*** Keskenmenon jälkeen plussanneet elokuussa***

Toive En tiedä senttimetreistä mut 20+0 kohtu on yleensä napaan asti??? Niin oli mulla ainakin. Luulis tosiaankin et jos esim kohtu on kallellaan, niin varmasti heittää... Jos on kuitenkin normi käyrän sisällä, niin sit kaikki on hyvin. :hug:
Hyvinhän sulla baby kuitenkin kasvaa ja voi, joten ei varmasti toi mitta merkkaa sen kummempaa. ;)

moikka

täällä massu täynnä.. leivottiin pojan kans suolainen piirakka ja tehtiin omena-raparperi vispipuuroa. poika oli näkemisen arvoinen kun suoraan kulhosta lusikalla lappo naamaansa kun suurempaakin herkkua :heart: :D :p

Miracle: Minun puku on väriltään lähemmäs luononvalkoista.. htisi kun en sitä oikeeta nimee muista.. ei kovin leveä. kapeat olkaimet.
juu äkkiä tosiaan aika kuluu :D

NullPoints: mulla kans unettomuutta. viime yönä herösin pojan peittelemään kun huuteli että ei oo peittoa.. sitten en enää saanut unta.. kello oli 4.45 kun sitten katoin kelloa ja aattelin että tunnin päästä ylös.. ja ei oo eka yö.. vessassa juoksuttaa joka yö nimittäin. jaksuja, :hug: ärsyttää kahtoo kelloa kun tietää että kohta ylöls noustava. mur.

Tuttiritari: hienoa että ultrassa kaikki hyvin :D

Nimra: Inhottavaa että nilkassasi elinikäinen vamma todettu, :hug:

täällä ei edeleenkään uutta.. masun koko vaan järkyttää edelleen kun peilin eteen meen.. :whistle:

Täällä kanssa yksi uneton ilmoittautuu!

Taitanee se ultra kuitenkin jännittää!?

No illalla viisaampana olen, millainen se meidän pienen pieni Pirpanamme on!?

Mies pyysi yllätyksenä minulle pekkaspvää, että olisi tullut mukaan: Ei myönnetty, pienempi pomo myönsi, isompi ei, eli yksin pärjään!

Minä ja Pirpana

Voi kun on tylsä ilma, taas kerran

Nooh, hymyä huulen vain, säästä huolimatta

Olikohan se Miikkis joka rintapumpusta kyseli?

Mihin merkkiin päädyit? Ite oon vasta nyt ruvennut noita viimeisiä hankintoja miettimään...

Kuten imetysliivit... Mitenkähän osaisi ostaa oikean kokoiset?

Neuvolantäti sanoi että kannattaa ostaa 2 kuppia isommat mitä loppuraskaudessa on, HUI!

Mahtavat onnittelut teille Toive81 ja Tuttiritari2 rakenneultrauutisista!!

Ihana juttu että kaikki on kunnossa

Kiitos sanoistanne Toive, Danjuska ja Nullpoints

Ei siitä pelkopolista varmaankaan haittaa olisi...täytyy vielä vähän miettiä sitä

Voi että kun tulee omat häät ja niitten järjestely niin mieleen, kun lukee Danjuskan ja Miraclen ihania hääjuttuja!

Nimra: Voi kurjuus tuota sun nilkan kohtaloa

En osaa oikein auttaa tuossa iskiasvaivassa. Mulla on aika ajoittain samaa kipua. Kerroin neuvolassa yrittäneeni venytellä, mutta se kiellettiin koska se voi aiheuttaa supistuksia, ja silloin mulla oli muutenkin tosi paljon suppareita ja paikatkin alkoi aukeemaan.
Neuvolantäti sanoi vain että hieronta on hyvä apu. Ite kyljelleen ja mies hieromaan erittäin hellästi tuosta pepun päältä, niin sen pitäisi auttaa

Toisilla auttaa kävely, mulla se vaan pahenti kipua. Toivottavasti löydät jostakin apua siihen!

Noista liikkeistä, ilmeisesti liikut töissä paljon? Mulla oli sama juttu, että kun menin töihin (koko ajan liikkeessä eikä taukoja ehtinyt oikein pitämään) niin en tuntenut liikkeitä kovinkaan paljoa. Mutta sitten kun oli esim. palaveri että sai istua, niin kyllä pikkujätti jaksoi viihdyttää äiskää

Toive: Tuosta SF-mitasta. Mulla oli rv 18+3 mitta 17cm ja rv 22+4 se oli 21cm.
Uskon ettei sulla ole syytä huoleen, pikkuinen voi varmasti hyvin, ja kasvaa koko ajan

Kun mulla oli toinen lääkärineuvola tässä raskaudessa rv 26+6 niin silloin ei otettu SF-mittaa ollenkaan. Lääkäri sanoi että kun kerran ultrataan, niin SF-mitalla ei tee yhtään mitään. Ultralla näkee kuitenkin kaiken tarpeellisen, lapsiveden määrän ja vauvan koon ja asennon. Yritä siis ottaa ihan iisisti!

Nullpoints: Mäkin olen yökukkuja tokan vessareissun jälkeen, eli tuossa 01.30 aikaan

Kovasti väsyttää
mutta unta vaan ei tule. Sen takia oon päivisin niin älyttömän väsyksissä
kun tulee valvottua aina reilun tunnin verran juuri tuohon sikeimpien unien aikaan

Rouva Pikkumyylle oikein paljon tsemppiä ja onnea ultraan!!

Hengessä ollaan mukana!!

ON: Nyt on pari päivää ollut pikkujätillä
ihan valtava meno päällä

Eilen olin päikkäreillä, ja heräsin siihen kun pieni käänsi kylkeään tai vastaavaa - ihan kipeetä otti

Taisi olla yksiössä suursiivous meneillään vai tekeeköhän pikkujättikin remonttia niinkuin me täällä...

Viime yönä tuli pari tosi kipeetä supparia, ja aamulla yksi.... Kumpa ei nyt enempää tulisi

Eilen etsin tuota toista koiranpentua, että mihin ihmeeseen se on mennyt... No pinnasängystähän se löytyi! Oli raukka mennyt sinne ottamaan päikkäreitä

Onneksi patjassa on vielä muovi päällä

:MyAngels ja pikkujätti rv 33+0 (ultra rv 33+2)

Nimra
Moi. Teen siis rakennusalan töitä - vähän milloin mitäkin..., mutta enimmäkseen raivaamista, väliseiniä tai sitten olen muurarin apurina :D Tässä siis vastaus, kun kyselittet tuosta työni liikkuvuudesta.

Minua on alkanut muuten mietityttämään tuo aikainen synnytys... siis.. kun lukee paljon asioita, että on syntynyt viikoilla 25 eteenpäin.. niin mistäs sen tietää, että milloin on riski siis saada tällainen ennenaikainen synnytys ? Millaisia oireita ? Mä en vaan uskalla edes miettiä, kun on kipuja, vohlontaa, jomotusta...milloin missäkin ja viiltää.., mutta pienen hetken vain. Ei koskaan pitkään enkä mielestäni ole edes saanut minkäänlaisia suppareita - tuli vaan itselle niin ""todellisena" ajatuksena, että mitä jos ?....

Nimra - Vipeltäjä 24+6

Nimra, koeta päästä noista ajatuksistas. Stressi vain on pahaksi pienelle niin yrittäsit hellittää =) Aivan varmasti kaikki menee hyvin ja kuitenkin ennen aikaisesti syntyvien todennäköisyys on suhteellisen pieni. Nyt nautit raskaudestas ja mietit kaikkee mitä ihanaa oot saamassa :heart: Johan se pikkunenkii siel masus miettii, et mitä ihmettä se mun hassu äiti ressaa ko mie voin iha hyvin :saint: :hug:

Nimra
Miracle: Kiitos, niinhän se pitää tehdä... Se on nyt vaan alettava stemppaamaan itseään - vielä en ole edes ostanut mitään vauva tarvikkeita :( Jokohan niitä kohta ostaisi... Äiti niitä tuo kyllä miehen ja mun puolestakin :D

Nimra + Vipeltäjä (niin, että kone tippuu mahan päältä :p ) 24+6

Heissan!

Juuri ennen ultraan lähtöäni , minua alkoi yhtäkkiä itkettämään hirmusti! :'( Laitoin miehelle viestin, että pelottaa jos Pirpanalla ei olekkaan kaikki hyvin!!!!

Mies vastasi: Älä hermostu, kyllä kaikki on hyvin!

menin ultraan ja sanoin gynelleni minua jännittää kauheasti, niin jännitti häntäkin!
Niin.....Tyhjä iso sikiöpussi löytyi!! Ei ollut Pirpanaa, eli tuulimunaraskaus ja minulla on edelleen oireita joita gyne ihmetteli kohdunkasvutuntemuksia ja rinnat turpeena. :snotty:

No ei voi mitään , tämä on tässä! :ashamed:

maanantaina menen TYKSiin vielä otetaan tarkka ultra , tarjoavat minulle kaavintaa, en halua sitä vaan lääkkeet kotiin ja kotona tyhjennyksen haluan, ei ole sikiötäkään , kivut kestän buranan voimalla. :ashamed: Olen niin surullinen, mutta en voi kuin alistua kohtalooni! :ashamed:

Gynen ja vastaanottovirkailijan suosituksesta päätimme edelleen jatkaa yritystä sitten vuodon loputtua, josko kolmas kerta sen onnen toismme syliimme asti!

20 % kaikista raskauksista kuulemma on näitä tuulimunaraskauksia, tuntuu kauhean isolle määrälle???

Ikävä on Pirpnaa, joka ei kasvanut enempää! :heart: :ashamed:

Minut siis voi jälleen poistaa listalta.

Toivottavsti tapaamme vielä paremmissa merkeissä! :heart:

Hyvää raskautta kaikille, taakse poistuva rva Pikkumyy ja Pirpana(mitä ei ollutkaan) :ashamed:

Rouva Pikkumyy :hug: Voi itku!!! Sama oli mulla tarina rv12 tammikuussa. Näin itsekin et kohtu oli tyhjää täynnä ultrassa.... :( Mun kohtu oli kasvanu rv8+ eli mun pienokainen oli menehtynyt joskus aikaisemmin. Petetyksi tunsin oloni. Oli raskaana oleva fiilis, mutta todellakin vaan "tuulta täynnä". :/
Mulla alkoi vuoto itsestään, sen takia sinne ultraan meninkin. Antoivat mulle muutaman päivän aikaa, kun kohdunsuu oli auki, et se tulee ehkä ulos itsestään. Aloinkin sit purkautumaan heti ku kotio pääsin............ :'(
Eli säästyin lääkkeiltä ja kaavinnalta. Ei ollut henkisesti ainakaan helppoa. :'( Kauhea kokemus.
Olen tosi surullinen sun puolesta. :hug:
Yritä jaksaa. :hug:

NullPoints..................

Niin en tiedä oikeastaan mitään tuosta tuulimunaraskaudesta, mitä nyt tänään kuulin gyneltäni. No tähän täytyy alistua, kun ei muuta voi!

Katseemme kuitenkin pidämme tulevassa! :saint: :heart: ja onhan meillä toisemme ja nykyiset lapsemme sentään, vaikka eivät olekkaan yhteisiä! Miten parhaiten toivuitte km:n jälkeen ja voisitteko laittaa kuinka monennesta kierrosta uudelleen raskauduitte?

Kiitos.

Terv Rva Pikkumyy :ashamed:

Mä toivuin parhaiten laittamalla katseen tulevaan ja uskomalla parempaan huomiseen. Sekä ennen kaikkea itkemällä ja suremalla sitä miehen olkapäätä vasten. Raskauduin uudelleen neljännestä kierrosta jos se kierto otettiin lukuun, kun km vuoto alkoi. Varmasti aika auttaa eniten! Sekä ennen kaikkea uusi raskaus!

Tuulimunaraskaushan on vain viallisesta munasolusta johtuvaa ja täysin huonosta tuurista kiinni (mu ymmärtääkseni). Munasolu ei vain ala kehittymään tavallisesti, vaan kehittyy istukka yms mutta itse alkio ei. Eli ikäänkuin, se on tuomittu jo hedelmöityessään epäonnistumaan se raskaus. Mutta varmasti saat vielä onnen ja jaksa uskoa tulevaan sekä siihen unelmaanne mikä teillä on! Todella iso halitus sinulle! :hug:

Rouva Pikkumyy: Olen niin pahoillani puolestasi :'( Niin toivoin, että teillä olisi tämä raskaus mennyt hyvin. Iso voima :hug: ja oikein paljon tsemppiä. Mahtavaa, että käännät jo kuitenkin katsetta tulevaisuuteen.
Itse raskauduin RK:n jälkeen vissiinkin neljännestä ja KM:n jälkeen kolmannesta kierrosta. Näin muistelen.

Itsellä muuten KM:n havainnut (siis ultralla havaittiin) lääkäri väitti sitä tuulimunaksi. Itse olin kuitenkin sitä mieltä, ettei kyse voi olla tuulimunasta, kun kerran sykekin oltiin jo kertaalleen aiemmin ultrassa nähty. Muut lääkärit olivatkin sitten kanssani samaa mieltä, että kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno ja tarkkaan katsoen sen menehtynyt sikökin näkyi siellä ultrassa. En sitten tiedä, minkä takia se yksityinen halusi tulkita sen mielummin tuulimunaksi kuin keskenmenoksi :/

Kiitokset vielä muille tervetuliaistoivotuksista. Tein tänäänkin testin ja viiva on edelleen vahvistunut. Muita oireita ei vielä oikeastaan ole kuin ajoittainen kuvotus, se onkin sitten alkanut aiemmin kuin aiemmissa raskauksissa. Hieman huolettaa se, etten tuolla kohdun puolessa ole tuntenut juurikaan muutoin kuin iltaisin mitään erityisiä tuntemuksia. Mutta ihan alussahan tässä vielä mennään.

MyAngelsille minäkin suosittelen pelkopolia, sillä olen kuullut niistä vain positiivisia kokemuksia. Ei kyllä ole yhtään ihme, että sinua pelottaa se synnytys. Niin se vain on, että varmasti jokaisella tässä pinossa nuo menneet kokemukset kummittelevat mielessä ja sinulla varsinkin on todella rankkoja elettyjä aikoja :hug:

Ja onnittelut vielä kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, en ikävä kyllä muista nyt nimimerkkejä! :flower:

Rouva Pikkumyy. Itsekin opin vasta kun sen koin mikä on tm. Tossa kiteytettynä:
http://yle.fi/akuutti/laakariarkisto/tuulimunaraskaus.htm
Juo paljon nestettä ja syö rautaa kun se alkaa.
Anna itsellesi aikaa parantua ruumiillisesti ja henkisesti.
Mä raskauduin heti ilman seuraavia menkkoja (ei ollut suunniteltu noin). Se meni sit kans kesken. :( Sit seuraavasta kierrosta sen jälkeen oon vieläkin raskaana.
Mua vietiin siis nopeaan tilanteesta toiseen. Sen vaan sanon et vaikka menkat tulivatkin normaalisti km jälkeen, niin ovulaatio heitti. Eli luulin et normaalisti mennään, niin ei niin vain ollut.........
NP

heips

voi kuinka surullisia uutisia täällä :'(
voi rva PikkuMyy miten pahoillani olen puolestanne, :hug: :'(
Varmasti kova paikka!
Sinusta kuitenkin huokuu jotain positiivista kun sanoit että katse kohti tulevaa.. ja se on erittäin hyvä! Voimia ja positiivista mieltä toivon kovasti sinulle, :hug:
Muista että jos siltä tuntuu niin surullekkin on annettava tilaa ja aikaa ja itkun annettava tulla ja puhdistaa.
Tosiaan niin kuin sanoit katse tulevaisuuteen.. suru pitää surra mutta siihen ei saa takertua niin kuin itse tein. kesti aivan liian pitkään ennen kun pääsin siitä räpiköinnistä ylös ja huomasin mitä muutakin ihanaa elämä on minulle antanut.
Minulla tyhjennys oli syyskuun alussa -07 ja tämän vuoden kesäkuussa vasta tärppäsi kun otin käyttöön jotakin "homeopaattista" valmistetta. kai mulla oli kropassa joku hormoni tasapaino pielessä kun menkat oli mitä sattuu vaikka aina olleet säännölliset..

Miracle:
No just tuota ivorya tarkotin :D mut enemmän vielä ehkä hiukkasen valkoiseen kallistuva..

Nimra ottaa itseään nyt niskasta kiinni ja yrittää ajatella positiivisemmin ;)
kivut, kolotukset, vihlonnat ja säryt kuuluu varmasti aika moneen raskauteen. kohta huomaat että vaikka kuinka kolottaa ja vihloo niin pikkuisen la on ollut jo viikko sitten ja toivot jo että alksi tulla ;) iisisti vaan, :hug:
toki ymmärrän osittain pelkosi.. varmasti joka raskaudessa myös niitä. kyllä meikäläistäkin nyt pelottaa ensi viikon ultra että jos toukkanen onkin lakannut kasvamasta niin kuin viimeksi näillä viikoilla ja ja ja.. mutta päivä kerrallaa.

meikäläisen piti pyytää tänään isommat työhousut :ashamed: ei mee kohta enää nappi kiinni kun ahdistaa niin kovasti :whistle:
saa vaan nähdä millon saan ne kun pitää tilata.. pitääkö ottaa omat housut käyttöön sitä ennen..

danjsuka ja toukka rv 8+6

Rva Pikkumyy, voi olen niin pahoillani. Teille me kaikki toivoimme ja uskoimme sitä pientä syliin asti. Itse selvisin km:sta (rv 10+5) suremalla ja sitten kuitenkin palaamalla mahdollisimman nopeasti arjen rutiineihin. Minulla monet tiesivät jo raskaudesta, mutta oli toisaalta helpottavaa, kun oli lohduttajia ympärillä. Odotimme yhdet kuukautiset ja sen jälkeen yk2 tulin taas raskaaksi. Jaksamista teille. :hug:

Allusmamma, olipa sulla jännä uni. Ja sulla on jännä toi nikkikin, joskus sitä tavailin ja sitten vasta keksin että onkohan se niinkun Allu's mamma... Vai oonko ihan väärässä...? :LOL:

Tiniille
onnittelut pienestä prinsessasta!
:heart: :heart:

NullPoints, hieno massu! Joo ja täällä kans yks yökukkuja. Alkuraskauden nukuin helposti 9h unia, nyt tulee ehkä juuri ja juuri 6-7h pätkissä. Mutta tolpillani olen silti pysynyt, joten ei kai siinä sitten mitään.

JJ-t, onnittelut sykkeestä! Tässä on linkkiä tuosta keskenmenon riskistä sykkeen löytymisen jälkeen.
http://www.mediuutiset.fi/doc.te?f_id=1326987
Kovin pieneltä siis vaikuttaa. Ilmeisesti kohdunulkoisten ja tuulimunien osuus on todella suuri, jos kuitenkin edelleen 12-15% todetuista raskauksista menee kesken. No, itse kuuluin tuohon surulliseen 2% joukkoon, mutta sinulla varmasti kaikki menee hyvin!
:)

Kärppis, hienoa että kaikki näyttäis olevan kunnossa. Varmasti kuitenkin pistää varpaisilleen. Halauksia. :hug:

Tinkatar, onnittelut plussasta! :flower: Tervetuloa!

Toive ja Tuttiritari, onnittelut r-ultrista! Kyselin jo kerran ja kyselen taas, että mikseikäs Tuttiritaria ole meidän etusivun listalla?

Nimra, voi harmi kun on kaikkia vaivoja. Jaksamista odotukseen. :hug:

MyAngels, vai tekee tiedän pikkujättikin remppaa! Toivotaan ettei kipeitä suppareita tuu. Vaikka aika hyvillä viikoillahan alat jo olla! :flower:

(.) Täällä oli myös rakenneultra ja kaikki oli kunnossa! Suurin jännitys oli kyllä kaikonnut, kun viimeksi vajaa 2 vkoa sitten ultrattiin. Sukupuolestakin saatiin melko vahva tieto, mutta odotellaan vielä varmistumista niistä kromosomeista tässä viikon sisään. Tänään on ollut tosi hyvä fiilis ja yritän nyt nauttia tästä! Kohta taas kuitenkin huolestun jostain. Ne harkkasupparit on tosiaan vähentyneet, mutta kyllä niitä joka päivä silti tunnen jokusen. Tulehdusta ei ollut ja neuvolan mielestä ei syytä huoleen. Mulla tuntuis ne kovettumiset liittyvän myös suolen toimintaan tai täyteen virtsarakkoon, joten reagoi sitten varmaankin helposti kaikkeen "läheisyydessä" tapahtuvaan.

frizzante 19+5

Rouva Pikkumyylle lämmin lohtu :hug: Aika parantaa haavat, niin se vain on vaikka kliseeltä kuulostaakin. Uusi raskaus vie ajatukset pois surusta kohti iloisia asioita, heti kun vain henkisesti olette siihen valmiita.

Tuuliska 18+5

Laitoin tuohon tuon eilisen kuvan, mikä ma menee TYKS:iin mukanani.
Kysymykseni on tietääkö kukaan, mikä on tuo tyhjän tumman ympyrän=sikiöpussi tyhjä , alempana oleva tumma alue missä myös jotain sisällä onko se sitä ruskuaispussia vai istukkaa? En eilen katsonut koko kuvaa, koska olin niin sekaisin. :headwall:

Ihanaa la pvää kaikille täältä aurinkoisesta Louaasta! B)

Rva Pikkumyy :wave:

Voi Rva Pikkumyy Olen todella, todella surullinen puolestanne, otan osaa suruunne :hug: :hug: Itse sen kanssa kokeneena tiedän miltä teistä tuntuu. Miten mies jaksaa?
Itsellä tm raskaudesta toipuminen oli todella raskasta, vihasin kaikkea, ajattelin miten olinkaan voinut rakastaa jotain mitä ei koskaan ollut olemassakaan, onneksi viha muuttui suruksi aika nopeasti ja sitä vaan toipui kun antoi itselleen luvan surra. Mutta kuten laitoit, niin onneksi teillä on toisenne ja aikaisemmat lapsenne, kyllä sen yhteisenkin aika tulee
:heart: Tehdäänkö niin, että kun selviät joko kaavinnasta tai tyhjennyksestä, tulet kertomaan miten jakselet ja poistetaan sitten vasta listalta...
en valitettavasti osaa sanoa mikä tuo kohta tuossa kuvassa on :ashamed:

Frizzantelle onnittelut hienosta rakenneultrakuulumisesta :heart: Hyvä että myös supparit ovat ottaneet helpottuakseen :hug:
Mä oon toheloinut varmaan ton tuttiritarin listalle laitossa, joten kaivan tiedot heti! Hienoa kun huomasit asian, ite alkaa olla jo latvasta laho :LOL:
*muoks* syy löytyi, hän tuli mukaan toukokuussa jolloin Gatsu päivitteli listaa ja mä oon vaan tyylikkäästi kopsannut aina edellisen :ashamed:

Nimra: Samat asiat oli minulla mielessä noilla viikoilla. Ajattelin vain että kestä vielä sinne asti ja sitten taas että kestä vielä sinne asti, että on paremmat mahdollisuudet selvitä. Mulla oli suppareita ja kaiken maailman "oireita" ja aattelin että syntyy jo rv 27. Mutta nyt mennään 34 viikolla jo ja oon tajunnut, että kun sitä miettii mitä kaikkea voi tapahtua niin kroppa alkaa reagoimaan siihen ja kehittää noita "oireita". Nykyään selviää todella pienet vaavitkin, joten älä huolehdi vaan katso tulevaisuuten. Keskity itsesi huolehtimiseen ja ajattele mitä kaikkea ihanaa se nyytti tuokaan tullessaan :heart: Ei kannata murehtia tuollaisia, kun mitään ei ole vielä tapahtunut :hug:

MyAngels: En oo vielä pumppua hankkinut. Kysyin tuolta vaunupuodista että kandeeko hankkia ensin vai vasta sitten kun tilanne siltä näyttää ja sanoi ettei kannata etukäteen hankkia. Itse alan taipua samalle linjalle, sairaalassa on pumput ja heti kun alkaa näkemään miten maito nousee niin teen ratkaisut. Meillä neuvolasta saa lainattua pumppuja ja sitten kun ja jos itse ostan hankin varmaan tuon Aventin kun sitä on niiiin kovasti kehuttu. Toinen mitä mietin on uutuus, Lansinohin käsipumppu. Kuulemma yhtä tehokas mutta hiukka edullisempi...

( . ) Mä oon ihan kahjo, naapuritkin varmaan nauraa mulle, kun noita vaunuja täällä työntelen pitkin kämppää :LOL: :LOL: Ompahan muuten loistopeli :D
Millaiset vaunut teillä muilla on tai millaiset olette ajatelleet hankkia? Meillä tosissaan noi Emmaljungan Duo Edget värinä Grey/Apple :heart: :heart: :heart:

Muuten olo ok, pari kunnon supparia tullut. Eilen kävin kävelyllä ja tsiisus kun meinasin kuolla aika heti alkuun kun sattui ihan sikana :eek: En tiedä sitten oliko se suppari vai lihaspistos vai vauvan järkyttävän kova potku nivusiin :ashamed: Seisoin hetken paikoillani ja katkoin vaivalloisesti matkaa samantien kohti kotia..
Minkähänlainen valas musta oikein tulee jos jatkan kasvamista tohon 1kg/vko enkä pääse liikkumaan enää kunnolla :/ :headwall: :'( :snotty:

t. Miikkis ja masukki 33+5

:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

Nyt kaikki tarkistamaan omat tietonne, että olette ensinnäkin listalla ja tietonne ovat oikein. Mukana muutama kokonaan ilman laskettua aikaa. Täydennetään tietojanne jos haluatte!!

Tämä siksi että saadaan Miraclelle ;) ensi kuusta päivitetty lista ettei ole viboja siinä!!!

:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn:

Ehdottaisin samalla nimenhuutoa, koska listalla paljon henkilöitä, joita ei täällä enää näy.. Mitä mieltä ootte?

Kiitos miikkis sinulle! :hug: :flower:

Juu tulen kertomaan, sitten miten asiat ovat kun itse tiedän, eli ensi viikolla. :heart:

No onneksi mies tokeni järkytyksestään!! :heart: Hän ei osaa käsitellä tälläisiä vaikeita asioita, mutta tästä hän pystyi puhumaan illalla ja sanoi lopulta, että mitäänhän emme asialle, voi , koska ei ollut sikiötä ja hän on halukas uuteen kuumeiluun heti kun se on mahdollista. :heart: Tänään lähti siis työmaan laivapiknikille , illalla haen terminaalista takaisin.! :heart:

Häntä helpotti, että monenikäiset kokevat tämän tuulimunaraskauden, aivan kuin olisi valeraskaana ja hyvänä piti myös että menin varhaisultraan, ettei mennyt selviäminen esim npultraan asti, kuten monelle on käynyt. Parempi nyt kuin myöhemmin. :ashamed:

Tulen sitten ensi vklla kertomaan kuulumiseni!

Voikaa hyvin kaikki! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :wave:

Voi ei Rouva Pikkumyy......

Olen niin pahoillani!!!

Antakaa tosiaan itsellenne aikaa toipua tästä kaikesta. Katse tulevaisuuteenpäin sitten kun oma olo tuntuu siltä....

Mä raskauduin enkelin synnytyksen jälkeen 5kk kuluttua, ja se meni kesken rv 5+6. Keskenmenon jälkeen odotettiin yhdet menkat, ja sen jälkeen yritettiin uudestaan, ja raskauduin ekasta kierrosta.
Olihan se keskenmeno kamala kokemus
mutta toivuin siitä nopeasti. Koko ajan ajattelin ettei tämä ole mitään verrattuna esikoisen menetykseen,
joten sen takia pääsin nopeasti jaloilleni

Tottakai olin surullinen ja murtunut, ja kaikki samat tunteet kävin läpi mitä esikoisenkin aikana, mutta km:n jälkeen ne menivät kuin pikakelauksena.

Esikoisen aikana jokainen ajatus ja tunne saattoi kestää monta päivää tai jopa monta viikkoa, mutta keskenmenon jälkeen ne menivät todella nopeasti. Haluttiin kuitenkin odottaa ne yhdet menkat ennen uudelleen yrittämistä, ja se aika olikin sitä tärkeää suruaikaa

Surin kahta enkeliäni, ja täytyy sanoa että se aika teki hyvää vaikka kamalaa se olikin. Pahin oli se tunne ja pelko, etteikö me ikinä saada elävää vauvaa...?

Keskenmeno oli shokki, koska en ollut osannut kuvitellakkaan että sellaisen saisin

Tottakai mielessäni oli se joka naisen pelko keskenmenosta, mutta silti en osannut pelätä sitä niin paljoa, ainoastaan pelkäsin tulevaa rakenneultraa. Kukaan suvustani ei ole saanut keskenmenoa, joten tuntui epätodennäköiseltä että minäkään sellaisen saisin...

Vaan halusi elämä näyttää taas nurjan puolensa...

Toivon kauheesti voimia ja jaksamista teille

Tulethan kertomaan kuulumisiasi kun jakselet

Olet ajatuksissamme

Nimra: Uskon että kyllä se ennenaikainen synnytys ilmoittaa itsestään kipeinä suppareina, joidenka takia pääsisit lääkärin tutkittavaksi josta taas nähtäisiin onko paikat auenneet. Hyvin herkästi lääkärit määräävät tuollaisissa tapauksissa lepoa, ja supistusten estolääkettä. Pahimmassa tapauksessa ottavat osastolle makaamaan

Onhan näitäkin tapauksia että synnytys käynnistyy tai pitää tehdä hätäsektio jonkun komplikaation seurauksena, mutta yritä olla liikoja murehtimatta

Äidin huoli vauvastaan, hänen terveydestään ja selviämisestään on ihan normaalia, mutta liikoja ei saisi alkaa pelkäämään ja stressaamaan

Kyllä mullakin kävi mielessä monesti rv 24+ jälkeen että mitäs jos tämä syntyykin hirmu paljon aiemmin...

Mutta hokasin ettenpä oikein voi itse
asiaan kauheesti vaikuttaa

Nuo pienen hetken kestävät kipukohtaukset ovat ihan normaaleja. Kyllähän ne säikäyttää
mutta jos ne ei kestä kauaa eikä ole vuotoa niin no problem!

Kiitos Tinkatar kannustuksesta ja ihanista sanoistasi

Frizzante: Joo jotenkin tuntuu että pikkujätillä on joku projekti meneillään tuolla yksiössään

Oi kuinka mahtavia uutisia, että rakenneultrassa kaikki hyvin!!

Hienoa, hienoa!!
Onnittelut!!

Mulla sama juttu, että jos virtsarakko on täynnä, niin harkkasuppareita tulee herkemmin.
Sähän oot jo kohta puolessa välissä!!
Miten musta tuntuu että sä kirit mua koko ajan...?

Miikkis: Täytyy ens viikolla tehä noi viimeiset ostokset kun mies ehtii mun kans kaupoille. Samalla käydään ostamassa vaunut. On ollut niin hankala mennä vaunuja kattelemaan kun se liike menee kiinni klo: 17 aikaan ja mies tulee töistä klo:18 aikaan, ja lisäksi ajomatkaan meiltä vaunukauppaan menisi tunnin verran...

Parina sunnuntaina ollaan käyty tuolla isommassa kaupungissa mm. huonekaluostoksilla, mutta silloinhan se vaunukauppa on kiinni

Toi nimenhuuto on hyvä juttu

Tinii näkyy ainakin olevan kahdessa paikkaa...

Eli sivun yläosasta sen saakin poistaa

Oma iso napa: Eilen tuli kipeitä suppareita 7 kipaletta. Välillä tuntui että pikkujätti tosissaan rehkii jotain tuolla masussa... Tosi kipeetä jotkin liikkeet ottivat. Mitä lie se siellä puuhaa...?

Luinkin sitten jostain rv 34:n juttuja, ja siinä oli että vauva on nyt ihan kohdunseinässä kiinni, joten äiti tuntee jokaisen vauvan liikkeen. Yöllä olin ihan varma että pikkujätti hyppii hyppynarua tai tekee muuta urheilullista, tuli sen verran isoja liikkeitä

Mä oon kauheen hajamielinen, unohtelen asioita ja puhun mitä sattuu. Onneksi ei töissä tarvitse olla - tulis varmasti annettua pikkuisen vääriä lääkkeitä vanhuksille :whistle:

Meillä on nyt kylppäriremppa meneillään,
joten ollaan pari viikkoa ilman suihkua ja saunaa. Käydään sitten pesulla vanhempien luona ja mökillä

Mies sanoikin, että kumpa nyt kuukauden verran pikkujätti pysyisi vielä yksiössään, että saataisiin tuo kylppäri + kodinhoitohuone + keittiö rempattua, niin sitten olisi lupa tulla maailmaan

:MyAngels ja pikkujätti rv 33+1 (ultra rv 33+3)

Yhteistyössä