Keskenmenosta asiaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AVP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AVP

Vieras
Paljon Hcg-arvo on ollut kun keskenmeno on todettu ja miten nopeasti on lähtenyt laskuun.

Sain tänään Hcg-arvon joka otettiin eilen ja huomenna ilmeisesti uudestaan verikokeeseen. Kertoisitteko kokemuksia?

Minusta ei paljon apua ole, kun en tarkkoja arvoja muista. Mutta tuntuu aika pikaiselta, jos huomenna jo uusi arvo otetaan. Tuleehan sulle jälkitarkastus parin viikon päähän? Silloin kai katsovat uudestaan. Mulle toi tarkastus määrättiin jostain syystä viikon päähän, mikä oli tutkineen lääkärin mielestä liian pian. Eli silloin mulla ei ollut vielä arvot menneet täysin nollille, mutta katsoivat kuitenkin, että niin matalalle olivat menneet, ettei tarttenut uutta koetta enää.

En ole aiemmin kokenut keskenmenoa, joten siksi kiinnostaa tietää näistä arvoista. Kuinkahan pian ne laskee?
Jälkitarkastuksesta ei vielä ollut puhetta. Huomenna uudet kokeet ja lääkäri sitä mieltä, että jos hcg laskee normaalisti, voidaan olettaa että kohtu tyhjenee itsestään eikä muita tutkimuksia tarvita. Eli verikokeilla katsotaan niin kauan.
Onko tää ihan normaali käytäntö?
Kaikki meni vähän ohi, kun mieli on ihan sekava :(

Se riippuu miten pitkällä raskaus on ollut. Kun raskaus alkaa, niin se arvohan tuplaantuu 2 vrk:n välein. Joten tippuisko sitten samaa tahtia, ehkä vähän hitaammin. Mutta se siis riippuu ihan siitä miten pitkällä raskaus on ollut

Muistaakseni oli ensimmäisen kerran joku 700? Sitten lähti laskuun ja luulivat että kohdunulkoinen on itekseen alkanu hiipua pois. Sitten rv9 aikoihin arvo olikin noussu viikossa muistaakseni johonkin 2000 paikkeille ja sitten hätäleikattiin oitis seuraavana aamuna.
Voi kyllä olla että muistan noi arvot ihan päin jotain mutta tollasia tuli mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole aiemmin kokenut keskenmenoa, joten siksi kiinnostaa tietää näistä arvoista. Kuinkahan pian ne laskee?
Jälkitarkastuksesta ei vielä ollut puhetta. Huomenna uudet kokeet ja lääkäri sitä mieltä, että jos hcg laskee normaalisti, voidaan olettaa että kohtu tyhjenee itsestään eikä muita tutkimuksia tarvita. Eli verikokeilla katsotaan niin kauan.
Onko tää ihan normaali käytäntö?
Kaikki meni vähän ohi, kun mieli on ihan sekava :(

Kyllä on aika yleistä että katsovat josko lähtee vaan se hcg laskuun jos ei ole pahasti muita oireita. Aina kait helpompi jos ei tarvi tehdä mitään toimenpiteitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta ei paljon apua ole, kun en tarkkoja arvoja muista. Mutta tuntuu aika pikaiselta, jos huomenna jo uusi arvo otetaan. Tuleehan sulle jälkitarkastus parin viikon päähän? Silloin kai katsovat uudestaan. Mulle toi tarkastus määrättiin jostain syystä viikon päähän, mikä oli tutkineen lääkärin mielestä liian pian. Eli silloin mulla ei ollut vielä arvot menneet täysin nollille, mutta katsoivat kuitenkin, että niin matalalle olivat menneet, ettei tarttenut uutta koetta enää.

Mulla siinä vaiheessa kun katottiin että onko kohdunulkoinen lähtenyt itsekseen hiipumaan seurattiin ihan päivän ja parin välillä ensin, sitten kun ajateltiin että on enää jälkiseurannasta kyse ottivat useamman viikon välillä.

Yhteistyössä