***Keskenmenon jälkeen plussanneet maaliskuussa***

zanz edelleen yhdessä koossa |O

eilen lääkäri sitten päätti kotiuttaa mut. ihan kiva olla kotona ulihan sielä sairaalassa oltua aika monta yötä jo ja vielä synnyttäneiden osastolla huonekaverina oli äiti ja vastasynynyt tyttö.. oli mukava yöllä mennä sinne kun huone kaveri onnitteli mua sanoin siihen sitte vaan et ei oo vielä onnitteluihin tarvetta :LOL:

torstaina äpoli kontrolli ja katotaan mitä sit tapahtuu.. kanavaa jäljellä vajaa 1cm mut edelleen kiinni :( lapsivettä vähän ja painoarvio 3300g

rv39+2
 
jääräpää mulla kesti 4 kuukautta keskenmenon jälkeen et tuohon nopeasti raskautumiseen en osaa sanoa mitään. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja kuitenkin yhdet kuukauset sulla ehti tulla.

Juon Kahvini Miten Sattuu mulla on ollut tää keskenmenon jälkeinen raskaus alussa kaikkein kivulian. Ennestään siis yksi lapsi, seuraava raskaus keskenmeno ja nyt sitten rv 25+4. Alussa oli kaikennäköisiä vihlaisuja, kipuja ja jomotusta et oman kokemuksen perusteella sanoisin sen olevan normaalia.
 
Plääh, pakko tulla jonnekin valittamaan, vaikka en ole täällä aktiivisesti kommentoinutkaan. Sokerirasituksessa "jäin kiinni". Arvot 5,4 (5,3) 9,6(10) 8,7(8,6)
Tympäsee kun noin pienestä kiinni ja arvot itse asiassa paremmat kuin kaksi vuotta sitten, jolloin ei minulle mitään diagnosoitu, nyt vaan ovat kiristäneet noita rajoja. En vaan oikeasti jaksaisi ruveta laskemaan jotain helkutin hiilihydraatteja ja itkemään kun ei saa syödä suklaapatukkaa kun haluaisi. Tulee jotain puhelinsoittoa perään ohjeistuksista. Saa nähdä joutuuko ihan johonkin vuorokausiseurantaan sairaalassa vai mitä keksivät pään menoksi.

Minä ainakin suhtaudun niin epäilyksellä noihin diagnoseihin kun mitä vasta luin jotain tilastoja niin jossain oli 70% odottajista paastoarvo kohollaan ja siitä diagnosoitu raskaudiabetes. Olisikohan aika vähän nostella niitä rajoja jos meinaa että enemmistä naisista muka sairastaa diabetesta. Minunkin esikoinen oli sen 4 kiloa kyllä, mutta ihan sopusuhtainen ja terve tyttö, ei mikään jättiläinen, ja suurinpiirtein elin sokerilla sen pari kuukautta ennen syntymää (joulukarkit tuli kauppoihin :ashamed: ) Plääh. Kyllä minä oman painonnousun takia aloinkin jo herkuttelua rajoittamaan, mutta minulla ei ole mitään tasaista päivärytmiä, ei varsinkaan nyt raskaana, niin ruokailujen kyttääminen ja laskeminen sen sijaan että söisi kun nälättää on tosi ankeaa.

Tsemppiä viimeisiä veteleville, pääsisipä itsekin sinne pian.

 
MLL
Laittelempas tämän tännekkin jos joku haluaa lukea :)

Aamusta kahdeksalta mentiin synnärille sovittuun käynnistykseen miehen kanssa. Ensin otettiin käyriä ja tutkimuksia ja perähuuhteluita jne. mitä muiltakin synnyttämään tulevilta. 10.30 päästin sitten asiaan kun kalvon puhkaistiin ja vauvalle laitettiin pinni päähän. Tunti tästä lisättiin tippa kun ei omia supistuksia kuulunut, tai niitä tuli mutta laimeasti. Tippa alkoi vaikuttaa ja supistukset sai potkua ja synnytys merkittiin käynnistyneeksi klo 13. Tippaa lisättiin reilun tunnin päästä ja siitä alkoikin sitten aivan helvetilliset supistukset ja kivut, kaiken kukkuraksi minut laitettiin käyrään ja makuultaan tilanne paheni entisestään. Sain ilokaasua, mutta parin supistuksen jälkeen oksensin jo kaaressa. Pyysin epiduraalin, jonka sainkin omasta mielestäni viime hetkellä :D Tästä alkoi sitten rauhallinen odottelu, tippaa lisätiin ja supistukset+paine lisääntyi, mutta kipu oli poissa.Klo 17 olin 8cm auki ja epiduraali pumppu otettiin pois päältä.

Joskus klo 18 alkoi tuntua jo niin voimakasta painetta alakerrassa, että pyysin tutkimaan mikä on tilanne, olin 10cm auki ja sain ohjeeksi alkaa itsenäisesti ponnistella kun siltä tuntuu. No ei tuntunut oikeen miltään joten odottelin ja ihmettelin kasvavaa painetta. Kätilö kävi välillä kurkkimassa mitä touhuilen ja joskus klo 19 jälkeen jäi huoneeseen ja sanoi, että aletaan kokeilemaan. Kun kätilö sitten ohjasi ja neuvoi niin havaitsinkin, että paine ja kipu katoavat ponnistamalla ja siitä sitten alkoikin punnerrus. Jossain vaiheessa tuli toinenkin kätilö avuksi. Minulla meinasi usko loppua kun vaan käskettiin työntämään ja työntämään ja tuntui ettei mitään tapahdu, kun kysyin mitä siellä näkyy niin tuli helpottava tieto, vauvan pää on jo puoliksi ulkona. Kätilön avustivat päätä syntymään ja välillä piti ponnistaa ja välillä ei, ohjeet oli kuitenkin selkeitä ja tein vaan mitä komennettiin :) Kun pää oli ulkona sain vetää hetken henkeä ja sitten loputkin hoidettiin ulos.

Kun vauva "mullahti" maailmaan, olin hetken ihmeissäni. Tässäkö tää oli? Tuoltako se näyttää? Miksi se on ton värinen? Nopeasti kuitenkin kaikki muu väistyi kun vauva tuli hetkeksi tuhisamaan rintani päälle ? Pesut, mittaukset jne. suoritettiin kamalassa kiireessä, ei puhettakaan, että isä olisi osallistunut muuten kun parin kuvan näpsäyttämällä. 9 pisteen poika, 1 meni väristä. Sitten vauva olikin jo kapaloissa ja nakattiin mun kainaloon ja kätilöt painelivat seuraavaan saliin. Perjantaina syntyi LKS:ssä 7 vauvaa, joista 3 saman tunnin aikana kun meidän poika :) Kätilöillä siis piti kiirettä, mutta kaikki sujui meidän osalta ainaki tosi hyvin ja synnytyksestä jäi hyvä fiilis. En silti menisi heti uudelleen :D

Kesto yht. 6h40min, ponnistus 20min.

MLL :heart: Pojun pullero 5 vrk
 
Pieni merkkaus vaan, että täällä vielä ollaan. Ja taidanpa poksua samalla: POKS 15 viikkoa täynnä, uskomatonta!! Tänään viimeksi näin pikkuruisen ultrassa ja kuulin sydänäänet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Onnittelut MLL pojan pallerosta :flower:

Eelis 15+0
 
Onpas täällä tänään poksuttu :)

Viimeksi panikoin, kun liikkeitä tuntui niin vähän...No nyt parina viime päivänä mahassa on asunut kunnon combat-pötkylä. Liikkeet tuntuu vahvasti, ja muksauttipa tyyppi myös isäänsä suoraan korvaan :) Huh huh. Lisäksi on hassua, kun mahan päältä aina väillä tuntee maatessa kummalla puolella sitä milloinkin majaillaan. :heart:

zanz ja combat-pötkylä 19+5 (puoliväli häämöttää )
 
Huomenta! Digitesti tuossa muutama päivä sitten varmisti että raskaana gravid :D Tänään tavallisella halpistestillä viiva vahvistunut ja nyt siis rv 4+0 jeeeee! Toivotaan nyt sitten ettei mikään menisi vikaan tällä kertaa! La olisi 3.12. Meillä molemmat tytöt syntyneet muutaman päivän yli la:n (esikoinen 3 päivää ja kuopus 4 päivää) joten saattaisi olla itsenäisyyspäivän lapsi sitten :D
 
:wave:


eilen ultrassa kaikki hyvin, kysta löytyi päästä , mutta kaikki muut oli kunnossa, joten no hätä :heart: sukupuolesta ei otettu selvää , koska mies ei halunnut...se haluaa samanlaisen yllätysmuiston kuin esikoisestakin :)

n. 300 g oli ja pituutta ei mitattu, vastasti viikkoja 20+2 , eli oikeassa oli lääkäri

;)

huisi + pikkuinen 20+2
 
Hellurei.

Tiistaina taas ultrassa käyty ja keskiviikkona oli eka neuvola-lääkäri!! Lasketun ajan nyt merkkasivat korttiinkin ja se vaihtui päivämääräksi, joka siis laskettu nyt kuukautisista (ultra vastasi viikkoja päivälleen) Eli

PÄIVITTÄÄ voisi etusivulle muutoksen:
Laskettuaika 24.10.2010
rakuuna........35v........HySa..........KM 97, 08, 10, TM 09.......4.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille tasapuolisesti...
MLL:lle onnittelut pojasta!
jääräpäälle onnea
Ultrasta hyviä uutisia saaneille onnea !!!

rakuuna 9+5
 
Onnea MLL!

Lähinnä merkkailen..

Yhtenä kappaleena täällä edelleen. Harkkareita on ollu reilun viikon verran ihan päivittäin.. En tiedä onko tuolla vadelmanlehtiteellä osuutensa asiaan ku parina päivänä ku join sitä enemmän (3-4kpp/pv) harkkareitakin tuli enemmän.. Nyt ku en oo pariin päivään juonu ku yhen kupin ni ei oo tullu niin paljoo..

Kovasti jo odottelen et pääsis vauvanhakuun.. Olossa ei oo valittamista, olo on oikeastaan oikein hyvä, pirteä ja mitään kipuja ja kolotuksiakaan ei kummemmin ole.. :)

Kellis ja Aarre 38+4 :heart:
 
Mä lähettelin pikkulikan mummolaan vklopun viettoon ja alotin kevyet vauvanhäätösessiot täällä.. :LOL:

Päivällä kävin jo tallilla karsinat siivoamassa, nyt oon tanssahdellu pölyrätin, imurin ja mopin kanssa. Seuraavaksi käyn käsiksi sekalaiseen läjään pyykkiä tässä samalla ku oottelen miestä töistä. Sit lähetään talon uroksien kanssa (ukko mukaanlukien) lenkille ja sieltä saunan lämmitykseen. Jos vielä tuntuu illasta virtaa riittävän ni täytyy mies ympäripuhua vielä siihen mukavimpaan ässään.. ;) Ei luulis olevan vaikeaa ku viime aikoina saanu tyytyä oleen ilman ku mua ei vaan yksinkertaisesti oo huvittanu.. :p
Että mikäjottei tässä kävis vklopun aikana yhen vauvanki pyöräyttämässä, josko tuo nyt vaan suostuis tuolta tulemaan.. :D

Tottahan on että tulee ku on tullakseen, vaan eipä se huonokaa homma oo jos kämppä on siisti, mieli hyvä ja reipas, ukko tyytyväinen ja koiratki saanu hyvät lenkit osakseen.. :LOL:


Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:


Kellis ja Aarre 38+4
 
Täällä näyttää useammat jo olevan loppusuoralla raskaudessa :heart: ...ja minä iiiiihan alussa vasta. Kyselen kuitenkin että saitteko jotain erityiskohtelua kun olitte km:n jälkeen raskautuneet uudestaan? Eli saitteko esim. eka neuvola-aikaa tavallista aikaisemmin tai pääsittekö julkisella puolella varhaisultraan eli oliko ns. ilmaisia ultria vai pitikö mennä yksityiselle ja itse pulittaa koko karvas summa?? Meidän kunnassa siis np-ultra ja rakenneultra joihin pääsee jokainen mutta mietin että päästäisivätköhän minut varhaisultraankin kunnnan kautta? Entä pääsittekö hcg-mittauksiin jos halusitte?
 
jääräpää Ei mitään erityiskohtelua, tosin mulla vaan yksi keskenmeno. Yksityisellä käytiin ultrassa, ei se onneksi maksanut kuin 85e. Enkä käynyt missään hcg-mittauksissa, tuntuu että niistäkin saa vaan turhaa stressiä aikaan. Laitapa muuten tietojasi, jos haluut etusivulle. :)

Maanantaina saadaan avaimet uuteen asuntoon, viime päivät menneet siivotessa ja pakkaillessa. Kivaa päästä pienempään kotiin. :D

rv36+3
 
Empuuu kaipa mut sinne etusivulle vois laittaa vaikka pelko peppusessa onkin kokoajan. Itse laskurilla laskin La 3.12. Ikä 36v :eek: (älä tuota kauhistunutta hymiötä sinne kuitenkaan laita vaikka ikä itseäni hirvittääkin :LOL: ). Tays. Km:08/05, 01/10. 3.lapsi.
 
:wave: pitkästä aikaa moikka!

Tyttö sieltä tulla tupsahti 8.3.
Aamulla mentiin sairaalaan klo:8 ja neiti näki
leikkaussalin kattovalon klo: 11.10.
Strategiset mitat oli 3500gr ja 48,5cm.

Jouduttiin oleen osastolla lauantaihin asti, kun mulla
nous kova kuume jolle ei löytyny selitystä.
Lisäks neidin paino laski liikaa (3100gr) koska mun
antibiootti-maito ei imeytyny ni alotettiin korvike
kun kotiin päästiin.
Nyt kuuri loppu ja harjotellaan uudestaan syömistä,
paino ainakin lähti tuttelin voimalla nousuun!

Aivan älyttömän hyvin olen toipunut leikkauksesta,
kipuja ei juurikaan ole ollut...eli paremmin tää lopulta
sitten menikin kuin esikon normaalisynnytys!
Koti-ikävä oli kyllä kamala, ja itkinkin kun isosisko
tuli vauvaa katsomaan..
Nyt ollaan totuteltu olemaan 4 henkinen perhe, aikas outoa :D

Jaksuhalit loppusuoralla taisteleville ja uusille: pitäkäähän
pino pystyssä, tää on ihan loistopaikka!
 
tinttamaaria Onnittelut tyttövauvasta! :heart:

Oon nyt tehnyt kaikki pyydetyt päivitykset etusivun listaan ja lisännyt syntyneet vauvat sinne myös. :) Muokkailin listaa muutenkin, toivottavasti kukaan ei saa mitään kohtausta noista välkkyvistä kuvista ja teksteistä. :whistle:

Haluaisko joku muuten jatkaa päivittämistä huhtikuusta? :attn: Voin mä kyllä uuden pinon aloittaa, mutta enää toukokuussa en lupaa olla päivittäjänä.
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :)! :flower:

Täältä päivityksiä vähän taas vaihteeksi. En ole muistanut nyt aikoihin kirjotellakaan. Eli täällä mennään viikolla 17. Ompas se aika mennyt siivillä suorastaan... Nyt odotellaan sitten kovasti jotakin liikkeitä jos tuntis. Esikoisesta tunsin jo viikolla 17 ja nyt ihmetyttääkin, et miks ei mitään vaikka sanotaan, et toisista tuntee jo aiemmin. Pari päivää sitten olin neuvolassa ja siellä ainakin sydänäänet kuuluivat. Mutta, kaipa tääkin ehtii ihan tarpeeksi potkiskella :D. Neuvolan täti meinaskin, et voi olla vaik etuseinämän istukka , joka vaikuttaa asiaan. No, ei muuta ku odotellaan :)

Mun pitäs tänään mennä ottamaan sikapiikki. Neuvolasta käskivät mennä terveyskeskukseen kun on ikäihmisten rokotuspäivä. Edelleen huolestuttaa koko piikki. Mutta, en toisaalta uskalla olla ottamattakaan kun mulla raskausaikana tuntuu kaikki pöpöt tarttuvan ihan tosi hyvin ja vetävän sitten huonoon kuntoon. Ensin olin päättänyt , että ei piikkiä ennen 12 viiikkoa, mutta jotenkin se kynnys on tullut vaan suuremmaksi kokoajan... No, mä luotan siihen, että moni tuttukin on ottanut saman raskaana ollessaan ja ihan terveitä vauveleita on.
Muuten ok vointi alkaa olla. Pahoinvointi on pikkasen väistynyt joten sokerirasitus odottaa parin viikon päästä. yök!

primrose 17+4 (kai?)
 
Hei pitkästä aikaa B)

Onnittelut kääröistä MLL ja tinttamaaria :heart: :heart: :heart:
En ole pitkään aikaan täällä kirjoitellut, mutta taustalla välillä lueskellut teidän kuulumisianne :)

Täällä poksahti 28 viikkoa =) Ja nyt kaikki tuntuu niin todelliselta. Nyt on "lupa" valitella kolotuksia ja turvotuksiakin :D Seuraava kontrolliultra hematoomani tarkkailussa on huhtikuun puolessa välissä, jolloin pääsen taas kurkkaamaan kohtuni saloja ja Heppulin touhuja. Toistaiseksi herra on viihtynyt poikkitilassa, mutta toivottavasti silloin olisi jo asettunut lähtöasemiin ;)

Onnittelut Kaikille plussanneille ja paljon liimasukkia pikku varpaisiin :heart: :heart: :heart:

Oliivitar ja Heppuli 28+2
 

Yhteistyössä