Hattarah voihan se siis olla noinkin, en sitä sano.
Ihan hyvin voi ovuloida jo, ei sitä voi tietää. Mut valitettavasti tässä just keskenmenon jälkeen ei oikein voi luotettavasti millään testata, kun voi vielä olla sitä edellistäkin hormonia veressä. Se poistuu niin rasittavan hitaasti..
Mutta hyvä juttu on, että niin tai näin, se ei lopputulokseen vaikuta. Joko ovuloit tai sitten et, mutta lopputulos on se ja sama. Jos raskauduit, niin hyvä. Ihan sama siinä tapauksessa, mitä se testi näytti. Inhottavaa odotteluhan tämä on, mutta vähän kuuluu pelin henkeen.
Mua ihmetyttää, miten erilaista kohtelua edelleen eri paikkakunnilla saa. Teillä Nessu toimi hyvin (paremmin kuin meillä) se julkiselle hoitoon pääseminen tämän aiheen yhteydessä. Se, että ylipäätään sait sen lähetteen neuvolasta. Mä en. Mulle vastattiin, että mene yksityiselle. ..enkä mennyt, menin päivystykseen ja hoidin itseni sitä kautta eteenpäin.
Mutta kohtelu siitä eteenpäin yllätti mut meillä, sain tosi asiallista ja ymmärtäväistä kohtelua. Olin ihan yllättynyt, koska aikoinaan tuulimunan yhteydessä sain niin kylmää kyytiä hoitohenkilöstöltä (asuin tosin eri paikkakunnalla). Mutta nyt ei. Ei yhtään kylmää enkä lainkaan mitään veetuilua suuntaan enkä toiseen. Kukaan ei vihjannutkaan, että tämä voisi johtua minusta millään lailla (vaikka mulla on ikää 35, ylipainoa, kaksi lasta ennestään, myoomia kohdussa). Kukaan ei sanonut, että vastahan tämä oli alkuraskaus, pikkujuttu..
Ammattitaitoista väkeä täällä siinä mielessä. Kun näitä teidän juttuja lukee, harmittelen, ettei ammattitaito tänä päivänäkään ole vielä kaikilla paikkakunnilla terveydenhuoltohenkilöstöllä kohdillaan. Ei riitä, että osataan ultrata jne., pitäs vähän osata lukea tilanteita ja ihmisiä.