***Keskenmenon jälkeen plussanneet maalis- ja huhtikuussa***

AinoAmanda
MyAngels Olen todella iloinen, etta syy vuotoihin selvisi! Minulla oli ensimmaista odottaessani yhdella aiti-kaverilla samanlainen raastava tilanne, ja vaikka alussa oli noita saikyttelyja ihan roppa kaupalla, tuloksena hanelle oli terve ja tomera pikkutytto! :heart: Samanlainen lopputulos sinullekin on kaikella todennakoisyydella odotettavissa, joskin ihan hyvin saa varmaan poikakin tulla jos niin on tullakseen!" :D Tsemppia jatkoon! :hug:

Olen taalla hiljaa taustaillut ja jotenkin ei ole tullut kirjoitettua. Olen kylla mukana teidan ultrissa ja neuvoloissa hiljaa tsemppaillut ja mielessani iloisista asioista onnitellut!
:flower: :flower:

(.) Meilla oli eilen NP ultra, tai itse asiassa kaksi sellaista. Ensimmaisessa jonka sain yleisessa terveydenhuollossa, niskapoimu todettiin aivan liian paksuksi ja ihan niilla rajoilla, etta olisivat lahettaneet suoraan lapsivesinaytteeseen.. Sain sitten onnekseni ajan uuteen ultraan yksityiselle, jossa huomasivat heti, etta vauvalla oli napanuora kaulan ymparilla, mika aiheutti sen etta luku naytti kohonneelta. Kaikki oli muutoin hyvin ja uudelleen laskettu Downin riski oli ihan mukavan alhainen minun ikani huomioon ottaen. Kuulemma tama napanuoran kaulanymparrilla olokin on tosi yleista ja pitaisi selvita itsessaan aiheuttamatta mitaan harmia, mutta tietystihan se vahan mietityttaa. Ovat nama lapset kylla sellaisia.. Alkavat aiheuttamaan huolta heti kohdusta alkaen :) :heart: :heart:

Jaksoja ja iloista paivaa teille kaikille! :hug:

AinoAmanda & muru 12+5

:flower: :flower:

Heips!

AinoAmanda,no onneks ei ollut turvotusta sit kuitenkaan pahasti vaikka huolettaahan se napisnuorakin tietty,mutta uskon ettei siitä mitään ongelmaa koidu. ja hyvä että muuten kaikki ok :heart:

Wiiville täältä edelleen lähetän oksutaudin esto säteitä ja parantavia säteitä pojalle :hug:

Täällä sama saamattomuus jatkuu...oiskohan saiteisten ilmojen vika... :whistle:
Tunnin päästä senssit äiteen kanssa tuolla keskustassa,pitäis alkaa valmistautumaan....

Kutvonen on kääntynyt vakio paikaltaan oikealta vasemmalla ja välillä ottaa oikein kipeetä kun kutittelee mua oikeaan kylkeen :D Pääasia että viihtyy B)

Jep,eipä muuta...vauvaantuneet hoi,tulkaas kertomaan vauva-arjen uutisia :wave:

Repa ja kutvonen rv 35+1

päivää kaikki, ja iso kiitos vatsa-ahistus-tsempityksistänne! :flower:

myangelsin kuulumisista olen iloinen, todella hienoa, että syy selvisi!

ainoamanda eikös tuo napis voi pyörähtää poiskin kaulan ympäriltä suit sait? eli pois huoli, mutta ymmärrän toki, jos se mieltä kaihertaa... kiva, että kaikki oli hyvin!

(.) neuvolassa kipaisin, kaikki hyvin, vain hemppa oli laskenut 110:een, joten alan ryystää sitä kaupasta saatavaa rautajuomaa, kräuterkös se nyt on nimeltään. töissä kommentoivat, että ihmekös tuo, jos vähän tuntuu väsyttävän.
sain ne kela-paprut ja huomenna käyn niiden kanssa ensin työnantajan palkanlaskijalla kahtelemassa, että koskas se mun kesäloma ennen äippälomaa nyt tarkkaan ottaen alkaakaan. ja sit paprut sisään ja äkkiä se paketti tänne, kiitos! :D
vauva jumppailee mahassa aivan villinä pitkin päiviä, joten reipas nuorimies siellä on, mikä lämmittää ihan joka potkun/muksahduksen kohdalla mieltä :)

hyviä vointeja ihan kaikille mammoille, massuille ja jo maailmaan putkahtaneille vauvoille!

irtis ja lisänumero 22+0

jee huokaus helpotuksesta!
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin!! pikkuinen siellä köllötti oikeassa paikassa, sydän löi kiivaasti ja sain kuulla sen äänenkin! :heart:

paremmalla puolella siis ollaan, vaikka pieni riski on tietty olemassa, joten minä ainakin odotan vielä tuota np ultraa ja viikolle 12 pääsyä. Silti ekan kerran siellä lääkärissä maatessa tuli naamalle oikein kunnon hymy kun pikkuisen pikkiriikkisen näin! :D

saanko loikata nyt tähän pinoon teidän kanssa jännäämään ja odottamaan tulevaa? :wave:
kolmatta odotan, LA 24.11. pahoinvointi lähes jatkuvaa... :x mutta sekin on oikeestaan vaan hyvä. km12/07 ja 01/08.

Pamuk ja Toivo rv 7+2

AinoAmanda
Onnea pamuk! :flower: :flower: Asiat on jo hyvalla mallilla kun sykkeet kuuluu ja pahoinvointi piinaa! Kaikkea hyvaa odotukseesi!

Onpa ihana kuulla teilta "edistyneemmilta", miten pienet mahassa myoryaa. Tuskin maltan odottaa! Viela en liikkeita yleensa tunne, mutta silloin kun olen kotidopplerilla keskittynyt pienta kuuntelemaan ainakin kuvittelen etta pienen uimisliukumiset myos tunistan... :)

Onnea hyviä ultrauutisia saaneille! Ja AinoAmandalle :hug: , varmaan säikyttää kuitenkin tuo napanuora-asia, mutta toisaalta vauveli on vielä niin pieni, että tekee kaikennäköisiä voltteja, joissa voi sitten napanuora siirtyä oikeaan paikkaan!

Täällä on tänään käyty kanssa neuvolassa ja kaikki loistavasti. rr 112/70, hb 130, pissa ouhdas, SF 34cm ja mikä parasta: pää kiinnittynyt! Nyt sitten taas vaan odotellaan, koska neiti päättää haluta syntyä. Varasin itselleni huomiseksi vyöhyketerapeutin, jos käsittely pikkaisen kypsyttelisi paikkoja ja saataisiin vihdoinkin oikeita suppareita ;)

äitee2: Tsemppiä sinne, meno masussa on varmaan melkoinen kahden kanssa, kun tämän yhdenkin liikkuvaisen tapauksen kanssa tulee välillä liikkeistä huono olo...

malttamaton&prinsessa rv 38+0

Repa: Ihana massu... niin pyöreä ja soma... :heart: Ihan ikävä tulee omaa massua, kun noita teidän massuja katseleepi... :eek:

MyAngels: huh, huh! Onpa sulla ollut rankka tää alkuraskauden taival... Onneksi kaikki hyvin. nyt kyllä otat rauhallisesti, eiks niin... :hug:

Ninni: Ihanaa, ett neiti on tyytyväistä sorttia... Äitini just sanoi, ett yliaikaisilla on tapana olla rauhallisia... No, ainakin tää meidän vauva on paljon rauhallisempaa sorttia kuin esikoinen, joka päätti silloin pikkuisen etuajassa syntyä...

Täällä voidaan hyvin. Pikku-neiti kääntyy vatsalleen ja koko ajan... kauaa ei viihdy vatsallaan ja samantien kun kääntää selälleen takasin niin taas mennään vatsalleen... Kiinteitäkin jo maistellaan... Bataattia, porkkanaa, luumua ja päärynää on jo neiti saanut... Leluihin tartutaan, kiljahdellaan, jokellellaan ja mikä ihaninta viimeiset yöt on mennyt vaan kahdella syötöllä, kop,kop,kop... Toivotaan, ett sama meno jatkuu. Tissistä kieltäytymistäkin on ilmassa ja välillä kesken syömisen alkaa kauhea nauru ja jokelluskonsertti ja tissi on silloin viimeisenä mielessä. :LOL: Muutenkin menee mukavasti. Esikoisen kanssa on nyt enemmänkin ollut huolta. Hänellä epäillään lasten reumaa ja Tyksissä ollaan nyt tutkimuksissa. Lisäksi neiti on tällä hetkellä 5 päivää kuumeessa. Lääkärissäkin käytiin, mutta mitään vakavaa ei löytynyt ja nyt odotellaan perjantaihin, jos kuume ei ala laskemaan, niin uudelleen lääkäriin. Toivottavasti pikkuinen pysyisi nyt terveenä, meinaa sairasteltu tässä jonkun verran on... :( Pikkuisella ei onneksi ole ollut vielä kovaa nuhaa vakavampaa, mutta sai siihen lopulta antibioottikuurin. :( ja antibiootin seurauksena tuli sitten kauhee alleginen reaktio ja nokkosihottuma. Eka kertaa oltiin jo miehen kanssa viihtelläkin pari viikkoa sitten ja lapset oli yökylässä. Esikoista en aikoinaan olisi ikimaailmassa voinut näin pienenä jättää, mutta nyt jotenkin kynnys oli helpompi ja tuli todella tarpeeseen se ilta ja yö... Rintapumppu oli mukana, niin imetyskin pääsi jatkumaan hyvin, kun joka tapauksessa pikku-neidille pullo kelpaa, kun joudun päivisin tota lisämaitoa pikkuisen antamaan...

Tämmöistä tänne arkeen... :heart:

Voikaa kaikki oikein hyvin ja nauttikaa raskaudestanne. mun täytyy rehellisesti sanoa, ett mulla on ikävä mun masua välillä... Jotenkin luulen, ett voisin vielä yhden vauvan tehdä... :heart: Vaikka joskus sanoin tässä taannoin, etten enää lapsia tee...

Riikkuli ja pikku-neiti kohta jo 4 kuukautta :heart:

Pikaisesti moikkaan kaikkia! :wave:

:heart: :heart: Onnittelut pikkutiikeri, Tinkatar, PamuK :flower: :flower:

Olipa helpotus täälläkin kuulla, että MyAngelsin vuodoille löytyi syy. :hug:

Mukava kuulla jo vauvautuneiden uutisia. Riikkuli :hug:

(.) Täälläkin mahassa jumppaillaan ahkerasti. Ensi viikolla on toinen lääkärineuvola.

Jemima 24 + 3

piti vaan tulla onnittelemaan hyvistä ultrakuulumisista pikkutiikeriä, pamua ja ainoamandaa ihanaa että kaikki oli hyvin, toivotaan ainoamanda että napanuora lähtee pois kaulan ympäriltä vauvan liikkuessa, sanoko lääkäri että seurataanko asiaa mitenkään erityisesti?
juu ja pamulle myös tervetulotoivotukset

onpas repalla nätti masu =)

hyvä että AE:n olo on parempi ja syykin löyty =)

paranemisia wiivin pojalle, toivottavasti muut säästyy taudilta

malttamattomalla ja irtiksella oli hyviä neuvolakuulumisia, hyvä niin =)

oma olo on oikeen rauhallinen ( siis laiskottaa )ja hyvä, vaavi potkii kauheasti, kokoajan kauhee meno päällä :D oon vaan toisaalta kauheen malttamaton ja toivon että aika menis nopeesti että sais pienen jo syliin, vaikka pitäis osata nauttia tästäkin ajasta kun sitä kuitenkin tulee ikävä.
ja ehkä pitäis saada poikakin nukkuun omaan sänkyynsä ennenkun tämä syntyy, voi muuten olla ahdasta yöllä, no tässä taas joku ilta yritän kun raaskin =)

sais loppua nää sadekelit, meidän piha on jo niin märkä että sinne uppoo, ei paljon tee mieli ulkoilla lasten kanssa, mutta palaillaan taas...

eliisa ja pikkuruinen 22+6

AinoAmanda
Lammin kiitos tsemppauksista! :hug:

Eliisa, ei seurata, kun ei sille voi tehda mitaan. Mutta kuten malttamatonkin sanoi, vauva siella niin paljon liikuskelee, etta tavallisesti vapauttaa itse itsensa (ja kieputtaa samaan jamaan uudelleen) todnak useitakin kertoja raskauden kuluessa, ainakin nain alkuvaiheessa. Mutta siita huolimatta olisi kiva tietaa etta se on jo tapahtunut, silla pikkuruinen riski kai siihen liittyy. Nain se on, etta heti kun aiti tietaa mita pieni puuhaa, tulee huolta. "Olisinpa saanut salassa kieputa", taitaa pieni huokaista. :)

Pamuk,onnea hyvistä ultrauutisista!!! :heart:Ja mukaan vaan kirjoittelemaan... =)

Riikkuli,kiva kuulla taas teitin arjesta...harmi vaan että vanhemalla tytöllä reuma epäily ja kuumeilua,lohtu :hug:

Hurjasti onnea pikkutiikeri, AinoAmanda ja pamu k iloisista ultrakuulumisista :heart: on se vaan mukavaa kun saadaan täällä lukea ja vaihtaa hyviä kuulumisia =) Pamun lisäsin listaan mutta jos haluat niin voin lisätä vielä sun iän ja synnärin tietoihin.

Riikkuli kiva kun käyt kirjottelemassa. Tota mäkin jo välillä ajattelen kaiholla että kuinkahan tuota möykkäävää massua tulee ikävä kun jäbä onkin sit sylissä.
Paranemisia vanhemmalle tytölle, toivottavasti olis vaan jotain harmitonta.. =)
Niin ja täällä muuten kärsitään nyt siitä ah niin ihanasta pukamasta...grrr...

Tinkatar tervetuloa joukkoon :hug: :flower: jos haluat niin laita tietoja ja lisään sut tuohon listaan! Vuodoille haistatellaan pitkät, ei me sua täältä päästetä ennen laskettua..niinkuin ei muitakaan ;)

Wiivin pojalle paranemistoivotukset, toivottavasti tauti ei tartu teihin muihin :hug:

AE, hienoa että pääset nauttimaan syömisen iloista...kyllä syödä pitää että jaksaa :D

MyAngels, hyvä että syy selvisi vuotelulle...ison lämpöisen halin sulle lähetän :heart: . Tää oli jo parempi uutinen ja tästähän ne sit vaan paranee =)

Repalla oli söpö massu ja mukavan "käytännöllisen" kokoinen noinkin loppumetreille ;)

(.) Me saatiin isukki kotiin työreissusta :heart: . Murun potkut näkyy jo masun päällekkin nykäyksinä :D Parina yönä oon heränny vessaan ja kaveri kait meinaa heti että jeee, pileet :p mahdoton hyörinä alkaa ja minä en saa nukuttua...aamulla sit väsyttää |O mutta "onneks" oon nyt kotosalla ettei töihin tarvi herätä.

Gatsu ja Elvis rv26

myangels Hyvä, et tosiaan selvis se syy niihin vuotoihin, kyllähän sekin jotain helpottaa, nyt vaan otat sitten rauhallisesti!

ainoamanda Hyvä, ettei turvotusta niin ollutkaan. Minäkin uskon, että se napanuora varmasti selviää itsekseen!

pamu k Kiva nähdä sua täällä ja onnea hyvistä ultrauutisista!

Mä kävin eilen siellä np-ultrassa. Kaikki oli loistavasti. Kaverilla oli aamujumppa menossa. Hirmuinen hyöriminen päällä. Turvotustakin oli vain 1,0. Laskettu aika pysyi samana. Meille taitaa vihdoin tulla vauva =)

Gatsu, kiitos listalle pääsystä! juu voit laittaa ikää on 31 v ja synnäri KOKS.
ja kiitos muillekin tervetulotoivotuksista.

myangels, otat nyt vaan neuvoista vaarin ja olet rauhassa. Hiljaa hyvää tulee eikös se niin mene. =)

ainoamanda, meillä neiti syntyi napanuora kaksi kertaa kaulanympärillä ja kaikki oli kuitenkin hyvin, 9 pisteen pimu! se on niin venyvää ainetta, että älä turhaan huolehdi. Ja tosiaan ehtii vielä vaava sata kertaa heilua sen kanssa, eikä sille vaan voi mitään. Pirteetä mieltä!!

tapsu, kiva kun oli hyvät ultra-uutiset! muutaman viikon päästä itekki sit taas ultraan...tarvinnee soittaakin neuvolaan ja varata eka aika.

taidanpa lähteä tästä ulkoilemaan, siellä kun tuo pahaolokaan ei tunnu niin paljon raikkaassa kelissä.
B) mukavaa päivää kaikille!

Moikka naiset!

Äkkiseltään kirjoitan oman napa-osuuden...on pää niin pyörällä että...

Tänään mulla oli lääkäri täällä omalla paikkakunnalla, ja eka piti käydä neuvolatädillä, ja se sitten teki kaikki neuvolajutut samalla, niin maanantain neuvola-aika peruttiin

No edellisestä neuvolasta on aikaa 3 viikkoa, ja koko sen ajanhan on vuotanut, joten hb oli laskenut. Ennen 130 ja nyt 120.
RR oli 122/78 ja painoa olin saanut 1,1kg, eli nyt paino 52,7kg.

Lääkäri sanoi että siitä lähdetään että töihin se ei mua päästä

Ultrassa näkyi hematooma istukan reunassa, eli verenpurkauma. Se on tullut siihen kun on ollut nopea nosto/repäisyliike töissä, ja se liike on irroittanut pienen kohdan istukan reunaa kohdun seinästä ja siihen kohtaan on tullut hematooma

Todennäköisesti tuo liike on sattunut ihan alkuraskaudessa, koska ekan kerran mulla oli verivuotoa rv 5+1. Luojan kiitos istukka ei irronnut silloin kokonaan ja tapahtunut taas keskenmenoa

Nyt ei saikulla ollessa oo vuotoa tullut, ja sisätutkimuksessakaan ei näkynyt yhtään värillistä vuotoa olevan tulollaan, jei!

Nostelukieltoa ja lepoa 9.5. asti, sitten on kontrollikäynti erikoislääkärille äippäpolille.
Suurin vaara tässä on se, että jos töihin menisin, niin joku nopea nostoliike saisi koko istukan repeytymään, ja sitten siinä olisi sekä mun että vauvan henki vaarassa

Tämä oli sitten jo 7. kerta kun ultrattiin. Vauva voi hyvin, heitteli voltteja ja muutenkin liikkui kahden plussan edestä

Mulla nyt kestää tovin tämän asian sisäistämiseen...

Uskomatonta jäädä jo nyt saikulle...

HALAUKSIN,
MYANGELS JA NIIN RAKAS RV 13+6---14+2

Gatsu: Mulla se pukama edelleen, tosin tosi pienenä... B) Täytyy hakea sitä rasvaa mitä raskaana ollessa ei saa käyttää, heti kun vaan muistais... Se kun ei vaivaa enää niin paljon, mutta on siellä, olen tarkistanut... :D

Heipähei!!!

Pamu,minäkin synnytän KOKSissa,harmi että ollaan vallan eri viikoilla,niin ei törmätä =)

Tapsulle onnittelut hyvistä ultrauutisista :heart:

MyAngels,hyvää sairaslomaa :heart: nyt ei todellakaan nostella sitten mitään vähääkään painavaa :attn:

Neuvolassa käyty ja suraavaa selvisi:

Paino +430g/viikko,yht 13kg
Paineet 113/75? kai,en saanut ihan selvää merkinnästä...mut kokoajan paranee toi lukema B)
Hemppa 124
Pissa puhdas
SF 32,hiukan kasvu tyrehtynyt,mutta maha onkin alkanut tulemaan alespäin...
Syke 150
Liikkeet ++
Turvotus +-
RT ja kuulemma todennäköisesti näin loppuun asti.

Ens ke sitten lääkäri arvioi vauvan kokoa ja synnytystapaa...mutta täti sano kyllä että ei tunnu hirveen isolta jässikältä,äitinsä kokoinen,sanoi :D Ja sanoi myös että hyvin on lantiossa pää,et luulis mahtuvan normaalisti tulemaan =)

Nyt onkin sitten viikon välein toi neuvola....

Sain tänään jo paljon aikaseks,kaappini oon melkein siivonnut ja ukon kanssa imuroitiin ja pestiin lattiat. Vessan jätin suosiolla huomiseksi tai lauantaiksi ja sitten täytys myös kattoo noi vauvankamat paikoilleen =)

Ihana ilma,kohta hiukan ulkoilemaan B)

Riikkuli,sano vanhalle kunnon pukamalle terkkuja :LOL:

Repa ja kutvonen rv 35+2

Moikka mussukat :wave:

Voi pöhnä miten paljon ootte taas saanut tekstiä aikaiseksi :LOL: Hyvin huomaa, että kun olen himassa, ei tuu koneella vietettyä aikaa juurikaan. Kannettavaa ollaan ostamassa joten jospa sitten "eksyn" linjoille useammin :D

Täällähän on monta ihanaa uutta odottajaa: Tervetuloa Pamu K, Tinkatar ja Pikkutiikeri. Onnea ja jaksamista odotukseen :flower:

Repalla on aivan valoittavan ihana masu :heart: Löysitkö keskustasta mitään kivaa? ;)

Malttis: Ou jee!! Kolmen S:n sempalot on selkeesti auttaneet. Vieläkö mies jaksaa? ;) bd ollaan, että neiti päättäis kohta puoleen tulla B)

MyAngels: Voi miten hieno uutinen sillai tuo lääkärissä käynti!! Nyt vaan otat rennosti ja rauhallisesti kuten lääkäri käski :hug: Ja koita viettää saikku kaikkea kivaa ajatellen :p Mulla ainakin toi Daim-suklaa pitää hyväntuulisena :LOL: Hengessä ollaan täällä mukana, pääasia että vauva voi hyvin :heart:

ainoamanda: No johan oli ultra! Pääasia että turvotusta ei ollut, nyt vaan nayttimaan raskaudesta täysin siemauksin! :flower:

tapsulle myös onnittelut hyvästä np-ultra kuulumisesta!! :flower:

Mitäs vielä.. pitää varmaan ottaa kohta lunttilaput käytöön että muistan mitä kaikkea piti kirjoittaa ja kommentoida :LOL:

(.) Täällä aletaan voimaan "paksusti". Masua alkaa olemaan jo sen verran että pari tuttua on jo onnitellut vaikkeivat tietäneet koko masuasukista B) Sunnuntai aamuna heräsin sellaiseen järkytykseen että olin jo ambulanssia soittamassa, onneks mies oli se järkevämpi meillä :D Meinaan masu oli pullahtanut yössä ulos, jee!! :D Mutta aluksi luulin tyyliin, että mun joku sisäelin on vaihtanut paikkaa :LOL: Kun se kumpare oli tullut navan oikealle puolelle, täysin toispuoleisesti ja oli kova kuin mikä! Aattelin että mikä mua vaivaa, kunnes mies sanoi että pikkutouhu se vain raivaa siellä tilaa itselleen, että saa suolet ja muut väistyä :LOL:
Muuten täällä voidaan kohtuu hyvin, migreenit tulee ja menee, ens viikolla onneks se neurologi. Todella kovia vihlomisia aika-ajoin ja valkkari taas lorahtelee kunnolla! Muuten kaikki hyvin :wave:

Tervetuloa myös Pamu K minunkin puolestani! Onnea :flower:

My Angels ottaa siellä ny sit ihan iisisti. Kiva että vuotojen syy selvis, vaikkakin karmeelta tollanen istukan reunaman irvistely kuulostaakin :| . Elbailua ny sit vaan :hug: .

Repan masu ON söde ;) ja neuvolakuulumisetkin ihan kohdallaan. Kutvonen alkaa laskeutua lähtökuoppiin! Mieti, vastahan me plussattiin!!? :eek: . Lohduttavaa lukea tosta sun maltillisesta SF-mitasta.

Mulla on ollu viimeset pari päivää niin tuskasta, kun tuntuu et pitkäsääri-Jumppanen kutittelee varpaillaan mun nielua. Olispa mul edes osa noista lukuisista pituussenteistäni selkanikamien - eikä nilkkojen ja polvien - välis.. Vertailin esikoisen aikaista äitiyskorttia ja sillon SF-mitta on ollu parhaimmillaan 5 cm korkeemmalla kuin ny. Klumps. Pala kurkussa jo pelkästä ajatuksesta.

Ny esikoista hoivaamaan. Hälle kun pamahti ihan yhtäkkiä yli 40 asteen kuume :( . Eilen ja aamulla kaikki oli vielä ihan ok...?!

Pysykää terveinä ja pulleina - oikeista kohdista ;) .

-A- *nähtiin muuten eilen kaverien n. 2 vkonen vauveli. On ne niin ihania rusinavarpaita! :heart: Tahtoo omansa heti...muutaman vkon päästä :) *

Miikkis: Kiva kuulla, että siellä on kaikki hyvin, jos ei lasketa päänsärkyjä mukaan! Se on kumma miten kaikki aina tapahtuu masussa yön aikana, muistan niin monta krt tämän raskauden aikana, että olen ollut ihan ihmeissään. Juuri tuo ensi pullahtaminen, sitten kasvu tuli aina nykäyksin eli aina kun ehdin huolestumaan ja valittamaan, että mun mielestä kasvu on psyähtynyt niin aamulla olin aina suu pyöreänä, että oho, nyt se kasvoi. Samoin kun nyt lopussa tuo masun valahtaminen, tapahtunut 2 erässä ja yön aikana.

MyAngels: Nyt sitten tuli pitkä "loma", pääasia että vauvalla kaikki hyvin! Jännä etteivät aikaisemmin huomanneet tuota hematoomaa, mulla oli kanssa mutta vuosi vain 2 pv. Ihmeen nopeasti tähän kotona oloon tottuu ja aika kuluu mukavasti. Mulla on vielä vaikka kuinka monta asiaa mitä olin ajatellut äitiyslomalla tehdä, mutta eipä se yhtään auta tuohon kärsimättömyyteen. Olen nyt monena päivänä käynyt kaverin vauvelia kantelemassa ja hän on niin ihana. Kotona vaan höpöttelen miehelle, että nyt se teki sitä ja tätä ja voi kun mekin saataisiin tuollainen. No onneksi tähän tuskan helpotukseen on tällä hetkellä suht nopea toimitusaika, kun on tuo vauva masussa. Ennen aina joutui miettimään, että vitsi jos joskus tulisi raskaaksi ja vitsi kun pysyisi sisällä...

Nyt on käyty vyöhyketerapeutilla synnytyksen "aktivoinnissa" eli tuloksia odotellessa...Tänään on tuntunut kumma paineen tuntu koko masussa, josta sitten tyhmänä mainitsin miehelle puhelimessa. Nyt se on sitten onnesta pinkeänä, että kohta lähdetään synnyttämään vaikka kuinka sitten yritin hillitä ettei se nyt välttis sitä tarkoita. Tapahtuisi nyt sitten nopeasti jotain tai sitten vasta ensi viikolla, koska lauantaina on turussa kummipojan ristiäiset ja koko viikon on kaikki soitelleet, että nyt jalat ristissä, koska sinne on tultava...

malttamaton&prinsessa 38+1

Amira,toivottavasti ei oo esikoisella mitään pahempaa....pikaista paranemista hälle :hug:
Juu,mietin tota "just vasta pissin tikkuun" juttua joka päivä...ei meinaa tajuta :xmas:

Miikkis,imetysliivit ostin varuiks,sit lisempää kun näkee mihin nää utareet kasvaa :LOL:
Ja sit löysin vero modasta sellasen bolerohenkisen asusteen missä hihat ja pieni selkäkappale..oon ettinyt sellasta kauan =) Muuta ei raaskinut ostaa :saint:

Kiitoksia kaikille ystävällisistä tervetuliaistoivotuksista. :) Vielä on itsellä pieni pelko ja hermostus päällä, joten alkuun varmaan lähinnä taustailen ja käyn lueskelemassa muiden kuulumisia.

Gatsu Minun listatiedot taitavat olla (saattavat tosin olla väärässä järjestyksessä):
Tinkatar, 30-v, la (oma arvio) 17.12.2008, Kätilöopiston sairaala, RK 10/07

Tervehdys,hän taas aktiivisena täällä huhuaa :D

Ihana ilma ulkona,pitäs lähteä pistäytymään... ja illalla olis luvassa illallistamista miehen kanssa :heart: Sitä ennen ois kuitenkin vessanpesun paikka :/

Pikkuinen on aktiivisena heti aamusta =)

Nyt kaikki kirjoittelemaan... :D

Repa ja kutvis 35+3

Yhteistyössä