¤¤ Keskenmenon jälkeen plussanneet LOKAKUUSSA ¤¤¤

tillukas: tietenkin on vielä toivoa! Sitä saa ja pitääkin pitää positiivista virettä yllä niin kauan kuin vaan pystyy. Kyllähän tuo myöhäisempi hedelmöityminen on tapahtunut monillekin. Kuitenkin tiedät mitä se voi myös pahimmillaan olla, niin ei se silloin ole itsensä huijaamista. d :) b vielä täältä, eiköhän me kaikki toivota että sieltä vielä elämää löytyy.

MLL: ole vaan itsepäinen äläkä käytä tickereitä B) , tyhmäähän se nyt olisi väkisin semmoista laittaa vaan kun muillakin on.

Omaan napaan ei kuulu muuta kuin väsymystä, sitä riittää. Vähän meinaa olla myös kärttyisyyttä pinnassa, mutta olen kyllä melko kärttyinen ihminen ihan noin muutenkin :p . Pitäisi saada aikaiseksi soittaa sinne neuvolaan mutta aina meinaa unohtua, pystyiköhän sinne soittelemaan neljään asti? Viimeksi kun varasin aikaan tuolta yleisestä ajanvarausnumerosta niin laittoivat minun äitiysneuvola-ajan lastenneuvolaan ja kolme viikkoa liian myöhäiseksi :whistle: , sattumalta sitten tuli korjattua aika kun juttelin terkkarin kanssa samalla kun kävin hakemassa neuvolasta tuon Vaukirjan. Saa nähdä mitä ne tällä kertaa kämmää...

 
tillukas tottakai on toivoa =) Epäily voi tietenkin kyteä pinnan alla, mutta toivoa ei kannata heittää ennen seuraavaa ultraa.

( . ) Eipä taida tästä mein vauvasta tullakaan vaakaa niinkuin toivoin, vaan skorppioni. Mitenköhän pahasti mein luonteet tulee törmäilemään, kun yleisesti minä eikä mieskään tule toimeen skorppareiden kanssa. :/ Jää nähtäväksi.
Turvottaa edelleen niin, et on pakko ollut alkaa tunkemaan kylmä kalleja sukkien sisään, jotta ei särje jalkapöytiä :(

pinkkimieli ja pallopää 38+5
 
mä oon skorppari :D ei meis mitään vikaa oo :heart:

en oo muuten miettinykkään vissiin mikä horoskooppi lapselle sattuu.. osaako joku sanoa ku LA 3.5 :wave:

tillukas kovasti voimia :hug: tietenkin toivoa on vielä, täällä pidetään sulle peukkuja :heart: :heart:
kun saisit pysyä täällä meidän seurana =)

ylihuomenna on kauan odotettu np =) oireet on muuten laantunu melkeen kokonaan mut pääkipu on ja pysyy, aivan päivittäin jomottelee varsinkin iltasin :kieh: panadoliin oon joutunu turvautuun muutaman kerran mut koitan olla joka päivä ottamatta.

marjutti ja masuvauva 12+2
 
Kellis Onnittelut hyvistä ultra- ja sokerirasituskuulumisista! :heart:

MLL Poksuonnittelut!! :heart:

Tillukas Ehottomasti näin :hug: Pidän peukkuja sulle!

Millenia Eipä sinne neuvolaan oo mikään kiire soitella, ite soittelin vasta eilen ja sillon oli rv 8+6 :D Hyvin kerkee ;)

Pinkkikselle Jaksuja! :hug:

Marjutti Tsemppiä ultraan!! =)

Omaan napaan ei ihmeellistä, tänään kova turvotuksen päivä. Oon kyllä joutunu syömään ihan kiitettävästi, ettei huono olo yllätä... Tänään poksutaan!! :heart:

 
Huomenta!

Pian neuvolaan!!Tai tunnin päästä.
On se niin jännä, et sitä muka niin jännittää sinne menoa, vaikka uskoo jo kaiken olevan kunnossa.
Mut ei se auta, pakko suihkuun viipottaa, et ehtii.

nyt menoks!

 
Neuvolakuulumisia! :heart: (kopio toisesta pinosta)

Paino: -2,3kg alusta
Verenpaine: 124/79 (laskenut sekin)
Pissa: Puhdas
Kohtu: Vastaa viikkoja, suuren appelsiinin kokoinen (kohti sitä greippiä :D )
Hemoglobiinia ei mitattu

Ja sitten tärkein eli :heart: -syke: 160krt/min :heart: :heart: :heart:

Koko käynti kesti noin 20min, eka th:lla, sitten lääkärillä. Seuraava aika on 17.11. Sikainfluenssarokotteen voin käydä hakemassa 10-12.11. tai 17-18.11. Semmoista, nyt on hyvä mieli. :)

Neuvolan laskujen mukaan nyt on 14+1, joten taidan mennä itse samoilla, etten ihan sekaisin mene.

Empuuu ja Anni rv14+1 :heart:
 


Eilen käyty neuvolassa:
Paino +800g/vko
Verenpaine 122/82
Turvotus ++
Pissa puhdas
Hb 119 ( laskenut kun viimeksi oli 129, mutta tällä mennään ja rautaa sitten popsitaan koko raskausajan)

Vauvelin sykettä jouduttiin etsimään, kun hän päätti makoilla selkä selkää vasten. Sitten kun hän kääntyi, ei meinannut pysyä paikoillaan ollenkaan. Terkkari sanoi, että vauva antoi vähän haastetta tälle päivälle ja on kyllä aikamoinen veli/siskokulta. Lopulta syke saatiin ja se oli 132/146. Vauva on raivotarjonnassa edelleen ja hyvin alas laskeutunut. Pää ei ole vielä kiinnittynyt.

Koko eilisen päivän supisteli oikein mukavasti. Vielä yölläkin tuli muutama tosi kivulias, mutta ei sitten enempää. Haikaralle on laitettu toimutuspäiväksi ensi viikon loppupuoli, mutta näin kun toivoo, niin varmaan ulostautuu yksiöstään vasta marraskuun puolivälin jälkeen :LOL:
Turvotukset on aikamoiset ja olo onkin kuin mammutilla. Terkkari neuvoi syömään anananasta tai ananasmehua veden lisäksi, niin lähtisi nesteet paremmin kiertoon. Täytyy tätäkin kokeilla.

No lähdenpä sitten harmaaseen aamuun lyllertämään koiruuden kanssa

rituri ja öttiäinen 37+4
 
hassua mun hyvä ystävä on vesimies ja hyvin tullaan toimeen :D en usko noihin horoskooppeihin kovin paljoa, mut kyl niissä luonnejutuissa monesti on kyl paikkaansapitävääkin asiaa =)

härästä en tiiäkkään mitään, taitaa olla ainaki aika voimakastahtoinen :D

 
Copy-postaan toisesta pinosta =)

No niin, neuvolassa käyty ja tässäpä tulos, suluissa edellisen käynnin jutut vkolta 9+5, nyt 13+1

Paino 75 (76,3) (lähtöpaino 81)
RR 136/86 (138/84)
Pissa puhdas
SF (jostain syystä lääkäri sen halusi mitata??) 7
Syke 159 (170)
Liikkeet ultralla ++ (sama ++)

Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja pituutta 3-4 cm. Muuten kaikki oli ok.
Lääkärin kanssa oli puhetta siitä, että jos tuonne hoito-osstolle tulee sikainfluenssa tapauksia, niin jään heti äitiyslomalle. Tai varhennetulle vai mikä se nyt on. Mutta ei saa jäädä hoitamaan sinne. Ja tonne tulee hoitoon noi oman kunnan tapaukset jos sairaalahoitoa tarvivat. Eli, todennäköisesti en valmistu sit tammikuussa...

Eli kaikki oli ok ja seuraava käynti on 17.11. Halusin kuitenkin käydä neuvolassa ennen rakenneultraa.
 
http://www.rokotusinfo.fi/yhd/tiedotteet/tiedote_091022_html

Tällanen löytyi netin uumenista. Minua ei ehdi tämä juttu varmaankaan koskettamaan, mutta ajattelinpa jakaa teille kanssa odottajille infoa.

Hyviä neuvola kuulumisia ollut :D

pinkkimieli ja pallopää 38+6
 
MLL Vaikka oma tilanteeni olisi eri, en ole kiinnostunut tickeristä. En koe tarvetta korostaa raskauden vaihetta. Jokainen käyttää tickeriä miksi käyttä, mutta minusta tuntuisi, että koittaisin korostaa itseäni ja raskauttani.

Sain eilen iltapäivällä jo varata aluesairaalan äippäpolilta ultra-ajan. Ensi keskiviikkona koittaa totuuden hetki, jos ei sitä ennen vuoda. Eilen sain nauvolassa ohjeen ottaa yhteyttä samaan paikkaan, jos vuoto alkaa. Mies eilen osti uuden paketin niitä RFSU:n testejä. Halusimme katsoa, miltä se viiva nyt näyttää. Viiva oli noin tuhat kertaa vahvempi kuin kolme viikkoa sitten ja muodostui samalla hetkellä kun virtsa kiipesi siihen saakka liuskassa. Kontrolliviiva siis tuli vasta perästä päin, kun se on liuskassa ylempänä. Testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi heti ja sellaiseksi jäi. En siis heitä vielä kirvestä kaivoon...
 
MLL
tillukas älä suotta heitä kirvestä kaivoon! Itse ainakin olen jokaisessa raskauteni vaiheessa ajatellut, ettei tämän hetkiset ilot ja toiveet voi sitä pohjatonta surua lisätä tai vähentää, jota tuntisin jos vauvani menettäisin. Sydäntään ei voi käskeä niin miksi yrittää edes ja ahdistua lisää :hug:
 
onnittelut hyvistä ultra kuulumisista :flower:

rituri lähettelen täältä sulle supparituulia että saisit jo sen nyytin kainaloon niin olokin helpottais :)

jokohan niitä liikkeitä sais tuntea |O ei jaksa odottaa.. mutta ehkä nyt aika menee hieman nopeammin kun kävin juuri infosta noutamassa aamunkoi kirjan :heart: sitä onkin odotettu kuin kuuta nousevaa.
 
:wave: Heippa vaan kaikille!

Ihan ekana pakko lähettää supistuksia sinne pinkkikselle
ja riturille päin...muistan itsekkin miten odotin synnytystä
toiveikkaana jo vapusta asti (LA 18.5) mutta neitipä sitten
käynnistettiin 3.6.! Aikasta pitkä kuukausi oli...

Ja horoskoopeista tuohon aiheeseen liittyen, että ollaan molemmat
miehen kanssa härkiä ja esikon LA oli härän puolella, mutta venähti
sitten sinne kaksosiin...mutta on kyllä niin härkä ku olla voi! :LOL:

Alisalle piti sanomani, että joillekkin saattaa odotusaikana puhjeta
kuulemma raskausajan migreeni, mikä helpottaa synnytyksen jälkeen...
Itse kärsin myös kamalista päänsäryistä, mutta mulla se migreeni todettiin
jo alle kymmenen vanhana... Ja olikos sulla ne nielurisaongelmatkin..?
Ihan koulukirjasta lainattuna: " kun potilaan nielurisoja painetaan, niistä
tulee märkää ja muuta eritettä (tulppia). Potilas voi itse puhdistaa nielu-
risoja painelemalla etulakikaarta tai nielurisaa, jolloin tulpat poistuvat".
Oliskohan kyse jostakin tälläisestä...? Teksti liittyi nielurisatulehduksiin..

tillukkaalle lähetän minäkin voimahalin ja ison tsempityksen! :heart:

Sittenkös omaa mahaa... (.)
Täällä ei kovin suuri tuo maha vielä ole, iltaisin turpoaa vähän näkyviin,
mutta muuten pystyy vielä peittämään huppareilla..
Maanantaina kävin ylimääräisessä neuvolassa hb:n mittauksessa, mikä
olikin nousussa ja sitten kuunneltiin ääniä..syke oli hieno 150.
Vesi valui silmistä kun syke löytyi, on se vaan niin huumaava ääni,
varsinkin tälläisen kurjan taustan omaavalle...

Kovasti on viime aikoina ollut univaikeuksia, ja terkka meinaskin laittaa
mut saikulle lepäileen mutten vielä suostunut. Eilen olin kyllä kotosalla
migreenin ja väsymyksen takia ja nukuinkin melki koko päivän..
Täällä on kyllä ikävän usein noita migreenejä pukannu, ei kiva!
Jos nyt saisin tän harjottelun ja näytön viel suoritettua kunnial läpi,
ni sitte vois rupee hellittään tahtia...mutta tosiaan toi vuodeosastolla
punnertelu saa aikaan elämää masussa..

Pakko muuten purnata vielä, että kävin aamulla hammalääkärissä
ja ai luoja miten jomottaa...tai se oli siis hammaskiven poisto..
Se täti kyllä sais mun puolesta vuoden kiduttaja-palkinnon!
Veri lensi ja täti vaahtosi ruokailuista jne.
Ihanampaa alkua aamulle ei voi keksiäkkään... :$

Jaa...josko sitä sitten palais koulutehtävien pariin...
Mutta...taidampa ekaa kertaa poksahtaa julkisesti:

POKS 20+0 :heart:
 
MLL
Tinttamaarialle onnittelut puolivälin saavuttamisesta, perässä tullaan :wave: :)

Tänään ollu maha taas tosi kipeänä ja supistelua on ollu jokunen tunnissa, pitäisi kai alkaa laskemaan niitä jos näin jatkuu, kysyvät varmaan lääkärissä. Vauvaa ei tunnu silti haittaavaan, tuola se jamittaa viikonlopun kunniaksi, ilmeisesti sokeri tekee tehtävänsä kun tuli vähän herkuteltua irtsikoilla :p Mukavaa viikonloppua kaikille ja supistuksia kellä alkaa olla aika täynnä :)
 
Empuuu Onnittelut hyvistä neukkukuulumisista! :heart:

Rituri Heh, pidetään peukkuja, että haikara laskeutuujuur silloin, kun olet sen tilannutkin ;)

buamillakin hyviä neukkukuulumisia :)

Tillukas Voimia! :hug:

Tinttamaaria, kuulostaa juuri tuolta :x En onneksi ole muuten kärsinyt pääkivuista, kuin tuon yhden ainoan kerran, mutta mistäpä sen tietää mitä tulevaisuus vielä tuo tullessaan. Poksuonnittelut! :heart:
Tsemppiä vielä vuodeosasto rutistukseen, toivottavasti saat suoritettua sen kunnialla läpi :hug:

Pinkkikselle poksuonnittelut! :heart:

Omaan napaan ei ihmeellistä. Eilen ollu tosi hyvä olo, ei mitään etomisen tunnetta :) Tänään kävin h&M:llä ja kyllä houkutti mennä katteleen vauva- ja mammavaatteita, mut pidin vielä pintani :D
 
tillukas hurjasti tsemppiä uusintaultran odotteluun, kyllä tuntuu varmasti pitkältä aika nyt. :hug: Toivotaan että kaikki on hyvin!

Sokruli tuhannesti onnea plussasta :flower: ja tervetuloa joukkoon kirjavaan =)

rituri ihanat nuo vauvakutsut. :heart: Voi kun joku järkkäisi mullekin. Mä järkkään mielelläni muille tuollaisia, mutta en mä itselleni viitsi.

nanakuu tuosta kun sukulaisetkin jännää, niin meillä kans mun äiti ja isä on olleet niin sydän sykkyrällä tän raskauden kanssa että välillä on käynyt sääliksi miten paljon jännäävät meneekö kaikki hyvin. Mulla kaksi edellistä mennyt kesken ja etenkin se eka joka eteni jo melko pitkällekin oli niille todella kova paikka. Näin silloin isäni itkevän toista kertaa elämässäni. Sitten kun seuraavakin meni vielä kesken niin eivät osanneet alkuun tästä kolmannesta juuri iloita, niin kuin emme mekään. Joka ultran ja alun neuvolan jälkeen mun piti heti ilmoittaa niille mitä oli sanottu ja joka kerta kuuli äänestä kuinka kivi tippui sydämeltä. Ja siis heti tarkoittaa heti, ei voinut edes odottaa että pääsee kaupan kautta kotiin tms. kun sitten ne jo kuvitteli pahinta kun en ollut soittanut. Eikä varmaan olleet edellisenä yönä juuri nukkuneet...voi raukat. Onneksi nyt tilanne on jo eri kun viikkoja on niin paljon.

kellopeliappelsiinille onnittelut puhtaista papereista sieltä sokerirasituksesta! Hieno juttu ettet tällä kertaa kärähtänyt :)

tinttamaaria onnea puolivälin poksuista! Mä kattelin tuossa että ihan äskenhän sä plussasit että onkohan viikoissa virhe...niin se aika vaan kuluu! :D

Horoskoopeista ollut puhetta. Mä uskon astrologiaan, mutta en horoskooppeihin sellaisenaan. Nuo perushoroskoopit ja hömppälehtien viikkohoroskoopit on täyttä humpuukia, jossa on epäonnistuttu pahasti kun on lähdetty yksinkertaistamaan ja viihteellistämään niinkin moniulotteista asiaa kuin astrologia.
Astrologia on paljon muutakin kuin tuo yleisesti puhuttu aurinkomerkki, eli tuo auringossa syntymähetkellä oleva merkki. Luonteeseen vaikuttavia aspekteja on kymmeniä, mutta horoskooppeihin on valittu niistä vain aurinkomerkki, jota pidetään eniten vaikuttavana. Mutta jos unohdetaan kaikkien muiden planeettojen vaikutus kokonaan niin mennään luonnekuvauksessa aikalailla metsään. En siis olisi huolissaan jos vauvasta on tulossa joku merkki jonka kanssa ei ole tullut toimeen koska esim. ne skorppionit on kaikki aivan erilaisia keskenään =) Ja sitten siihen luonteeseen vaikuttaa vielä kaikki muukin kuin se astrologia!

Tulipa jo sellainen romaani etten taida jaksaa sen kummemmin omaa napaa kirjoitella. Eipä kait ihmeempiä. Ensi viikko töissä vielä ja sit se on finito...

Meritähti :heart: Pömppis 33+4
 
Huoh, nyt tulee vain omaanapaa..
Oli sitten eilen niin liki ettei lähdetty synnärille. Jostakin kumman syystä kun olin tulossa perhekahvilasta esikoisen kanssa kotiin alkoi tosi kovat supistelut. Niitä kesti kaikenkaikkiaan 3 tuntia ihan säännöllisesti 5min välein. Miehen soitin heti kotiin kun alapää oli niin tulessa ettei pystynyt edes liikkumaan.
Eipä tarvinnut kouluun lähteä ja siitä asti olen vain makoillut sängyssä. Onneksi ens viikolla on neuvola että siellä voi vähän kysyä mitä tässä nyt sitten tekisi, siihen asti yritän vain huilata niin paljon kuin mahdollista ja toivoa ettei se supistelu ala uudestaan. Eilen onneksi meni lepäämällä ja suihkuttelemalla ohi.
Esikoisen raskaudessa nämä suppailut alkoi vasta 38+ viikolla joten kyllä säikäytti pahasti.. Tympii tämä makoilu, olen sellainen tuliperseen alla ihminen muutenkin.
Synnärille täältä "jumalanselän takaa" ei hirveän pienestä syystä viitsi lähteä turhaan. Onneksi viime yö oli rauhallinen ja nukuin kuin tukki, sai ainakin levättyä kunnolla :xmas:
Kyllä niin toivon että Baby-J pysyisi vielä ainakin 8 viikkoa masun lämmössä, en haluaisi synnyttää ennen kuin vasta rv 39+..

Vernis ja Baby-J rv 31+2 :heart:
 
Vernis sulleko ne mun supparit on eksynyt :D

Täällä ei supista, mut muuten on kyllä niin p*ska olo kun olla voi. Ja viime yönä ihan kirjaimellisesti. En tiä mikä teki tosi huonon olon ja laittoi istumaan vessaan puoleksitunniksi ja koko sen ajan tuli pelkkää "vettä". Tuon istunta session jälkeen mahan olo helpotti, mut oksetus olo vain jatkui koko yön. Yölläkin heräilin välillä kun nousi oksennus suuhun :x Mitään ei kuitenkaan tullut ulos asti. Ja tuo olotila helpotti vasta iltapäivällä tänään. Toivottavasti ei nyt tän iltana iske samanlainen "mahatauti" tai mikä lie olikaan.

pinkkimieli ja pallopää 39+1
 

Yhteistyössä