**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI/KEVÄT 2014**

Apua en edes tajunnut että täällä taidettiin ehkä odottaa mun testitulosta! No arvatkaapa mitä, eipä siinä mitään kerrottavaa ole. Yksi kaunis viiva siihen ilmestyi, toisesta ei tietoakaan, en niin uskonutkaan. Alaselkää särkee ja jotenkin on tunne että menkat alkaa huomenna.. Ei muuta kun uutta kiertoo putkeen vaan mun puolesta. Ja kuusi päivää niin pääsen tutkimuspöydälle taas naistentautien polille, tällä kertaa laitan kovan kovaa vastaan ja sanon että nyt oikeesti jotain jeesiä tähän tilanteeseen ja näihin pitkiin kiertoihin. Tässä on nyt yhtä onnistunutta raskautta yritetty alulle kohta kaks vuotta ilman MITÄÄN (okei se primolut oli kolmessa kierrossa jossa luultavammin sen vuoksi ovis jäi tulematta mutta kierto oli ihanteellisen lyhyt) apukeinoja, kun kukaan ei ota vakavasti kun kerran olen tullut noin vaan raskaaksi (haloo melkein vuoden yrityksen jälkee). Tai sitten vaadin jotain keskusteluapua, ei tää mun nuppi kestä tätä enää, siis olo on niin neuvoton. Tuntuu että kohta mun on pakko luopua tästä toiveestani saada lapsi, koska tää kaikki sattuu välillä ihan liikaa. Ja se, että se kaikki oli NIIIIIIIIN lähellä.

Sori tulipa vuodatus, tänään on vaan huono päivä. Tsemppii kaikille!
 
evaparadise :hug: Vaadi ehdottomasti apuja raskautumiseen! Ja mä ainakin suosittelen rohkeasti hankkimaan myös sitä keskusteluapua, sieltä naistentautien polilta osaavat varmasti ohjata, ja jos eivät, niin googleta oman kaupungin/kunnan mielenterveysaseman numero ja ota sinne yhteyttä. Mä itse olen saanut avun masennukseen ja ahdistuneisuuteen ihan vaan siellä käymällä juttelemassa asioista, ja nyt keskenmenon jälkeen varasin heti ajan ja varmaan varaan taas pian uuden. Varmasti niissäkin on kuntakohtaisia eroja miten pääsee, itse asun sen verran pienessä kaupungissa Pohjois-suomessa, että aikoja saa todella hyvin. Toivottavasti saat sinäkin avun raskautumiseen sekä myös jaksamiseen raskaassa elämäntilanteessa. Aina on parempi hakea ajoissa apua, entä sinnitellä ahdistuksen kanssa! :heart:

Minäkin testasin tänään, tyylipuhdas negatiivinen tulos eikä haamun haamua! Ensimmäinen kerta elämässä kun olen tyytyväinen negatiiviseen raskaustestiin. Huomenna tulee kaksi viikkoa raskauden keskeytyksestä, joten tuntemukseni osuivat oikeaan, ja hormonit ovat laskeneet hyvin. Kroppa tuntuu kuitenkin toimivan tosi hyvin, kuukautiset ovat aina päivälleen säännölliset ja näinkin raskaasta tapahtumasta tuntuu palautuneen ennalleen. Tämä antaa vähän luottoa sille päätökselle ettemme ota ehkäisyä ollenkaan käyttöön. Odotukset ovat kyllä vähän turhan korkealla jo, toivon niin kovasti että heti tärppäisi ja pysyisi matkassa.. Toisaalta se paha mieli huutelee takaraivosta että minussa oltava jotain vikaa, kun keskenmenoja jo nyt kun ei mitään ikäriskiäkään vielä ole lähivuosinakaan. Onkait se pikkuhiljaa alettava hyväksymään tapahtunut ja yritettävä vain mennä eteenpäin.
 
Voi ei Toothie! Onpa ikäviä kuulumisia... Olen pahoillani. :(

JA evaparadise, voi harmi, ettei tässäkään kierrossa tärpännyt.. mene ihmeessä juttelemaan jonkun kanssa. Se tekisi hyvää kaikille ihmisille, vaikka ei elämässä suuria traumoja olisikaan. Saati sitten, kun joutuu kokemaan menetyksiä ja pettymyksiä.
Ja yhtälailla vaadi ihmeessä myös apua lapsettomuuteen. Onni on, että olet noin nuori vielä. Kaikki keinot käytettävissä. Ja loistavaa, että sinulla on lääkäriaika jo noin nopeesti.

ON itsellä siis kp11. Kohta saa alkaa ovista metsästää, jos sellainen nyt tulee...
 
mymosa
Toothie, eikä :hug: NIIIN väärin :(

Pahoittelut muillekin negoille..

ON: loppuukohan tää mun vuoto ikinä?? jos en tietäs niin vois kuvitella olevan ovulaatio, ihan venyvää limaa tulee, mutta verta seassa. Tiistaina on lääkärin soittoaika ja 4pvä pääsis gynelle kontrolliin.

Tein tänään ovulaatiotestin ja tuli enää tasavahvat viivat, kun aiemmin on testiviiva imenyt kaiken värin kontrolliviivalta.. Loppuviikosta koetan uskaltaa tehä testin tuolla herkällä testillä.
 
Toothie: :( puhelimella en saa halauskuvaa, mutta sellaisen haluan lähettää sinne. Olen niin pahoillani...

Evaparadise: ihan samaa mieltä, että kyllä nyt jo pitää sua alkaa kuunnella ja antaa apua asiaan! Hirveästi tsemppiä!

Mymosa: kyllä mulla tuntui jo edelliskierrossa ovulaatioaika verenvuodosta huolimatta myös, joten eiköhän se kohta siitä, kun hcg:t noin hyvin laskussa :) Testasin apteekin testillä negan ja siitä viikon kuluttua oli arvo seitsemän.

Kävi muuten hieman sääliksi apteekin myyjää, kun ostin raskaustestin ja ystävällisesti tiedusteli, olenhan jo muistanut ostaa foolihappoa myös :D Meni niin hiljaiseksi, kun kerroin että keskemenon loppua tässä testaillaan... Sille taisi tulla pahempi mieli kuin mulle ;)

Täällä alkaa the dayt olla ohi ja parin viikon päästä jännätään taas lopputulosta.
 
mymosa
Laskin, että jos kaikki ois mennyt normaalisti, eli raskautta ja keskenmenoa ei ois tullut niin nyt ois menossa kp15 eli mahdollisesti olisi ovisaikakin..

En kehtaa tuota herkkää vielä tehä vaikka mieli tekis, se kun on 10 herkkyys niin ei kuitenkaan vielä ole negaa.
 
Ambrosia :hug: Jaksamisia sinulle tuossa tilanteessa. Toivon että asiat menee hyvin ja kuitenkin sinulla on nyt yksi ihanakin asia johon kiinnittää ajatuksesi. Itse en ollut raskaana kun sain tietää exäni suhteesta, mutta pikkuiseni oli vasta vajaa 2kk vanha... Kyllä siitä selviää, kun on juurikin tuo pieni asia johon kaiken rakkautensa saa kohdistaa. Nykyisin tietenkin olen jo uudestaan naimisissa ja olemme onnellisia ja olemme jo monta vuotta haaveilleet yhteisestä lapsesta. (molemmat petettyjä ja se on vahvistanut meidän suhdetta ja luottamusta toisiimme, ettemme satuta toisiamme tuollaisella, vaan otamme eron ennen kuin petämme jos suhteemme ei toimisi ilman "ulkopuolista" halua)
 
mymosa
Ambrosialle onnittelut plussasta ja pahoittelut miehen paljastuksesta..

Itse olin aikoinaan tehnyt plussa testin ja viikko siitä ex ilmoitti lähtevänsä pysyvästi, siinä kävi paljon asioita mielessä.. Voin kuvitella tunnemyrskysi tällä hetkellä enkä osaa sanoa kuin voimia paljon! :hug:
 
Ambrosia ensinnäkin onnea plussasta! Ja toisekseen mitä ihmettä? Suhde? Herranjumala! Voimia nyt asioiden selvittelyyn! Olen aika sanaton, en oikein tiedä miten lohduttaa tuollaisessa tilanteessa. Vaikutat kuitenkin todella vahvalta ja viisaalta ihmiseltä, joten eiköhän kaikki järjesty tavalla tai toisella! :heart:

Ja kaikille kiitoksia ymmärryksestänne, mulla on nyt yhtäkkiä jokin kovin alavireinen vaihe menossa, miehen kanssa riitaa ja muutenkin vaikeaa. Näitä hyviä ja huonoja jaksoja tulee vuorotellen. Nyt vain odotellaan menkkojen alkuia, ja tajusin että se lääkäriaika polillekkin on vasta ensi viikolla eikä tällä viikolla niinkuin aluksi luulin, no viikko sinne tänne. Kunhan pääsen taas puhumaan näistä asioista, olemaan edes vähän viisaampi. Ja heti kun menkat alkaa varailen vyöhyketerapia ajan. Huh, on tää elämä tällästä välillä. :|
 
mymosa
Kyllä yksinkin pärjää, joskus mietin miksi mies sitten halusi toisen jos oli jo hakenut kouluun toisaalle.. keskeytyskin kävi silloin mielessä. Päätin kuitenkin pitää ja selvitä, kivikkoinen tie, mutta kun katsoo tuota kohta 7v ipanaa niin enpä pois vaihtais. Vaikka onkin erityislapsi (neurologinen sairaus) ja helpompiakin aikoja voisi olla..

3v tuon jälkeen tapasinkin nykyiseni, miehen joka oli valmis lähtemään kahden lapsen yh:n elämään mukaan, itse lapsettomana.. *hullu ukko* :D

Joten täältä ainakin löytyy juttuseuraa, jos mieli sitä joskus vaatii :)
 
evaparadise pahoittelut negasta ja paljon jaksamisia huonomman vaiheen yli, kyllä sieltä taas parempia aikoja tulee :)

Ambrosia85 suuren suuret onnittelut plussasta, vaikka noin ikävään aikaan sattuikin.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja oikeen paljon positiivista tuulta kaikille.

Ittellä tänään tosi hyvä päivä. Näin ensimmäistä kertaa elämässäni unta omasta lapsesta. Selvennyksenä että ennen keskenmenoon johtanutta ekaa raskauttani näin unia todella todella harvoin. Nykyään kaikenlaiset unet on vähintäänkin viikoittainen juttu.

Unessani oli kaunis tyttö vauva/taapero. En tiennyt miten tyttö oli meille tullut mutta meidän hän kuitenkin oli. Koti oli lelujen ja vauvatarvikkeiden täyttämä. Tyttö näki vain toisella silmällä ja ulospäin näytti hiukan down-lapselta. Mutta oli niin hymyileväinen ja kiltti, ei itkenyt ollenkaan. Mun oma kaunis tyttöni. Miehelle kerroin unesta ja hän vain totesi että meidän lapsi on aina meidän rakas lapsi, vaikka olisi miten kipeäkin <3

En itse oikein usko enneuniin, mutta ois kiva ajatella, että hän olisi joko ollut tuo syyskuussa keskenmennyt raskaus tai vaikkapa sellainen lapsi joka saataisiin ihan syliin asti :) Ei kyllä oo yhtään raskaana oleva olo, ja lauantaina dpo10? testailin ja puhdasta negaa näytti herkkäkin testi... Kokeilen silti keskiviikkona kun pitäis menkat alkaa, että saattaisko sielä olla meille pikku tyttönen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Olen ollut työhommien vuoksi niin kiireinen,etten ole ehtinyt tänne ollenkaan kurkkimaan mitä teille kuuluu.Voisipa sanoa, että aikamoinen elämänkirjo lävähti naamalle... Ihan olen mykistynyt. Evaparadise, Toothie ja Ambrosia85 toivon teille jaksamista elämän eteen tuomista vuorista <3 Ja tervetuloa kaikille uusille, vaikka tänne sivuille ei tietenkään ketään uutta todellakaan toivo. Niin paljon viestejä, että varmasti jäi joku tärkeä asia huomiotta, mutta mielessä olette kaikki.

Oma napa kulkee. Ovis on tikuilla löydetty ja lääkkeet aloitettu. Hirveän toivorikas en ole, mutta jonkinlainen ilo siitä, että nyt kuitenkin on jotakin uutta apua kehissä. Viikko piinaamista edessä. Perjantaina vuosi keskenmenosta, en kyllä olisi silloin uskonut, että vuoden päästä ollaan vielä tässä tilanteessa. Onneksi asioita ei kuitenkaan tiedä etukäteen.

Voimanrippeitä jokaiseen huusholliin!
 
Onpas täällä monenlaista elämänkohtaloa taas. Koittakaa jaksaa kaikki huonoinakin hetkinä. Ambrosian uutinen hätkähdytti aika lailla. En tunne millään tavalla, mutta blogiasi olen joskus lukenut. Jotenkin tuntuu uskomattoman väärältä se mitä kaikkea suhteellisen lyhyellä ajalla olet joutunut kokemaan.

Toivottavasti Evaparadisekin pääsisi huonon ajan yli pian ja saisi nauttia elämästä.

Toothielle voimia myös.
 
Asiasta kukkaruukkuun, oliko se täällä joku joka sanoi, että ovisplussaa tuli niin monena päivänä?! Löysin infoa asiasta, jossa kehoitettiin vaihtamaan testiä vähemmän herkkään testiin.
"Herkkien testien ongelmana saattaa olla se, että tulos on positiivinen useamman päivän ajan, tällöin on vaikeaa tietää, milloin todellinen huippu tapahtuu. Jos testi on positiivinen usean päivän, on suositeltavaa vaihtaa epäherkempään testiin."

Tässä vielä linkki juttuun, mistä tuon pongasin.
https://www.kotitesti.fi/info/ovulaatiotesti-info/18/
 
KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT



Tiistai 25.2.2014



Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 5/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 1/30
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 30/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Ambrosia____28v_____RK 4/13, KKM/KU 12/13___________KP 30/30-32
sonts4_______19v________KKM 9/13, KEM 12/13__________KP 30/32
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Ma&Mi________28v______KM 6/13___RK 1/14____________KP 14/30



bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 16/26-27
Maarii______KM 10/13, KM 11/13_______________________KP 27/31
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP 13/28
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 42/28-38
Tyydeli______40v______KM 1/14_______________________KP 13/28-30
Zemar________________KKM 1/14_____________________KP 18/?



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 24/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 21/28
Elohiiri82______32v_______KKM 01/14__________________KP 13/26-28
Apatus_________________KKM 3/13____________________KP 21/28



Riiviöiden äippä________30v_______KKM 12/13_________KP 28/29
mymosa_____________31v________KM 2/14___________KP ?/?



Emotar____KM 7/13, KKM 11/13___________________KP 12/28-32







TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu
neitiina19
Pauliinali
Mimmimiina




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3, Toothie, Mäkimeirami



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/
SYKSY 2013 / TALVI 2014
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2293420-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-syksy-talvi-2013-2014-a/


Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/


Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Selvisi syy meikäläisen alavireisyydelle.. menkat ne sieltä teki tuloaan pms-oireidensa kanssa (mulla niitä on nyt esiintynyt aikalailla joka kierrossa keskenmenon jälkeen). Eli tänään siis VIHDOIN kp1. Ajattelin että ovulaation tikuttaminen ei ehkä ole järkevää, sainhan sen "melkein" plussan silloin kp12 vaikka ovulaatio järkyttävien kipujen perusteella oli mielestäni vasta tasan kaksi viikkoa sitten, milloin se oikeastikin oli. Eli koska tunsin ovulaation niin voimakkaasti kivuista ei siitä ole epäilystäkään. Ei kuitenkaan tässä kierrossa hyödynnetty ovulaatiota (oikeana aikana) kuin kerran, mutta eikös senkin pitäisi riittää. Nyt paremmalla mielellä uuteen kiertoon ja varaamaan aikaa vyöhyketerapiaan, sekä odottamaan ensi viikon polikäyntiä. Nyt taas mieli on paaaaaaljon kirkkaampi. Kiitos kaikille tsempeistä! Tää ryhmä on korvaamaton :heart:

Ambrosia kerro kun olet valmis siirtymään plussanneisiin (siis tällä kertaa ton sun raskauden on vaan ihan pakko onnistua).

Mimmimiina siirsin sinut taustalle kun kp:t meni yli 60, kerro ihmeessä mikäli haluat takaisin listalle.

Tarkistakaa kaikki muutkin omat tietonne listalta, nyt oli useampi päivä välissä etten jaksanut listaa päivittää.
 
KP13
On niiin hiljaista, niin hiljaista tuolla omilla ovismarkkinoilla, että alan olla varma, etten tässä kuussa ovuloi. Tuskin siis tapahtuu mitään. Ei limoja, pientä juilimista oikealla munasarjassa, mutta muuten ei mitään. Vetää mielen apeaksi. Tikuissa yhä hyvin haaleaa viivaa. Eli en usko, että nyt tapahtuu mitään. Tai sitten tämä kierto on jotenkin tosi omituinen... Noh tikuttelen vielä muutaman päivän. :(
 
Vihdoinkin sain ne testitulokset ja ne oli kyllä sitä mitä eniten pelkäsin. Bakteerivaginoosi ja 10 päivän flagyl kuuri. V*ttumainen vaiva, joka uusii helposti. Voi olla välillä oireetonkin. Ties kuinka kauan minulla tämä on ollut, kun minulla on jo pitkään ollut välillä oireita, sit ne katoaa, palaa taas uusiksi ja katoaa. Tälläkin hetkellä olen oireeton, vaikka tulehdus on päällä. V*ttumainen siksikin, että aiheuttaa tutkimusten mukaan ainakin keskiraskauden keskenmenoja :/ Ärsyttää, arvasin tämän jo aikoja sitten mutta kun yksikään lääkäri ei ole ottanut tosissaan, käsketty vaan hakemaan hiivakuuri apteekista. Mullahan oli näitä samoja oireita jo esikoisen raskausaikana, mutta kertaakaan ei suostuttu testaamaan. Pelottavaa.

Anteeksi pitkä vuodatus. Nyt tulee sitten tänne taukokierto, flagyliä ei saa käyttää ekan kolmanneksen aikana kun voi aiheuttaa sikiölle epämuodostumia. Eli raskaus on ehdoton ei ei. Vaikka yritysvaiheessa tässä vasta ollaan, mutta en halua ottaa mitään riskejä, kun kuitenkin olen tähän saakka tullut kaikista yrityskierroista raskaaksi ja nyt ovis kolkuttelee ovella. En kestäisi jos tulisin kuurin aikana raskaaksi, mikä huoli taas syntyisi uudesta keskenmenosta jne. Voisinpa lahjoittaa mun hukkaan menevän oviksen teille jotka niitä metsästätte, phuuh. :stick: :) Mutta ehkä tämä taukokierto tekee ihan hyvääkin, saa kohtukin vähän lepoa.

Tänään lähdetään esikoisen ja kaverin kanssa laivalle. Muuta ajateltavaa onneksi tiedossa. Minut voi pitää listalla tai siirtää taustalle, mikä sit onkaan käytäntö. Käyn kuitenkin täällä lukemassa kuulumisia! :) ja jatketaan yritystä sit heti kuurin jälkeen, hope so.
 

Yhteistyössä