Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä 2013

miss_piggy
Testailusta tuli vaan vielä mieleen, että ku esim. ovistestienhän pitäis näyttää myös raskaus...Mullahan meni ties kuinka monta viikkoa, ennenku ovistestit alkoi näyttämään plussaa alkuraskaudessa. Ja olinki jo ihan varma, että saletisti ei oo kaikki kunnossa.
Digitesteistä, mulla näytti raskaana 2-3 joskus rv 4+3, ja kun 2 viikkoa myöhemmin tein toisen digin, se näytti 3+. Ite ainakin odottelin ihan tarkoituksella muutaman viikon ennen seuraavan tekemistä että viikot oli varmasti noussu.
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Mä taas en luottaisi noihin ovistesteihinkään raskaustestitarkoituksessa, koska niiden tarkoitus on mitata LH-hormonia, joka toisilla nousee a) ihan kuukautisten alkamisen takia, b) toisilla raskauden takia ja c) toisilla ei nouse LH-tasot raskauden aikana ollenkaan. (Ja ainakin mulla tuli ovistesteihin aina kaks viivaa, oli ovulaatiota tai ei. Ovulaation aikaan ne viivat vaan oli tummempia, muttei koskaan tasavahvuisia sen kontrolliviivan kanssa.)

En tiedä, minä testaan sen raskauden testillä yhtenä-kahtena päivänä ja sen jälkeen olen raskaana kunnes toisin todistetaan :) Jokainen tietysti tyylillään ja tavallaan, itse en hirveästi hötkyile enää positiivisen testin jälkeen, mulla menisi vaan oma mielenterveys siinä miettiessä, että onko edellisen päivän testiviiva yhtä tumma kuin eilisen ja nouseeko mun raskaushormonin määrä Clearbluen asteikon mukaan vai ei ja miksi :)

Ens lauantaina järjestetään meidän seudulla syksyn ainoa monikkoperheiden synnytysvalmennuskerta synnärillä, ajattelin olla menossa vaikka viikkoja ei siinä vaiheessa olekaan kuin 12+. Onko muut jo miettineet valmennukseen osallistumista? Mulle tarjottiin kunnallistakin valmennusta, mutta mulla tuli joku epäilys sen valmennuksen tasoon, kun pitäjinä ovat kunnallinen psykologi ja suuhygieniesti (whaaat?!).
 
Muutamalla la tässä kuussa, ihanaa ku täälä niin moni onkin jo noin pitkällä :heart:

ralliruutu Kyllä np-ultra on tiedossa se on 2.10 :) Oliko sulla koska? :)

Fujin Ootko sä varannu np-ultran? :)

Mulla on vaikka minkälaisi kokemuksia niin liuskatesteistä kuin digitestistä, ensimmäisessä raskaudessa ne molemmat näytti oikein, toisessa taas liuskatestit ei vahvistunu ollenkaan ja kolmannessa sitten taas liuskatestit näytti tosi vahvaa plussaa, mutta digi ei näyttäny enempää kuin 2-3 viikkoa ja silloin kun tein digitestin niin ultrassa kaikki oli hyvin, mutta ei sitten kauaa sielä halunnut olla, mutta en usko, että olisko sillä digiestin tuloksella mitään merkitystä että meni sitten myöhemmin kesken..en tiiä..

9+6, apua! huomenna poksuuu!! Mä niin toivon että kaikki on hyvin :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Suosittelen luottamaan enempi omaan fiilikseen kuin testeihin.
Valitettavasti mun fiilikset on, että pelkään sitä keskenmenoo.

Ja mä kysyin alunperin, että MITEN muilla on noussu NOIN suunnilleen, en että luotatteko. Totta kai mä nyt tiedän, että ne on suuntaa antavia. Mut haluan vaan nähdä sen nousun, koska se rauhottaa MUN mieltä.
Jokainen tallaa tyylillään.
 
Miwwi nolona myönnän etten oo varannut.. Tajusin myös tänään että pääsen vasta tiistaina käymään labrassa. En tiedä, ehkä tää on jotain alitajuista panikointia ja haluan pysyä vielä hetken tässä olotilassa kun np ei huoleta. Ja niin kauan kun ei oo aikaa niin ei oo huoltakaan, eh?

Muuten fiilikset on ollut hyvät, välillä vähän kuvottaa, turvottaa ja närästyttää eli jotain oireenpoikasiakin on. Ja joo, mielialat vaihtelee niin, että itsekin oon säikähtänyt..
Vaikka tiedän että kaikki oli tosi jees vielä muutama päivä sitten niin silti sitä on jotenkin tosi varovainen vielä. Kenellekään ei olla edelleenkään kerrottu ja oon jopa miettinyt että jättäisi kertomatta. Kai ne viimeistään sitten huomaa kun tullaan mukulan kanssa synnäriltä?
 
Mut noista oireista jatkan viellä: Oon koko ajan älykiukkunen, joku sanoo vähänkin väärän sanan, niin oon lynkkaamassa sen... Tää on ihan kamalaa. Jos en ärise, niin sitten itkee tillitän ihan mistä sattuu... Ja sit välillä oon niin "in love" tätä mun olotilaa kohtaan...
Mun mies varmaan myy mut kohta jollekkin hyväuskoselle, kun se ei ite kestä... :LOL:

Muilla samaa? Pikku galluppi: Mistä fiksusta asiasta suutuit viimeksi? Mikä itketti? Mikä mitätön asia teki mielettömän onnelliseksi?
 
miss_piggy
Neuvolasta terveisiä, meidän mahassa asuu oikein vikkelä veitikka :D Sydänääniä kuunnellessa tyyppi potkaisi itsensä joka kerta pois anturin alta :) Ilmeisesti huonolle kuuluvuudelle on myös nyt selityksenä se, että istukka tosiaan on edessä. Eipäs tässä muuta kuin ensi viikon RU aikaa odotellessa. Jos sen jälkeen uskaltais jo ottaa rennosti ja alkaa nauttimaan ja luottamaan siihen, että kaikki oikeasti menee hyvin.

piggy ja veitikka 19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Joosukka
Onko teillä täälä tilattu raskauskeijusta tuota doppleria? Niitä oli niin monta vaihtoehtoa sielä, että en oikeen tiedä mikä olis hyvä :) ja kuinka aikaisin olette saaneet äänet kuulumaan? :)


Miwwi 10+0 poks!
 
Miwwi: Joo, on mullakin np-ultra tiedossa, laittoivat n. kuukausi sitten äitiyspolilta kutsun, joten oon menossa tasan viikon päästä 23.9. :) En vaan tiedä, miten iltatyötä tekevältä onnistuu sellainen aika kuin klo 8.30, enhän minä oo tuohon aikaan ikinä hereillä :D

Tilasin tuon Angelsoundsin kotidopplerin (Suomen Nettitilaus verkkokauppa) ja taisin kokeilla sitä ensimmäisen kerran 9+1. Ensimmäiset sydänäänet sillä kuulin kuitenkin vasta eilen 11+3 ja mulla on ylipainoa ja taaksepäin kallistunut kohtu (muistaakseni kyseisen tuotteen valmistaja ilmoittaa, että kyseisellä laitteella voi kuunnella sydänääniä viikolta 12 alkaen, joten sinällään kuulin kyllä ihan hyvissä ajoin). Tosi vaimeat äänet on tossa laitteessa, hyvä että omat sydänäänet kuuluu vaikka laite olisi täysillä! Olisin halunnut ostaa sellaisen, jossa on erillinen anturiosa, mutta en halunnut sijoittaa sellaiseen 50-80 euroa. Käytettynä saattaisi kyllä löytää huokeampaankin hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huhheijaa, onpas tänne tullut tekstiä! :) Oon kyllä puhelimella pari kertaa käynyt lukemassakin teidän juttuja, mutta ei sillä luurilla ole jaksanut alkaa näpyttää itse mitään..

tyntille suuret pahoittelut menetyksestäsi! Meille lääkäri suositteli että odotetaan yhdet menkat ennen uutta yritystä ja niin tehtiin, tosin tämä oli kaavinnan jälkeinen ohje. Raskauduinkin sitten jo heti seuraavasta kierrosta uudelleen, mutta jälleen np-ultrassa selvisi kkm ja kaavintaan päättyi sekin.. Jälleen yksien menkkojen jälkeen olisi saanut yrittää uudelleen, mutta en itse ollut siihen niin pian valmis, eikä ollut mieskään. Odoteltiin muutama kuukausi ja tuntui kaiken surun keskellä hyvältä että ei tarvinnut samanaikaisesti pelätä uutta keskenmenoa.. Kun sitten uusi yritys alkoi, tulin raskaaksi 3. yrityskierrosta ja nyt mennään jo viikoilla 30+4 :heart: Kannattaa siis kuunnella omaa oloa ja antaa aikaa myös topumiselle. Voin vaan kuvitella miten raskas kokemus sinulla on takana, itselleni tuo toinen kerta oli henkisesti ja fyysisesti (menetin paljon verta) paljon rankempi kuin ensimmäinen, joten toipumisaika oli todella tarpeen.

CoffeeBreak, onnea plussasta ja tsemppiä vu:n odotteluun!! Mullakin on keskiviikkona ultra, joten täälläkin jännäillään mikä masussa on tilanne.

Marlin, onnea pyöreistä vuosista! :) Tsemppiä "yh-aikoihin". Meilläkin mies on ollut tosi paljon töissä koko kesän ja yksin on saanut paljon jaksaa, mutta nyt onneksi pikku hiljaa alkaa hänellä työkiireet hellittää ja ehtii osallistua paremmin kotijuttuihinkin. Jokos siellä on vauva vilkastunut?

Oonkin nyt tällä ekalla sivulla, niin en nää enkä tod. muista enää mitä tuolla toisella sivulla turinoitiin.. Kaikille alkuraskauden piinaviikkojen kanssa joka tapauksessa tsemppiä hirmuisesti!! Samoin möhömahojen ja ihanien loppuraskauden vaivojen kanssa painiville!

(.) Yksi vaivainen täälläkin ilmoittautuu.. viime yö oli niin katkonainen, että toivottavasti ei samanlaisia olis kovin montaa nyt kun vielä töissäkin täytyy kulkea. Ravasin varmaan seitsemän kertaa vessassa ja häpyliitosta vihloi aivan pirusti, piti laittaa tukivyökin yöllä ja se onneksi vähän auttoi. Kyllä tuo vyö on ollut aivan pelastus taas näillä loppuviikoilla! Hokasin myös että synnytys ihan oikeasti lähestyy (vaikka se edelleen kuulostaa ihan utopistiselta ajatukselta) ja laitoin kyselyä TENS-laitteen vuokrasta. Onko kellään kokemuksia moisesta kapistuksesta? Mulla ei aiempaa kokemusta ole, mutta aattelin tällä kertaa kokeilla. Ihan jo senkin takia että matkaa sairaalaan on yli 200km..

Täällä vauveli melskasi hurjana koko viikonlopun, mutta tänään tuntuu olevan paljon hiljaisempaa.. Ja taas huolettaa.. Huoh. Onneksi keskiviikkona on ultra niin pääsee näkemään mitä kaverille kuuluu. Jossain vaiheessa täälläkin oli puhetta kohtukuoleman pelosta ja se kyllä itselläkin meinaa tulla mieleen vähän liian usein.. Yksi kaverini joutui sen kokemaan viikolla 36 viime vuonna ja se jotenkin teki sen koko asian todellisemmaksi itsellekin. Nyt kun saisi vaan pelot pidettyä taka-alalla ja luotettua siihen että kyllä tämä vielä hyvin päättyy.. Niin kovin vaan jo haluaisin tavata tämän vauvan ja saada hänet turvallisesti ulos tuolta masusta.

Ammiina ja pikkupeikko 30+4
 
kukkurukuu Mulla kans oli alkuraskaudessa todella kireä pinna. Ja se ärsytti vielä lisää, ja sai pinnan entistä kireemmälle. Vaikka neljä raskautta ennen tätä on ollut, niin kertaakaan ei oo ollu pinna niin kireellä.

En nyt osaa eritellä että mikä suututti tai itketti viimeksi, mutta ei sen iso asia tarvi olla :D

miss_piggy Hui miten paljo sullakin jo viikkoja kasassa. Vastahan sää plussasit!

Ammiina Kiitos :) Mulla miehellä muuttu tuo työ nyt keväällä tommoseksi typeräski. Sitä ennen teki kolmea vuoroa, aina viikon yhtä vuoroa kerrallaan. Tulihan siinäkin sitä "yh" elämää aina kaks viikkoa putkeen, mutta kun nyt se on niin että kaks kuukautta on illassa ja yössä vuoroviikoin : / Onneks kuitenkin pystyy pitämään isyysloman ihan normaalisti. Nuo häpyliitoksen vihlomiset on aivan järkyttäviä. Onneksi tukivyö autto. Sullakin viikot alkaa jo kolmosella...aika hurjaa :heart: Tänään vauva on liikkunu kyllä ihan normaalisti...nytkin parasta aikaa jumppaa :D

Omaan napaan ei kummempia. Kovasti jo haluttais vauva tänne meidän seuraksi. Eilen oli pakko laittaa pinniskin valmiiksi, vaikka vasta mietin että en sitä vielä viitti pölyttymään ottaa. Oltiin molemmat miehen kans eilen omissa ajatuksissa mietitty että vois kasata sen valmiiksi, niin pakkohan se sitten oli tehä :rolleyes:

Marlin ja Vimma 34+4
 
Huomenia... eilen illalla kyllä iski jo lievä paniikki kun vaavi potki tai porautu tuonne kohdunsuulle ja supisteli koko ajan ja selkää vihloi niin kovasti. Piti jalat ristissä venyillä lattialla. No onneks sain nukuttuun mut tää porautuminen ja selkään vihlominen jatkuu yhä. Eilen tuli semmonen virtapiikki päivällä et laittelin pinnasängyn ja saikkukassia valmiiks ja nyt pyörii pesukoneessa jo vaavin vaatteet. Oon alkanu miettimään oikeesti jo tuota synnytystä. Onneks nvla on torstaina niin voi siellä vähän rauhotella mieltä. On jotenki kovasti semmoset fiilikset että ei tarvii ootella vkolle 40 asti synnytystä...en tiiä miks mut on vaan sellanen olo.
Ja edelleen tuntuu aika kaukaiselta että meille tulee vauva. Toivotaan vaan et kaikki menee vielä hyvin ja tästä tulee ihan toden tuntuista.:heart:

P.ö.m.p.p.i.s rv 31
 
Täällä labrassa jonottaessa ehtii hyvin naputella foorumille puhelimella.. Np-ultra on siis 2.10 klo 12 eli päästään miwwi sun kanssa ilmeisesti ihan konkreettisesti jännäilemään yhdessä? :D
Rakenteetkin siellä oli jo varattuna ja jos hyvin käy niin päästään käyttämään sekin aika joskus marraskuun lopussa.
p.ö.m.p.p.i.s intuitio on siitä kumma juttu, että se usein on oikeassa. Pysyisi nyt vaan vielä muutaman viikon yksiössään ja sen jälkeen tervetuloa vauva-arki :heart:
 
Huh, täälläkin onneksi alkoi nyt liikehdintää tuntua kun on tänä aamuna ollut niin rauhallista. Voi taas huokaista.. Eilen oli eka joogailta ja kylläpä teki hyvää! Ihan kaikkia liikkeitä en pystynyt tekemään ja otin vähän extra lepotaukoja välillä, mutta enimmäkseen pystyin tekemään liikkeet ja olo oli tunnin jälkeen ihanan rento eikä selkääkään särkenyt. :) Edellisen levottoman yön jälkeen viime yönä nukutti ihanan hyvin! Huomen aamulla ultraan.. Jännittää, vaikka en oikein edes tiedä miksi!

Marlin, hyvä kun sielläkin on vilkastuttu! Voi, teillä on jo pinniskin valmiina.. Ihanaa! Minä kans mielelläni haluaisin vauvan jo maailmaan, mutta ei kai tässä auta kuin yrittää pysyä rauhallisena ja ootella synnytystä.. Sullahan viikkoja onkin jo niin paljon että ei enää kauaa!! Ja on kyllä ihan hurjaa että mullakin jo kolmosella alkavat viikot.. Kyllä se synnytys sieltä lähenee, onneksi. Kiva kun sun mies voi isyyslomaakin pitää, meillä ei sellaista luksusta tunneta kun mies on yksityisyrittäjä.. Onneksi sillä kuitenkin talvet on rauhallisempia kuin kesät niin ehtii kuitenkin vähän enemmän olla kotonakin.

pömppis, huh aikamoisia supistuksia sulla jo!! Voi hyvinkin olla että sun aavistus on oikeassa ja vauva syntyy jo hyvissä ajoin ennen LA:ta.. Muakin vähän jänskättää että miltä tuo kohdunsuun tilanne näyttää kun meen torstaina nlalääkäriin. Itellä on kans semmoinen olo että siellä on jo jotain tapahtunut.. niin kovasti on vihlonut ja vauva puskenut tuonne alaspäin.. Kaukaiselta tuntuu kuitenkin täälläkin ajatus siitä, että kohta meillä oikeasti on vauva. Mutta eiköhän se pikku hiljaa todemmaksi muutu kun ehtii alkaa paremmin miettimään synnytystä ja valmistautumaan siihen. Ihana kun sinäkin oot jo päässyt laittamaan pinnistä ja kaikkea valmiiksi vauvaa varten. Sitä minäkin ootan kunhan äitiysloma koittaa. Enää 7 työpäivää!!

fujin, hyvä kun on sullakin nyt ultra varattuna, eikä siihen edes ole kovin kauaa. Jännätään täällä porukalla!
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin
Fujin Oho, kuinka sattuikin sama päivä ! :) mä kävin eilen labrassa :)


Täälä täytyy aina aamulla yrittää nieleskellä, että ei tulis oksennus töissä! :x ja pääkipu on aamulla sietämätön! : /

Kärsiikö tai onko joku kärsiny migreenistä raskausaikana enemmän?

Miwwi 10+1
 
miss_piggy
Mulla on käytettynä ostettu doppleri, ostin huuto.netistä mutta toimii hyvin ja ajaa asiansa :D Mullahan ekan kerran sykkeet kuului joskus 9+4 mutta tosi vaimeasti. Taidan myydä eteenpäin sitte ku en enää ite tartte :)

19+4
 
miwwi Mun olis pitänyt käydä eilen, mutta olin töissä koko labran aukioloajan...
Mulla on ollut jonkin verran päänsärkyä, mut ei nyt kai ihan oikeeta migreeniä.

kukkurukuu mä pillitin viimeks pari päivää sitten siitä, että nainen Lidlissä sanoi mulle että: "miks mun pitää keskeyttää oma toimintani siks että sä saat maitoa?" kun olin sanonut että anteeks otan tästä yhden maidon.. Itkin sitä himassa miehelle ja olin muutenkin aivan tolaltani tästä yhdestä kommentista ja yhdestä naisesta tosi kauan. Mies sitten illalla kysyi hyvin varovaisesti, että voiko hän olettaa tän johtuvan hormoneista.. Siinä sitten kun ennen nukkumaanmenoa itkin ja olin suutuksissa vähän mistä sattuu niin mietin, että joo. Ehkä ne hormonit jotenkin sekoittaa (miehen onneksi, raukkaparka).

ON: Tänään ja eilen on ollut tosi voimakkaita alavatsavihlontoja, mutta olkoon ne nyt niitä kohdun kasvukipuja sitten. Huonovointisuus on oikeesti alkanut vasta nyt. Tai yksittäisiä kertoja on ollut silloin tällöin, mutta selkeästi vasta 9+ ruvennut kunnolla etomaan. Ja alaselkääkin jotenkin särkee.
Tää on ihan kamalaa kun silleen on jo aika happyhappyjoyjoy että edes yrittää iloita tästä muttei kuitenkaan sitten ihan täysillä pysty.
 
Viimeksi muokattu:
Minä oon tainnut itkeskellä vähemmän nyt raskauden aikana kuin mitä yrittämisen aikana. Jotenkin mieli on ollut rauhallisempi. Mutta pinna on todella lyhyt, varsinkin töissä. Tuntuu, että mulla on elämässä paljon tärkeempiäkin asioita mietittävänä kuin toiminnan kehittäminen tai se, että miten saataisiin markkinoitua meidän puljua asiakkaille tehokkaammin tai muuta vastaavaa... samoin asiakkaiden kitinän kanssa menee tosi helposti hermot, onneks saan kuitenkin pidettyä pääni kiinni :kieh: Mulla kiehuu myös kaikenlaisesta hössöttämisestä, siksi en oo ollu hetkeen yhteyksissä mun siskoon, kun en kestä sitä lässyttämistä uudesta parisuhteesta (jotenkin raivostuttavaa, että aikuinen ihminen laskee kuukausia ja viikkoja siitä, milloin he on tavanneet ja viettävät joka kuukausi kuukausipäiväänsä... mulla menee vaan yli tuollainen siirappimaisuus). Anoppi on toinen hössö, menee aina hermot kun se on sekaantumassa meidän asioihin, joskin kyllä hyväntahtoisesti, mutta suuttuu sitten jos hänen apuaan ei jossain tarvita. En oo koskaan ollu näin helposti hermostuva, kai tää vaan johtuu raskaudesta kun hermoja kiristelee :D

Fujin Kun on kohdannut menetyksiä, niin se menetyksenpelko jää vaan niin syvälle alitajuntaan, että siitä raskaudesta on vaan mahdotonta nauttia täysillä, vaikka kaikki olisikin hyvin... Mulle lääkäri sanoi, että varsinkin keskenmenon kokenut yleensä pelkää koko raskautensa ajan milloin mitäkin ja se saattaa helpottaa vasta, kun lapsi syntyy. Ja silloinkin voi olla vaikeaa luoda suhdetta lapseen siinä menetyksen pelossa. Jos mulla ei olisi tuulimunaa taustalla, niin en varmaan edes älyäisi pelätä mitään, mutta sen jälkeen sitä on vaan ollut jotenkin paljon varovaisempi...

Onneksi sydänäänet on kuultu tänäänkin, sai kyllä taas hakemalla hakea, ihan hiki tuli! Kyllä siellä joku asuu, toivottavasti vielä molemmat ipanat :)

11+5
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Päivää taloon. Moni mut jo tuolta kuumeilupuolelta tunteekin, vilkuti vilkuti. :wave:

Mä en vielä virallisesti uskalla tälle puolelle siirtyä vaikka sainkin komiat viivat ja Clearbluesta 3+ (kummatkaan tulokset ei sovi mun kiertooni koska tein testit KP32-33 ja kierron keskiarvo on 33).

On/off minituhrua esiintynyt jo viikon verran ennen plussatestien tekemistä ja sekös pistää pessimistin varpailleen. Tästä syystä hengailen tässä taustapiruna, stalkkeroiden, pottuvarvasta varovasti dippaillen ettei Karma-Kaija vaan tule ja rokota moisesta uhkarohkeudesta.

Eipä mulla muuta, häviän takaisin taustalle pureksimaan kynsiäni. :)
 
Fujin Mulla on kanssa tullu ihme alavatsa kipuja ja samoin selkä!! Mä oon stressannu tänään töiden takia niin paljo että huvittais vaan jäädä kotia : /

Niwhai Tervetuloa! :wave: Toivottavasti pääset kohta kunnolla liittymään tänne :) mulla tuli kanssa alussa jotain ihme vuotoja..
 
Tervetuloa tänne vaan niwhai, onnea! Tuolla kuumeilijoiden puolella sun VAHVAN plussan jo näinkin! Oliskohan vaan niin kuin moni siellä toisessa pinossakin veikaksi ettei vana olis raskaus jo pidemmällä, että ne viime "menkat" ei ollutkaan menkat..?

Katrinainen onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

stellini 30+6
 
miss_piggy
Päivää taloon. Moni mut jo tuolta kuumeilupuolelta tunteekin, vilkuti vilkuti. :wave:

Mä en vielä virallisesti uskalla tälle puolelle siirtyä vaikka sainkin komiat viivat ja Clearbluesta 3+ (kummatkaan tulokset ei sovi mun kiertooni koska tein testit KP32-33 ja kierron keskiarvo on 33).

On/off minituhrua esiintynyt jo viikon verran ennen plussatestien tekemistä ja sekös pistää pessimistin varpailleen. Tästä syystä hengailen tässä taustapiruna, stalkkeroiden, pottuvarvasta varovasti dippaillen ettei Karma-Kaija vaan tule ja rokota moisesta uhkarohkeudesta.

Eipä mulla muuta, häviän takaisin taustalle pureksimaan kynsiäni. :)
MAHTAVAA! VIIMEINKI! Oli jo aikakin :D
 
Omanapaiset ultrakuulumiset vain pikaisesti!

Rt:ssä siellä oltiin ja jänteviä oli vauvan liikkeet. Teki myös kovasti hengitysharjoituksia, oli jännän näköistä kun pallean liike näkyi niin selvästi. Se on kuulemma oikein hyvä merkki myös. Painoarvio tällä hetkellä n. 2kg ja vastaa viikkoja 32+2 (tänään siis 30+6), kuitenkin normaalin vaihtelun rajoissa koko vielä on. Jos vastaisi 2 viikkoa tai enemmän yli viikkoja niin sitten konsultoitaisiin lääkäriä. Kuitenkin saan neuvolan kautta sen yhden ultran vielä loppuraskauteen jos haluan, voishan se olla ihan hyvä. Istukka on takaseinässä ylhäällä ja ihan tavallisen näköinen, lapsivettä myös normaali määrä.

Onneksi meillä oli ihana kätilö tänään (toinen on ihan kaamea akka) ja taas lopulta päädyin itkut tirauttamaan siinä hänen kanssa jutellessa.. Kkm:t nousee aina mieleen ultrassa käydessä ja jotenkin se huojennus kun näkee että kaikki on hyvin vaan saa mut herkistymään. Kovin tunnerikas aamu siis takana, mutta hyvillä mielin mennään eteenpäin ja huomenna neuvolalääkärille.

Ammiina ja pikkupeikko 30+6
 
Miwwi stängjuu :) Katsellaan tosissaan miten minituhruilu kehittyy, eilen ei ainakaan mitään eikä vielä tänään tähän mennessä. Mä kun niin toivoin vuodotonta ja draamatonta raskautta, hohhoi. Rento meininki on vähän hakusessa.

stellini jos viime menkoista joku tyyppi jäi vielä kohtuun, niin sitten all power to him/her. Oli nääs niin kivuliaat ja über runsaat menkat viikon alkutuhruineen, hyytymineen kaikkineen, että olin aika varma, että kiinnittymisyritys epäonnistui ja se oli kemiallinen /tosi aikainen keskenmeno. Sen verran suihkusi ja sen verran kamalat oli poltteet. Eli siihen en niin kamalasti usko vaikka mukavahan se olisikin olla jo tyyliin kahdeksannella-yhdeksännellä viikolla neljän sijaan. Ehkä mun kroppani joko tuottaa enempi hormonia tai sitten ovuloin aikaisemmin. Aika näyttää (mutta odottavan aika on ärsyttävän pitkä). Sen tosin myönnän, että ne heti ilmestyneet super vahvat viivat ja se 3+ antoi vähän WTF momenttia talouteen.

miss_piggy sorisori että vasta YK2 tuotti plussan. Olis pitänyt skarpata enempi. :D

Mutta siis en silleen ole täällä vielä virallisesti, en ole, ennnn... köh köh köh....

.....pois täältä, viuh......
 

Yhteistyössä