Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Kurkkailen vaan kuulumisia :popcorn: Täällä on jo sen verran "sukupolvi" vaihtunut, uudet odottelijat kuvioissa ja mun kanssa samaan aikaan odottavat kaikonneet vauvautuneiden puolelle, että kirjoittelu alkaa jo jäädä. Kiva kuitenkin lukea että uusia tulee koko ajan ja porukka saa hyviä uutisia :)
Täällä mennään 38+2 ja olisin jo ihan valmis synnyttämään. Toivottavasti ei enää kovin pitkä odotus ole edessä.

Kohtapuoleen voisin myös luopua omasta doppleristani, joka on siis ihan Angelsoundsin perusmalli ja jonka olen itsekin ostanut jo käytettynä, eli halvalla lähtee :) Jos joku kiinnostuu niin kyselkää yksityisviestillä lisää.
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Equus Kurjaa kun turvotus on löytänyt paikalle jo näin aikaisin. Toivottavasti helpottaisi ainakin joksikin aikaa, ei ole kiva olla pallona ilman oikeaa pallomahaa. :) Kyllä on vaan todettava että jokaisessa raskaudessa (ainakin omalla kohdallani ja täältä havaintoja tehneenä) on aina ihan täysin eri oireet. Itsellä lohdullista tässä raskaudessa on ollut tosiaan se, että oireet ovat olleet täysin eri kuin keskenmenneissä.

Periaatteessahan sydänäänet voivat kuulua jo tuolloin mutta meidän neuvolassa eivät suostu vielä tuolloin testaamaan, ettei tule turhaa paniikkia. Ainahan sitä voi kysyä.

Kattikoo hienoa ettei ne vuodot ja supistukset olleet mitään vaarallisia, toivottavasti pysyvät poissa kokonaan. Kolotusta tuntuu täälläkin olevan jos jonkinlaista, mutta ei vielä mitään minkä kanssa ei voisi elää. *koputtaa puuta* Toivottavasti sielläkin olo helpottaisi.

Marlin Kurjaa tuo päänsärky, minulla myös yhdessä vaiheessa jatkuva jyskytys. Ja sitten kun hartiat oli jumissa, tuli pahempi jomotus, jomotus taas lisäsi hartiajumia. Mikä oravanpyörä... Toivottavasti helpottaa kohta. Kiva kuitenkin että sydänäänet löytyvät helposti ja liikeitäkin jo tuntuu! :heart: Onnittelut sokerirasituksen tuloksista!

Rosamunda Kiva että pääset varmistusultraan, luksusta! Toivotaan että vuodosta huolimatta kaikki kunnossa.

mamuska7 Onpa tilanne sinulla! Toivottavasti sinulla muuten vaan mega-arvot, ja sarjassa oleva on vain keltarauhanen. Onneksi HCG on kuitenkin noussut eikä lähtenyt laskuun. Tulethan kertomaan sitten mitä ultrassa näkyi, pidän varpaat ristissä että kaikki tosiaan on kunnossa! :hug:

heinis1 Jaksamista väsymykseen, toivottavasti tämä kevään tulo vähän auttaa. Ja toivottavasti esikoinenkin alkaisi nukkumaan koko yön. Kohta on kuitenkin jo kesä ja rakenneultraankin enää kuukausi! Aika menee loppujen lopuksi yllättävän nopeasti. :)

p.ö.m.p.p.i.s Tsemppiä ensi viikon ultraan, ja noihin painajaisiin. Toivottavasti saat nukuttua kuitenkin. Itse näin ennen molempia ultria todella outoja unia, onneksi olivat niin epärealistisia ettei jälkikäteen ollut pelkoa oliko unta vai totta. Toivottavasti pahoinvointi vähitellen helpottaisi, yökötys tiettyihin asioihin taitaa säilyä ihan loppuun saakka. :(

Tervetuloa joukkoon Alexa! Tänne vaan rohkeasti mukaan! Itse luin myös tuota sikiöseulonnoissa kärähtäneitä (en tiedä edes miksi) mutta se ei oikeastaan lisännyt tai vähentänyt paniikkiani missään vaiheessa. Jotenkin vain haluaa olla valmistautunut kaikenlaisiin uutisiin. Tsemppiä meidän joukon piinailuun, se on pitkä!

stellini Tosiaan meidän piinailut eivät liity plussaukseen vaan elämään sen jälkeen. Nyt kahdesta ultrasta selvinneenä olen ottanut viimeisimmäksi merkkipaaluksi 25 viikkoa täyteen, jolloin selviytyminen on jo 50 %. :D

Onneksi pahoinvointi on helpottunut, elämä helpottuu kummasti kun ei tarvitse kellottaa elämää pahoinvoinnin vuoksi. Itse koin nuo kasvukivut aika rauhoittavina, olivat kuitenkin erilaisia kuin itsellä menkkakivut. Tietää ainakin että kasvua tapahtuu! :)

Miirabell Kurjaa tuo pahoinvointi, toivottavasti helpottaisi vähitellen. Ja tsemppiä ultraan, eiköhän siellä ole kaikki hyvin. Itse totesin nt-ultrassa, että ei ole siis tullut oksennettua turhaan kun kaveri oli kunnossa. :D

Scarleth muutama viikko enää, ja sitten sinullakin vauva jo kainalossa! Jaksamista loppurutistukseen, toivotaan että vaavi tajuaisi tulla pian maailmaan!

On kyllä kiva huomata että uusia odottajia tulee koko ajan lisää! :)

Täällä ei ihmeellistä, kaveri jumppaa mahassa ahkerasti, yleensä aina silloin kun itse haluaisin nukkua. Välillä tekee jopa vähän ilkeää varsinkin jos potkii pitkään rakkoa. :( Pelottaa miltä tuntuu kun vielä vahvistuu ja tila alkaa käydä ahtaaksi. Ei ole nyt enää paniikkia etteikö vauva olisi hengissä. :) Seuraava etappi tosiaan olisi se 25 viikkoa täyteen, jolloin olisi jo 50 % mahdollisuus vauvalla selviytyä. Sen jälkeen uskallan ostaa ensimmäisen vaatteen. Onko muilla tällaisia hölmöjä ajatuksia? Ihan kun oikeasti joku pikkubody aiheuttaisi jotain pahaa. :ashamed: Hypistelemässä olen käynyt, mutta tuntuu että vaan hämmennyn ajatuksesta ostaa jotain. Todennäköisesti ostelen sitten loppuvaiheessa paniikissa kaikkea tarpeellista kun ei aikaisemmin ole uskaltanut tai saanut aikaiseksi. :D No parin viikon päästä pääsee tilaamaan äitiyspakkauksen, se on jo jotain se. :)

Huh, tulipa pitkä sepostus!

zapata 21+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: heinis1
Voiiih Marlin miten ikävää jos kovasti liitoskipuja :( Toisaalta tervettä kipua tavallaan, kunhan ei vaivaa liikaa. Mä kans niiiin tunnistan tuon "pitäisi" liikkua ja valmistautua tyyliin maratooniin. hyvä jos jaksaa puoli tuntia kävellä päivässä. Mulla olis kätevä alkaa pyöräilemään töihin, 2,5 km mut sitäkään ei jaksaisi kun autolla vaan, kun sellainen on käytössä.
Miirabelltsemppiä kovasti pahoinvointiin. Toisaalta se kuulostaisi terveeltä merkiltä ultraa ajatellen. Pidän niiiiin peukkuja, että kaikki kunnossa. Sen jälkeen voi vähän huokaista helpotuksesta :)
Zapataihanaa, kun sulla on jo noin pitkällä :) Kummasti nämä viikot kuluvat ja vauva kasvaa. Hurjaa ajateela välillä sitä että odotan syksyä, eikä kesä ole edes alkanutkaan. Kyllä sitä ehtii ostella vielä vaatteita. Ihanaa kun pääset tilaamaan äippäpakkausta :)
Itse olen ommellut pikku vaatteita jo jonkun verran. Toisaalta tässä on lähipiiriin syntymässä paaaljon vauvoja niin samalla myös vauvalahjoja :)
Oiiiih Scarlethmiten pitkällä jo olet *kateellisena* ai että kun olisi itse myös noiiiin pitkällä. Tsemppiä kovasti loppuaikoihin. Ne on toisaalta kaikkein rasittavimpia ja pelottavimpia. Hyvä että pääset synnäilemään ennen kesää, kun kaikki ei ole vielä kesälomilla. Ei ole osasto täynnä sijaisia :)
Heinis 16+4
 
Tyttö syntyi 1.5. kiireellisellä sektiolla. Synnytys eteni aluksi hyvin, mutta sydänkäyrä oli heikkoa eikä synnytys enää edistynyt. Päätettiin sitten leikata ja hyvä niin. Hippu sai 9 pistettä ja voi hyvin. Leikkaus ei kauhistuttanut.. Jotenkin olin siihen valmistautunut kun kaikissa näkemissäni synnytysunissa olin joutunut sektioon. Miehellekin aloin sanomaan paljon ennen leikkauksesta puhumista, että pääsee sitten hoitamaan lasta, jos olen heräämössä. Nyt vaan ihaillaan uutta elämää. Odotus oli pitkä, mutta palkinto käsittämättömän ihana.

Hanne ja Hippu 4 pv
 
Onnea Hanne ja ihana pieni Hippu :heart:

Scarleth Mukava kuulla sinusta! Mulla on käynyt vähän sama; tänne on tullut niin paljon uusia ja ne tutummat ovat jo omat nyytit saaneet, niin on tuo oma tänne kirjoittaminen jäänyt. Kiireen piikkiin laitan myös aika ison osan. Ja sen ettei vaan ole mitään uutta kerrottavaa :)
Mutta tsemppiä viimeisiin viikkoihin, kohta sullakin on jo oma käärö :heart:

(.) Täällä kaikki loistavasti. Maha on valtava ja nyt on jo vähän tiellä. Kohta en saa enää kenkiä jalkaani :) Masumatkaaja on välillä hyvinkin vilkas (niinkuin tänään) ja välillä taas tunnen päivässä vain muutaman liikkeen. Aina en tosin itse ehdi liikkeitä tunnustelemaan ja luulen, että vauva vaan kääntyy niinm etten niitä liikkeitä niin hyvin tunne. Mahaa tökkimällä saan kuitenkin jotain muljailua aikaiseksi, joten kovasti en ole vielä hiljaisista päivistäkään huolestunut, vaikka tietysti pahatkin ajatukset aina mieleen tulee. Tykkään enemmän näistä päivistä, kun potkuja satelee ja tuntuu että kohta kurkkaa kenkä navan vierestä ulos :D
Turvotusta ei ole vielä ilmaantunut ja painokin on pysynyt suunnilleen kurissa. En tosin ole ainakaan viikkoon käynyt puntarilla. Töitä olis jäljellä vielä pari viikkoa ja sen jaksaa hyvin, vaikka kyllä istuminen alkaa olla jo hankalaa. Masu on jotenkin niin ylhäällä, että selkä suorassa ei voi istua kun loppuu happi. Ja taaksepäin nojailu ei vaan luonnistu töissä, saati että siitä tulee selkä kipeäksi.

Ei täällä siis tän kummempaa. Tervetuloa uusille ja kaikille sitten mahdottomasti tsemppiä ja stressitöntä odotusta :)

-iitu 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: toivounelma
Onnea pienestä Hanne_ :heart:

Täällä ei mitään ihmeellistä kun etovaa oloa ja oleskelua. Kävin muuten toissapäivänä juoksemassa kun ajattelin että nyt pitää alkaa liikkua ja olipa muuten kivaa. :D Nyt pitää vaan pitää tahti yllä ja koittaa urheilla sopivassa määrin mitä töiltä kerkiää. Niin kovasti on töitä ettei huomaakkaan kun viikko on putkeen töitä painettu.. huoh... odottaa jo kovasti sinne syyskuun loppuun :D

P.ö.m.p.p.i.s rv13 ^^
 
Tervetuloa Alexa! Ja onnea pienestä tytöstä Hanne!!

Jonkun on syytä ottaa listan päivitys kontolleen viimeistään loppukuusta. Kokemuksesta tiedän, että loppuraskaudessa en enää jaksa olla järkevä tai välttämättä käydä edes koneella.

tillukas 33+3
 
Hannelle ihan valtavasti onnea! Ihanaa :heart:

Kiva kuulla myös iitusta. Joo nimenomaan näin, että tuntuu ettei oikein ole mitään kerrottavaa kun kaikki on edennyt suurinpiirtein normaalisti ja ongelmitta. Mulla on ollut liikkeiden kanssa koko ajan sama juttu ja on jopa vieläkin, näin loppumetreillä: vaihtelee päivittäin ihan hirmuisesti, miten paljon liikkeitä tuntuu. Ilmeisesti vauva voi vieläkin kääntyä "akselinsa ympäri" ja olla jotenkin jalat kohti mun selkää / lähempänä selkärankaa, jolloin liikkeet tuntuu paljon vaimeampina ja tylpempinä eikä lainkaan niin useasti. Sitten taas joinain päivinä maha heiluu ja tärähtelee kuin maanjäristyksen kourissa, ilmeisesti vauva silloin pungertaa enemmän kohti mahanahkaa. Samaan tahtiin muuttuu myös erinäiset muutkin oireet; joskus vauva painaa ja tönii virtsarakkoa selvästi enemmän jolloin yöt on ihan armotonta vessarallia, ja sitten taas joskus rakon seutu saa ilmeisesti olla enemmän rauhassa jolloin voi nukkua neljäkin tuntia putkeen ilman vessavisiittiä.

Joo, mutta odottavan aika käy pitkäksi.... Vauva, synny jo!!!!

Scarleth 38+3
 
Onnea Hanne :heart:

Kysymys kotidopplerista: Sain ekan kerran sikiön sykkeen kuuluviin aika tarkalleen 10+ viikoilla ja päivittäin on ääneet kuuluneet, viime viikolla löytyneet ihan heti ja kuuluneet hyvin. Nyt kuitenkin parina päivänä ääniä on saanut etsiä vartinkin verran ja kun olen saanut sikiön sykkeen kuuluviin, on se kuulunut kohinan takaa eli paljon hiljempaa kuin ennen ja pian on vauva ampaissut karkuun dopplerin alta! Mistähän tää voisi johtua?!? Pääasia kuitenkin kai että se sikiön syke sieltä on löytynyt...

stellini 11+5
 
Stellini, sikiöllähän on noin varhaisessa vaiheessa vielä yltäkylläisesti tilaa olla kohdussa vaikka miten päin ja kääntyillä anturin alta pois (kuten ne kai usein tekeekin, väistävät doppleria siis, ainakin meidän vauva usein neuvolassakin potki sitä laitetta tai liikkui heti kun ääniä alettiin kuunnella) joten eiköhän tuo ihan vaan sitä ole? Jos äänet kuitenkin kuuluu niin kai tuo on ihan normaali ilmiö. Ja käsittääkseni kaikki ei saa ääniä tuossa vaiheessa joka kerta kuuluviinkaan, jos vauva on jossain sopivassa katveessa piilossa.
 
Kiitos Scarleth :) Näin sen itsekin pähkäilin ja nyt parina päivänä kun on kuulunut vaimeanpana, niin kuulunut kuitenkin eri kohdista eli kyllä se siellä liikkuu... (Tai sitten alkaa vaan dopplerin paristot olla jo lopussa:D ) Pääasia kyllä että äänet kuuluu!
 
stellini Vauva voi myös olla semmosessa asennossa, että syke ei kunnolla siksi kuulu. Esim ite kun eilen kuuntelin, ja doppleri oli koko ajan samassa kohti, niin silti sykkeet kuulu välillä tosi lujastikkin, ja välillä ei kuulunut mitään. Eli sen verran hyvin vauva tuolla mahassa pyöri :D

(.) En nyt jaksa ruveta kaikille kommentoimaan, kun päätä särkee...taas :( Vissiin hartiat menny niin jumiin, niin siksi särkee. Eilen tunsin ihan selvästi vatsan läpi kun vauva potki :heart: Hassua että miten näin aikasessa vaiheessa jo tuntuu.

Marlin ja Vimma 15+4
 
Paljon paljon onnea Hannelle! <3

Täällä ollaan selvästi siirtymässä viimeiselle kolmannekselle. Sen tietää parhaiten siitä, että en jaksa enää välittää yhtään siitä miltä näytän esim. kauppaan lähtiessäni. Päätyötänihän on nyt gradun kirjoittaminen eli kotonakaan ei ole väliä minkänäköisenä hiihdän. En todellakaan ole niitä onnekkaita joita raskaus pukee. Mulla on lyhyt keskivartalo ja se on käytännössä yhtä mahaa koko alue. Naamakin näyttää vanhentuneen sata vuotta. Voi miesparkaa kun se joutuu kesän yli katselemaan näin naavoittunutta näkyä. Lupaan palata ruotuun syksyllä ja koittaa taas kaunistautua. Siihen asti...ei jaksa. :D

Scarlethille pitkää pinnaa viimeisille päiville! :)

Oikein mukavia aurinkoisia päiviä kaikille! :)
 
Neuvolasta terkkuja. Terkkari ei enää löytänyt häpyliitosta, kun on niin pehmeänä. Siispä hän päätti, että häpyliitos on häpyluiden välissä. Arvatkaapa, kuinka runsaasti täällä kävellään... not. Onneksi esikoinen osaa käydä postilaatikolla ja matka on niin turvallinen, että arvaan päästää 5-vuotiaan tien varteen.
 
Lämmin kiitos tsempeistä ja kommenteista! Täällä olo vähän seesteisempi, raskausoireita alkanut ilmaantua, varsinkin rinnat tuntuvat ihan "räjähtävän" eli jotenkin tätä alkaa käsitellä enemmän niin, että kyllä tämä taitaa totta olla.

Ensimmäinen neuvola-aikakin on varattu toukokuun loppupuolelle. Onneksi en jäänyt varmistelemaan enempää, sillä nytkin oli jo hankalaa saada sopivaa aikaa.

Voikaahan paksusti :)
 
Moikka!

Uusintaultrassa käyty tänään ja saatiin hyviä uutisia :) pikkuinen tyyppi sieltä löytyi ja hieno syke! Tyyppi jopa pienen pieniä liikkeitä esitteli. Kyllä meinas itku tulla helpotuksesta! Nyt uskaltaa jo vähän ajatella, että raskaana ollaan :) raskausviikkoa olisnyt 8+6 eli noin viikko vähemmän kuin kuukautisista laskettuna, ja lSkettu aika 13.12, saa nähdä mihin asettuu np-ultrassa. Kolme viikkoa siihen!

Pahoinvointi ja oksentelu sen kuin jatkuu, pari päivää nyt tosin olleet vähän helpompia joten katsotaan miten tämä tästä kehittyy!

Mamuska7: onnea onnea hyvistä uutisista! Mahtavaa :)
 
Onneksi olkoon suuresti pienestä nyytistä Hanne!! :heart: :heart:

mamuska :heart: hyvistä ultrakuulumisista!

Ja Miirabel :hug: Piinallinen odotus palkittiin, ONNEA uusintaultran kuulumisista!!! Mahtavaa, ihanaa! Nythän meillä on suht sama LA :D Mie en nyt tiiä onko mein LA 12.12 vai 13.12, mutta np-ultrassahan se tarkentuu :)

ON. Raskausoireet lievempiä kuin aikaisemmin, mutta nyt tulee hirveen herkästi matkapahoinvointia mitä ei aikaisemmin oo ollu. Turvotus on iltaisin ihan hirveetä ja väsymys aivan jäätävää. Huomen ois eka nla (taas). Mie en jaksais oottaa 3-4 viikkoa np-ultraan.. Onneks maanantaina voin soittaa sen ultra-ajan kun oon eka käyny nlassa että saan lähetteen siihe. Sit miun piinaviikot vasta alkaakin kun odotan jännityksellä käykö taas samalla lailla ku viimeeks. Vaikka pelottaakin ihan hillittömästi, silti oon jollain lailla oudon rauhallinen tän asian suhteen. Miulle on hirmuisen selvästi tullu sellanen tyyni asenne, että käy miten käy, se ei ole miun vallassa millään lailla. Joo, ei toi tyyni asenne sitä jännitystä poista mutta jos huonosti taas käy, niin mie tiiän mitä sitten tapahtuu ja miten siitä edetään eteenpäin.

Equus ja tyyppi 9+0 (tai 9+1)
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Paljon onnea Hannelle pienestä nyytistä!

Tervetuloa uudet! Kiva saada muitakin alussa olevia mukaan =)
Paljon onnea mamuska7 ja Miirabell hyvistä ultrakuulumisista! Mahtavaa!!!

Taidan uskaltaa itsekin liittyä tähän joukkoon. Ultrassa kävin maanantaina ja siellä se pieni sydän sykki niin terhakkaasti :heart: Kyllä helpotti oloa! Pieni vastasi viikkoja 7+6 eli viikkoa pienempi kuin neuvolan laskujen mukaan saatu la. Itse uskon, että tuo ultrassa saatu la pitää varmemmin paikkansa, koska kierrot ei oo sitä 28 pvää. Mut saa siis laittaa listalle 17.12.---Rosamunda--38 v.---kkm8/12---3. lapsi


Mukavaa viikonloppua kaikille!

Rosamunda 8+3
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Paljon onnea hanne pikkuisesta!!! Samoin onnittelut mamuska ja mirabell hyvistä ultrakuulumisista!!

Tänne ei ihmeitä, selkä vähän kipuilee, samoin pientä liitoskivun tuntua jo nyt häpyluun alueella ja lisäksi repäisykpuja aika lailla päivittäin... Hyvähän se kai on että jotain tuntemuksia on, kunhan ei olo vaan kovin hankalaksi mene. Meinasin doppleria testata eka kerran tänään, mutta patteri olikin loppu.. Höh. Viikko sitten neuvolalääkärissä ei vielä dopplerilla äänet kuuluneet niin siksi en ole aiemmin uskaltanut kotidopplerilla kokeilla. Lääkäri kuitenkin ultrasi ja siellä pikkuinen heitteli kuperkeikkaa tyytyväisenä :heart:
 
TErvetuloo uusille :) Täällä on podettu mahatautia kolme päivää eikä vatsakrampit helpota vieläkään... poika ei syöny kolmeen päivään ku oli niin pahana... Mut jotenkin sain itseni sitten raahattua tänään sinne np ultraan saikulle ja siellä oli kaikki tosi hienosti ja nyt mentäis sitten uudella lasektulla ajalla eli 22.11 Ja viikkoja olis nyt siis jotain päälle 12. Mut pääasia et kaikki on hyvin ja nyt uskaltaa jo oikeesti ottaa vähän rennommin tän jännityksen kanssa. :heart: Nyt kun menis vielä nää vatsakrampit pois niin olis ehkä kiva viettää äitienpäivääkin ja uita juhlia mitä oli kaavailtu tälle viikonlopulle... :/

p.ö.m.p.p.i.s
 
Equus: kiitos! Ja ihan kiva, mennään sitten samoilla viikoilla eteenpäin :) mullakin oli ekassa raskaudessa matkapahoinvointia, liikuin paljon bussilla ja monesti sai jäädä kyydistä kesken pois kun olis muuten laatta lentänyt. Nyt huomaan myös autossa että tekee pahaa, jos on toisen kyydissä. Itse kun ajaa ei onneksi ole vielä tuntunut pahalta. Saitko jo ultra-ajan? Minulla siihen taitaa olla vajaa kolme viikkoa, ensi viikolla on eka neuvola.

Rosamunda: tervetuloa ja onnea sinullekin hyvistä ultra-uutisista! Sinäkin liikut aika samoilla viikoilla kuin minä ja equus :)

Pömppis: voihan vatsatauti! On se vaan niin inhottavaa... Meilläkin oli vatsatautia kun olin oisko viidennellä viikolla, mutta oli lyhyempi versio kuin teillä. Siitä tosin jäi ällötys päälle ja vatsa oli sekaisin lähes viikon sen jälkeen. Ja siitä lähtikin saman tien raskauspahoinvointi rullaamaan, heh.

Oma olo ei vieläkään ole kovin hehkeä, ällöttää edelleen jatkuvasti ja lähes joka päivä saa oksentaakin. Nyt pahoinvointi myös selvemmin liittyy vatsan tyhjyyteen, tuntuu että tunnin tai korkeintaan kahden tunnin välein on ihan pakko syödä jotain. Mutta aina ei syöminenkään helpota oloa lainkaan, eli ota sitten tästä selvää. Mutta kyllä tämän kestää jo paremmin kun tietää, etä vatsassa on elämää :) aika tyyni olo on, onneksi. Kyllä pelko kytee tuolla jossain takaraivossa mutta ei sillai ahdistavana onneksi. Mutta valmistaudun siihen, että jos np-ultrassa kaikki hyvin niin sitten vasta alkaa mun "piinaviikot", luulen että pahimmat on varmaan viikot 14-18 (edellinen raskaus päättyi rv17+4 kun todettiin sikiön kuolleen kohtuun, vastasi kooltaan rv 14+). Aionkin pyytää neuvolassa, että pääsisin tarpeen mukaan kuuntelemaan sydänääniä jos tarvitsee rauhoittelua, varsinkin jos ei liikkeitä tunne vielä siinä vaiheessa. Luulen, että kotidoppleri ei ole minua varten, siitä tulisi varmaan jonkinsortin pakkomielle että pitää jatkuvasti tsekata kuuluuko sydänääniä...

Hohhoi, ulkona paistaa aurinko mutta ei vaan voimat riitä siitä nauttimiseen... Täällä vaan makaan sängyssä...

Miirabell ja oisko rv 9+1 jos laskin oikein
 

Yhteistyössä