Mulla ei ovis oireile.. :/ oon käyttäny aiemmin hedelmällisyys tietokonetta, mutta sen käyttö jäänyt raskauden myötä ja en osannyt edes ajatella käyttöä km jälkeen.. nyt kaduttaa. Keskiverrosti mulla ovis sen kautta ollu n. 14pvä kuukautisista.. pitänee laskeskella ja katella.. ja toeennäkösesti vain odotella kiltisti niitä kuukautisia@ipanassu pahoittelut, että olet kanssa kaavintaan joutunut! täällä sama tilanne. Kaavinnan jälkeen ei ehkäisyä, uudella raskaudella lupa tulla jos on tullakseen (toivoisin sitä uutta raskautta kyllä heti jo kovin). Mulla 4viikkoa kaavinnasta ovulaatio bongattu (viime ke) ja jos normi luteaalivaihe pitää paikkaansa olisi menkat alkamassa, kun kaavinnasta on 6viikkoa ja 1päivä. Ajattelin testata raskautta, niin kuin normistikin testaisin eli joku 10-11dpo. Eli mulla ainaki meni normi kierronpituuden yli tää heti kaavinnan jälkeisten menkkojen tuleminen. Onko sulla ollut mitään ovulaatioon viittaavia oireita, joista pystyisi päättelemään milloin menkat on tulossa?
Mä laskin kierron siis ekasta päivästä. Siis siitä päivästä ku otin tyhjennys pillerit ja nielaisin ne ja vuoto alkoi sit 4h kuluessa. Se on mun Kp1. Vuodin verta sen jälkee vielä 4vrk.
Huh mikä tarina teillä! Kovia olette kokeneet Tsempit uuteen nousuun!Hei, olen jokusen viikon lukenut ketjua ja nyt ajattelin itsekin kirjoittaa ajatuksiani tänne..
Meillä reilu 2kk sitten todettiin rv 19 normi lääkärineuvolassa tytön kehityksen pysähtyneen jostain syystä n. muutamaa päivää / max. viikkoa ennen. No siitä sitten tayssiin ja synnytin pienen enkeli tyttömme
Nää kuukaudet on mennyt välillä melkoisessa sumussa, onneksi on ennestään lapsia jo talossa kolme kappaletta
Mutta heti alusta oli selvää, että vauvan me edelleen tahdomme kaikesta huolimatta
Ensimmäiset kuukautiset alkoi vasta 7vk päästä ja nyt on kp10 menossa.
Meille myös sanottiin, että yrityksen sai alottaa heti jälkivuodon loputtua.
No se kestikin melkein 4vk
Itse kärsin pitkistä kierroista ja ovuloimattomuudesta, joten alotan heti tässä kierrossa terolutit jotta kierto pysyisi tasaisena. 3kk päästä lääkäri aika jos ei uutta raskautta kuulu. Ja katsotaan veri kokeet ym. Ja niiden perusteella katsotaan miten jatketaan.
Meillä kaikki lapset saaneet kuopusta lukuun ottamatta alkunsa lääkityksillä.
Joten tapaus kohtaistakin varmaan tuo, joutuuko odottamaan keskenmenon jälkeen vuoden ennen hoitoihin pääsyä.
Mikä on mun mielestä kyllä kohtuutonta, johan tässä jokainen meistä on tarpeeksi kovia kokenut
Olen alkanut pelkäämään, että mitä jos en tulekaan uudestaan raskaaksi kovinkaan pian ja sitten olen alkanut jo pelkäämään sitä että jos raskaudun pian, niin kuinka paljon pelkään koko raskaus ajan, kun mihinkään "virstanpylväisiin" en uskalla enää luottaa..
Mutta haluan uskoa siihen, ettei näin voi käydä kahta kertaa peräkkäin. Tämä oli kolmas keskenmenoni (rv 9 ja rv 12 aikaisemmat) mutta näiden jälkeen on ollut onnistuneet raskaudet.
Joten ei auta kuin katsoa eteenpäin..
Minulla kävi ainakin niin, että tyhjennyksen jälkeen (40 päivän kierron jälkeen) alkoi menkat, jotka vaikuttivat hieman liian niukoilta. Ne kestivätkin normaalia pidempään ja kun loppuivat, tai niin luulin, tuli pari päivää normaalisti valkovuotoa, joka tosin oli hieman punertavaa, mutta sitä en osannut tämän kaiken jälkeen ihmetellä. Sitten alkoi taas todella hämmentävä niukka kirkas verinen tiputteluvuoto (minulla ei koskaan ole aiemmin tullut tiputtelua kuukautisten jälkeen) kunnes sen mukana tuli vielä puolikkaan sormenpään kokoinen pala varmaan istukkaa tai muuta, vaikka kaikki muu poistui jo 1,5 kk sitten eikä mitään oireita ollut, ehkä noin pieni määrä ei siellä häirinnyt. Sitten vuoto loppui siihen ja nyt vasta tuntuu että kroppa alkaa toimia normaalisti.Ja toinen kysymys, en tiä osaako kukaan vastata. Jos oli 2pv vv ja nyt taas verinen vuoto, niin onko tää nyt jatkuvaa jälkivuotoa vai menkat?