Keskenmenon jälkeen menkat!?!

Heips Hantta, samaa ihmettelen minäkin- km elokuussa ja nyt lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kp 24/25(normaalissa kierrossa siis 25 päivää) menossa. Kuumeisesti odottelen tätiä lauantaina saapuvaksi, mutta saas nähdä... :eek: :/

Gyneni suositteli yksiä kuukautisia odottamaan, että kohdun limakalvo olisi varmasti kunnossa mahdollista uutta raskautta varten ja ajattelimme olla ottamatta turhia riskejä ihan varmuuden vuoksi. Kuukauden odotuksen kestää, jos se parantaa mahd. raskauden onnistumista seuraavalla kerralla.. ja kuulemma helpompi laskea raskauden kesto, jos täti kerran vieraillut.. Onhan monet raskaudet onnistuneet km:n jälkeen ilman yksiäkään kuukautisia, mutta me nyt ajattelimme malttaa vielä hetken ennen tositoimia..

Plussasäteitä kaikille vaavia toivoville!! =)
 
Hantta06 harmaana
Jooh, mäkin odottelen menkkoja 24.8 olleen keskenmenon ja lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. En tiedä kuinka kauan niitä pitää odottaa 6 vai 8 viikkoa vai vieläkin kauemmin.
 
Minulla spontaani km heinäkuussa rv9. Raskausmateriaali tuli itsestään ulos, joten kaavintaa ym. ei tarvittu. Yhdet menkat odotimme(kuten suositeltiin). Sitten tulin jälleen raskaaksi. Nyt vasta rv6/7 meneillään. Kovasti tietysti pelottaa, että tämäkin menee taas kesken. Mutta tulin taas tosi nopeasti km:n jälkeen raskaaksi, joten ehkä se antaa lohtua muillekin!!! Voimia! P.S Niin, ja ekat menkat km:n jälkeen tulivat siis reilun 4 viikon odottelun jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 07:33 Muumi kirjoitti:
Minulla spontaani km heinäkuussa rv9. Raskausmateriaali tuli itsestään ulos, joten kaavintaa ym. ei tarvittu. Yhdet menkat odotimme(kuten suositeltiin). Sitten tulin jälleen raskaaksi. Nyt vasta rv6/7 meneillään. Kovasti tietysti pelottaa, että tämäkin menee taas kesken. Mutta tulin taas tosi nopeasti km:n jälkeen raskaaksi, joten ehkä se antaa lohtua muillekin!!! Voimia! P.S Niin, ja ekat menkat km:n jälkeen tulivat siis reilun 4 viikon odottelun jälkeen.
Kiitos Muumi vastauksesta. Odotellen menkkoja, 4viikkoa keskenmenosta tänään.
 
Hantta06 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 12:25 vain yhden kokenut kirjoitti:
Yleensä menkat tulevat 4-6 viikkoa keskenmenon jälkeen. Mulla menkat alkoi 30pv keskenmenon jälkeen eli ihan kun olisi säännöllinen kierto taas.
Kiitos vastauksesta :hug: Minullekin tämä oli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen
 
pikkupeikko harmaana
mulla tuli menkat 1vko kaavinnan jälkeen... kierto ollu ihan normaali noista ekoista menkoista lähtien... itse olin ihan ihmeissäni et miten nyt voi taas alkaa vuoto ja lääkärille soitin ja kysyin ni sanoi että menkat ovat.. en meinannu millää uskoa... mut seuraavat siitä tuli taas ihan ajallaa et pakko se oli uskoo... ja minulle sanoivat tuosta odottamisesta että ei tarvitse odotella yhtiäkään menkkoja et saa suoraa yrittää uutta raskautta, mut kai se suositeltavaa olisi et odottaisi että kohtu on tuosta kaavinnasta jne. toipunut...

onnea sinulle pienen yrittämiseen... =)
 
Moi vaan kaikille! mulla oli lääkkellinen keskeytys 4.8. ja 9.9. alkoivat hieman normaalia runsaammat kuukautiset, kestivät 7 päivää. Eilen tehtiin inseminaatio, joten piinaavat viikot edessä...
 
Minulle sanottiin, että yhdet kuukautiset kannattaa odottaa sen takia että kohtu ois ns. vahvistunut.. (empäs nyt juuri muista ihan tarkkaan miten sanottiin....muisti pätkii..:) Koska uuden keskenmenon riski on suurempi... Tai jotain.. :whistle: Olin vähän shokissa ku nämä asiat kerrottiin että ihan tarkkaan en muista.. tässä odotellaan vasta että jälki vuodot loppuu...


msn : mappeli@luukku.com
 
Mulla oli keskenmeno viikolla 6 ja menkat tuli tasan neljä viikkoa myöhemmin. Oottelin ne menkat kun luin jostain, että vaikka keskenmenon jälkeen tulee usein helposti heti raskaaksi, niin kun ainakin yhdet menkat odottaa, on kohdulla paremmat edellytykset tukea uutta raskautta. Gyne kyllä sanoi ettei mitään väliä. Nyt ihmettelen kiertoni pituutta. Luulin jo että menkat myöhässä pari päivää, mutta testi näytti tänään miinusta. Hitsi. Olin päättänyt oottaa ainakin viikon ennenkuin teen testin, mutta enpä malttanut...
 
vain yhden kokenut
Tuli vielä mieleen, että oletko käynyt siinä 4 vkoa keskenmenon jälkeen otettavassa verikokeessa, jossa tutkitaan raskaushormoonin määrä? Jos siinä on jotain häikkää eli raskaushormoni ei poistukaan normaalisti. Vaikka minulla tulikin menkat 30pv km:n jälkeen niin kuin jo aikaisemmin sanoin, minulta raskaushormoni poistui todella hitaasti eli vasta kolmannessa verikokeessa 6 vkoa km:n jälkeen hormonitasot olivat normaalit. Jos menkat ei sen takia tulekaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 11:15 vain yhden kokenut kirjoitti:
Tuli vielä mieleen, että oletko käynyt siinä 4 vkoa keskenmenon jälkeen otettavassa verikokeessa, jossa tutkitaan raskaushormoonin määrä? Jos siinä on jotain häikkää eli raskaushormoni ei poistukaan normaalisti. Vaikka minulla tulikin menkat 30pv km:n jälkeen niin kuin jo aikaisemmin sanoin, minulta raskaushormoni poistui todella hitaasti eli vasta kolmannessa verikokeessa 6 vkoa km:n jälkeen hormonitasot olivat normaalit. Jos menkat ei sen takia tulekaan?
Mulla oli viikko sitten verikokeessa raskaushormoni 1,4 eli lääkärin mukaan normaali. Voi olla jos stressaan liikaa tai sitten olen uudelleen raskaana
 
vain yhden kokenut
Tässä on mun koko tarina joka on pitkä, mutta syy tämän hetkisiin tuntemuksiin! Entisen miehen kanssa yritettiin vauvaa noin 2,5 vuotta. Käytiin lapsettomuustutkimuksissa, jossa todettiin ettei kummassakaan ole mitään vikaa, ei vain sovi toisillenne. Päätimme sitten erota ja kuinka ollakaan ex-miehen uusi tyttöystävä tuli raskaaksi noin kuukauden seurustelun jälkeen. Tottakai mulle tuli sellainen olo, että minussa kuitenkin oli vikaa ja kun sitten uuden miehen kanssa jätimme ehkäisyn pois, en ollut kauhean toiveikas. Kahdet menkat tuli ja sitten huomasin olevani raskaana. Koska olin toivonut sitä niin kauan ja uskonut sen mahdottomaksi, olin 100% varma, että raskaus menee kesken niin kuin sitten kävikin. Olen halunnut lapsia niin kauan kuin muistan, mutta aina sisällä on ollut sellainen pelko etten tule niitä saamaan. Keskenmeno oli 7.8. ja tosiaan ne menkat tuli ihan ajallaan sen jälkeen eli mitään ongelmia ei pitäisi olla, nyt kun raskaushormoni poistui kehosta. Nyt vaan pitää toivoa uutta mahdollisuuta vauvaan ja että kaikki menisi hyvin tällä kertaa :) Tietää ettei asiaa saisi ajatella, mutta silti se vain pyörii mielessä. Sen takia kai täälläkin sivustoilla pörrään...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 10:51 vain yhden kokenut kirjoitti:
Tässä on mun koko tarina joka on pitkä, mutta syy tämän hetkisiin tuntemuksiin! Entisen miehen kanssa yritettiin vauvaa noin 2,5 vuotta. Käytiin lapsettomuustutkimuksissa, jossa todettiin ettei kummassakaan ole mitään vikaa, ei vain sovi toisillenne. Päätimme sitten erota ja kuinka ollakaan ex-miehen uusi tyttöystävä tuli raskaaksi noin kuukauden seurustelun jälkeen. Tottakai mulle tuli sellainen olo, että minussa kuitenkin oli vikaa ja kun sitten uuden miehen kanssa jätimme ehkäisyn pois, en ollut kauhean toiveikas. Kahdet menkat tuli ja sitten huomasin olevani raskaana. Koska olin toivonut sitä niin kauan ja uskonut sen mahdottomaksi, olin 100% varma, että raskaus menee kesken niin kuin sitten kävikin. Olen halunnut lapsia niin kauan kuin muistan, mutta aina sisällä on ollut sellainen pelko etten tule niitä saamaan. Keskenmeno oli 7.8. ja tosiaan ne menkat tuli ihan ajallaan sen jälkeen eli mitään ongelmia ei pitäisi olla, nyt kun raskaushormoni poistui kehosta. Nyt vaan pitää toivoa uutta mahdollisuuta vauvaan ja että kaikki menisi hyvin tällä kertaa :) Tietää ettei asiaa saisi ajatella, mutta silti se vain pyörii mielessä. Sen takia kai täälläkin sivustoilla pörrään...
Paljon Haleja ja toivottavasti saat siirtyä tuonne odottavien puolelle tulevaisuudessa :hug: :hug:
 
vain yhden kokenut
Todella tylsää, koska varmaan odotat niitä kuin kuuta nousevaa, että pääsisitte yrittämään heti uudestaan! Kannattaahaan sun tehdä testi varmuuden vuoksi ettei tarvi stressata ja miettiä koko ajan. 42pv on se 6 viikkoa keskenmenon jälkeen eli siinä vaiheessa kannattaa sitten ottaa yhteyttä lääkäriin. Ne ainakin pystyy määrää keltarauhashormonit, että saat ne startattua. Kauheaa odottelua tämä vauvan teko ;) Ensin odotetaan menkkoja, sitten ovulaatiota, sitten taas menkkoja ja jos ei tulen niin taas odotetaan ensimmäistä neuvolaa, ultraa ja sitä maagista 12rv rajaa. Sitten ruvetaankin jännäämään milloin alkaa tuntea vauvan liikkeet ja lopulta itse synnytystä ja että kaikki sujuu hyvin. Kai tämä kaikki on harjoitusta kärsivällisyyteen ja valmistamista vauvaan. Puhuin juuri eilen hyvän ystäväni kanssa, joka sai keskenmenon ensimmäisen kanssa ja nyt on rv33 ja hän juuri valitteli sitä kun häntä vieläkin pelottaa, että jotain käy vauvalle vaikka on jo niin pitkällä ja totesi, että tämä se elämä sitten tulee olemaan loppu elämä: huolehtimista :)
 

Yhteistyössä