*Keskenmenon jälkeen plussanneet toukokuussa*

Oireista ja oireettomuudesta mulla myös jatkuva itseni tarkkailu menossa...esim. äsken huomasin et toinen tissi ei ole arka vaan ainoastaan toinen...surkuhupaisaa mut huolestuin et miks tuo toinen on oireeton kun yleeensä olleet molemmat arkoja :headwall: :xmas: . Mutta eikö niiden oireiden pitäiskin alkaa jo hellittämään kun 11.viikko päällä ja perjantaina alkaa 12. viikko? :whistle: Jostain luin että viikot 8-9 olisivat pahimmat mut toisesta lähteestä taas että viikot 9-11 ja sitten alkaisi helpottaa. en yhtään muista että loppuuko tuo rintojen arkuus jossain vaiheessa vai jatkuuko se synnytykseen asti!? Vai kuuluuko se vain alkuraskauteen?
 
jääräpää Minuakin kiinnostaa tuo rintojen arkuus. Sullako on ollut nyt koko ajan rinnat arat? Mun on pakko pitää yölläkin rintsikoita ja silti en pysty nukkumaan kuin selälläni. Onko tämä vain alkuraskauden oireita vai onko ne rinnat näin turvonneet loppuun asti? =)
 
tuittu- ei ole ollut kokoaikaa kun se arkuus alkoi vasta joskus 5? viikolla. Välillä lähti kokonaan arkuus muutamaksi päiväksi pois ja tuli onneksi takaisin. Eivät kuitenkaan ole kauheen arat. Esikoisesta olivat järkyttävän kipeät ja jopa suihkussa vesipisarat satuttivat mutta kuopuksesta eivät olleet muistaakseni ollenkaan arat (tosin imetin vielä silloin esikoista). Nyt olleet vain painaessa arat eivät muuten. Kyllä netissä luki että liittyy alkuraskauteen ja oireet helpottavat viikkojen myöstä mutta kokoajan rinnoissa tapahtuu jotain synnytykseen asti.
 
jääräpää ja tuittu Mulla oli todella arat rinnat aluksi, enkä voinut kuvitellakaan sen takia esim. nukkuvani mahallani. Arkuus haittasi lenkkeilyä eniten, 3 urheilurintsikat päällekäin ja silti epämukavaa. En kyllä muista, missä vaiheessa arkuus katosi, mutta ei ne enää hetkeen ole arat olleet. Kuppikoko on kyllä pikku hiljaa kasvanut jo 2 kokoa ja vähän tihkuu maitoakin. Eli koko ajan tuntuu tapahtuvan, lisää kokoa ei kyllä tarvitsisi tulla yhtään...

 
Liitynpä minäkin tähän rintakeskusteluun :D

Mulla oli alussa rinnat arat mutta en voi sanoa, että olisivat olleet kipeät. Arkuus loppui joskus rv 10 tienoilla eikä takaisin ole tullut. Sen jälkeen muutenkaan ei ole tapahtunut mitään jota olen kyllä jo ihmetellytkin, koska pian niiden pitäisi olla sellaisessa kunnossa, että imetys onnistuu :/

Omasta kokemuksesta voin siis sanoa, että rintojen arkuuden loppuminen ei tarkoita välttämättä mitään ikävää.

 
Kiitos vastauksista. Helpottavaa tietää ettei se ole välttämättä tätä loppuun asti. :) Ja myöskin se, että ei tarvitse sitten huolestua, jos kivut katoaa. Pillerit aiheutti mulle aina loppukierrossa samanlaiset kivut lukuunottamatta tätä nännien arkuutta.
 
Mullakin oli rinnat jo tosi kipeet tuolla 26.4 - ennakoin menkkojen tulevan koska ennen menkkoja sellaista on. Sitten ne vähän hellitti, taas tuossa 4.5. oli enemmän - toisaalta silloin oli se testikin tehty ja pääkin oli raskaana joten niitä oireita seuraili. Nyt ne rinnat on vähän kipeät. Eilen oli päivä ettei ollut oikein mitään oiretta, tänään taas vatsassa on nippaillut. On tää niin rasittavaa tää oireiden seurailu... Varhaisultraan vielä viikko.......

Niin ja tää ärtyisyys :kieh: - on ihan samanlaista kuin pms oireet ennen kuukautisia. Voi olla tästä stressistä ja väsymyksestäkin enemmän kuin "hormooneista"
 
Jokohan minäkin uskaltaisin tänne tulla, edes vähäksi aikaa. Eli juu en uskalla luottaa siihen että nyt(kään) homma onnistuisi, mutta jos antaisin itselleni luvan edes hetken iloita raskaudesta :) Olen siis viimeiset vajaat neljä vuotta ollut enimmäkseen raskaana ja/tai imettänyt. Tämä on kuudes raskaus, sarja on TM (lääkkeellinen tyhjennys ja kaavinta), esikoinen, kaksos-KM (lääkkeellinen tyhjennys), kuopus, KM (ei tarvittu lääketieteen apua) ja nykyinen raskaus. Tämä viimeisin tärppäsi heti keskenmenon jälkeen, ei siis menkkoja vaan suoraan uutta putkeen. Dpo 10 (vappuaattona) Clearblue näytti vielä miinusta, mutta kun kaksi päivää myöhemmin uusin vielä testin niin olikin jo selkeä plussa. Ja vahvistunut koko ajan, eli hormoneja ainakin löytyy, jos ei muuta.

Alkuraskauden UÄ:tä odotellessa, varasin ajan 25.5. jolloin viikkoja on 6+6. Sama gynekologiraukka on diagnosoinut mulla jo kaksi keskenmenoa, katotaan miten tällä kertaa käy.

Ruoka meinaa kiehua tuolla hellalle, eli nyt vain nopeasti oma rivi tähän perään ja pelastamaan mitä pelastettavissa on.

Panacea......33......NKL......TM 10/06, KM 9/08 (kaksoset), 4/10......3.
LA 12.1.
Kreta, laitan nuo sinulle myös yv:nä.
 
Nukkuuko joku teistä mahallaan nyt raskausaikana? Itse yritän välttää mutta tänään mulla on jostain syystä ollut kauheet ruuansulatuskivut mahalla (ainakin toivon että ne on vaan ruuansulatusongelmia) ja oon joutunut makaamaan mahallaan ja nyt alkoi huolestuttaa että onko paha vauvalle jos makaa mahansa päällä !!?? .
:eek:
 
jääräpää: Mä tykkäsin nukkua mahallani ennen esikoisenodotusta, sittemmin se kävi mahdottomaksi ihan selänkin vuoksi (meni jotenkin liikaa notkolle ja alaselkä jumitti). Välillä oon yrittäny palauttaa vanhaa tapaa, mutta ei se oikein enää luonnistu. Kyljellä nukun, koska selällään en vaan oo oppinu nukkumaan.. Mutta en siis usko, että näin varhaisessa vaiheessa masullaan olo mitään haittaa sikiölle tekee, sen sijaan jos sulla ruoansulatusvaivaa on, kannattaa varmaan yrittää kuitenkin mennä kippuraan tai sitten selälleen ja jalat koukkuun masun päälle ja vaikka vähän "heijata" kyljeltä toiselle. Se saa ainakin suolistossa hyvää aikaan, eikä toki tee pahaa rangallekaan, saa venytystä hyvin!
 
Katos täällä on tämmönenki, tottakai tuun mukaan ku samassa tilanteessa olla kaikki. Eli: icefairy/ 23 /NKL /KM 02/10 / 2 / La: 13.1. Hah saikohan tosta mitää tolkkua :D

Tosissaan mulla rinnat ei enää oo nii arat ku alussa, ja tuntuu aina sillo tällä jos liikahtaa.
Mahallee nukun, mutta se tuntuu hassulta, paineen tunnetta mahassa. :p

icefairy&Linnun Lyy 5+0 POKS <3
 
ääh nyt ahdistaa, neuvolassa on ollut todella kiva käydä mutta ei enää :kieh:

Painoa oli taas tullut se 1000 g/viikko ja sf-mitta pompsahti ihan kunnolla, mä en kestä |O
Onhan sitä jonkin verran tullut herkuteltua mutta ei mun mielestäni sen enempää kuin esim. kuukausi sitten. Nyt on sitten kaikki herkut ja vaalea leipä kiellettyjen listalla. Mut en mä varmaan pysty hillitsemään itseäni... moni varmaan ajattelee et valitan turhasta, kun vauva voi hyvin ja kaikki mennyt muutenkin niin kuin pitää. Olen kyllä todella kiitollinen siitä ja yritäkin ajatella et muulla ei ole väliä kunhan saan tän elävänä syliini. Mut just nyt ahdistaa, sorry :ashamed:
 
Ihanaa, uusia tullut, onnea paljon :heart: :flower:

Np-ultra kuulumisia :D :heart: Tällä kertaa kaikki on hyvin. Nuppunen vastasi päivälleen viikkoja ja LA ei siirtynyt. niskaturvotus 1,4mm, joten ihan hyvä. Riskiluvuksi tuli 1:6000, joo, parempiakin on nähty, mutta kortiin kirjoitti riski normaali, joten se riittää meille :) Kyllä siellä helpotuksen kyyneleitä tuli miehen kans vuodatettua, niin helpottunut olo tuli. Menetysten ja hyvin vaikean epämuodostuman jälkeen tämä on jotain käsittämättömän ihmeellisen ihanaa :heart: Pieni rakas vain liikuskeli siihen tahtiin, että oli vaikea saada hyvää kuvakulmaa, muta kätilö oli ihanan rauhallinen ja sanoi, "katotaan nyt hetki tätä kilpavoimistelua ja odotellaan, että pitää hengähdystaukoa" :D

Nyt ei oikein edes osaa ajatella muuta, on niin ihana ja helpottunut ja erittäin onnellinen olo :heart:

Niin no, kortin kääntöpuolella on tänään todettu raskaudiabetes, kun tulokset tuli. Arvot tosin sen verran vähän pielessä, että ruokavaliolla varmaan taas mennään. Viimeset kolme raskautta on ollu tämä rd riesana, joten kyllä se tälläkin kertaa siinä sivussa menee.

Lumi-Marja ja Nuppunen 11+4
 
Lumi-Marjalle onnittelut kivoista ultrakuulumisista :flower:

Jääräpää: minä ainakin nukun mahallani ihan just niin pitkään kuin pystyn eli siihen saakka kun pallon päällä pysyy ilman keikahtamista :) Ikinä aikuisiällä ei ole uni kunnolla tullut muissa asennoissa... Mahallaan nukkumisesta ei sinänsä ole vauvalle haittaa (nestehän ei juuri painu kokoon ja määränsä ne omat kudoksetkin vain joustaa), mutta kyllähän se jossain vaiheessa alkaa tuntua liian epämukavalta ja sitten on pakko siirtyä kyljelleen. (Viimeksi sain sinniteltyä jonnekin viikolle 18 saakka.)

Ja omaa napaa: ei siis mitään raskausoireita. Nada. Zip. Nuthin'. Hohhoi. Tästähän sitä taas kerkeää päätellä vaikka mitä. Viikkoja kuitenkin jo 5+2 joten luulis pikku hiljaa jotain olevan... Väsymystä tuskin voi oireeksi laskea kun on ollut kaverina jo vuodesta 2007 :)
 
Tänään olin nt-ultrassa ja laskivat siellä riskiluvun downiin ym. ja se oli 1/1000 joten jippii, ei tarvita punktiota!!! Niskaturvotus oli sellainen kuin pitääkin ja muutenkin kaikki oli kunnossa. La olisi ultran mukaan jo 29.11 mutta koska vasta jos 5 päivää heittää la niin silloin se muutetaan joten voimassa on edelleen neuvolan antama 2.12 ja eroa oli siis 4 päivää. Nyt olen väsynyt mutta onnellinen. :heart:
 
Lumi-Marja sullapa oli hyvä riskiluku!!! Minä pidin jo tuota 1/1000 ihan voittona kun kuopuksesta se oli1/90 (ja oli terve). Oli suuri helpotus ettei joudu punktioon!!! Voi sinullakin rd, mulla todettiin se tämän viikon maanantaina ja rv tänään tasan 11+0.
 
Heips! Jospa uskaltaisin ilmoittautua mukaan...
Taffo.....28.....LS.....kkm 2/10.....1.....LA 22.1.2011

Pelottaa niin vietävästi mutta salaa kuitenkin toivoo että kaikki menisi hyvin tällä kertaa.. :ashamed:

Ajattelin mennä ultraan kun viikkoja on 8..Ihan oman mielenrauhan takia. :saint:

Taffo ja kyytishyytis 4+1
 
Tervetuloa Taffo tälle puolelle :heart:

(.): aivan kaamee päänsärky ollut eilisen ja tänään, olo on ku zombilla (en muista aamuista lapsen kanssa mitään mut ilmeisesti oon jotenki suoriutunu) mutta vielä ei oo pahoinvointi yltänyt pytynhalailutasolle. En kyllä esikoista odottaessakaan oksentanut kertaakaan, vaikka olo oli kyllä tämä sama, kamala. Ja valittaa ei toki saa, tätä kun on niin kauan toivottu :D Mutta kyllä mä toivon, että tää jo pian helpottaa, meen takas töihin kesäkuun alussa, enkä ehkä ihan ekaks haluis kertoo tästä raskaudesta, vaikka pian se on edessä kuitenkin..

BM ja Putti 5+5
 
Tervetuloa Taffo!

Bm Mullakin oli viikolla kaamea päänsärky, oli kyllä migreeniä. En muista koska olis viimeeks ollu noin kamala migreeni. Mut onneks nyt ei ole ja väsymyskin on poissa. Oon elämäni kunnossa, mieskin katsoo kummissaan, kun teen muutakin kuin nukun.

10+5
 
Taffolle onnea ja tervetuloa :flower:

jääräpää, no hyvähän tuo sunki lukema on. Mulla oli tytön aikana 1:4500 ja turvotus 2,3 ja turvotusta oli myös vatsan puolella ja yläselässä. Punkitoon en halunnu mennä ja terve tyttö tuli. Viimeks, kun oli se epämuodostuma, en käyny koko seulassa, mutta tuskin se olis siinä edes mitenkää näkyny, kun ei ollu kromosomeista kiinni. Juu, samas rd paatis kellutaan. Maanantaina meen tosiaan sit hakeen sen mittarin ja kuunteleen sepostusta tuolta terkalta, joka sit kuulemma tekee sen "valistuksen" äärimmäisen terkasti. Ultran mukaan sulle olis tullu sama LA kun mulle :D

Np-ultrassa kai laukes joku järjetön viikkoja kestäny paine, ahdistus, pelko ja ties mitä, kun migreeni ampas päälle oikein kunnolla. Eilen ilta oli ihan järkky ja yö, mutta tänään on panadolin voimalla jotenkin kyenny elämään. Isäntä sai istuttaa marjapensaat ja omenapuut poikien kans, musta ei ollu kertakaikkiaan mihinkään. Nyt vaan meinaa tää puuntakaa pärähtäny helle viedä loputki voimat ja järjen rippeet. Just katoin varjon puolelle mittariin, niin +29 näytti!

Jospa sitä käväsis viileessä suihkussa ja sit taas uskaltautuis ulos hetkeksi aikaa. Pitää tota koirarouvaa käyttää vähän lenkillä.

Lumi-Marja ja Nuppunen 11+5
 
Tervetuloa uusille :flower:

jääräpää et voi tuosta joqurtista listeriaa saada. Jogurtti tehdään pastöroidusta maidosta ja listeria on kuollut sinne valmistusvaiheessa, eikä takaisin tule. Hapantuahan se on voinut, mitä epäilen, koska et olis syöny sitä, jos olis mennyt pilalle. Lisäksi jogurtti säilyy hyvin vaikka päivät oliskin jo menneet umpeen. Joten ei tarvitse mielestäni olla huolissaan :)
 
Kiitos kaikille!Mua pelottaa edelleen aivan sikana,oireita on ollut melko vähän,vaan turvotusta ja muutaman päivän tissit kipeet,pientä kuvotusta on ollut mutta ei muuta...Kuinka ihmeessä te selviätte näistä keskenmeno peloista?Anteeksi paasaus mutta jotenkin tämä vaan vainoaa mua. :'(
 

Yhteistyössä