla kokeiltu. Meillä on yksi lapsi ja hän on saanut alkunsa toivotusti ja harkitusti.

Eli sanoisin, että minulla toimii keskeytetty yhdyntä loistavasti ehkäisykeinona! Ehkä mulla on ollut taitavia kumppaneita ;-) Ainoa harmi on se, että kumppanit valittaa asian epämukavuutta, kun pitää olla koko ajan niin varuillaan.

Tiedän kyllä pareja, joilla on lapsia kun on ainoana ehkäisynä ollut keskeytetty yhdyntä.

Tuntuu hassulta, että joku oikeesti vielä tänä päivänä käyttää tuota "ehkäisykeinona". Anteeksi vaan. Meillä vanhemmat käytti sitä ja saivat kolme lasta sinä aikana. Ollessani yksi heistä ei minun tietysti pitäisi mollata moista metodia.

Mutta eikö se ole aika inhottavaa lopettaa juuri ennen laukeamista ja siksi toisekseen, kyllähän niitä siittiöitä voi alkaa valua jo ennen isoa satsia...

Tietysti jos alkaa ikää olla, eikä hedelmällisyys ole huipussaan, niin on tietysti pienempi todennäköisyys tulla raskaaksi millään tavalla.

Mutta aikamoista venäläistä rulettia kuitenkin, ei sopisi allekirjoittaneelle, mutta varmaan heille, joita ei haittaa, mikäli tulisi uudelleen raskaaksi.

Toivottavasti en loukannut ketään tällä kirjoituksella, se ei ollut tarkoitus, mutta kaipa se sana on täällä asiallisella tasolla vapaa.
:)

Aika epävarmalta touhulta tää menetelmä kuulostaa. Mutta enpä kyllä ole koskaan kenenkään kuulut kertovan että oisi lapsukainen tämmösellä hommelilla alkunsa saanut =) mutta taasen eihän sitä varmaan muille kauheesti toitotetakkaan. Mutta sain Ap kirjotuksesta sellasen käsityksen että vahinko olisi hänelle oikein mieleinen. Toivotanpa onnea sinulle! :flower: Kyllähän miehesikin täytyy tajuta että aina kun ilman ehkäisyä paljaalla on yhdynnässä voi saada alkunsa pikkunen vauveli. Iloista syksyä kaikille =)

Itse olen keskeytetyn yhdynnän "tulos" (äiti kertonut) kuten kaikki sisarukseni ;-) Eikä tuo ole kenenkään meidän elämää haitannut - päinvastoin!

Meillä ei olisi maailmanloppu, jos tulisi vielä vauva. Sikälikin tuo ehkä sopii. Mutta on se varsinkin miehelle ikävää.

Mutta minkäs teet kun ei MITKÄÄN ehkäisyt tunnu sopivan!!!??? Kondomin kanssa mies ei kerta kaikkiaan vaan laukea. Onhan se tietysti ehkäisykeino sekin, ettei laukea, mutta varmaan miehen kannalta vielä ikävämpi kuin keskeytetty!!!

Hormonaaliset ehkäisyt ja kierukat ei tunnu sopivan minulle - tosin Nuvaringiä saatan vielä kokeilla. Yksi kokeilemisen arvoinen olisi pessaari, mutta epävarma sekin. Mitään rytmimenetelmää en ryhdy edes kokeilemaan. Muutenkin tilaisuudet harrastaa seksiä on tarpeeksi harvassa!

Sterilisaatioonko tässä on ryhdyttävä vai uudelleen raskaaksi? Siinäkö vaihtoehdot?

Nämä vain mietteitä, en halua loukata ketään.

Joo, muakin on aina peloteltu tolla et raskaaksi tulee vaikka sen keyskettääkin ennen miehen laukeamista :whistle: Enkä ole kuullu ikinä et kukan olis raskaaksi sillä tullut...Olis kyllä kiva kuulla jos olisi =) Vai onko se todellakin vain tollasta höpötystä...

Yhteistyössä