Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Pitkästä aikaa lueskelemassa ketjua ja kuulumisia! Ihanaa, että raskaudet ovat edenneet hyvin ja onnea plussanneille ja synnyttäneille! Viimeiset kuukaudet on olleet itsellä hirmuista kiirettä niin työ- kuin kotirintamalla, ettei kirjoittelulle ole jäänyt aikaa.

Kwaidanilla onkin h-hetki jo hetkenä minä hyvänsä käsillä! Tsemppiä viimeisiin raskauspäiviin ja synnytykseen! :heart:

iitu, mulla ei ole tukivyötä, mutta nyt viime päivinä oon alkanut miettiä, että se voisi olla pikkuhiljaa tarpeen. Alakerta alkaa olla jo niin hellänä pitkien jalkeillaolojaksojen jälkeen, ettei pieni tuki olisi pahitteeksi. En ole kuitenkaan vielä saanut sitä hankittua, joten katsellaan, tarvinneeko sitä todella.

(.) Täällä ollaan päästy nyt jo viikoissa kolmenkympin paremmalle puolen ja pari viikkoa piti jo saikkuillakin, kun väsymys vei itseltä ja vauvalta voimia. Nyt näyttää onneksi kuitenkin jo paremmalta ja töissäkäyntikin on onnistunut. Hankinnat alkaa olla tehtynä, mutta silti tuntuu, että on vielä paljon valmistelemista ja valmistautumista vauvan tuloa varten. Mammaloma häämöttää jo ovella - ihan käsittämätöntä, miten vauhdilla aikaa kuluu!

Evya 30+6
 
Kiitos vastauksistanne tukivyö-asiassa. Emmä sitte vielä sitä säntää ostamaan :)
Tuli vaan olo, että kun hankin kaiken aina viime tipassa ja sitten ei meinaa löytyä, että onko tämä nyt ihan must juttu, jos tuntuu että vois pärjätä ilmankin (ainaki vielä).

(.) Vauvaunet alkaa valtaamaan mielen. Näin unta, että pienokainen tuli maailmaan eikä meillä ollut vielä mikään valmiina! Vauvan vaatteet oli pesemättä ja vaipat ostamatta. Ja mulla ei noussut maito, joten jouduin kesken kaiken lähtee ostaa maidonkorviketta. Tosin siinä kohtaa meidän mukula osas jo sanoo "mul on nälkä" ja oli niin suuri taapero, että mietin josko en ollenkaan ostais niitä new born-vaippoja. Mun aivot taitaa silti edelleen blokata koko synnytysvaiheen, koska unessani sairaalasta vaan soitettiin, että täällä olis nyt tämä teidän vauva ja sitten lähdettiin sitä hakemaan :D :D Tälläisestä "synnytyksestä" minäkin pitäisin! :D

Näkeekö kukaan muu ihan älyttömiä vauvaunia?

-iitu 24+6
 
Viimeksi muokattu:
iitu mulla on ollu tukivyö käytössä jo jostain viikosta 16 eteenpäin. Auttaa seistessä ja kävellessä, en tiiä onko tuo liian iso tai jotain, mutta istuessa nousee hankalaan asentoon. Mulla auttaa marginaalisesti alaselän kipuihin (tai sitte se on vaan lumevaikutusta..).

Unista vauvaunia ei oo ollu. Seksiunia senkin eestä.. Ehkä minä sitte oon vieläki alitajusesti siinä tekovaiheessa :LOL:

ON. Tänään ois lääkärineuvola ja loppuviikosta sokerirasitus. Yhtäkkiä havahduin, että minä oon syntyny viikolla 30 ja jos tällä ois yhtä kiire, niin kuukauden päästä mulla olis jo vauva sylissä. Tai happikaapissa.. Enkä oo nyt yhtään varma, että oon muistanu neuvolassa sanoa tuosta omasta keskoisuudestani mitään. Tänään pitää kyllä muistaa.

Kivaa viikkoa!

kodehu 26+3
 
Evya Hyvä että oot saanu väsymyksen selätettyä :)

iitu85 Mulla oli kuopuksen odotusaikana tuo tukivyö käytössä, kun tein siihen aikaan seisomatyötä. Ja autto kyllä tosi paljon. Mun käsittääkseni niitä vöitä on kuitenkin aika hyvin tarjolla, joten etköhän löydä sellasen sitten ku tarvit :) Ja kunnon unet kyllä ollu sulla :D

ON: Mun oli pakko varata se ultra-aika, ja sain sen jo heti huomiselle. Kyllä mää uskon että tuolla massussa on pienellä kaikki hyvin. Sen verran kyllä tuolla öklöololla mua muistuttelee :x Mutta saanpahan huomenna sitten mielenrauhan, ja jospa sitä sitten vois hermoilematta oottaa seuraavat viis viikkoa sitä np-ultraa :)

Ainniin. Miehen veljelle synty eilen pieni tyttö, ja on häntä kovasti ootettukin, kun ollaan hänen tulevat kummit :heart: Harmi vaan kun asuvat niin kaukana, että ei päästä näkemään ku vasta ristiäisissä :(

Marlin 7+4
 
Heippa!

Kaikkien jutut oon kyllä lukenut, mutta vaikea vastailla yksitellen kun on niin paljon juttua tullut sen jälkeen kun täällä oon viimeksi käynyt. :)

Nt-ultra olikin kaksi päivää aikaisemmin mitä piti, eli tänään. Kaikki oli mallillaan. Turvotusta vain 1,0mm. Siellä se pieni vilkkaasti potki ja venytteli. Vastasi täysin viikkoja, oli jopa paria päivää "kookkaampi". Rakenteet näytti myös olevan ok. Lääkäri sanoi että priimalta näyttää. :D Huh. Ihanaa! :heart:

Mitäs ootte mieltä, uskaltaisko sitä jo kertoa raskaudesta muillekkin? :)

serenade 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: zapata ja Neiti-81
serenadelle ultraonnittelut! Kyllähän sitä nyt jo varmaan pitäisi päästä jakamaan ilouutista läheistenkin kanssa :heart: Itse kerroin Np:n jälkeen läheisille, Ru:n jälkeen työkavereille ja esikoiselle (2,5 v.).

Evyalle mukavaa mammaloman odottelua, kyllä se aika vaan menee vauhdilla!

Toivotaan, että kodehun vauveli älyäisi pysyä mahassa ainakin hieman äitiään kauemmin. Ei olisi sitten niin huolentäyteinen alku elämälle.

iitu85 Mun mieli on blokannut vauvaunet lähes täysin tässä raskaudessa. Pari kertaa olen loppupuoliskolla nähnyt unia, jossa vauva on syntynyt. Yhden unen muistan, jossa vauva oli tyttö, mutta hällä oli kuitenkin kivekset! Ihmettelin tätä unessa kätilölle, joka piti sitä ihan normaalina: vastasyntyneen sukupuolielimet kun voivat olla turvoksissa. Siinä sitte pohdimme, että olimmeko saaneet tytön vai pojan :LOL:

Mitenkäs meni Marlinin ultra?

(.) Huomenna se olis sitten laskettu päivä! Ja synnytystä enteileviä merkkejä tasan pyöreät nolla :D :kieh: No, oikeastaan mulla ei ole mikään kiire, voin hyvin ja odottelen perjantain palkkapäivää, jolloin voisi sitten vielä ostella vähän kaikenlaista puuttuvaa tarvetta ja muuta vauvaa varten. Torstaina tosin ystävä tulee tekemään akupunktiota, joskos sillä saisi jotain liikettä aikaiseksi tuossa alivuokralaisessa!

kwaidan ja Puh 39+6
 
serenade Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

kwaidan Toivotaan että vauva ei enään kovin kauaa mahassa majailis :) Vaan onneks on enään korkeintaan kaks viikkoa ootettavaa, ja sitten se vauva viimeistään syntyy.

ON: Ultrassa käyty, ja pienellä ihmisenalulla kaikki niin hyvin ku olla ja voi :heart: Syke oli vahva, eikä sikiöpussikaan ollut liian pieni. Sekin on kuulemma ihan yksilöllistä minkä kokoinen se sikiöpussi on, toisilla on isompi ja toisilla pienempi. Pienellä näkyi jo otsaluukin, joka kuulemma näkyy ensimmäisenä. Oli jotenki niin sulonen näky. Ja pienet käsien ja jalkojen alut näkyi myös. Kyllä mää nyt pikkuhiljaa alan uskomaan että lokakuussa meidän kolmas vauva syntyy tähän maailmaan :heart: Nyt kyllä aijon huoletta nauttia tästä raskaudesta.

Marlin ja murunen 7+5
 
Kwaidan Minäkin luulin kertovani lapsille tulokkaasta vasta rakenteen jälkeen, mutta pakko oli siinä vaiheessa paljastaa "salaisuus", kun kaikki kysyivät suoraan, ääneen ja epäröimättä rv 14 alussa, milloin vauva tulee ;) Eli alussa oleville varoituksen sana: välttämättä tilaa ei pysty pitämään piilossa puoliväliin saakka.

marlin ja serenade Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
 
Tulin katsomaan joko kwaidan olisi kertonut tänne merkkejä tulevasta synnytyksestä :)

Marlin ja serenade onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

(.) Vauva valvoitti jo toisen yön potkimalla hurjasti klo 04-06. Ihanaa kun potkii, mut minuu nukuttais :D
 
Moi kaikille, varovaisesti ilmoittaudun mukaan tänne odotuspuolella tuolta kuumeilijoista!

Taustaa sen verran, että lapsia on 2, kolmatta alettiin kuumeilemaan viime kesänä ja raskaus alkoikin syksyllä yk 1. Rv 7+2 varhaisultrassa todettiin hienosti sykkivä sydän ja kaikki hyvin siinä vaiheessa, rv 12+1 ultrassa ei sykettä enää löytynytkään :( Lääkkeellisesti tyhjennettiin, ja koko homma oli kuin minisynnytys. Siitäkin huolimatta jouduin vielä 6 viikkoa tuon jälkeen kaavintaan. Kaavinnan jälkeen tuli yhdet menkat ja sen jälkeen sitten heti tärppäs!

Positiivisen raskaustestin tein ekan kerran maanantaina, sitten tiistaina, sitten eilen... :D Koko ajan on viivat vahvistunut huimasti ja menkkojen mukaan tänään olisi viikkoja huimat 4+0 :D Ja varmaan pitääkin paikkaansa. Olo on nyt jostain syystä luottavaisempi tähän raskauteen mitä oli edelliskerralla, mutta kyllähän ne pelot nostaa päätään kuitenkin vähän väliä...
 
Pah, täällä mitään! Akupunktiota tiedossa iltapäivällä, mutta saas nähdä, tuleeko siitä muuta kuin pahentunut neulakammo aikaiseksi :LOL: Nukuin viime yönä jopa niin hyvin, että nyt on toinen lonkka kipeänä, kun olen koko yön koisannut samassa asennossa kyljelläni. Edes vessaan ei tarvinnut herätä :eek: Onkohan tuolla mahassa oikeasti joku ja meinaakohan se haluta sieltä koskaan ulos? Pian tässä alkaa käydä niin, että iitukin85 ehdit vielä synnyttämään ennen mua!

Tervetuloa stelliini tälle puolelle ja onnittelut :flower: Pitkää pinnaa alun ensimmäisiin, raastaviin piinaviikkoihin! Nyt tuntuu itsestä siltä, että aika on mennyt niin nopeasti, mutta plussatessa ei ollut samanlaiset fiilikset ;)

kwaidan 40+1
 
Kopsaanpa tuolta toisesta pinosta, kun laiskuus taas huipussaan...

Neljänä iltana on supistellut, että on saanut tosissaan puhallella ja hakea asentoa. Vetää alavatsalle, peppuun ja nivusiin. Toivon, ettei synny vielä pariin viikkoon, mutta että nämä supparit tekisivät jo jotain tuolla alakerrassa :)

Välillä on vähän huoli vauvan koosta, kun tosiaan viimeksi katsottu 29+5 (1,5-1,6kg), ja siitä lähtien oma paino on pudonnut, ja sf-mittakin yläkäyrältä lähes keskikäyrälle. Mutta kaipa se vaan johtuu siitä, kun masu on nyt selvästi valahtanut alemmas, ja herkkuja en syö juuri ollenkaan. Vauva kyllä liikkuu, suorastaan myllää. Oma vointi on hyvä, ja kaikki testit neuvolassa loistavat. Ensi viikolla varmaan neuvolantätikin puuttuu asiaan, jos alamäki painossa jatkuu. Toisaalta, jos laittaisi lääkäriin, niin eipä haittaisi ;) Syön kyllä säännöllisesti, ruokahalu sinänsä vain ei ole kovin hääppöinen ollut enää viikkokausiin :/ Painoa mulla tuli viikoille 29+5 mennessä 6,5 kg, nyt viime viikolla neuvolassa viikoilla 35+0 oli pudonnut, yhteensä 5,5 kg tullut alusta. Mitat ennen raskautta 165/80, joten eipä tarvi paljon tullakaan. Kunhan vain vauva kasvaisi.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!

WP 36+1
 
Tervetuloa stellini!

(.) Terveisiä lääkärineuvolasta. Hb oli saatu nousemaan jokaöisellä raudalla 1000mg c-vitamiinin kanssa nautittuna 110->120, jipii! Paineet aiheuttivat naamankurtisteluja niin terkkarilta kuin lääkäriltäkin (69/97), mutta minä vaan totesin, että tuollaiset ne ovat aina olleet, olihan yläpaine suhteellisen hyvällä tasolla. Kohdunkaula oli pehmeä ja lyhentynyt (2cm), mutta kiinni eikä käteen funneloitumista tuntunut (viimeksi olin tässä vaiheessa vuodelevossa kohdunkaulan vuoksi). Vauva tuntui käteen sirolle. Jos istukkakontrollia ei olisi tulossa, olisi tullut ei-kiireellinen lähete ä-polille kahden edellisen vuoksi. Ja edellisen lapsen odotus oli saanut aikaan emättimen ja peräsuolen välisen seinämän repeämän ja siksi suoleen kertyy tavaraa ja sitä on vaikea tyhjentää auttamatta emättimen puolelta.
 
Kiva kuulla WB:stäkin! Jaksamista viimeisille viikoille :)

kwaidan, Emmää sentään sua ohita :D Huhtikuiset kyllä voi :p
Aiheuttiko akupunktio mitään tuntemuksia?

(.) Sain sisustusinspiraation tällä viikolla ja päätin maalata eteisen uusiksi. Sitä olen suunnitellut jo pidempään, mutta toimertuminen on ollut huonoa. Maalasin sen eilen kahdesti ja tänään kerran. Noinkohan oli toi ylös-alas venkominen jo vähän liikaa, kun nyt tuntuu paineen tunnetta alavatsalla. Ei kyllä supistele. Vai olisko tää alkava virtsatulehdus, toivottavasti ei!
Masuasukas on kyllä vauhdissa taas, ollutkin tosi vilkas koko päivän. Aina kun asetun paikoilleni, niin alkaa aivan mahdoton potkuttelu. Nukkuuko meidän pieni koskaan? :D
 
iitu85 Ihana vauva sulla :D

stellini Tervetuloa joukkoon :wave: Toivotaan kovasti että tällä kertaa saatte vauvan syliin asti.

kwaidan Tuottiko akupunktio tulosta? ;)

Whisky Peat Mitä sanovat vauvan koosta silloin kun se katottiin? Oliko ihan viikkoja vastaava? Eiköhän se vauva omansa ota :) Mullakin kuopuksen aikaan paino nousi 7kg, ensin nousi enempiki, mutta viimesen 10 viikon aikana laihuin muistaakseni pari kiloa. Tyttö synty 42+0 ja paino komiat 4310g :D

tillukas Hyvä että hemppa noussut? Siis selvisikö tuo repeämä vasta nyt, vai joko se oli aikaisemmin tiedossa? Todella ikävä kuulla että raskaus voi tuollaista saada aikaan.

ON: Kävin tänään ostaan pahoinvointirannekkeet, eikä oo sen jälkeen ollu paha olo :) Harmi vaan kun nyt ei hirveen tiukkoja tai lyhythihasia paitoja voi pitää :D Muuten ei sen erikoisempaa.

Marlin ja murunen 8+0 POKS POKS
 
Tervetuloa stellini ja jaksamista alun piinaan! Hienoa että osaat olla toiveikkailla mielin :)

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

(.) Eilen oli neuvola, kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Oma verenpaine matala ja hb 109, ei ihme että väsyttää. Nyt vähän buustausta rautaan ja toivotaan että saadaan nousemaan. Nuhassakin ollaan esikoisen kanssa oltu, uupumusta siitäkin.. Toivottavasti helpottaa kun toivutaan ja saan hempat kohilleen.

mumina 29+0 POKS :)
 
marlin Repeämä on oireillut edellisen lapsen raskaudesta saakka, mutta nyt kun vatsa tuppaa olemaan tosissaan kovalla, se muodostaa kirjaimellisesti tulpan, kun ulostemassa mahtuu niin leveälle alueelle pakkautumaan. Jos repeämä tuntuu emättimen suunnasta tyhjänäkin pullottavana tai jos peräsuoli plumpsahtaa ulos, edessä on korjausleikkaus. Ymmärtääkseni peräsuolen laskeuma on suunnilleen yhtä normaali lieveilmiö kuin kohdunlaskeumakin. Huvivero.
 
Akupunktio oli ihanaa ja rentouttavaa ja yhtä tehokasta kuin kaikki muutkin tähän asti kokeillut häätöyritykset. Eli ei järin tehokasta :D:kieh::headwall: Jos ihan kovasti mielikuvitustani käytän, saatoin tuntea pari hieman nippailevaa kovettumiskipua kotimatkalla kävellessäni, mutta melko laihaksi sanoisin saldoa. Toki tiesin, että ei mikään ihme maailmassa käynnistä epäkypsää tilannetta saman tien, mutta elättelen kuitenkin toivoa, että pikku hiljaa jotain alkaisi tapahtua. Ainakin niin, että parin viikon päästä käynnistyksessä ei jouduttaisi alkaa käynnistelemään 4 cm kanavaa jäljellä olevasta ja kohdunsuu kiinteä ja kiinni tilanteesta.

Tämän päivän kuitenkin pelasti se, että taisin saada palkankorotusvaatimukseni läpi! Sen verran enemmän oli tullut lisää liksaa tilille :) Nyt odottelen vielä palkkakuittia postin mukana saapuvaksi, ettei olisi vaan mistään virheestä kyse. Joskos sitä shoppailemaan sitten!

WP:lle tsemppiä loppuaikaan, eipä olisi mahdottomuus, että siellä jakaudutaan ennen meikäläistä :heart:

Hienoa, että tillukkaan tilanne lääkärissä oli edellistä parempi! Toivotaan, että vuodelepoa ei tässä raskaudessa tarvittaisi.

muminalla matalat hempat, toivotaan, että lähtee nousuun tuosta.

Marlin, hyvä, jos löysit pahoinvointiin helpotusta! Eikös sitä ranneketta sais jotenkin naamioitua :LOL: ?

iitulle85 hyviä sisustusinspiksiä! Eikös ole ihanaa, kun vauva liikkuu kunnolla? :heart:

kwaidan 40+2
 
Marlin: Ihan keskikäyrällä vauva oli tuolloin 29+5. Niinkuin kaksi aiempaakin ovat olleet :) Luulen kans, että vauva kyllä omansa ottaa, ainakin on hyvin virkeä ja eläväinen masussa, välillä sekin jo huolettaa, kun tuntuu että väkisin olisi vatsanahan läpi tulossa :) Eilen supisti ihan järkysti 1,5 tunnin ajan, se oli sitten jo 5. ilta putkeen. Yön sain nukkua kuin tukki, edes pissalla en käynyt. Vielä en haluaisi vauvan syntyvän, semmoinen 38+ niin saisi vaikka tullakin.

WP 36+2
 
Huomenta! NYt uskallan tänne ilmottautua :) 11.11.2013--p.ö.m.p.p.i.s--26--km 1/13--3. lapsi..PKKS

Ei meinaa oikeen vieläkään uskoa että testissä oli oikeesti plussa :D Minähän sain siis labran verikokeessa alle viikko ennen plussaa niin negan. Mutta täähän on kyllä yhtä arvotusta niin ei voi tietää pitää vaan nyt uskoa vahvasti ja jättää pelot nurkkaan ja nauttia tästä olotilasta. Murehtii sitten jos siihen non jotain syytä :) Ajatella että viikkojakin jo 5+5 :D NEuvola on jo tosiaan 2.4 ja sinne kun nyt jaksaisin vielä odotella. Tekis mieli kertoo jo äitille ja sisaruksille kun olivat aika vahvasti km:ssa mukana siis henkisesti. Mutta en vaan uskalla vielä kertoa. Noh päivä kerrallaan :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille!!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: zapata ja Neiti-81
meillä oli eilen np-ultra ja kaikki oli hyvin :) vastasi viikoja 13+1 eli oli 2 päivää "vanhempi"oli mahalaukku minne meni lapsivettä kun pötkylä joi,kaikki oli mallillaan,josko nyt uskaltaisi luottaa että syyskuussa olisi iltatähtisylissä :) nyt olen jo kertonut miesvainaan isommalle likalle ja sitten pyysin myös kummiksi häntä :)l rupes itkee puhelimessa <3 on se mulle rakas tyttö :) nyt mietin että miten noille muksujen mummulle kertoisin asiasta,kun ei tuo miesvainaan suku edes tiedä että mulla on mies :/ . nooh ehkäpä tässä on vielä muutama viikko ennen ku alkaa kunnolla pötsi kasvaa :D oon huomannu et jos töissä on ollu kamalan raskasta niin onkin sitten nivuset tooosi kipeet ja myös hiukan mahaan koskee.pitäs varmaan hiukan hillitä tahtia töissä tai sitten hakee sairaslomaa.saakohan sitä edes noilla perusteilla.muuten on ollut aikas "oireetonta"tissit vaan on edelleen kipeet :D
nyt uimahallin suuntaan pitämään hauskapäivä muksujen kanssa :)

mirva ja justiina 13 (13+2)
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81 ja zapata
Kiitos kaikille ultraonnitteluista! :) Tänään poksuu 12+0! Enkä oisi alussa paniikin vallassa uskonut että pääsen näille "maagisille viikoille". :D

Anoppi oli ostanut jo pienen pienen toppahaalarin (punaisen), joten onkohan hänelläkin tyttöolo niinkuin mulla... :D

Marlinille myös ultraonnittelut, ihania uutisia! :heart:
Kwaidanille tsemppiä loppurutistukseen! :heart:
Uusille paljon paljon tervetuloa!

Serenade 12+0 POKS!
 

Yhteistyössä