Keskenmenon kokeneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitix2

Vieras
Keskenenmenostani on puoli vuotta aikaa, enkä yrityksistä huolimatta ole tullut raskaaksi. Tiedän tämän olevan suht lyhyt aika,mutta olenkin aina ollut helposti sikiävää laatua, esikoinen tärppäsi heti ensi yrittämällä ja niin tämäkin raskaus joka meni kesken.Kysymys nyt onkin siinäettä voikohan keskenmeno "aiheuttaa" jotain sellaista ettei raskaaksi tulo onnistu? milloin voi hakeutua tutkimuksiin?

mun keskenmeno tapahtui v96
8 + viikola meni kesken, seuravalla viikolla ios olut neuvola.

Tämä raskaus oli tuulimuna oli vain siköpussi ja istukka, ei alkoita ollenkaan

Ei sen pitäisi minun käsitykseni mukaan vaikuttaa. Itselle keskenmeno tuli kolmannessa raskaudessa rv:lla 10. Tai se oli keskeytynyt keskenmeno. Menin ultraan ihan normaalisti ja siellä huomattiin että pieni oli kuollut. Tehtiin seuraavana päivänä kaavinta. Tästä 3kk ja olin taas raskaana ja saimme tuon ihanan 9kk:n ikäisen tyttösen.

Jos tehtiin kaavinta niin se voi vahingoittaa kohtua ja näin vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta ei sille asialle kai oikein mitään voi tehdä...
Tietääksieni muuten ei voi olla vaikutusta.
Itsellä paljastui nestekystiä munasarjoissa jotka hankaloittivat uudelleen raskautumista. Kyllä sekin sitte kuitenkin onnistui.

Alkuperäinen kirjoittaja poks:
Jos tehtiin kaavinta niin se voi vahingoittaa kohtua ja näin vaikeuttaa raskaaksi tuloa, mutta ei sille asialle kai oikein mitään voi tehdä...
Itsellä paljastui nestekystiä munasarjoissa jotka hankaloittivat uudelleen raskautumista. Kyllä sekin sitte kuitenkin onnistui.

No mulle tehtiin tuo kaavinta ja ei vaikuttanut..kuten tuolla aiemmin kerroinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:

No mulle tehtiin tuo kaavinta ja ei vaikuttanut..kuten tuolla aiemmin kerroinkin.

VOI vaikuttaa, mutta yleisemmin ei kuitenkaan ole vaikutusta.

Mun käsittääkseni eivät uudelleen synnyttäjänkään kyseessä ollessa ennen kuin on vuosi yritystä takana ota hoitoon. Mutta lapsettomuushoidossa olleita ystäviäni, jotka ovat saaneet hoidoilla lapsen, on kyllä hoidettu nopeammin.

Mulla on takana useampia keskenmenoja, mutta ei peräkkäisiä, ja niidenkään takia ei päässyt hoitoon. Poikkeuksellisesti, kun vika keskenmeno tuli viikolla 16, ja tätä edeltäväkin raskaus oli päätynyt keskenmenon, etsittiin sitten syytä keskenmenoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitix2:
terveyskeskuksenko vai neuvolan kautta sinne tutkimuksiin hakeudutaan?

Uskoisin että terveyskeskuksen kautta. Mutta voisithan vaikka ensin kustantaa itse yksityisen gynekäynnin jossa ainakin perusteellisesti syynättäs kohtu ja munasarjat.

Myös minulla oli kysta ennen esikoista, joka puhkesi itsestään ja jo seuraavassa kuussa tein positiivisen raskaustestin. voisikohan siis olla taas kystista kyse etten raskaudu?

Alkuperäinen kirjoittaja Äitix2:

Myös minulla oli kysta ennen esikoista, joka puhkesi itsestään ja jo seuraavassa kuussa tein positiivisen raskaustestin. voisikohan siis olla taas kystista kyse etten raskaudu?

Käväsepä gynellä niin selviää tuo :)

Mullekin on tehty useampikin kaavinta. Viimeisessä keskenmenossa, syyksi paljastui sitten ilmeisesti kohdun polyyppi, samalla kertaa löytyi kysta munasarjoista ja myooma kohdunsuulta, oli kyllä tosi tyrmätty ja maho olo tutkimuksen jälkeen. Polyyppi poistettiin ja tulin raskaaksi, siitä meidän pian 5 v kuopus tuloksena.

Mulla meni reilu kolme kk että kuukautiset alkoi,ja ne alkoi sitten KOVAA,,, Tämän jälkeen meni vielä neljä kk että plussasin..

kyllä se vielä tärppää! Jaksa uskoa vaan siihen. mullakin epätoivo meinas iskeä, mutta sehän ei tunnetusti auta asiaa..

Yhteistyössä