Keskeytetty yhdyntä ehkäisynä?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua säälittää sun miehes.
No mutta miksi? Meillä on jo yhteisiä lapsia. Uusi tulokas on tervetullut, mutta ajateltiin aloittaa varsinainen "yritys" vasta vähän myöhemmin =)
Juuh, no ei todellakaan tuon takia vaan siksi, että se on miehelle aika veemäistä joka kerta pidättää ja sitten jonnekki lakanoille/mahalle/selkään tms ruikkia.
Kyllä toi on meillä ihan käytäntö vaikka kierukka onkin. Katos mun mies haluaa ajatella myös mun parasta, joka ei ole se että seuraavan päivän kulkee mälli reisille valuen :whistle:

ap
No mutta miksi? Meillä on jo yhteisiä lapsia. Uusi tulokas on tervetullut, mutta ajateltiin aloittaa varsinainen "yritys" vasta vähän myöhemmin =)
Juuh, no ei todellakaan tuon takia vaan siksi, että se on miehelle aika veemäistä joka kerta pidättää ja sitten jonnekki lakanoille/mahalle/selkään tms ruikkia.
kortsuja käytetään yhä vaihtelevasti. Mut joo, enemmän säälittää minä itse, kun mä niitä pyykkejä meillä pesen... :whistle:

..
Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:
Kyllä toi on meillä ihan käytäntö vaikka kierukka onkin. Katos mun mies haluaa ajatella myös mun parasta, joka ei ole se että seuraavan päivän kulkee mälli reisille valuen :whistle:
:LOL:

Esikoisen ja kuopuksen välillä käytettiin..
Ensimmäinen kerta kun "antoi tulla sisälle" niin tulin raskaaksi ;)

Ja meillähän tuo keskeytetty ei tarkoita sitä, että seksi lopetetaan juuri parhaimmalla hetkellä, vaan mies tuli hmm.. jonnekin muualle aina :xmas:
Onneksi pystyy pidättelemään ihan kivasti niin eipä tuo miestäkään haitannut, sen idea taisi jopa olla tuo, en muista enää.
En minä missään nimessä käskisi sitä leikkiä kokonaan kesken jättämään!! :eek:

Mutta siis vastaus: meillä tuo toimi kun itse huolehti kunnolla homman!

itselläni ollut tuo puolvuotta käytössä :saint: hyvä ehkäisy on, 2 lasta ennestään ja molemmat tekemällä tehty jos voi sanoa tai ei ole ainakaan keskeytetystä saanut alkuaan..
että luotan kyllä tuohon jos mies osaa vetää ajoissa pois :D touhutipoista ei edelleenkää tule raskaaksi..
itse en halua mitään hormoniehkäisyä, joku pessaari tms on todella epäkäytännöllinen, mies vihaa kortsuja enkä itsekään niistä tykkää, ja ollaa me päästetty sisään varmoilla päivillä,eli esim päivä sen jälkeen ku menkat loppu..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
ajatteletkos sinä koskaan miehes parasta? kuulostat varsin itsekkäältä..
:LOL: kyllä siinä sekstaillessa ajatellaan ihan kummankin parasta!

...ja asiallinen vastaus... Kyllä mies voi mun mielestä MYÖS huolehtia ehkäisystä, jos ei halua naisen tulevan raskaaksi. Ihan yhdessä ollaan näistä asioista keskusteltu. Mulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi ja sillä piste. Mies ei vaivaudu hakemaan eri laatuisia kondomeja. Ja jos vauva on tullakseen niin tulee, mutta kokemuksesta tiedän että en kovin "hedelmällistä maaperää" ole muutenkaan. Vauvat ovat aina vaatineet useammankin kuukauden aktiivista yritystä. Ja tosiaan, kyllä tuo jonkinmoisena ehkäisykeinona saattaa toimia. Siihen tässä kysyinkin kokemuksia =) Kiitos kovasti kommenteista!

Meillä on toiminut ihan hyvin aina. Tosin tätä kuopustakin tehtiin 3 vuotta, että ehkä en raskaudu muutenkaan kovin helposti. Ainoa ehkäisy minkä aion hankkia jossain vaiheessa on sterilisaatio.
Varmoilla päivillä, eli n. 1,5 viikkoa menkkojen jälkeen, saa tulla ihan normaalisti sisään.

myös lapsellinen
Meillä oli käytössä samasta syystä kuin ap:lla. Muut ehkäisyt ei toimineet ja pikkukakkonen ei ollut katastrofi. Oli käytössä huimat 3-4kk ja sittenpä olin raskaana. Esikoista yritettiin kaksi vuotta, joten en olisi ikinä uskonut. Lapsille tuli hiukan suunniteltua pienempi ikäero, mutta kiva näin. Ei siis toimi ehkäisynä, mutta jo raskaaksi tulo ei oikeasti ole huono juttu, niin voin suositella :D :D

vieras
Meillä tuo toimi loistavasti seitsemän vuotta. Ovulaation aikoihin ei tuota harrastettu. Ei tullut yhtäkään yllätysvauvaa :) Mutta tuo lopetettiin kuitenkin sitten, kun lapsiluku oli täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
naurettava keino kun ei vaivauduta etsimään kunnon ehkäisykeinoja joita löytyy nykyään joka lähtöön ja varmasti jokaiselle sopiva..

kuulostaa teinipalstoilla kysytyltä kysymykseltä..
Kun sä olet niin tietäväinen niin osaatko kertoa mulle hyvän ehkäsykeinon, kun mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy eikä kuparikierukka, ja mies on kumiallergikko, eikä haluta pelata niiden törkeän kalliiden erikoiskondomien kanssa? Ja muistuttaisin nyt että selibaatti ei ole ehkäisykeino :D

vieras
No siis sehän sopii hyvin ehkäisyksi jos kerran raskaus ei ole maamanloppu. Itselläni se oli neljä vuotta käytössä ja hyvin toimi. Jos olisin tullut raskaaksi, se olisi ollut ok.

Mies piti keskeytetystä yhdynnästä ja se oli hänellekin lemppariehkäisykeino. Mulle ei sovi hormonaalinen ehkäisy kun olen jo kerran saanut verisuonitukoksen pillereiden käytön ja vaara on aivan liian suuri, että saisin sen uudestaan vielä vakavampana. Kortsut on kyllä ihan jees, mutta.. Nämä taitaa olla makuasioita. Jollekin parille sopii yksi ja toiselle toinen.

Jos raskaus ei ole paha homma ja homma sujuu kivuttomasti teiltä, niin keskeytetty yhdyntä on oikein hyvä ratkaisu.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
naurettava keino kun ei vaivauduta etsimään kunnon ehkäisykeinoja joita löytyy nykyään joka lähtöön ja varmasti jokaiselle sopiva..

Kun sä olet niin tietäväinen niin osaatko kertoa mulle hyvän ehkäsykeinon, kun mulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy eikä kuparikierukka, ja mies on kumiallergikko, eikä haluta pelata niiden törkeän kalliiden erikoiskondomien kanssa? Ja muistuttaisin nyt että selibaatti ei ole ehkäisykeino :D
Ei ole monikaan ajatellut asiaa loppuun asti. Luulevat, että kaikki voi lopulta käyttää pillereitä, kierukoita ja kumeja. Älä turhaan välitä.

Muuten haluaisin muistuttaa Persona -laitteesta. Se 'opettelee' sun kierron ja kertoo milloin ei kannata sekstailla. Netistä löytyy tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:

Ei ole monikaan ajatellut asiaa loppuun asti. Luulevat, että kaikki voi lopulta käyttää pillereitä, kierukoita ja kumeja. Älä turhaan välitä.

Muuten haluaisin muistuttaa Persona -laitteesta. Se 'opettelee' sun kierron ja kertoo milloin ei kannata sekstailla. Netistä löytyy tietoa.
Ei näköjään saa enää suomesta eikä ruotsistakaan, heti olisin tilannut :whistle:

:)
no onkos veemäistä tulla peppuun :whistle:

meillä
ollut käytössä 2v. Välissä olen tosin kokeillut kolmea pillerimerkkiä. Mies ainakin tykkää ja on ollut meille hyvä keino. Mutta onhan siinä riskinsä vaikka vauva olisi tervetullut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
En ota muuten kantaa, kerron vaan oman kokemuksen...

meillä ollut tuo menetelmä käytössä , hmmmm... 7 vuotta ja meillä se on toiminutkin. Meillä on kaksi lasta jotka molemmat on sitten ihan "tekemällä tehty" jos niin saa sanoa, eli vielä tarkkailtu kiertoakin. Aina me ollaan kuitenkin haluttu lapsia ja jos niitä olisi tullut aiemminkin, niin se olisi ollut vain hyvä juttu, mä välillä aina toivoinkin että olisin tullut raskaaksi:) En ole löytänyt sopivaa ehkäisymenetelmää.
Juu, meillä kanssa raskauksien välillä ollut käytössä silloin, kun nyt ei ihan välttämättä olis halunnu tulla raskaakasi, mutta ei se niin kauheasti olis haitannukaan. Imetyksen aikana siis lähinnä, ja kun tiedossa on ollu, että lisää lapsia , eikä kierukoita sun muita siksi ole viitsinyt hankkia eikä pillerit sovi mulle ja kortsut nyt on meistä kummastakin erotiikantappajia. Sitä ehkäisyvaahtoa kokeilimme myös, mut oli jotenkin vaikeaa ja ällöä. Tosi tekeminen on ollut lapsissa, joten ehkä siksikin keskeytetty on toiminut ehkäisykeinona.

Yhteistyössä