Keskenmenon jälkeen kuumeilevat TALVI 2015

o0o
Liittyikö teillä keskenmenoon päänsärkyä? Ymmärsin että lääkkeen sivuoireena voi olla päänsärkyä, mutta mulla alkoi särkeä päätä vasta neljäntenä tyhjennyspäivänä. Välillä auttaa burana ja on ollut päänsäryttömiä päiviäkin välissä. Eilen ei auttanut lääkekään, särki voimakkaasti päätä, oli pahoinvoiva olo ja silmät eivät kestäneet näytön katsomista.
Onkohan tämä päänsärky mulla ihan erillinen oire (viimeksi ollut paha päänsärky muistaakseni kun hartiat jumiutuivat tytön syntyessä aluksi imettämisestä) vai voisko molemmat päänsäryt liittyä myös hormonitoiminnan muutokseen? Nyt siis 16. tyhjennyspäivä menossa ja vielä vuotaa.

Kärppänä heinälatoon:
Kiitos jälkitarkastuksen ajankohtatiedosta. Voisin siis hyvin odotella joulun yli ja ehkä välipäivinä tai aivan vuoden alussa käydä.
Kovasti tsemppiä sinullekin päätökseen! Järki sanoo mulla "odota varmuuden vuoksi" vaikka tarpeellisuudesta ei varmaa tietoa ole. Niin tekesi mieli olla oikeastikin raskaana eikä vain testin mukaan ja ei houkuta jättää yrityskertoja väliin iänkään puolesta (40v).

Nuska83 Kovasti toivon onnea sinulle raskauteen :)
 
Mä oon päättäny antaa yhet menkat tulla ja sit alottaa yritys. hyväl säkällä on vielä vauva 2016 vuodelle :) mulla on nyt ruvennu vuoto väheneen ,enään tulee tuhrua paperille mut sen verran kuitenkin et sidettä aijon pitää.
23.päivä pitää mennä labraan hcg mittaukseen.

Täs keskenmennees raskaudes mulla oli kyl heti alusta asti fiilis että ei pääty hyvin,kovasti yritin kuitenkin iloita raskaudesta ja toivoo et hyvin menis. vaik semmonen pelko persees olikin... sit kun km tuli niin en ollut kyllä niin yllättynyt. Jännä miten sitä voi aavistaa tommosia asioita...
 
NettA79, se mun edellispäiväinen yhtäkkinen ruskea lima tosiaan loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin ja oli seuraavan päivän poissa kunnes tänään ilmestyi uudestaan hiukan runsaampana. Mistään vuodosta ei voi munkaan kohdalla puhua kun on vaan ruskeeta limaa ja ei edes pöksyihin asti ehdi päätyä vessakäyntien välillä. Oon tulossa siihen lopputulokseen että menkat ne sieltä taitaa alkaa, joka ilokseni tarkoittaa todellakin sitä, siis jos ne nyt tästä alkavat, että mulla todellakin oli ovulaatio kaksi viikkoa sitten, josta olinkin silloin aika varma, vaikkakin ihmettelin kun aikaa km vuodon alkamisesta oli tasan 2 vkoa. Loisto juttu siinä tapauksessa mutta muuten kyllä harmi jos ne menkat alkaa koska ollaan tasaiseen tahtiin tuosta oletetusta oviksesta asti kylvetty vauvansiemeniä ja raskaaksi en siis tällöin heti tullut. No mutta huomenna aamulla on ihan pakko tehdä testi jos tää ruskea lima ei muutu kk-vuodoksi yön aikana koska lauantaina oon menossa vähän viihteelle ja pitää varmistua asiasta. Nyt toivon kahta asiaa: joko menkkoja, jolloin kierto on alkanut taikka testiin niitä paljon toivottuja kahta viivaa!!! Jännittää kyllä että mitähän tässä nyt oikeen sitten on tapahtumassa. Raskaus olis niin toiveissa mutta sitä eniten kyllä epäilen.
 
Viimeksi muokattu:
Nessu87, mulla oli ihan sama, että tiesin alusta asti että kaikki ei ollut kohdalla kun oli oireettomuutta ja vuotelua. Tavallaan helpotti kun sitten se km alkoi niin ei tarvinnut enää stressata että millainen raskaus olisi tulossa jos saisi kokoajan stressata joistakin ongelmista johtuen tms. Vaikkakin iso suru se silti oli.
 
Mua on helpottanu sekin että on ennestään yks lapsi, ja ajatus että todenäkösesti viime raskauden vauvas oli jotain vikana kun ei kestänyt matkassa, että parempi että meni alussa kesken eikä sit myöhemillä viikoilla... nyt sit muuta kuin uutta plussaa odottaan, ja uskon että seuraava raskaus ei pääty samalla tapaa :)
 
No ei kyllä ole mikään ovulaatio tulossa. Mitä lie sekoilua tämä tämmöinen. Yhtenä päivänä näytti siltä, toisena ei. :D Ei mitkään kuivatkaan kelit ole, mutta ei kyllä riitä ovikseksi (ainakaan mulla). Turha tämmösellä kierrolla ois edes yrittää raskautua, ei onnistuisi. Ei satavarmana. Eli toisinsanoen kroppa ei vaan kyllä ole valmis. :)

Mä kaikesta huolimatta ajattelen myös niin, et jos jotain vikaa on, on parempi, että menee kesken heti alussa. Mitä myöhäisemmäksi menee, sitä vaikeammaksi asia muodostuu kaikin puolin. Ja kun mullakin on kuitenkin jo kaksi, mitään pakkomiellettä en tästä kolmannesta saa onneksi itselleni aikaan. Ihanaa, jos tulee, mutta jos ei, niin sitten ei. Sitten iloitaan kahdesta jo olemassa olevasta entistä enemmän. :geek:
 
o0o
Hyvin voi olla, että ei mullakaan tule ovua tähän kiertoon. Saas nähdä saanko edes negan tänä vuonna. Tänään tein taas selkeän raskaustestin plussan vaikka on eka lähes vuodoton päivä. Kosteana ainakin näytti, että ei ole enää kuitenkaan aivan yhtä vahva viiva kuin verrattava, joten ehkä laskussa.

Mua auttoi kyllä se ajatus, että alkiolla oli voimakas kehityshäiriö eikä hänestä olisi ollut eläjäksi. Toki rankaksi asian teki se, että eka ultraaja väitti kaiken olevan kunnossa (olin itse liian pienen koon takia erimieltä), toinen löysi sykkeen ja myönsi että koko väärä ikään nähden ja vasta kolmennessa varhaisultrassa 9+0 todettiin menehtyneeksi. Epävarmuus ei sovi minulle. Keskenmeno ainakin omalla kohdalla varmasti rankempaa mitä kauemmin raskaus kestää tai mitä kauemmin palautuminen keskenmenosta kestää.

Kovat toiveet kakkosen saamiseksi silti on. Vähän ehkä liiankin suuret odotukset raskautumisesta muutamasta ekasta ovulaatiosta, sillä jos näin ei käykään on pettymys suuri. Yritän olla kiirhetimättä toiveideni kanssa toivoa tällä kertaa tervettä elinkelpoista yksilöä.
 
Tein aamulla testin ja oli puhdas nega. Eikä siinä vielä kaikki! Mulla taitaa todellakin olla ekat menkat nyt alkanut tänään illalla! JEEEE BILEET!!! Enpä oisi uskonu iloitsevani joskus vielä menkkojenkin alkamisesta :LOL: Tosin kurja juttu on se että en tullut raskaaksi oviksen bongaamisesta ja kovasta yrityksestä huolimatta. Mutta tätä se tällä viikolla alkanut pienen pieni tuhruttelu sitten tarkoitti. Tai ei mulla kunnon kkvuotoa vielä ole mutta selvästi enempi alkanut nyt vuotaa, että voi jo ihan vuodoksi tätä kutsua. Ja mulla tänään aikaa lopullisen kmvuodon alkamisesta 4 vkoa ja yksi päivä. Ja ovulaatio oli tasan 2 vkoa vuodon alkamisesta. No mutta oon onnellinen että kaikki on kai nyt sitten taas kropassa normaalisti ja voi alkaa taas odottamaan ovista kun tietää ajankohdankin taas (toivottavasti!). Nyt voi kai sanoa että oon kääntäny uuden sivun ja km on nyt takanapäin ja kk-kierto toivottavasti heti kuten ennenkin. Syvä huokaus.

Tänään tosin olen jo itkenyt tätä keskenmenon aiheuttamaa surua kun yks tuttu kertoi raskaudestaan. Tuli vaan niin kamalan paha mieli ja oma menetys voimakkaana pintaan ja oma elämä tuntui yhtäkki taas niin väärältä :cry: Vaikka mulla on ihan samat ajatukset oman km syystä, että näin oli parempi kun kerran kaikki ei ollut hyvin ja luonto sen tietää ja hoitaa niin kuin on parasta. On paljon parempi näin kuin että joutuisi itse sen valtavan suuren päätöksen eteen jos ultrassa havaittaisiin elävä ihmisenalku jolla olisi jotain vakavasti poikkeavaa. Näin on hyvä, uskon niin. Tää järkipohjalta ajattelu on oikeastaan ainoa joka saa mut niinä huonoina hetkinä pysymään järjissäni etten romahda. Mutta ottaahan tämä aikansa tietysti kaikesta huolimatta. Ja mullakin ihana taapero juoksentelee täällä jaloissa jolta saa kyllä lohtua niin paljon kun vaan haluaa ja se helpottaa tästä selviämistä.

Mä olisin kyllä ollut hirveän pettynyt ja entistä onnettomampi ja malttamattomampi ja ahdistunut jos testi on nyt kerran nega ja menkkojakaan ei olisi kuulunut. Mun toive oli että jos testiin ei tuu kaksi viivaa niin niin sitten ne menkat nyt alkais niin tietäisin että ovis todella oli silloin. Ja näin nyt näytti tapahtuvan. Eli nyt sitten huomenna loppujen lopuksi kuitenkin hyvillä mielin kylpylään lillumaan hyvässä seurassa ja pari drinksua allasbaarissa ja ruuan kanssa punaviiniä ja salaa sitten juhlin itseni kanssa näitä ekoja menkkoja :ROFLMAO:(y)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että alkaa kierrot palautua ja normalisoitua! :)


Olen kyllä kanssa todella "onnellinen" siitä, että tämä km tapahtui varhain (10+) ja itsekseen! Ei sitä vuoden takaista kokemusta toivoisi kenenkään kohdalle sattuvan, äärimmäisen raskas ja surullinen paikka monella tapaa. En tiedä miten sitten jos/kun vaikka piakkoin raskautuu, mitenhän niiden pelkojen kanssa jaksaa? Uskaltaisiko missään vaiheessa raskautta ottaa rennosti ja olla hyvillä mielin? Tossa keskenmenneessä raskaudessa oli ihan hyvät ja luottavaiset fiilikset aluksi, ajatteli että eihän nyt kerta kaikkiaan voi käydä taas jotenkin huonosti!! Mutta niin.. Kyllähän se vaan voi.

Noh, nyt kuitenkin menossa kp 5 ja toistaiseksi ihan hyvillä (ja malttamattomilla..) fiiliksillä mennään eteenpäin. :)
 
Heippa pitkästä aikaa,

Heti alkuun oikein paljon voimia ja tsemppiä kaikille ♡

Olen pitänyt hiljaiseloa, tajuttoman raskas kuukausi ollut kaikinpuolin. Täällä eletään kp 4/30 eli menkat on. Raskasta ollut monesta syystä. Katsellaan mitä tuleman pitää.

Mutta tervetuloa uudet, toivottavasti ette ole kauan täällä. Ja oikein rauhaisaa joulun odotusta kaikille ♡
 
o0o
Mulla 19. päivä keskenmenosta. Vuoto loppui perjantaina. Raskaustesti edelleen positiivinen. Järkyttävät päänsäryt oli tuossa välillä. Nyt onneksi ei enää koske.

Kävin diacorissa muista syistä verikokeessa ja kysyin jos ois voinut mitata raskaushormonia samasta verestä. Labratyöntekijä ei löytänyt koodia verestä otettavalle raskaustestille, joten jäi sit väliin. Olisi ollut kiva tietää kuinka paljon raskaushormonia vielä on. Varasin ajan yksityiselle ensi maanantaille.

Onnea menkoista hattarah! Tsemppiä kaikille yrittäjille. Toivottavasti tämä kierto tuo teille toivottua tulosta :)
 
Hattarah onnittelut kierron käynnistymisestä ja oOo onnittelut vuodon loppumisesta. :)

Kyllä mulla se ovulaatio on tulossa. Vähän normaalia hitaampi tahti, menee vielä pari päivää. Tai sit jos tämä on tässä, on tosi pikkuovis. Ei nyt yritetä kuitenkaan. Kaiken sairastelun ja antibioottien jälkeen ei edes huvita. Mut iloitsen kierron käynnistymisestä.

Tänään verikokeeseen, vika testaus. Oon ihan varma tosin jo, et tulos on nollissa.:ROFLMAO:

Hauskaa joulua teille kaikille!
 
Mullon kyllä nää tokat tm:n jälkeiset menkat on kestäny luvattoman kauan!! Nyt kp10 menossa ja kunnon vuoto loppu ehkä torstaina/perjantaina ja edelleen vuotelee vessakäynneillä ja housuunkin asti tippasee. Miks hitossa!!??
Ei jaksas koko ajan toosa veressä olla! Jälkivuotoki kesti sen 4-5 vkoa, joten hyvin montaa viikkoo ei ilman rättiä oo tarvinnu olla :/
Lähes 1,5 vuotta ollaan yritetty jo yhteistä lasta. Kohta menee kokonaan toivo koko hommasta :(
Tuskin edes lääkärikään alkaa mitään tutkimuksia sen kummemmin tehdä kun mulla on omia 3 ja miehellä 1..
Pitää vaan vielä jaksaa yrittää.
Olis se plussa vaan ihanin juttu mitä vois nyt tähän elämäntilanteeseen saada ♡♡
Hyviä pyhiä kaikille! Saataspa valkea joulu :) Plussatuulia puhaltelen ++++++ puuuuuuhhhhh!!!!!!!
 
Hantta, oman tm:n jälkeen opiskelin asiaa ihan huolella niin monessa lähteessä sanottiin että tyhjentymistä seuraavat kuukautiset voivat olla huomattavastikin tavallista runsaammat jos mahdolliset loputkin raskausrippeet tulevat virran mukana ulos. Voisiko olla sitä sinunkin kohdallasi? Jos vuoto ei ala loppua laisinkaan niin olisin varmaan sinuna terveyskeskukseen yhteydessä.

Saitko kärppänä jo nollatuloksen? Siitä sitten vaan uutta matoa koukkuun!

Ikävää että Bettinahilla ollut kovat ajat ja vielä uusi kiertokin startannut. Toivottavasti uusi vuosi tuo teille paremmat ajat ja tietty sen plussankin!

Tänään kp22 ja jännästi alkanut menkkakipuilu. En oikein osaa sanoa mistä voisi tässä vaiheessa kiertoa johtua kipuileminen. Kierron pituushan on iso kysymysmerkki mutta eiköhän kuitenkin yli puolivälissä jo olla. Kurkkasin kalenteria ja olin elokuussa kirjoittanut merkinnän menkkakivuista noin viikkoa ennen plussaa.. Toivotaan toivotaan että jotain mukavaa olisi tapahtumassa siis! Näillä kuumeilukokemuksilla en kylläkään ala iloita YHTÄÄN ennenkuin positiivinen pissiliuska on kädessä, sen verran monta kertaa on saatu huomata että oireet ei merkkaa mitään ilman sitä plussaa.

Toivotan ihanaa joulua kuumeilijoille!!
 
Olin kyllä kavereilta kuullut että ekat menkat km jälkeen olis melkoiset niagarat ja niin ne todellakin on! Vuodan ainakin 2 kertaa niin paljon kuin normaalisti ja edelleen vaan. No onneks näyttää vähentyneen jo mut ihan kirkasta verta edelleen ja 5 päivä jo. Normaalisti mulla kestää ne menkat just tän 4-5pv ja vielä ei tosiaan loppua näy. Ja joku menkkoihin sopimattoman iso hyytymäkin tipahti aamulla pönttöön :alien: No eiköhän nämä tästä hiivu jo. Mutta en kyllä yhtään ihmettele ettei meillä tärpännyt heti ekasta ovulaatiosta kun kohdun olosuhteet oli selvästikin vielä huonot raskauden alkamiselle. Uutena vuotena olis sitten laskennallisesti ovis! Loistava juttu että osuu just viikonlopulle. Ei siis tartte enempiä miettiä että miten me vietetään vuoden vaihdetta ja uutta vuotta :D Nyt vaan haluun äkkiä plussan tikkuun enkä mitään muuta. Olo on vaan niin malttamaton etten meinaa kestää. Ja joo, tiedetään ettei hermoilu ainakaan auta asiaa...

Loistavaa Kärppänä Heinälatoon jos oli ovis! Sitä on aina syytä juhlia!

Bosch, toivotaan että tuntemukseni johtuisi raskaudesta!

Ja kaikille vuotojen kanssa kärvisteleville hirmuisesti tsemppiä! Ja kaikille muillekin vielä toipuville <3

Ihanaa joulua kaikille ja plussatuulia ensi vuodelle! :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Oon pidellyt nyt vähän taukoa täältä palstoilta, eikä kuumeilukaan oo saanut nyt niin suurta valtaa mielessä vielä. Uusiakin on ketjuun tullut monia, pahoittelut että ootte tänne joutuneet :/ toivotaan pikaista käyntiä vaan!
Joku plussakin oli, siitä onnittelut
Itsellä menossa nyt kp12 eli ovista pukkais sopivasti joulun pyhille todennäköisesti. Viime kierto hyödynnettiin tehokkaasti mutta ei tulosta :/ rauhallista joulua teille kaikille!
 
En oo bosch tehnyt testiä, kun kävin verikokeessa maanantaina. Lääkäri sanoi, et jos siinä jotain vielä on, se soittaa vielä ennen joulua, jos ei, ei soita. Ei oo soittanut. Täytyy käydä omakannasta kattoo se tulos, mut sinne se päivittyy vähän jälkikäteen.

Mä oletan, et se oli ovis. Tai sen paikka. Mutta en tiedä, irtosiko mitään. Osoittautui, et se oli silloin limaisin päivä, muita ovisoireita ei oikein tullut. Jotain minipientä munasarjan kohdalla, mut normaalisti tommonen on vasta ennakoivia tuntemuksia. Ei yritetty. ...lisäksi jouduin alkaa Lactalit, antibiootit veti alapäänkin epäkuntoon. Selkeä ph-epötasapaino, mut onneksi noi auttaa. Niissä vaan sanotaan, et älä käytä, jos yrität raskautua. Muuttaa ph:n siittiöille huonoksi.

Mut tää aamu. Mä luulin päässeeni aika hyvin tän yli. Siis ihan positiivisin mielin. Mut tänä aamuna yks kaukainen kaveri sanoi olevansa raskaana, lähes sama LA kuin mulla ois ollut. Oon iloinen ja onnittelin enkä tietenkään sanonut mitään omistani, kun en tähän astikaan ole sanonut. Mut. Tuli silti itselle sellanen olo, et v...ttu.
 
Viimeksi muokattu:
Kärppänä heinälatoon, mä niin tiedän ton tunteen kun kuulee noita raskausuutisia :( Mulle ne on ollut ihan kaikista pahimpia tässä toipumisessa ja mä en ole vielä pystynyt iloitsemaan muutaman tutun puolesta. Onneks nää on aivan normaaleja tuntemuksia meille. Mutta kun ne tunteet kun iskee se valtava kateus ja oma pahaolo nousee sekunnissa pintaan näiden raskausuutisten myötä, se on ihan kamalaa ja mä oon ihan itkenytkin paristi heti tuossa km jälkeen kun oli näitä raskausuutisia ja plussan jännittämistä muutama. Ja lisäksi sitten se valtavan huono omatunto ja itseinho kun tuntee tällasta kateutta ja ei osaa iloita toisen puolesta. On kyllä niin monta eri tunnetta yhdessä asiassa käsiteltäväksi että ei ole ollenkaan helppoa. No ajan kanssa tämäkin tunnemyrsky helpottaa ja osataan iloita muiden raskauksista, viimeistään sitten kun on itse taas onnellisesti raskaana. Mutta siis just tuo on niin kurjaa mitä sanoit, että jo luulet päässeesi tästä yli niin jostain puskista tulee joku uutinen tai juttu ja romahdetaan taas.
 

Yhteistyössä