Keskenmenopotilaat synnyttäneiden osastolle

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä "aikoinaan" jouduin keskenmenon takia... ensin maata synnytyssalissa synnytyspöydällä kun mut tutkittiin ja keskenmenon jälkeen sitten synnyttäneiden osastolla vuorokauden. Olin sen verta nuori että ei se sillon niin kauheelta tuntunu mutta nyt kun ajattelee niin ...
 
vauvakas
Musta oli kauheeta vasta synnyttäneenä huomata että tyttö kenen kanssa naureskelin telkkarin ääressä hauskoille kotivideoille, oli juuri saanut keskenmenon.. (tämä HYS:issä)
 
vieras
kauheaa oli olla myös uhkaavan keskenmenon (joka myös toteutui) vuoksi samassa huoneessa abortin tehneen tosi ylimielisen nuoren tytön kans :( Huoneessa oli toki muitakin, mm. toinen äiti keskenmeno uhkan kanssa, lapsettomuushoitoihin liittyvien tutkimusten vuoksi osastolla ollut nainen... ei ollu varmaan helppoa heillekään
 
-
Keskenmenouhan aikana olin samalla naistentautien- ja synnyttäneiden osastolla kuin muutkin, ei siellä mitään erityisosastoa ollut järjestää ja ymmärsin ihan hyvin. Vauvoja näkyi ruokalassa ja käytävillä, mutta huoneessamme ei ollut synnyttäneitä vaan kaksi iäkkäämpää naista, joille tehty molemmille joku pieni leikkaus. Ainakin pienemmissä sairaaloissa usein taitaa olla yksi yhteinen osasto missä kaikenkirjavaa naista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuolleen lapsen synnyttäneet on aina laitettu SATK:ssa synnytysvuodeosastolle. Yleensä tällaiset tapaukset pyritään sijoittamaan vauvattomiin huoneisiin, mutta aina se ei tilanpuutteen vuoksi onnistu. Vauvojen itku kuuluu tietenkin päivin ja öin läpi seinien. :(
PKKS on kyllä tässä asiassa todella oikeilla jäljillä. Ite sijoituin yöksi naistentautien puolelle ja mieskin sai olla yötä samassa huoneessa.
 

Yhteistyössä