Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mrs.80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tiedosta meibijees ja susa123 :)

Lääkäri tuntui osaavalta, mutta valitettavasti siellä ei ollut oikean kokoista imuputkea saatavilla (8 mm). Toivottavasti kaikki loput saatiin ulos 4 mm putkella ja kahdella imulla. Vuoto on ollut tosi vähäistä imun jälkeen.

Paljon onnea plussanneille!! Ihania uutisia :love:

Mä oon niin onnellinen kun mulla on just nyt päällänsä toinen kierto ja toinen ovulaatio km jälkeen ja vieläpä täysin ajallaan tuli tämä toinen ovis! En tiedä koska se tarkalleen tapahtuu koska en ole ikinä tikuttanut, mutta limoista ja kalenterista päätellen H-hetki olisi muutaman päivän sisällä. Ja mä niin jännäsin, että mahtaakohan kierto kuitenkin olla vielä sekaisin mutta ei se ole! Nyt sitten vaan kylvetään niitä vauvansiemeniä niin maan perkuleesti ja toivotaan parasta! Samat suunnitelmat siis kuin Bettinahilla, että puuhataan nyt uuden vuoden vauvva :p:ROFLMAO:

Tsemppiä kaikille ja onnellista uutta vuotta ja etenkin niitä plussatuulia ensi vuodelle (y):)

• Tykkää
Reactions: Bettinah
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Nyt toivotaan kaikille vauvoja! ♡♡

Täällä joka päivä nyt talleteltu :D ovista en ole tikuttanut mutta olen varma sen ajankohdasta :D ja kun tallettelee ahkerasti niin eiköhän se siitä. Hattarah toivotaan että teille tulee myös uuden vuoden vauva! :love:

Täällä taisikin taas olla ovuloimaton kierto heti kaavinnan jälkeen. Niin taisi olla viimekin kaavinnan jälkeen. FF tosiaan näytti ensin ovulaatiota, mutta mulla ei ollut mitään tuntemuksia ja sitten lämpö laskikin, alkoi hyppimään ylös alas ja aloin tiputella, joten en usko ovuloineeni. Tänään sitten tuli ulos vähän isompi kudospalasen oloinen klöntti ja sen jälkeen on tullut vähäistä menkkavuotoa, joten jospa nämä nyt olisivat ne kaavinnan jälkeiset ensimmäiset menkat ja seuraava kierto olisi taas normaali. Niin kävi viimeksi :)

Täällä ilmoittautuu myös yksi keskenmenon saanut.

Esikoiseni syntyi 6/2014 pitkällisen yrittämisen jälkeen. Kävimme lapsettomuustutkimuksissa ja mitään vikaa ei löytynyt. Clomit ei auttaneet ja sitten loppui usko asiaan. En halunnut mitään rankempaa hoitoa ja luovuttiin sitten koko yrittämisestä (tähän meni n.3v). 2013 keskityin siis kaikkeen muuhun ja sitten täysin yllätyksenä plussasin.

Esikoisen jälkeen plussasin uudestaan (jälleen täysi yllätys, kun yk1 tärppäsi), mutta sehän menikin kesken 3/2015. Suru oli suuri, kun meille tämä raskautuminen ei ole helppoa. Nyt ollaan taas lapsettomuustutkimuksissa. Lääkäri jo lupaili, että ainakaan clomeja ei kokeilla ja väläytteli jopa koeputkihedelmöityksen mahdollisuutta. Olen siis siinä mielessä toiveikas, että keskenmenosta ja lapsettomuudesta (vai mikä se oikea termi on, kun on jo yksi lapsi?) huolimatta voisin raskautua uudelleen. Ehkä jopa tämän vuoden aikana?

Olin ihan varma, että ovis on mennyt jo. Eilen testasin ja oli vain tosi haalea viiva. No päätin kuitenkin testata tänään ja olikin toinen viiva lähes yhtä tumma kuin toinen. Tai mulla se ei taida tummua koskaan ihan samaksi mutta itse oletan sen olevan nyt ovisplussa. Myöskin liman vuoksi. Saa taas valvoa koko yön että mies tulee kotiin :D kerroin jo miehelle ja sanoi että herättää kyllä jos nukun :D kerroin tämän koska teitä varmasti kaikkia kiinnostaa. Ja en voi missään muualla hehkuttaa että ovis on :D onneksi on edes yksi ryhmä jossa ymmärretään :D

Heippa ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Isot onnittelut Lennis plussasta (ja oliko joku muu? ...luin kyllä teidän viestit, mutta nyt en muista. Onnittelut ihan kaikille joka tapauksessa! :) )

Mä pidin tarkotuksella vähän päänselvittelylomaa tästä asiasta enkä siksi täälläkään ole käynyt. Tulin siihen tulokseen, että yritettävä on vielä uudestaan, kerran oma reaktio toisen raskausuutiseen oli mitä oli, mutta jotenkin oon saanut kuitenkin paremman rauhan asialle kuin mitä mulla oli. Ei stressiä, ei painetta eikä mitään muutakaan. Tulee, jos tulee. Ja uskoisin, että nykytilassa osaisin suhtautua tuttavien raskausuutisiinkin eri tavalla. Ehkä. En lupaa. :p

Joulu ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Tulin ottaneeksi kyllä takaisin sen vahingon, että en ollut raskaana. Toisin sanoen syöty on ja painon laskun sijaan painoa on kyllä kertynyt.. :ROFLMAO: No juu. Mä päätin tänään jatkaa just tätä laskuprojektiani.

Kierto palasi kohdilleen mullakin just silloin, kun epäilin oviksen olevankin. Sen perusteella päättelin, että menkkojen pitäis alkaa viimeistään 4. päivä, alkoivat tänään, täysin ajallaan. Jeiii. :LOL: Ainoa huono puoli on, että meillä on joku ihme virus, joka on jyllännyt nyt jo yli kuukauden ees ja taas. Koko perheellä sama tauti. En tiedä, johtuuko tosta ja antibiooteista, jotka jo kerran jouduin syömään, vaiko kaikista näistä hormonimuutoksista, mutta sain tähän väliin myös jonkun ph-epätasapainon alapäähänkin ja perään heti hiivatulehduksen. Vuosiin ei ole tarvinnut tostakaan vaivasta kärsiä.. Mutta nyt pitäs saada ph:t ja pöpöt kropasta kohdilleen, muuten ei kyllä tee ees mieli mitää vauvapuuhia. Kuukauden sairastelun jälkeen ei uskalla miettiäkään raskautumista (mun tuulimuna aikoinaan alkoi heti sairastelusta. Silloin mietittiin, mahtoiko sillä sairastelulla olla vaikutusta asiaan. No ei välttämättä eikä varmaan, mutta jäätiinpä pohtimaan).

Onneksi sait oOo hommaan selvyyden. Pakko tunnustaa, että hiukan epäilinkin, et sulla ei kohtu ollut täysin tyhjä. Oireet vastasi niin omaani sen kaavinnan jälkeen, kun kohtu ei tyhjentynyt. Nyt, kun tyhjeni kerralla, homma meni mullakin ihan eri tavalla. Nyt vain sitten menkkoja odottelemaan. :)

Bettinah onnittelut oviksesta!! :p Ja Bosch kuinka sujuu?

• Tykkää
Voi kun kiva lukea kuulumisia pitkästä aikaa ja mieltä niin lämmitti kun minuakin kaipailtu :LOL:

Onnea plussista, vauva- kuin oviskin!!

Täällä "kivasti" jo kp34. Keskiviikkona muistaakseni testasin negan ja sen myötä toiveet himmeni pois. Mitään oireita ei ole suuntaan eikä toiseen, ensi viikolla tulee menkat satavarmasti :unsure: Ei tuonut joulupukki edes sitä lyhyempää kiertoa, ilmeisesti en ole ollut riittävän kiltti :p

Hyvää alkanutta vuotta kaikille, kyllä maar plussat pärähtää tänä vuonna meille kaikille!!

Täällä ilmoittautuu yksi keskenmenon saanut. Spontaani keskenmeno heinäkuun 30.pvä rv 9+3. Nyt yrityksessä lapsen saaminen. Yk2 takana, nyt kp 18/28. Aamuisin on huono olo, mikä jatkuu lievänä koko päivän ajan. Vielä en ole uskaltanut raskaustestiä tehdä, vaan ajattelin odotella vielä muutamia päiviä ennen testin tekoa.

Paljon onnea plussanneille!! :) Ja oikein hyvää ja vauvaisaa uutta vuotta kaikille!

Täällä menossa piinaavat päivät! Ensi viikon loppupuolella toivottavasti selviää olisko nyt tärpännyt. Joitain tuntemuksia on, että voisi vaikka ollakin ja koitan pitää sen fiiliksen! Jos ei olekaan, niin tullaan sitten alas taas korkealta ja kovaa :D Jännittää!

Lääkäri sanoin, että imun jälkeen negan saaminen voi kestää ja ennen kuin viikko on kulunut, ei kannata testata. Tiesin kyllä että en malta olla testaamatta ja 2 päivää imusta sain jo negan :) Kaksi päivää oli tosi niukkaa vuotoa ja pieniä kudospaloja. Kun nega tuli alkoi vuotamaan oikein kunnolla. Onko nämä nyt sitten menkat vai vuotaako vaan koska seinämästä irroitettu imulla istukan osia? Pitääköhän odottaa vielä näiden jälkeen yhdet menkat? Onko tietoa pitäiskö tuon imun jälkeen antaa kohdulle aikaa parantua? Ajattelin joka tapauksessa ovista testailla. Voihan olla, että ei ovista tule kuitenkaan.

Ystävä sanoi, että hän ei kaavinnan jälkeen vuotanut paljon mitään. Mulla reilun kahden viikon vuoto jo lääkkeellisen tyhjenyksen jälkeen 2.12. alkaen ja vähäistä vuotoa imun jälkeen 29.12. alkaen (hcg 121) ja nega 31.12. ja kunnon vuoto siitä. Onko muilla vuotanut heti imun / kaavinnan jälkeen?

Onnea plussista ja oviksista ja innosta yrittää :) Tsempit kaikille!

No nyt on kylvetty ihan urakalla vauvansiemeniä viime viikon aikana! Ovis oli mielestäni joko ke tai la. Ke limailin ihan älyttömiä määriä ja silloin olin varma että ovis tuli mutta la aamupäivällä tuli yhtäkkiä pyyhkiessä paperiin paljon limaa ja seassa selvästi havaittava mutta tosi pieni määrä kirkasta verta. Ajattelin että olisko voinu olla Ovulaatiosta ja munasolun irtoamisesta aiheutuva verenpurkauma jota mulla ei kyllä ikinä ennen ole ollut mutta joka on ihan normaalia monilla. Tai ainakaan enää ole koskaan huomannut mutta en kyllä ole ikinä ennen yhtä tarkasti tutkaillutkaan eritteitä. Laskennallisesti ovis olisikin pitänyt olla sunnuntaina. Nyt sitten jännitetään ja tuskaillaan kaksi viikkoa. Piinaaaa! Mieli on haikea mutta toiveet korkealla. Tämä siis oli toinen ovis km jälkeen. Jännään eniten kohdun olosuhteita että olisko ne jo palautunut ja otolliset raskauteen jotta alkio voisi kiinnittyä. Tosiaan ne ekat menkat oli mulla kuin toinen km olis ollut niin vuodon kuin kipujenkin suhteen että en yhtään ihmettele että vaikka hedelmöitys olisikin tapahtunut niin ei mitään tsäänssejä alkiolle kiinnittyä kohtuun kun ne kohdun olosuhteet oli vuodosta päätellen vielä niin päin pyllyä. Jospa nyt sitten olisi jo kuitenkin olosuhteet normalisoitunut!

Joten oOo, en tiedä koskeeko tollasta mekaanista tyhjennystä erityisesti suositus antaa kohdun sananmukaisesti parantua toimenpiteestä mutta ainakaan varhaisessa vaiheessa tapahtuneen spontaanin km jälkeen ei ainakaan pääsääntöisesti on mitään lääketieteellistä syytä tarkoituksella odottaa menkkoja koska kuten edellä just omalta kohdaltani mainitsin niin vaikka hedelmöittys tapahtuisikin niin raskaus ei voi ikinä alkaa ellei kohdun olosuhteet (limakalvot) ole juuri oikeanlaiset raskauden alkamiselle ja siis alkion kiinnittymiselle. Mutta omalta lääkäriltä saa tietysti omalle kohdalle oikeat ohjeet. Mulle lääkäri sanoi juuri niin että ei ole syytä odottaa.

Tsemppiä kaikille ja pikaisia plussia ihan jokaiselle <3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Bettinah ja o0o
Lääkäriltä kysyin ja sanoi vain että odottamisen puolesta ja vastaan ei ole tarpeeksi tutkimuksia. Perinteisen kaavinnan jälkeen olisi ymmärtääkseni hyvä odottaa, mut en tiedä miten tuo imu eli kevytkaavinta vaikuttaa. Pelkään eniten aikaisessa yrittämisessä sitä, että kiinnittyykin vaikka ei vielä tarpeeksi hyvä tilanne kohdussa ja tulee taas uusi km tai muita ongelmia raskauteen sen takia.

Kovasti tsemppiä hattarah :) Toivottavasti olisi nyt sulla olosuhteet oikeat!

Tuo on tietty ihan hyvä pointti että alkio voisikin kiinnittyä mutta huonosti ja sitten irtoaa. Mutta näinhän tapahtuu muutenkin tilastollisesti todella usein (kemiallinen raskaus), joten se on kai sitten tehtävä jokaisen niin kuin parhaalta tuntuu. Itse olen ymmärtänyt niin, että jos alkio ei pysty kiinnitymään kunnolla niin eihän raskaus ehdi silloin edes kunnolla alkaa ja alkio irtoaa nopeasti ja menkat tällöin ymmärtääkseni vaan hiukan myöhässä ja testiin on saattanut ehtiä pärähtää jo plussa. Mutta tätä ei kutsuta kai keskenmenoksi edes vaan kemialliseksi raskaudeksi, eli minä itse en ainakaan ole tuosta asiasta huolissani. Enemmän mä itse ainakin stressaisin sitä jos pitäisi tietoisesti odottaa! :ROFLMAO: Ymmärrän kyllä mietteesi tuon imun jälkeen. Tietty jos varman päälle haluat ottaa niin odota yhdet menkat, tai ne seuraavat, jotka ainakin voit varmaksi sanoa menkoiksi :)

No niin, ei se mun"nyt tärppäs olo sitten" ollutkaan sitä itteään:(. Eli kp 1 alkoi vuoden ensimmäisenä päivänä. No on ainakin helppo muistaa jos muuten laskuissa menisi sekaisin.... Ehdin uudenvuoden aattona jo testaamaan NIIN varmana plussasta. Oli pahoinvointia, tissikipua yms. kaikkea. Ilmeisesti pahoinvointi johtui kuitenkin liiasta joulumässäilystä sitten:unsure:.
JOtenkin nyt pettymys oli kovempi kuin parissa viime kierrossa. Lähipiirissä satelee vauvauutisia ja monissa laskettua aika just silloin kun mullakin olisi ollut k-menoa:oops:. No ei auta kun yrittää vaan. Kävin ostamassa lisää foolihappoa ja pistin ovistestejä tilaukseen. Tikutellut en olekkaan aiemmin tätä raskautta yrittäessä. Jos aloittaisi taas(y).

Täälläkin kp1...
Oli jotenkin raskausolo tän kierron lopussa aika vahva, sittenpä viikonlopulla v*tutti kaikki niin arvasin että menkat tekee tuloaan.

Masentaa.

Pitäisi tilata aikaa sinne gynelle, mutta jotenkin ei ees kiinnosta mennä kuuntelemaan sinne sitä että toisen lapsen tulo ei onnistu luonnollisesti. Sitä kun googlen kautta tietoa etsii niin oon nyt varma että sektio ja toisen munatorven poisto on vahingoittanut toistakin munatorvea..

Mullakin nyt kp4. Ehdin ennen vuodenvaihdetta parit r-testit jo tekemäänkin ja ihan puhdasta negaa tietty sain. Tuolla tallettelun määrällä melkein jo ihmettelen, että ei tärpännyt. (Mulla siis ollut ongelmana raskauden jatkuminen, ei raskauden alkuun saaminen.) Toisaalta se olisikin ollut sitten raskautuminen suoraan km jälkeen, josta olen lukenut ristiriitaista tietoa (kuten tässäkin ketjussa on pohdittu). Jos jotain positiivista, niin kuten MeaMinnis totesi, ainakin kierron päivien laskeminen on nyt tässä kierrossa iisiä :D eikä ainakaan ole liian aikaisin edelliseen km nähden.

Tosi paljon tsemppiä ja positiivisuutta kaikille! Ja tietysti hyvää onnea - kyllä niitä pysyviä plussia pärähtää meille tauluun ennen pitkää <3

Bettinah, aika jännää hei, mulla tänään tiistaina kp 19/31-32 ja dpo 5-3 että kyllä aika samoissa mennään! Jänskää on! Itseni tuntien mun on ihan pakko testata ensi viikolla viikonloppuna :D:ROFLMAO: Ettei vaan jäis huomaamatta haamujen haamut jos niiksen on :ninja:

• Tykkää
Täällä olis menossa dpo 8. Oon nyt arponut, että onko mun tuntemukset raskausoireita vai onko minulla pissatulehdus. o_O
Ovispäivänä (olettaisin oviksen olleen silloin) tuntui ihan jäätävä kipu alavatsassa. Minulla oli samanlainen kipukohtaus silloin, kun esikoista rupesin odottamaan. Mutta ei kai se kiinnittyminen nyt ovispäivänä tapahdu, joten oletan sen olleen muuta.

Seuraavana päivänä juili alavatsaan. Ja siitä eteenpäin on ollut ihmeellinen paineentunne alavatsassa, varsinkin ennen pissaamista ja sen jälkeen, joten siksikin mietin, että voisko olla tulehdus. Muita tulehduksen oireita ei kuitenkaan ole. Lämpöä minulla on ollut dpo 3 asti, palelee, väsyttää, on nuha ym. Tosin olen ollut flunssainen, että sillä selittyisi nuokin oireet.

Tiedän pettyväni taas pahasti, kun menkat alkaa. Jotenkin niin turhauttavaa tämä epätietoisuus.

Täällä oli myös kp 1 vuoden ekana päivänä, nyt kp 5. Ja taas, kuten viime kaavinnan jälkeenkin, nämä kaavinnan jälkeiset ekat menkat ovat ihan kamalat. Sitä verta on vaan riittänyt. Käytössä on ollut tamponi + side -kombo, ja silti olen kahtena yönä sotkenut verta :( Olisi vissiin pitänyt käyttää jotain vaippoja... Nyt vuoto on onneksi jo vähenemään päin.

Päätimme jättää yrittäminen nyt hetkeksi, joten seurailen sivusta ja saatan turista sitten kun päästään tutkimuksiin. Nyt pitää enää muistaa että tämä yrittämisen jättäminen myös tarkoittaa, että ei voi puuhailla ilman ehkäisyä, kuten tässä pitkään on totuttu tekemään... :P Edessä muutto ensi kesänä ym. stressaavia juttuja, joten ajateltiin ettei haluta laskettua aikaa siihen heti ennen kuin ollaan ehditty kotiutua uudelle paikkakunnalle. Joten yritys on tauolla ainakin huhtikuuhun, ja pistetään uudestaan vauva tilaukseen siihen vuoden 2017 alkupuoliskolle.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että tänä keväänä ehditään toivottavasti käydä tutkimuksissa, jos vaikka löytäisivät syyn näille keskenmenoille. Vaikka edelleen olen sen suhteen tosi skeptinen. Aika harvoin tuntuvat löytävän mitään.

Yhteistyössä