Keskenmenon kokeneet

  • Viestiketjun aloittaja Toive2022
  • Ensimmäinen viesti
Toive2022
Koin tammikuussa, rv8, keskeytyneen keskenmenon, joka saatettiin lääkkeillä loppuun. Kaikki meni hyvin ja fyysinen palautuminen oli nopeaa. Raskaustesti nega jo 2vkon kuluttua ja ensimmäiset kuukautiset tuli jo vähän alle 4 viikkoa lääkkeiden ottopäivästä.

Kysymykseni on, onko kokemusta, että kohtu olisi keskenmenon jälkeen jotenkin herkempi kuin ennen?
Erilaiset tuntemukset tuntuvat paljon herkemmin ja voimakkaammin, kuin aiemmin.

Ovulaatiokipukin oli paljon kovempi, kuin aiemmin.

Nyt uudelleen raskaana (4+6) ja kohtu ja sen nippailut tuntuvat jotenkin todella selvästi, paljon selvemmin kuin viime alkuraskaudessa. Myös vasemmasta munasarjasta olen koko ajan tietoinen (keltarauhanenko sielä jomottelee 🤔).

Onko siis vastaavasta kokemuksia?
 
Minulla myös takana kkm joka päätyi lopulta tammikuun alussa kaavintaan. Menkat alkoivat reilun kolmen viikon kuluttua ja tulin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta, nyt 8+1. Isompi jomottelu alkoi arviolta kiinnittymisen aikoihin ja jatkui useamman viikon ajan niin että jouduin välillä ottamaan panadolia kivun sietämiseksi. Olen pohtinut vaikuttiko tosiaan se, että kohtu niin lyhyellä aikavälillä joutui moiseen rasitukseen? 🤷‍♀️ Kipuilu loppui kyllä jossain vaiheessa, nykyään on enää yksittäisiä tuntemuksia.
 
Toive2022
Kiitos @Nipaus .
Kiva kuulla, et jollain jotain vastaavaa.. Vaikka kuinka tässä yrittää pysyä rauhallisena ja hokea itselleen että sama ei välttämättä toistu, niin pelko jäytää takaraivossa kuitenkin. Sitä koko ajan kiinnittää huomiota jokaiseen oireeseen tai sitten siihen, ettei jotain oiretta ole "vielä".

Tänään rv 5+0
 

Yhteistyössä