Keskenmenon jälkeen kuumeilevat

@Emppuelkku Juu mulla on ollut koir(i)a aiemminkin ja on kyllä auttanut kaikessa :love: Tää meidän yritysvuosi on ollut erityisen raskas, kun syyskuussa jouduin luopumaan mun ensimmäisestä koirasta 13-vuoden iässä niin ei oo ollut sitä koiraa kotona johon keskittyä. Saa nähdä, miten tuo tuleva pentuaika lähtee sujumaan 11 vuoden jälkeen :ROFLMAO: Innolla jo ootan tulevaa perheenjäsentä:love:

@joulutoive Hyvä juttu, että kaikki materiaali poistunut! Tuosta kaksiosaisesta kohdusta en ole koskaan kuullut (n)

@joojoo1 Pahoittelut keskenmenosta :cry:

Mä oon alkanu epäilee oliko tää mun viimeisin kemiallinen. Raskaustestien (2kpl) viivat oli melko haaleita ja vuoto oli toooosi vähäistä. Testikin näytti negaa samana päivänä kun vuoto alkoi. En tiiä mutta kivut ja vuoto ei ollu mitenkään lähelläkään samaa tasoa kuin helmikuun keskenmenossa. :notworthy:
 
Onko siis muilla kokemuksia kaksiosaisesta kohdusta tai sen vaikutuksesta raskauden onnistumiseen?
Tulen ketjun ulkopuolelta vastaamaan: omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta mun ystävällä todettiin tuo. Kaksiosainen kohtu voi aiheuttaa keskenmenoja silloin, jos kiinnittyminen tapahtuu sen "väliseinälärpäkkeen" tienoille. Siinä ei ilmeisesti ole sopiva kudos tai riittävä verenkierto tai muutenkaan hyvä paikka kiinnittyä. Jos kiinnittyminen tapahtuu muualle, parempaan osaan kohtua, raskaus voi hyvin edetä loppuunkin asti. Pitkälle menneissä raskauksissa voidaan useammin joutua keisarinleikkaukseen, jos väliseinä on niin iso ettei vauva mahdu kääntymään oikeinpäin kunnolla, mutta se ei ole sen isompi riski kun keisarinleikkaukset ylipäätään.

Mun ystävällä oli kaksi keskenmenoa, jonka jälkeen synnytti keisarinleikkauksella terveen tytön. Väliseinä leikattiin ja sen jälkeen on saanut vielä toisen lapsen.

Ongelman laajuus riippuu siitä kuinka kaksiosainen kohtu on. Joillakin on vain pieni ylimääräinen lärpäke, jollain sen verran että kohtu on sydämen mallinen, ja joillain sitten ihan selvästi kohdun kahteen osaan jakava seinämä. Sinulla ei varmaan ole kovin paha jos aiemminkin on ultrattu ja mitään ei ole huomattu? Pieni väliseinä ei välttämättä estä normaalia raskautta.

Olen pahoillani keskenmenoistasi.
 
Onko siis muilla kokemuksia kaksiosaisesta kohdusta tai sen vaikutuksesta raskauden onnistumiseen?
Hyppään muualta ”kommentoimaan”.
Minulla on herttakohtu, 2 kemiallista ja 2 onnistunutta raskautta. Esikoinen syntyi leikkauksella mutta suoranaisesti syysuhdetta kohdun muotoon ei ollut. Komppaan edellistä, riski liittynee vahvasti siihen kuinka suuri tuo kaksiosaisuus on.
Ainoa minkä lääkärit sanoivat herttakohdun syyksi niin supistusherkkyys ja voimakkaat kivut.
Pahoittelut keskenmenostasi, tsemppiä ja onnea tulevaan!
 
Palaan heti tänne, kun ei ole oikein ketään kelle voisin asiasta puhua tai kellä olisi kokemusta. Kiitos kun on otettu näin hyvin vastaan :love: Eli tosiaan nyt kp3 ja vuoto loppunut miltei kokonaan. Ainoastaan pyyhkiessä tulee vähän haaleaa verta. Sunnuntaina kun menkat alkoi, se oli kirkasta ja sitä tuli paljon. Yleensä menkat alkaa ruskealla, niukalla vuodolla :eek:

Varhaiseen keskenmenoon en usko, koska raskaustestiin ei ole tullut plussaa missään vaiheessa. Ja vuoto oli kirkasta, ei hyytymiä tm. Nyt on vatsa ja rinnat kipeinä, oksettaa ja väsyttää. Täytyy varmaan tänään hakea joku "parempi" testi, nyt käytössä nuo halvat liuskat. Kokemuksia, mikä olisi herkin ja paras testi?

Viime kuukautiset oli normaalit ja olo oli hyvä. Nyt on ollut keskikierrosta asti niin kummallinen olo, että on vaan vahva tunne että jotain erikoista tuola mahassa taas tapahtuu :(
 
Viimeksi muokattu:
@Minji Onnea nyt uuteen yritykseen! ja @joojoo1 tervetuloa joukkoon ja pahoittelut kohdunulkoisesta!

Täällä arviolta dpo10 ja mitä ovat silmäni näkevinään... Näkyykö teille?
http://aijaa.com/SfTEDl
http://aijaa.com/nelQoc
Nää on ärsyttävän hitaita testejä, se väri siis etenee testissä superhitaasti. Ohjeessa ei myöskään sanota mitään siitä minkä ajan jälkeen testitulosta ei pitäisi enää pitää luotettavana, sanotaan vaan että 2 minuutin jälkeen voi näkyä. Eka kuvapari on testiajalta ja tuo alempi toisesta testistä vasta sitten kun väri oli viimein häipynyt mutta testi ei vielä kuivumassa.
 
Viimeksi muokattu:
@Lallastiina haamulainenhan siellä pilkottaa! :love: Paljon onnea! Kaikki peukut pystyssä, että pysyy nyt mukana matkassa! Ja varmasti pysyykin, kun viiva näkyy noinkin hyvin. :p On kuitenkin niin aikaiset päivät, joten eiköhän se huomenna jo ole vahvempi viiva! :barefoot: Ihanaa saada taas hyviä uutisia tännekin. :love:

@Kumiankka1 hyvin voi olla mahdollista, että oli kemiallinen. Eikö 4+ viikolla sellaiseksi plussat lasketa? Pahalta se silti tuntuu... oli nimike mikä tahansa. :unsure: Mutta kemiallisen jälkeen monille on tullut se pysyvä plussa! Joten kaikki peliin seuraavaan kiertoon. (y)

@joojoo1 keskenmenon jälkeen hormonit ja kierto ovat monilla sekaisin. Aivan kuin synnytyksen jälkeenkin. :unsure: Itselläni oli vastaavat menkat muutama kierto ja tuntuu, kuin vasta viimeksi olisi ollut vuoto suht normaalia. Oma keskenmenoni oli helmikuussa. :notworthy: Aika pitkään voin niin henkisesti kuin fyysisesti huonosti. Löytyi vaikka ja mitä ihmeellisiä olotiloja. Alavatsa oli kipeänä kuukauden päivät, rinnat turvoksissa ja hellät, väsymystä yms. Ja ihan hirveä vauvakuume! Vastaavanlaisesta en ollut ennen kärsinyt ja aika ihmeissään sitä sai olla oman kroppansa kanssa. o_O Anna itsellesi aikaa toipua. ( helppohan täällä on nyt huudella ;) ). Mutta kroppa ottaa väkisin oman aikansa toipumiseen... :oops: Jaksamista! :rolleyes:

On: Dpo 4. Oloja kuulostellaan kovastikin, ja täytyy olla tyytyväinen kun ei ihmeempiä ole. :) Joko vihdoin tämäkin kroppa alkaa käyttäytyä suht normaalisti? Tissit on oireilleet jonkinverran jo ennen ovista, mutta muuten ei oireita. Kunpa tämä olotila jatkuisi kokoajan, eikä kestäisi vain viikkoa. Olisi NIIN tervetullutta! :LOL:
 
@mira.flower Kiitos! (y) Raskasta tosiaan ollut tämä toipuminen. Luulin jo kropan palautuneen, mutta nyt tuntuu kuin olisi taas lähtöpisteessä. Vuoto on loppunut kokonaan nyt. Aamuksi ostin vielä tuon Clearbluen raskaustestin varmuuden vuoksi. :confused: Nyt kovat selkäkivut ja kipeä olo kaikin puolin :(
 
@Lilja<3 Mulla tehtiin tähystysleikkaus kohdunulkoisen takia. Leikkauksesta meni 50vrk että kuukautiset alkoi :) Tilanne vähän eri, mutta sanoisin että odottele rauhassa yhdet kuukautiset km:n jälkeen. Käsittääkseni kierto voi olla minkä pituinen tahansa.

Itse tein raskaustestin tänään ja oli taas nega. Yöllä jouduin ottaa särkylääkkeen selkäkipuihin että saan nukuttua. Ja näin taas koko yön unta vauvasta :cry:Tämä on kyllä pahinta kun toivoo raskautta, mutta saa vain kipuja ja huolta :( Mietin jo yritänkö päästä verikokeeseen. Vatsa ja selkä kokoajan kipeät, niinkuin aiemmassa kohdunulkoisessa...
 
@Lilja<3 Mulla alkoi kuukautiset 33 päivän jälkeen lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Viikon normaalia pidempi kierto. Nyt menossa kp 3 ja nämä ekat kuukautiset keskenmenon jälkeen on kyllä paljon normaalia runsaammat kuukautiset. Mulla on käytössä kierron seurantaan yks sovellus ja siinä luki, että keskenmenon jälkeisessä kierrossa ei useinkaan ovuloi. En alkanut mitenkään selvittää onko tämä totta, mutta en sitten tuossa kierrossa viitsinyt tikuttaa. Nyt tässä kierrossa aion taas aloittaa oviksen tikuttamisen.
 
@Lilja<3 itse tikuttelin myös km jälkeisen kierron, ja turhaa oli... :unsure: en bongannut ovista. Tosin tikuttelin frsu:n testeillä jotka eivät toimi kohdallani, kun ovat sen verran epäherkkiä. Kierto oli 31 päivää, kun normaalisti on 29 päivää, joten hirveästi ei venahtanut onneksi. Eiköhän sinullakin ne sieltä ole parin viikon sisään ole tulossa. (y) Odottavan aika on pitkä... :X3:

@Minji siellä päästään kohta kunnolla tositoimiin! (y)

@joojoo1 jotenkin näen niin itseni sinun ihmetyksissä ja surussasi. :notworthy: Jaksamista sinulle! Täällä on hyvä surra ja purkaa tuntoja. :rolleyes: Helpottaa lopulta, mutta vie aikaa...

On: Mulle tuli yöllä jotenkin hirveän varma olo raskaudesta. Alapää ollut kuin hiivan vaivaama, mutta ei ihan kuitenkaan. Voi johtua hyvin seksistäkin... :whistle: Lisäksi nenä ollut hiukan tukkoinen, vuotaa ja aivastuttaa. Kurkku on myös ollut hiukan karhea. ( kauhea allergia vaivannut, mutta luulin sen jo helpottaneet ). Tänä aamuna pissa haisi pahalle aivan järkyttävältä. o_O Ja muutaman päivän kieli tuntunut kuin olisin polttanut sen kuumassa juomassa, enkä muista onko näin käynyt. (n) Lisäksi se on sileän tuntuinen. Tätä oiretta ihmettelin viime raskaudessa. :barefoot: Dpo 5 vasta, joten ei nyt luulisi oireita vielä ilmaantuvan. :LOL: Täällä tiputaan korkealta jos ja kun menkat taas alkaa. :X3:

Edit. Onpas sekava ja epäselkeä teksti... pahoittelut siitä! :LOL:

@miniminimini täällä odotellaan ultrakuulumisia! :love:
:love:
 
Viimeksi muokattu:
@Lallastiina paljon onnea! :love: Miltä tämän päivän testi näyttää? :geek:

On: Usko hiipunut tärppiin. Olo väsynyt mikä on tuttu PMS oire n. viikkoa ennen menkkojen alkua. :sleep: Näin hienosti menee tuntemukset laidasta laitaan. Tissejäkin jomotellut jo ennen ovista, eikä ne lopu ennen kuin vuoto alkaa. Huoh! :notworthy:
 
Me ei oo enää viime syksystä tikuteltu ovista, menty vaan joka toinen päivä -meiningillä alkaen n. 4-5 pvää ennen arvioitua ovista. Mulla km:n jälkeen kierto oli muutaman kierron ajan pari päivää pidempi, ei sen enempää.

Tänään tällaista :) http://aijaa.com/UnZr5t. On yks digi odottamassa mutta yritän säästää sitä sellaiseen hetkeen kun vois jo saada näyttöön 2-3, eli ens viikolle. Viime km:n eka merkkihän oli se että testit lakkasivät vahvistumasta ja digi antoi 1-2 kun olis pitänyt jo olla 3 vkoa täynnä.
 
  • Tykkää
Reactions: helskatti
@Lallastiina Onnea! :love:

Minä kävin eilen lääkärissä. Määräsi Primolutit tasoittamaan kiertoa. En tiedä aloitanko jo tässä kierrossa, lääkäri sanoi ettei ole välttämättömät, mutta määrää ne kuitenkin "varalta":cautious: Onko kokemuksia Teroluteista tai Primoluteista? :LOL:Kuulemma saattavat sotkea ovulaation, mutta jos viitsisi tuon 2kk syödä, niin kierto tasoittuisi ja olisi kenties helpompi raskautua tuon kuurin jälkeen(n)
 
Lämmin halaus @Lallastiina, ihanaa kuulla iloisia uutisia täällä! Toivotaan pienelle paljon onnea matkaan :)

Kiitos kaikille kohdun väliseinä-keskusteluun osallistuneille, kylläpä onkin mielessä ollut viime päivinä. Soittelin tänään vielä lääkärille, joka laittoi lähetteen lapsettomuuspolille jossa kartoitetaan raskautumista tällaisen piirteen kanssa. Kuitenkin se lääkärin mukaan on mahdollista. Kohtu muistuttaa kuulemma sydäntä ja siinä on kaksi selvää ’käytävää’. Kuulemma tällainen epämuodostuma on n. 10% naisista.
 
@Emppuelkku - juu eilen oli ultra!
Siellä nähtiin syke <3 koko vastasi juuri 7+0/7+1 mitä nyt pitäisikin olla! Tässä kohtaa kaikki siis hyvin. Nyt on kriittisimmät viikot sitten taas käsillä. Kolmen vkon päästä uusinta ultraan, jolloin pitäisi olla noin 10+0.

@mira.flower - älä luovu toivosta, mullahan tuli KAIKKi negakierron oireet siitä PMS-raivosta lähtiin tässä plussassa. Ja ihan oikeana päivänä alkoi se limainen tuhruvuotokin, itkin ekat kaks päivää et taas uuteen kiertoon, mut niin vaan ei tarvinnutkaan lähteä.

Tsemppiä muillekin! @Lallastiina onnittelut <3 Kyllä nämä viikot kuluvat hitaasti ja pelko keskenmenosta on tosi kova.
 
@miniminimini Ihanaa, että ultrassa oli kaikki hyvin! <3

@joojoo1 Päivittelinkin Terolut-kokemuksia yhteen toiseenkin keskusteluun, mutta mulla siis ainakin ihan hyviä kokemuksia Terolutista. Söin niitä vuoden vaihteen aikoihin loppukierron tuhrutteluun ja pitkiin kiertoihin. Toisessa Terolut-kierrossa olin yllätyksekseni lähtenyt napsimaan nappeja juuri sopivasti ovulaation jälkeen ja siitä kierrosta raskauduin. Tämä siis meni kuitenkin kesken. Terolutissa mietityttää vaan se, että ne saattavat kaiketi estää ovulaation, jos niitä alkaa ottamaan ennen ovulaatiota. Tässä kuitenkin lääkäreillä on eri näkemyksiä enkä tiedä mikä on oikea näkemys.
 
@joojoo1 näin minäkin olisin ymmärtänyt, että terot aloitetaan ovulaation jälkeen. Eivätkö ne ole keltarauhashormonia? Sitä mitä munasarjat jäävät tuottamaan ovulaation jälkeen ylläpitääkseen raskautta. Ei tosin ole kokemusta näistä.... :unsure:

@Emppuelkku kiitos tsemppauksesta :rolleyes: Täällä taitaa mennä tunteet laidasta laitaan... Välillä usko onnistumiseen vain meinaa hiipua. Kai se on aina tätä tämä oviksen jälkeinen aika. :sneaky:

@joulutoive onpa hienoa, että tämä kohtu -asia selvitetään ammattilaisten kanssa. Ja ihanaa, että jengi kävi vastaamassa! :love:

@miniminimini olipas kiva kuulla hyvät ultrakuulumiset! :love: Varmasti samanlaisia on tulossa jatkossakin! :rolleyes: Täällä eletään mukana! :love: Ja odotetaan uutisia. :LOL:

On: Oireiden kyttäys jatkuu ja toiveet on korkealla. Petipuuhatkin osuivat tässä kierrossa niin nappiin, kuin vain voivat. Paremmin kuin aiemmilla kierroilla :barefoot: Vaikka ei kai se aina takaa onnistumista.. :X3: Tänään dpo 7, ja testit kutkuttavat kaapissa! Vielä pitäisi koittaa kestää viikonlopun yli... :cautious: Oireet ovat nyt lähinnä keltarauhasten pistely, aivastelu ( johtunee koivuallergiasta ), ja vatsa on ollut kovalla ja turvoksissa ( varmaan liittyvät toisiinsa ). Ja piinailu jatkuu... :LOL:
 
@miniminimini no voi nyt! :mad: Kyllä se tuhru saisi jo pysyä poissa pelottelemasta!

@Lallastiina tikku varmaankin vahvistuu TODELLA Hitaasti. Tuskastukseen asti, mutta pääasia että vahvistuu! :love:

On: Eilen testailtu taas nega ja tänään myös. Jonkinlaista viivanpaikkaa antaa, mutta testi on juuri siitä kohtaa hiukan ottanut osumaa. Joten johtunee siitä. :unsure: Tänne tullut menkka turvotus ja se saakelin väsymys edelleen päällä, niin ja pääkipu. Oikein klassiset PMS oireet mulle. Pientä hormoninäppyäkin poskissa. Huomenna vielä testiä, ja ei kun nöyränä uuteen kiertoon. :X3:
 

Yhteistyössä