~*~KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET TOUKOKUUSSA~*~

Testi näytti maanantaina plussaa ja hirvittävä epäusko on päällä. Täällä ollaan raskaana?

Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon viime keväänä. Sen jälkeen yritettiin muutama kierto, mutta sitten jätettiin koko homma ja ajateltiin, että kolme lasta riittää meille.
Viime kierrossa kuitenkin päätettiin, että annetaan tulla jos on tullakseen. Kp22 tuli vähän verta ja ajattelin, että kiva kun tulee lyhyt kierto niin päästään seuraavasta jo jännäämään.
Ei mitään kuukautisia kuitenkaan alkanut, eikä ole alkanut vieläkään vaan plussa tuli testiin.

Meillä on siis kolme lasta ja takana on myös kolme keskenmenoa. Laskettu aika on 8.1.2010. Tyksiin mennään synnyttämään.

zaara ja hertta 4+4
 
neuvolakuulumiset:
hemppa 130
kohdunpohjan korkeus 13,5 eli ala-ja keskikäyrän välissä..
tuohon neukkatäti oli tyytymätön.
Vauvan syke 140, eiks se ole ihan hyvä?
Sanoi että sen pitää olla 120-160 välissä mut oli vähän tyytymätön tuohonkin.
Ihan niinku mun painoonkin ku on noussu 199g viikossa.
Syön kuitenki hyvin ja aika paljonkin ruokaa mut.. :)

Mun puolesta siis kaikki oli hyvin,
lukuunottamatta että selvis että oon veriryhmältä RH negatiivinen jonka johdosta seurataan ettei vasta-aineita ala kehittymään tms. kun ei tiä onko vauva positiivinen.

Mut syke kuultu, helpotti, ja kovin eläväinen oli hän.
Kohtukin oli navan korkeudella, joten senkin puolesta oon huoletta.


dada ja erittäin vilkas rakkahin 19+3
 
HP voimia teidän perheelle! Älä vaan rasita itseäsi liikaa! :hug:

zaara onnea plussasta! :flower: Tervetuloa joukkoon! :heart:

dada onnea hyvistä neuvolakuulumisista! :flower: Sanoiko se terkka että miksi oli tyytymätön sun sf-mittaan? Mulla kun oli viikolla 22+0 alakäyrällä ja aikaisemmin ei edes mitattu kun maha oli niin pieni. Huomenna mulla on onneksi lääkäri. Toivottavasti maha olisi kasvanut tarpeeksi. Mä olen nimittäin alkanut jo hieman huolestumaan kun maha on niin peini muihin verrattuna vaikka ei saisikaan vertailla!

Päksäkkä 26+1
 
AAM
Herranjestas täällähän on poksuillut yks jos toinen :) :heart: :hug: onnea niistä siis..

HP hautajaisiin jaksuja, kyllä sä ne asut saat valmiiks B) draivi vaan päälle !! b:)d
mun luovinta aikaa on yöllä 02-04 :D :LOL: saatta kyllä olla hieman väsy aina aamuisin :xmas:

Leinikki ihanaisia uutisia :) :hug: ja sykkeethän oli ihan jeees mitä niissä nyt se vikaa ois keksinyt 140-170 vlillä oli meilläkin..

dadalla kans hyviä tuomisia neuvolasta, sf.mitasta meillä ainakin aloittivat tuon 20 rv:n mittaamisen koska oli niin "pieni" vielä ennen sitä.. :| mutta mahastahan se riippuu

Kleo ihqu maage :) sääki oot niiin pitkällä jo..

zaara kivaa uusia pukkaa.. onnea paljon plussasta :) :hug:

sussoollakin järjettömän paljon viikkoja jo takana :eek: aika se vain lepattaa.. :xmas:

pinkkimieli säikäytysklimpistä :hug: ehkä se on vaan niitä "röllyjä" jotka on jäänyt tuonne majailemaan ja tulee pois tässä alkuraskauden odotuksessa..

EM valtaisan ihana "roikku" jo sulla siellä.. jaaha että alta viikko ulostuloon.. henkisesti jo ready ? =)

mä muistan ko nyytti iskettiin rinnalle ja sitä oli niin odottanut että meinas pakahtua onnesta, siis eka ko saatiin.. tän kakkosen kanssa oli että joko se tuli jo joko joko joko antakaa tänne !! :kieh: suunnilleen revin kätilön käsistä :LOL:...

am & neiti A. 11 vrk
kuvat vielä mun muruista :heart:

 
Kiitos kaikille onnitteluista! :D Vaikka viime yön tunteina keksin jo miljoona asiaa mikä menee vikaan ennen seuraavaa ultraa :( Mutta tämmöistä tämä mun raskaus tulee varmasti olemaan ihan loppuun asti. Kuinka kauan se sitten kestääkin..

zaaralle tervetuloa!! Ja onnittelut plussasta :heart: Kiva että tulee muitakin alkupääläisiä mukaan :D

dada. Se syke oli tosi hyvä, ihmettelen kyllä miksei se täti ollut siihen tyytyväinen :eek: Meidän pojan raskausaikana sykkeet heitteli ainakin just 140-170 välillä, eikä kukaan ollut huolissaan siitä 140 sykkeestä.

AM:llä on kyllä ihanan suloiset kullanmurut :heart:


Leinikki & Baby-Jesse rv 7+0 (POKS!!) Nyt minäkin uskalsin noin kirjoittaa :D
 
hei kiitos teille :)
se tätsky sanoi vaan sf-mitan perään että "no pääsit sentää käyrälle,yritetääs nyt saada se sit tonne korkeammalle käyrälle".. ihan ku mä ite sen päättäsin.
Painostaki ensin oli järkyttyneen näkönen, sit laitto sen sinne koneelle ja totes että ai se onkin vaan 199g/viikossa, tosi vähän. sit esitti asian niin että mä en välttämät syö tarpeeksi terveellisesti, koska silloin elimistöön ei jää tarpeeksi polttoainetta.
ja mä kun ite olin kauheen tyytyväinen tähän kilo kuussa tahtiin :D
Jotenki jäi vaan semmonen maku mulle ja miehelle että kaikki on oikeasti hyvin, mutta ihan ku se täti jotenki tahtos pitää varpaillaan. en tiiä.
Huolestuin ite sit kuitenki tosta sf-mitasta vaik tiiän ettei tarttis :|
Masu on pieni mut vauvalla kaikki hyvin ni en tajua mikä sit mättäs.
pisukin oli ihan puhas jne.
No, ehkä se ei jostain syystä sit vaan halua et petaan siihen et kaikki menee hyvin,
ei voi tietää.
mutta erityisemmin ei eritelly mikä missäkin muka vikana oli,
ja vaikutti että ei vikana oliskaan mutta ei niin hyvinkään kun voisi.
Hienosti oli kuitenkin Minun mielestä kohtuki kasvanut kun tuonne napaan asti oli ja asukas loikoili ensin siinä alapuolella :D
vauvan sykkeestä sanoi ensin että aika laiska syke tms, kun oli alkuun 136 sillon ku pieni oli viel paikallaanki (nukkuikohan? ), heti ku lähti liikkeelle ni alko nousee mut 140 lopetti kuuntelun ku kaveri oli niin vikkelä et uiskenteli koko ajan karkuun :D kuului vaan semmosia ihania molskahduksia :D
 
dada olipas hassua käytöstä sun terkalta. Mulla on kaks viimestä kertaa ollut vauvan sykkeet 142 ja 143 ja ei ne ole mun terkan mielestä yhtään huonot. Ja siitä sf-mitasta sanoi että seuraavan kerran on jo varmaan hienosti kasvanut. Enkä halua sillä mun kysymyksellä mitenkään huolestuttaa sua! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
dada olipas hassua käytöstä sun terkalta. Mulla on kaks viimestä kertaa ollut vauvan sykkeet 142 ja 143 ja ei ne ole mun terkan mielestä yhtään huonot. Ja siitä sf-mitasta sanoi että seuraavan kerran on jo varmaan hienosti kasvanut. Enkä halua sillä mun kysymyksellä mitenkään huolestuttaa sua! =)

nou hätä Päksäkkä, en mä sun kysymyksestä huolestunu, vaan mun terkan käytöksestä :LOL:

 
Täällä voitu hyvin, mitä nyt väsyttää kovasti, mutta se menee ohi, kun saa otettua kunnon päikkärit. Ruoka maistuu hyvin ja muutenkin kaikki ok.
Vuotelu on pysynyt poissa, mutta satunnaisesti tulee ihan vähän vaaleanruskeaa vuotoa, mistähän sekin johtuu, kun ei kuitenkaan mtn kipuja eikä kirvelyäkään... :/

Kysyn täälläkin, mustuuko muilla tämä ketju, kun olette käyneet lukemassa/kirjoittamassa jtn? Yleensä ne mustuu, mutta jostainsyystä mulla ne ei sitä tee täällä odotuspuolella...

Kuiskaten 11+4
 
SusSoo
zaara :wave: onnea plussasta ja tervetuloa!

dadallahan oli ihan hyviä neuvolakuulumisia, hienoa! =)

AM :wave: ihania lapsosia sinulla! Joo, kyllähän näitä viikkoja on ilokseni kertynyt jo mukavasti!

Kuiskaten :hug: kiva että vuotelu on vähentynyt.

).) Olen nyt sairaslomalla loppuviikon. Lepoa vaatii nyt meikäläisen sydän :heart: Toivottavasti nuo rytmihäiriöt helpottaa. EKG:ssä saivat ihan normaalia käyrää ja olivatkin vihaisia kun työterveyshuollosta eivät heti aamulla mua suoraan laittaneet käyrälle, vaan käskivät odottaa iltapäivään asti. Tokihan tuo syke ja paineet tuosta tasaantuivat kun nukuin kotona ennen lääkäriin menoa. Töissä kyllä aamulla käväisin, mutta eihän siitä mitään tullut kun syke oli yli sadan ja yläpaine taas alle sadan, kädet tärisi ja sydän jyskytti omia tahtejaan :/ No, nyt on taas kaikki hyvin. Ja oikeestikin yritän lepäillä kun kerran sairaslomaa sain.

Sussoo ja Suloinen 29+5 :heart:
 
Täällä kaikkki oikein mainosti. Masu kasvaa ja eilen kävin kuunteleen sydänäänet, oikein pontevat oli ja huomenna ultraan :D . Ihanaa.

Surua on ilmassa eikä oikein tiedä mitä tekisi, mihin menisi ja mitenkä olisi. Eilen illalla tullut puhelu että ystäväni on kuollut yllättäen pistää mielen sortumaan, sitten mietin kaikkia hänen perheessäänkin, olivat tosi läheinen perhe ja tällä ihmisellä oli laaja ystäväpiiri ja tuli toimeen kaikkien kanssa, oikein kultainen sydän ja nyt hän on poissa, on vaikea ymmärtää.

Lueskelin muiden juttuja, kiva kun kaikilla menee hyvin .

Mamizuukkeli ja paapero 10+5
 
AM no jaa-a... en tiiä kuinka valmis oon. :D Kyllä mä ihan valmis oon pääsemään tästä mahasta eroon ainakin.. :whistle: Ihanat lapset sulla! :heart:

dada ompas kumma th. :eek: mulla on sykkeet vauvalla ollu joka kerta 140-145. Yhen kerran oli 148... ihan normaalit on. :) Ja ei pelkkä sf-mitta kerro mitään...

SusSoo toivottavasti helpottaa rytmihäiriöt. Otahan rauhassa siellä! :wave:

Kleo kaunis masu! :heart:

zaara tervetuloa ja ONNEA!! :heart:

Kuiskaten muista käydä aina ketjun ekalla sivulla niin sit ainakin mustuu... ehkä. :D

(.) Päivät on niiiiiiin pitkiä nykyään. Kuka on menny lisäämään niihin tunteja?! Tunnustakaa pois!!! :LOL: :headwall: tänään on vähän poltellu alamasua, toivottavasti ei ala tulemaan nyt itsekseen ulos tämä laps. Sais ootella siihen sektioaikaan...

EM ja Dodo 39+1 :heart:
 
Tääl on tullu niin valtavasti tekstiä viime käynnin jälkeen et kaikkee ei muista edes mitä piti sanoo... :/
S-antulle onnittelut poikavauvasta! :flower: Täällä on viimeviikkoina tullu paljon vauveleita, seuraavaksi odotellaan EM:n jakaantumisuutisia!

Leinikki aivan ihana kuulla sulta hyvät ultrakuulumiset!!! Tuhannesti onnea! :heart: Muillakin täällä oli hyviä ultrauutisia ja neuvolauutisia, niitä on aina kiva kuulla!

zaara onnea plussasta ja tervetuloa!

mitäs muuta...omaan napaan sen verran että nyt se pahoinvointi sit on alkanu täälläkin, joutunu oksuakin heittään :x töissä melko työlästä olla, etenkin aamuvuoroissa, iltaa kohden pahoinvointi hellittää. Jotenki toi oire kuitenkin luo toivoa siitä että jotakin kropassa tapahtuu. KM raskaudessa ei ollu mitään tähän verrattavaa, tässä vaiheessa oikeastaan vähätkin oireet kaikkos. Vaikkei sekään mitään takaa, mutta mutta.... |O

elisar 7+2
 
zaaralle onnea ja tervetulo :hug:

mamizuukkeli :hug: :'( Meillä ylihuomenna ne papan hautajaiset...

Mietin tässä millon EM menet sinne sektioon... Jos sulla on aika ennen tiistaita, menet varmaan tänään/huomenna/maanantaina??? Ei kai ne viikonlopuksi anna aikoja, meillä ainakaan... Pidä vaan jännityksessä ja toivotaan että kaikki menee hyvin! Siis lähinnä että pääset sinne sektioon eikä mihinkään hätäjuttuun jos alkaa itsestään tulemaan...

Eilen oli neuvola ja se paastolabra. Neuvolakortti ei ole nyt tässä, mutta jotain muistan...
Painoa lisää 150 g/vko, yht jotain 8kg (kotivaakaan kun menen, näyttää pari kiloa vähemmän eli 6 kg sen mukaan).
Pissasta toinen oli heikko+ (en muista kumpi, mutta ei huolestunut
:whistle: )
Vaavin syke 138
sf 35 cm eikä mitään maininnut tällä kertaa...
RT ja ihmetteli VOIKO se pää olla jo noin alhaalla. Piti oikein ultralla varmistaa kun ei tuntunut uskovan...

Että sellasta. Seuraava aika kesäkuun alussa, en mene enää neukkulääkärille kun on se äitipolikäynti. Vähiin käy ennen kuin loppuu...

HP :heart: P 34+0 POKS!!!
 
mamizuukkeli voimia :hug: !

AM suloiset lapset teillä! :heart:

dada no hyvä! Eiköhän ne muutenkin olla niin hermo heikkoja ettei tarkoituksella halua lietsoa paniikkia! :)
No kohtahan mula on se lääkäri joten sitten nähdään mitä se sanoo.

Päksäkkä 26+2
 
Heippa kaikille :) Uskaltaiskohan sitä liittyä mukaan? Jos vielä mahtuu :) Täällä menossa rv 4+5, ja oireita, niitä on vaikka kuinka. IHANAA :) Mitäs kaikkea mun pitäis nyt ilmotella sit itestäni :) hmm... eli km joulukuussa 08. Sen jälkeen ollut 3 kemiallista raskautta ja nyt jos sit kaikki sujuis oppikirjojen mukaan niin olis loistavaa. :) Ennestään mulla poika 1½v. Itse oon 23v. :)

Kertokaas jos jotain viel pitänee lisäillä :) :flower:
 
Pinguli onnea plussasta! :heart: Ihanaa kun tulee paljon uusia plussanneita! =)

Neuvolakuulumiset

26+2
RR 143/81 toka mittaus 143/76
pissa puhdas
Hb 143
painonmuutos +280g/vko
sf-mitta 22
syke 150
kohdunsuu kiinni

Eli verenpaine mulla on noussut ihan hirveästi, viimeksi 105/68. En tiedä mistä johtui eikä sitä kukaan lähtenyt arvailemaan. Painonnousu oli onneksi pientä verrattuna aikaisempaan reilu 800 g/vko. Sf-mitta melkein alakäyrällä. Ei lääkäri siitä mitään sanonut. Joten kaikki on varmaan niinkuin pitää. Töihin menen huomenna ja olen siellä oman voinnin mukaan. Lääkäri kysyi että jaksanko mennä. Sanoin että menen kokeilemaan. Joten kaikki hyvin! :heart:

Aurinkoista päivää kaikille!

Päksäkkä 26+2
 
Me ollaan vielä sairaalassa, vauva keskolassa. On jo vähän paremmin oppinut syömään, mutta vielä on ongelmaa. Muuten kaikki on kunnossa! :) Että nyt vaan ootetaan sitä syömistä, sitten pääsis samalle osastolle... On aika kova ikävä olla erossa, vaikka saa sielä paljon tietenkin ollakin. Siellä vaan pitää istuu tai seisoo ja istuminen on vieläkin vähän hankalaa, kun tuli vähän tikkejä... Mutta kyllä sen kestää. :)

Kaikille kiitos onnitteluista!!! =)

Vähän nyt vaan omia kuulumisia, kun on taas kiire keskolaan...

:hug: sitä tarvitsiville!
 

Yhteistyössä