Keskenmenon jälkeinen palautuminen/uusi raskaus

Mua kiinnostaa kuinka muut on palautunut keskenmenojen jälkeen, etenkin jos on ollut lääkkeellinen tyhjennys, mutta ihan kaikki kokemukset on tervetulleita.. milloin raskaustesti näytti negaa? Onko ovulaatio tullut milloin / entä ekat menkat ? Vai oletteko edes odattaneet menkkoja ennen uutta yritystä ? Ja tietysti se, että kuinka kauan on mennyt uuteen plussaan? 🥰

Mulla itsellä oli kkm viikolla 12+3, tyhjennys lääkkeillä 13+6. Nyt kpl 26 eikä merkkiä vielä ovulaatiosta ja myös raskaustestissä vielä haalea viiva.. yhdet kuukautiset pitäisi odottaa ennen uutta yritystä, mutta en tiedä kuinka sitä malttaa odottaa jos mitään ei pian ala tapahtumaan 😐
 
vierailija
Spontaani keskenmeno tuli RV 20+.
Kohtu tyhjeni itsestään. Ekat menkat tasan kk päästä. Kahdet kerkes tulla ennen kun raskauduin. Ekaa tehtiin kuitenkin monta vuotta...
 
Mulla keskenmenoja kolme kaikissa eka lääkkeet ja perään kaavinta, eka 13 viikolla nt ultrassa todettu menneen jo 7+, lääkeiden jälkeen kaavinta 2 vko päästä, toinen 9+ viikolla, lääkkeet+ kaavinta 5pv perästä ja kolmas 10+ viikolla, lääkkeet ja kaavinta 3pv päästä. Kohtu ei vaan tyhjene lääkkeillä vaan vuoto on loppunut kaikissa jo samana päivänä kuin alkoikin.

Eri viikoista ja kaavinnan ajasta huolimatta mulla on ovis ollut n. kp21 ja menkat tulleet kp 36, +-1pv. En ole ekassa kierrossa tikuttanut ovista mutta oireiden ja limojen perusteella bongannut jg menkat on sitten alkaneet myös näistä laskettuna sen dpo14 aikaan. Raskaustestissä on haamu ollut joka kerta vielä menkkoihin asti eli sen viitisen viikkoa.

Ekan jälkeen uuteen raskauteen meni 6kk, tokan 4kk ja kolmatta odotellaan, nyt menossa toinen kierto mutta yritystä ei tässä kierrossa km tutkimusten takia olekaan. Mulla on kohdun limakalvon ongelmia ja siitä johtuu että tärppeihin on mennyt aikaa vaikka tuntuu että joka toinen tulee km jälkeen uudelleen raskaaksi parissa kierrossa.
 
Muakin kiinnostaa mitä kokemuksia ihmisillä on keskenmenon jälkeisestä raskautumisesta ja palautumisesta. Mulla ekoihin kuukautisiin meni vajaa kaksi kuukautta keskenmenon jälkeen (suurimman osan aikaa oli sitä keskenmenon jälkivuotoa, jota jo jossain vaiheessa luulin alkaneiksi kuukautisiksi). Nyt kolme kuukautta keskenmenon jälkeen tuntuisi kierto viimein olevan suht normaali, kahdet kuukautiset jo lusittu ja jännitän minäkin josko tästä vielä pääsisi raskautumaan.
 
Mulla ei ole kokemusta keskenmenosta vaan raskauden keskeytyksestä myöhäisillä viikoilla mut lääkkeillä käynnisteltiin ja tehtiin viel kaavinta kun istukkasta jäi palasia kohtuun.Menkat alkoi tasan 8vk synnytyksen jälkeen ja seuraavia ei enää tullut kun olin jo uudestaan raskaana.Lapsi täytti viime joulukuussa vuoden.
 
  • Tykkää
Reactions: malanen
vierailija
Ei lääkkeellistä tyhjennystä mutta keskenmeno alkoi 7+3 muistaakseni ja vuotoa kesti melkein 4vk, toki lopusta niukkeni. Sen jälkeen näytti raskaustesti negaa. Uskalsin odottaa ja seurailla itse kun luin netistä ohjeita. Vähän kipuja oli just ennenkuin vuoto alkoi, muuten ei ollut. Sattumalta sain oviksen melkein kiinni kun tein pari testiä n2vk vuodon loppumisen jälkeen, oli pari kertaa juuri edellisinä päivinä jo aloitettu varalta tallettelu. 2vk tästä tein positiivisen raskaustestin ja raskaus onnistui loppuun asti. Kesken mennyttä raskautta yritettiin 10kk.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunni_ ja malanen
vierailija
Minulla oli keskeytynyt keskenmeno, mennyt kesken noin rv 9 ja huomattiin rv 12. Lääkkeellinen tyhjennys ja vuotoa tuli 3 kk, sen jälkeen on parit menkat olleet, epäsäännölliset ja välivuotoja. Pitkä prosessi... jospa tämä joskus tasoittuu.
 
vierailija
Mulla alkoi vuoto 7+4, tiesin jo että menee kesken kun ei tullut pahoinvointia. En ottanut yhteyttä mihinkään vaan seurailin kotona ja luin netin kautta tietoa. Meni melkein 4vk kun vuoto loppui ja sitten tein negatestin. Tästä 2vk päästä oli ovulaatio ja yritystä oli 1-2 kertaa, tästä 2vk päästä sainkin plussan raskaustestiin ja vauvan syliin asti. Yritystä oli 10kk ennen keskenmennyttä plussaa joten itsellä tämä piti paikkansa että keskenmenon jälkeen on hedelmällisempi.
 
vierailija
Keskeytynyt keskenmeno hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä alkuraskaudessa. Ultrassa paljastui, luulin olevani rv 10 mutta alkio vastasi noin 6+ viikkoja.

Kierto oli sekaisin koko ajan mutta seuraavaan 4kk:hon mahtui ensin vielä yksi alkuvaiheen keskenmeno, jota seurasi heti neljän viikon jälkeen uusi plussa ja raskaus jatkui loppuun asti onnellisesti. Kun vuonna -21 itkin alkukevään keskenmenoani, samalla päivämäärällä vuoden päästä -22 kotona tuhisi muutaman päivän ikäinen vauva ❤
 
vierailija
Mulla alkoi vuoto 7+4, tiesin jo että menee kesken kun ei tullut pahoinvointia. En ottanut yhteyttä mihinkään vaan seurailin kotona ja luin netin kautta tietoa. Meni melkein 4vk kun vuoto loppui ja sitten tein negatestin. Tästä 2vk päästä oli ovulaatio ja yritystä oli 1-2 kertaa, tästä 2vk päästä sainkin plussan raskaustestiin ja vauvan syliin asti. Yritystä oli 10kk ennen keskenmennyttä plussaa joten itsellä tämä piti paikkansa että keskenmenon jälkeen on hedelmällisempi.
 

Yhteistyössä