Ihanaa viljonkkatyttö, olipas hyviä uutisia että sydämen syke siellä näkyi! En nyt muista niitä prosentteja, mutta aika harvinaista on kyllä että jokin menee pieleen enää sen jälkeen kun syke jo näkynyt. Itse valitettavasti kuulun siihen pieneen vähemmistöön jolle näin käynyt parikin kertaa, mutta juuri sen takia tiedänkin että yleensä kaikki menee hyvin! Rekkalastillinen tarrasukkia sinnepäin turvaamaan että masuasukki pysyy mukana ja voi hyvin!
J-R: Joo, sama juttu täällä, minullakin korkeakoulututkinto mutta eipäs paljoa auttanut kun alkoi niitä Kelan hakemuksia täyttämään mammalomasta ja ties mistä muusta.

Jospa ne raskaushormoonit tekee aivot vieläkin hitaammiksi kuin muulloin? Niistä vauvatarvikehankinnoista niin hankittiin kyllä aika paljon uutena (kuten vaunut, sänky, turvakaukalo), ja paljon tuli kyllä sellaistakin hankittua mitä ei sitten loppujen lopuksi tarvinnutkaan. Oli vaan niin vaikea etukäteen tietää mitä kaikkea oikeasti tarvitsee, ja sen lisäksi vauvatkin ovat erilaisia, joten tiedä nyt sitten... Onneksi meillä nyt siis aika hyvin tavaraa on jo odottamassa jospa tämänkertainen salamatkustaja pysyisi messissä siihen saakka että voi niitä alkaa käyttämään. Näin jälkikäteen täytyy kyllä sanoa että tavaroiden lainaaminen olisi kyllä ollut todella hyvä vaihtoehto jota ei liiemmin tullut harrastettua, ehkäpä osittain johtuen siitä että sisko sekä kaverit samassa tilanteessa kuin itsekin, eli tarvitsivat kaikki kamansa itse.
Katsu, kiva kuulla että fiilikset paremmat, mutta kyllä sinulle ilman muuta suodaan että saat olla hieman ylösalaisin vielä, synnytyksestä kuitenkin niin vähän aikaa vielä. En muistanutkaan että sinulla jo yksi lapsi ennestään, joten tarkoitukseni ei ollut mitenkään "saarnata", kyllähän sinä tässä tapauksessa ihan itsekin jo tiedät minkälainen mullistus se ekan (ja tokan ja vaikka kolmannenkin) lapsen syntymä on.

Jaksamista sinnepäin, toivottavasti pikkuprinssi antaa sinun hieman nukkuakin öisin (sekä päivisin)!
Tiitu-tii, kiva kuulla sustakin! Itse en ole käynyt 4D:ssä kun olen niin "vanhanaikainen" etten halua etukäteen vahingossakaan tietää kumpi on tulossa. Eli saitteko tietää, näkyikö siellä jotakin "todistusaineistoa" suuntaan tai toiseen?
Itsellä on todella kiireinen työviikko takana, hyvä niin ettei tarvitse ihan koko aikaa miettiä tätä raskautta ja kaikkia niitä asioita jotka voivat mennä pieleen. Sikaflunssapiikinkin sain eilen työterveyden kautta, toivottavasti ei siitä ole mitään haittaa masuasukille. Jotenkin on koko ajan sellainen tunne etten vielä pysty tästä raskaudesta iloitsemaan, ja se on kyllä todella raskasta. Mieheni kysyi yhtenä iltana että miltä tuntuu, niin oli vaan pakko vastata että yritän oikeasti olla ajattelematta asiaa sillä nämä tulevat 8 viikkoa tulevat olemaan todella rankkoja. Ei auta muu kuin vain yrittää selvitä, luulen kyllä että vasta sitten kun olen sen 12 viikon paremmalla puolella niin alkaa hieman helpottamaan. Jotenkin luulin viime km:n kohdalla että olisin turvassa kun jo kaksi km:ää takana, mutta eihän se sitten pitänytkään paikkansa. Joten nyt en myöskään voi tuudittautua siihen uskoon ettei kohdalleni enää voisi sattua uusia keskenmenoja. Kamalaa että tämä usko parempaan, usko siihen että asiat kyllä järjestyvät, on kadonnut. Aiemmin minulla oli sellainen usko, mutta se on tässä matkan varrella karissut. Ei kukaan tiedä miten tässä loppujen lopuksi käy, joten pakko vain sinnitellä.
Jotakin konkreettista olen kuitenkin saanut aikaiseksi, toivottavasti auttaa hieman myös tähän kovaan huoleen ja epävarmuuteen. Sain ajan yksityiselle keskenmenoihin erikoistuneelle gynelle ensi viikon perjantaiksi, haluaisin kysellä eikö todellakaan ole mitään mitä voisi tehdä jotta tällä raskaudella olisi hieman paremmat mahdollisuudet. Minähän en ole vielä päässyt tutkimuksiin kun nämä kolme keskenmenoani eivät ole olleet perättäiset, joten mitään kunnon selitystä niille ei ole. Viime kaavinnan yhteydessä tosin sain lähetteen veritutkimuksiin joissa tsekattiin veren hyytymistekijät, mutta niissä ei ollut mitään vikaa joten selitystä ei löytynyt. Joten katsotaan nyt josko tämä gyne pystyisi auttamaan, jos ei muuten niin edes sanomalla että mitään ei todellakaan ole tehtävissä.
Piiiitkä viikko takanapäin, onneksi on viikonloppu edessä.

Oikein hyvää viikonloppua teille kaikille toivottelee
Jane 4+6