Keskenmenon jälkeen raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja hemuli
  • Ensimmäinen viesti
hemuli
Olen aina luullut että keskenmenon jälkeen tulisi helposti uudelleen raskaaksi.
Gynekologini sanoi että voi olla työläämpää tulla uudelleen raskaaksi km:n jälk. eli sitä uutta raskautta voi joutua odottelemaan.. Onko näin, onko kellään omia kokemuksia km:n jälkeen raskautumisesta.

Armiida
Meille sanottiin, että ei kannata edes yrittää, ennen kuin on yhdet normaalit menkat tullut. (Olisko sitten ollut uuden keskenmenon riski suurempi heti?) Ne odotettiin ja pari kuukautta taisi vielä mennä sen jälkeen, ennen kuin tulin raskaaksi. Meni jotenkin hormonit sekaisin, oli tiputtelua ym. Siis silloin heti keskenmenon jälkeen. Mutta tunnen yhden naisen, joka ei malttanut odottaa edes niitä yksiä kuukautisia ja tuli tosiaankin heti raskaaksi. En tiedä mikä on yleisintä, mutta näin täällä :) Onnea matkaan :)

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Mulla meni ekan km:n jälkeen n. 1,5v ennen raskautta, toisen km:n jälkeen meni vähän vajaa vuosi...
Kuinka kauan sulla meni kun ensimmäinen raskaus sai alkunsa?? Mulla meni puolisen vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen eli ei kauheen kauan loppujen lopuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Mulla meni ekan km:n jälkeen n. 1,5v ennen raskautta, toisen km:n jälkeen meni vähän vajaa vuosi...
Kuinka kauan sulla meni kun ensimmäinen raskaus sai alkunsa?? Mulla meni puolisen vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen eli ei kauheen kauan loppujen lopuksi.
Puolisen vuotta mullakin meni pillereiden lopettamisesta.

Ja mulle sanottiin kummankin km:n jälkeen, että kannattaa odottaa yhdet normaalit menkat siksi, että sitten on helpompi laskea raskauden kesto...

Armiida

Ja mulle sanottiin kummankin km:n jälkeen, että kannattaa odottaa yhdet normaalit menkat siksi, että sitten on helpompi laskea raskauden kesto...
Ai siihenkö se perustuukin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Armiida:

Ai siihenkö se perustuukin :D
Näin mulle sanottiin. :)

Kun mä sain keskenmenon niin siitä meni 2viikkoa kun uudestaan hedelmöityin, en ollut itsekään uskoa, oli vielä keskeytetty yhdyntä... Sillä mä sen tiedän että silloin tapahtui hedelmöittyminen koska seuraavaa kertaa ei tullut kyseisen miehen kanssa...

Silläpä olen aina ajatellut että keskenmenolla ja uudelleen hedelmöittymisellä on joku tarkoitus ollut, että sain niin ihanan ja rakkaan lapsen vaikka vaikeaa oli alku ajat ja joskus vieläkin tuntuu pahalta että asiat meni niin kuin meni mutta sitten kun tyttöä katselee niin kyllä kaikki on ollut sen arvoista! =)

Juu siis hieman meni ohi aiheen mutta kuitenkin, siis piankin voi hedelmöittyä..

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
Kun mä sain keskenmenon niin siitä meni 2viikkoa kun uudestaan hedelmöityin, en ollut itsekään uskoa, oli vielä keskeytetty yhdyntä... Sillä mä sen tiedän että silloin tapahtui hedelmöittyminen koska seuraavaa kertaa ei tullut kyseisen miehen kanssa...

Silläpä olen aina ajatellut että keskenmenolla ja uudelleen hedelmöittymisellä on joku tarkoitus ollut, että sain niin ihanan ja rakkaan lapsen vaikka vaikeaa oli alku ajat ja joskus vieläkin tuntuu pahalta että asiat meni niin kuin meni mutta sitten kun tyttöä katselee niin kyllä kaikki on ollut sen arvoista! =)

Juu siis hieman meni ohi aiheen mutta kuitenkin, siis piankin voi hedelmöittyä..
Voi..kävispä mullekin noin onnellisesti. Pelkään vaan sitä että jos taas saan keskenmenon. No, kaikella on kai tarkoituksensa.

nennuska
mulla oli keskenmeno 23.8.08 ja olin edellisenä päivänä saannut tietää raskaudesta lääkäreiden mukaan oli kohdun ulkopuolinen.ja nyt 8.9 tein ihan huvikseni testin kun oli vähän huono olo ja tosi väsy kokoajan ja plussaahan se näytti eli ei ainakaan mulla vienyt kauaa...
toisaalta pelkää kokoajan että menee taas kesken mutta salama ei iske samaan paikkaan kahta kertaa peräkkäin ainakaan toivon mukaan :/

Yhteistyössä