Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksyllä

Ääh, eilen meni totaalisesti hermo ikuiseen odotteluun ja varasin yksityiseltä ajan tälle päivälle. Samalla ultraillaan ja katsotaan, että onko paikat oikeesti kunnossa ja aion kerjätä Terolut- tms. kuurin, jos vaikka herättelisi tätä nukkuvaa kroppaa vähäsen... Ja niinkuin arvasin, ovistesti himmeni taas eilen, eli se siitäkin toivosta sitten :mad:
 
Huomentapäivää kaikille! :)

Dark91: no niinhän sitä pitäis, varmuuden vuoks, ettei sit raskaana oo mitään sellasia murheita... miten se on niin hankalaa mennä gynelle? tai no varmaan sen takia, että se on niin kallista ja kaukana. ja kun nää oireet tulee ja menee, toivon taas, että menisivät itekseen pois, ni sit tuntuu siltä ettei tarttis mennä, voi äh mitä sompailua! no ehkä katon taas miten tolle hyvälle gynelle sais aikoja, varmaan parin viikon päähän aikasintaan :eek: käytän sen ajan sit vaikka raskauden suunnitteluun, eiksni, jos ei muuta "murhetta" oo. :)

tässähän alkaa jännittämään, kun lueskelee testailusta: koskas mä alkaisin testailemaan, kun nyt on kp 22... hui, pitää sitäkin miettiä! ja sitten murehtia noista kamalista lääkkeistä mitä viime viikolla söin... ja vaikka mitä! :stick:
 
Gynellä käyty ja mielenrauha saatu, ainakin hetkeksi. Oli kyllä harvinaisen ihana ja kiireetön lääkäri. Kohdun limakalvo näytti siltä, että voisi vuoto alkaa lähiaikoina itsekseen, mutta sain Terolut-kuurin tehosteeksi. Siitähän ei haittaakaan ole vaikka olisi jo raskaana. Munasarjatkin oli oikein hienot, eikä ultran ja sisätutkimuksen perusteella pitäisi olla mitään raskautumista vaikeuttavaa. Eli eiköhän tämä tästä :)
 
Dino: no kiva kuulla :) asutko jossain isossa kaupungissa kun noin nopeasti pääsit gynelle? olen etsinyt nyt koko aamupäivän vapaita aikoja Mehiläisestä mukaville lekureille, mun lempparigynelle eka vapaa aika yli 3 viikon päässä... eli sen takia se gynellä käynti on mulle aina yhtä hankalaa!: / ja muillekin naislekureille ensimmäinen vapaa aika joskus viikon päästä... :( ja kun yksityisille on parhaassakin tapauksessa yli 30 km niin on toi lekuriin meno aina hirveän järjestelyn takana... en edes tiedä miten kunnalliselta sais gyneaikaa... hmm.
 
Tömpsis, Oulussa. Täällä on tuo Gyneko, jossa lääkäreitä on varmaan lähemmäs 50 (useimmat varmaankin tekevät tuolla töitä vain muutaman tunnin viikossa). Ajan saa kuitenkin halutessaan vaikka samalle päivälle. Vähän tyyriimpäähän tuo toki on, mutta kyllä sitä mielenrauhasta on valmis vähän maksamaankin...
 
enpä sit laita kuvaa..kun kameran akku oli ladannut testi oli jo kuivunut..En viitsi laittaa tänne ihmeteltäväksi haaleesti erottuvia testejä enää:stick: joten ette joudu tihrustelemaan :D laitan kuvan sit tonne plussatestipinoon kun on niin selkee ettei tarvii arvuutella.
 
Harhaanjohtaja
Et sitten tehnyt sitä digiä tänään ;) Heh. No, tiiän tunteen ku ei malta eikä pysty.
Tottahan sekin on, että ei se raskaustestien hinta sinänsä oo paljon mitään kun
vertaa sitä johonkin, mutta jos yksittäin miettii, kuluttaa joka kierrossa sen 5 testiä,
niin kuinka paljon sitä säästäis, jos testais vasta sitten kun tätiä ei oo näkyny vielä ;)
Heh. :D

Vaavimasu

Mä vihaan raskaustestejä. Piiloraskauksia voi käydä, totta.
Testaa vaikka viikon päästä uudelleen, ja jos näyttää negaa, ja tässä kierrossa tätiä ei tuu
niin käyppäs vaikka verikokeessa :)
Mulla verikoe näytti sen lopullisen kesäisessä raskaudessa, koska ei ollut
tullut kuin ihmeellisiä haaleita viivoja, kävin sit yksityisellä, ja kappas, positiivinen.
Niitäkin sattuu että raskaus ei näy testissä, koska hormonia ei erity jostain syystä
tarpeeksi virtsaan. Veressähän pitoisuus on aina paljon korkeampi.
Toivottavasti tohonkin asiaan tulee selvyys! :D

Dino80
hienoa että pääsit gynelle, ja sait terot :)

tömpsis,
teet niinkuin susta tuntuu parhaalta. :hug:
Mä en usko että niistä lääkkeistä (niin mitä ne oli... :D ) tulee mitään haittaa
muuten ainakaan ko verenkiertohan alkion kanssa ei oo yhteinen ennenko joskus rv7 vasta eteenpäin. ;)

Omanapa:
Väsyttää... |O ja paleltaa... Hyr.
Mies ei oo tullut kotiin vieläkään, lähti kavereidensa kanssa johonkin ja eipä oo siitä taas kuulunu että onko yöksi ees kotiin tulossa. No täytynee itse mennä tästä sitten pikkuhiljaa nukkumaankin, että jaksaa huomenna koulussa.... Hyvää yötä... <3
Joo no en mä ihan näin tätä jättäny, ihmisethän jännää täällä mun puolesta :D
No, mutta mitään mullistavaa kerrottavaa mulla ei kai oo.. Tein kaverin valvonnassa tänään sen testin, pidätin pissiä kahdesta asti kahdeksaan, joten no, iltapissi mikä iltapissi toisaalta. Ja sen oli tuloskin näköinen. HELKUTTI MÄ VIHAAN RASKAUSTESTEJÄ! :kieh:
Kaverillakin oli siinä ihmettelemistä. Viivahan siinä oli. Vaalea tosin... PRKL... En tiiä mitä helkuttia tässä pitäis nyt sit ajatella, kai sitä muka ollaan raskaana,
digi kuitenkin väittää negaa ja liuskat molemmat plussaa... Huoh...
 
Onnea harhaanjohtaja:flower::heart:
Darg91 Kyllä se kunnon plussa sieltä tulee ++++++++

Mä menen tänään ihan tavalliseen reikihoitoon,enkelireikihoitoa en löytänyt helsingistä(tai en osannut sitten etsiä: / ) tietääks kukaaan enkelireiki hoidosta helsingin alueella??=)
 
Minä tyttö sain :) naaman ovulaatiotestiin aamulla!!! Simoja on talleteltu ja varmistetaan vielä viikonloppuna et niitä on varmasti holleilla kun munasolu irtoaa.. Fiilikset on hyvät ja tunnelma korkealla! Ei ollakkaan päästy hyödyntämään ovulaatiota kunnolla pariin kuukauteen miehen reissuhommien vuoksi. Sittenpä alkaakin taas piinaviikot ja oman kropan kuunteleminen..

Plussatuulia ja ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Ihanaa Harhaanjohtaja - suuret onnittelut ja tarrasukkia pikkuiselle! :flower:
Ja Dark91 toivotaan plussan vahvistumista! =)

Muutosta - mukavia petipuuhia teille viikonlopuksi! ;)

Vaavimasu Minullakin näin sinun kanssasi suunnilleen samaan aikaan keskenmenon saaneena on oman kropan tuntemuksissa tulkitsemista, kun tuntuu että ihme oireita on päällä koko ajan. Ehkäpä niitä oireita nyt tarkastelee eri lailla kuin "normaalitilassa", kun se vauvan kaipuu on niin suuri. Ja toive siitä, että heti nyt tärppäisi ja saisi taas olla raskaana. Toivon sinulle kovasti plussatuulia, ja jos ei ole nyt tärpännyt, niin sitten seuraavasta! :)

).( Niin tosiaan oma kropan tulkitseminen on näköjään kovasti hakusessa, sillä olin jo melkein varma, että plussa pärähtää ensi viikolla viimeistään testiin... Nooh, eipä niin käynyt vaan täti kurvasi eilen kylään reilut viisi viikkoa lääkkeellisestä keskeytyksestä. Eli minulle voisi listaan laittaa kp 2/29-32. Nyt sitten toivotaan, että kierto normalisoituisi ja nämä oudot oireet häviäisivät. Ei ole nimittäin kiva, että etova olo on jatkuvasti... Mutta nyt positiivisella mielellä tästä eteenpäin! :D

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Terot näköjään aiheuttaa mulle samanlaisia "oireita" kuin raskaus. Mutta nyt en kyllä tee yhtään testiä enää ennen kuin tuo kuuri on loppunut ja sen jälkeen odotellut vielä muutaman päivän. Nyt on kerrankin ihanan rauhallinen olo, kun ei tarvitse koko aikaa itseään tutkiskella, tulisiko täti vai ei.

Harhaanjohtajalle litratolkulla vauvaliimaa ja Dark91lle lisäväriä testiin!

Ja kunnon plussapuhuria, tai pikemminkin hurrikaania, toivon nyt tälle lokakuulle ~~:whistle: Tyhjennetään tämä palsta nyt totaalisesti, jookosta?
 
Jee Plussia!!!! Ja vauvaliimaa!!!!!!! :flower: :flower: :heart: Onnea matkaan!

Dark91: en saanu gyneä varattua. oireet alkaa taas lievenemään, kun ei olla hommailtu pariin päivään. Aikasemminkin on ollut kans tällästä outoa vaivaa, mikä on tullut yhdynnöistä, kai mulla on sit vaan niin herkkä iho tms... en nyt just jaksa lähteä sitä näyttämään mihkään, hermo kyl menee välillä tähän pohtimiseen... mut jos se kerta nytkin paranee pelkällä bepanthenilla niin sit tiedän, ettei vakavasta ongelmasta oo kyse :) Viime viikolla käytin Gynolactia, se auttaa kans hyvin. Mutta joo, taas kerran valitan sitä, et mites niitä vauvoja tehtäis meillä jos joka toinen päivä pitäis hommailla, au kun ei paikat kestä! :confused: niin joo, ja ne oli sirdaludeja ja sit ihan buranaa mitä oon syöny viime viikolla kauheet määrät. :(

Viikonloppu tuloillaan :) Miehellä on 3 päivää vapaata :) Eli jatketaan vauvantekopuuhia, kuhan vaan jaksetaan ;) Väsymys painaa, mutta kyllä tää tästä. Tänään sain vähän siivottua keittiön kaappeja ja muutenkin sisustuskärpänen on tainnu purasta :)

Aurinkokin paistaa, kaikille iloista perjantaita! :)
 
Onneks olkoon!

Harmittaa kun en tikuttanusitä ovista. Lääkärin mukaan ovis ois ollu jo alkuviikosta, lämpöjen mukaan keskiviikkona ja kipujen mukaan tänää. Mitä näistä uskon? No en ainakaan lääkäriä, mutta lämpöjä vai kipuja? Ja onkin tuskalliset kivut, ei voi vaihtaa äkisti asentoa, eikä käydä vessassa.
 
Onneks olkoon!

Harmittaa kun en tikuttanusitä ovista. Lääkärin mukaan ovis ois ollu jo alkuviikosta, lämpöjen mukaan keskiviikkona ja kipujen mukaan tänää. Mitä näistä uskon? No en ainakaan lääkäriä, mutta lämpöjä vai kipuja? Ja onkin tuskalliset kivut, ei voi vaihtaa äkisti asentoa, eikä käydä vessassa.
mulla oli ovis vissiin sillon kun oli kovimmat kivut, taikka seuraavana päivänä. Kivut oli lauantaina, ja lämmöt nous tiistaina. Epäilen että siks näkyi testeissä haamuja alkuun vaan, kun tais päivällä ainaki heittää laskut.
 
hei eipä taida meidän perheeseen lasta saada:kieh::( reikihoitaja sanoi että kun minulla kun ollut noita polvi/jalkavaivoja ja selkä on jumissa hänen tuntemuksien mukaan,niin se saatta haitata lapsen saantia..jalka ongelmat kyllä tiedän polvet leikattu,kantapää kipee,ja nilkka nuljahti elokuussa..josta johtuu se että alselkä on hänen mukaan jumissa...parin vko.n päästä menen uudestaan ja silloin tehdään kalevalainen jäsenkorjaus hoito..plääh..
Niin ja läääkäri pisti dietille olen ylipainoinen(173/89) ens kuussa pitäis mennä uudestaan tapaamaan häntä ja sit katotaan olenko saanut yhtään painoa pois..
sanoin ukollekin että alkaa uskoa loppuu koko lapsen saanti projektiin...:headwall:

ANTEEKSI VUODATUKSENI:(
 
Harhaanjohtajalle onnittelut! Darkille viivan vahvistumista!

Mulla aukes sit viikon tiputtelun jälkeen eilen illalla hanat, eli ilmeisesti nyt vasta km-vuoto kunnolla käynnistyi. (ne cytotecithan ei mulla siis viikko sitte vuotoa käynnistäny) Näinhän mulla toisaalta oli keväänkin keskenmenoissa, silloin se etukäteistiputtelu oli tosin aika pientä. Joka tapauksessa hyvä näin, luulis kohdun nyt tyhjenevän kunnolla tällä vuodolla, tässä on koko päivän vaihdettu sidettä parin tunnin välein. Onneks ei mitään syöksyvuotoa kumminkaan, että pysty töissäki oleen. Keskiviikkona mulla on se yksityiselle varattu gyneaika, joten sopivasti tulee sekin niin näkee, että kohtu on tyhjentyny. Eiköhän tästä taas jaloilleen päästä.

Tosin mun yks kaveri just tänään ilmotti käyneensä alkuraskauden ultrassa ja se kyllä kirpaisi aika lujaa. Oltais odotettu tosiaan yhtä aikaa nyt, mut näin kävi, että taas putosin plussajunasta. Iski tänään pitkästä aikaa oikein epätoivo, että mahtaako meille koskaan enää lasta tulla.

Miten te, joilla on ollut toistuvia keskenmenoja, jaksatte tsempata itseänne uuteen yritykseen? Mullahan on siis ennestään kyl kaksi lasta, mut silloin ei ollut ainuttakaan keskenmenoa. Kaikki keskenmenot on tullu tätä kolmatta yrittäessä, joten alkaa kyl olla vähän epätoivoinen olo.
 
Harhaanjohtaja ihanaa!!! Paaaaljon ONNEA ja tarrasukkia matkaan :flower:

Dark-91 kuulostaa lupaavalta tuo haalea viiva/viivat testeissä! Kyllä se siitä vielä vahvistuu! Plussatuulia :whistle:

Koralli73 mulla on "vasta" kaksi keskenmenoa takana, mutta ne ovat peräkkäisiä eikä meillä ennestään yhtään lasta, joten kyllä vetää mielen matalaksi tääläkin :| Pelottaa, että saadaanko me ikinä lapsia ja välillä sitä itsekin miettii, että miten tästä selviää järjissään. Varsinkin jos tuleekin kolmas, tai peräti neljäs km...mutta ei kai ole muuta vaihtoehtoa, kun hyväksyä tosiasiat, vaikka se niin rankkaa onkin. Pakko yrittää pitää positiivista ajattelua yllä ja uskoa siihen, että kyllä se nyytti tännekin vielä suodaan. Ainakin itsellä auttaa se, että on koko ajan "seuraava etappi" mielessä. Tällä hetkelllä se etappi on perjantainen gyne, jolloin ajattelin yrittää pyytää jotain "tukilääkitystä" kokelumielessä seuraavaan raskauteen tai ainakin jotain hormoniverikokeita. Vihaan epätietoisuutta, joten senkin takia oon yrittänyt ettiä kaiken makhdollisen tiedon toistuvista keskenmenoista ja niiden hoitomahdollisuuksista. Vaikka tieto lisääkin tuskaa, niin samalla myös helpottaa, kun huomaa että aika monia asioita voidaan kuitenkin nykyään hoitaa ja monet, joilla ollu useampi km, ovat silti onnistuneet ja usein ilman mitään hoitojakaan. Ettekös tekin pääse jo julkisellekin puolelle tutkimuksiin, kun teillä on jo (listasta päätellen) 3 km takana? Koita jaksaa eteenpäin :hug: kyllä se onni meidänkin kohdalle vielä osuu! Siihen on vaan pakko uskoa!

Ite kyllä tajusin tänään, että mun on pakko saada ainakin uus työpaikka. Oon jo pari vuotta halunnu uusia haasteita/uuden työn, mutta oon koko ajan ajatellu, että "sitten kun oon raskaana ja äippälomalla" niin sen jälkeen sitten. Nyt tuli jotenkin sellanen fiilis, että en mä voi näin elämääni elää! Jos ei kuulu vauvaa, enkä sen takia vaihad työpaikkaa, niin kohta oon ihan masentunu, kun tuntuu että mikään ei mene eteenpäin. Ehkä se uusi työ veisi ajatukset muualle ja antaisi tilaa raskautumiselle...ennen olen ajatellu etten halua olla se nainen joka tekee heti lapsia, kun tulee uuten työhön. Mutta kun ei elämä näköjään mene niin, että niiden lasten saamista vois jotenkin suunnitella ja harkita, että millon niitä saa.
 
Koralli73 mää oon jotenkin aina ollut sellainen selviytyjä luonne et oon ensin päivän pohjamudassa ja jollain ihmeellä saan aina kammettua itteni sieltä ylös ja etsittyä positiivisiä puolia asioista. En tiedä miltä tuntuu jos saan kolmannen keskenmenon mutta en jotenkin ainakaan nyt ole huolissani tilanteesta. Tosin mulla sillä erolla et keskenmneot oli ihan erilaiset eikä liittyneet toisiinsa mitenkään ja mulle on sanottu et tää viimesin oli vaan paskaa säkää.. Vuotoo mulla ei ole tullut sen parin päviän tiputtelun jälkeen ja gynekin viimeks sanoi ettei tartte käyttää ehkäsyä. Mun kroppa vaan tuntuu olevan tällainen niukkavuotoinen :) Ainoa mitä kaipaan on ne mun selkeet ovisajat. En osaa selittää niitä mut oon todella " vahvasti tunteellinen" ovisaikaan yleensä ja maailma tuntuu olevan kokonaan mun :)

Sanmar82 Mulla on kans koko tää vuosi mnnyt siihen etten etene asioissa kun "saadaan se vauva". Iski nyt keskenmenon jälkeen kans se ettei tää nyt näin voi mennä. Mun työpaikalla menee huonosti ja se joutunee selvitystilaan ja voipi olla et keväällä olen työtön. Oon niin turvautunut raskauteen ja äitiyslomaan etten ole hakenut uutta työpaikkaa. Mut nyt laitoin työhakemuksia. EN usko et saan niitä työpaikkoja mut ainakin oon yrittänyt. Mun nykyinen työpaikka on vaan niin maailman kivoin työpaikka etten haluaisi et sen toiminta loppuu, sinne ei koskaan aamuisin harmita lähteä :'( Mää kyl pääsisin hätättapauksessa mun vanahlle työnantajalle töihin mut se olisi vuorotyötä ja oon niin tykästynyt tähän akaiseen aamuvuoroon etten halua enää tehdä vuorotyötä :ashamed:

Toisaalta taas en voi sietää naisia jotka ottaa uuden työpaikan kertomatta raskaudesta joten hiukan sotii omia periaatteita vastaan tää työnetsintä kun ehkäsyä ei kuiteskaan ole..

).( mulla on kaamee yskä.. Eikä astma ainakaan helpota sitä.. Lopetin nyt varmuudeksi sirdaludin syönnin jos nyt sattuu et napsahtaa vauvan alku mukaan. Vaikee vaan sanoo miten pitäs laskee kun tosiaan oli se keskenmeno. Mulla tunnetusti on vienyt tupla-ajan et menkat tulee muihin verraten. Pitänee testailla varmuudekisi sit kun kierron mukaan menkkojen pitäs tulla. Selkä kyl on sen olonenkin et oon ollut pari päivää ilman lääkitystä, mut ei se haittaa kun saan sen reumapoliläheteen maanantaina =)

Tänään kaverin 30-kymppisille :) Kävin eilen ostaan uudet vaatteet tätä varten ja vaikka lähdenkin selvin päin lääkekuurin vuoksi niin on silti ihanaa laittaa itsensä kunnolla ja pistää uudet vaatteet :cool:

Huomenna veljen 1-vuotias tyttö tulee meille hoitoon niin pääsen sit sitä hellimään hetkeksi :)
 
Harhaanjohtajalle lämpimät plussaonnittelut! :flower:

Täällä ollaan pikkuhiljaa toivuttu viime kierrosta. Kävin tällä viikolla lääkärissäkin. On otettu hcg verestä, hiivanäytteet ja bakteerinäytteet alapäästä. Hcg oli 1 eli negatiivinen ja muut näytteet kans negatiivisia, vaikka km:n aikana oli jonkinlaista kutinaa. Se loppui kyllä kun vuoto loppui, niin johtui ilmeisesti vaan siitä. Mut nyt on kiva tietää et kaikki on ok. Sit ens viikolla meen sokerirasituskokeeseen, kilpirauhasarvot otetaan ja muistaakseni se progesteroni-pitoisuus. En kyllä arvannut et arvauskeskuksesta pääsen näin nopeasti eteenpäin! :D Eli näillä eteenpäin. Ja saan vielä ilmeisesti lähetteen naistentaudeille jossa ultrataan ja katotaan et kaikki on ok (vaikka onhan ne sen tehnyt yksityiselläkin jo). Mut homma siis etenee! Mahtavaa!

Mulla on kp 15/26 ja eilen tuli ovisplussa! En oo joka päivä testaillut mut tunnen jo niin hyvin oman kropan ja kun on tässä pari päivää limaillut ja eilen oli niin kipeä selkä ja alavatsa niin kävin sit apteekista hakeen uusia ovistestejä ja samantien tuli selkeä plussa! Eilen ei hyödynnetty ja en tiedä tästäkään päivästä. Yksityisen lääkäri kun oli sitä mieltä et pitäis taukoa pitää, julkisella puolella ei puhunut mitään et tarvis taukoilla kun kaikki näytti hyvältä... Toissapäivänä puuhasteltiin et voihan se olla et on jo tarttunut... tänään voi melkein olla jo liian myöhäistä ellei nyt heti aamusta koita miestä kellistää :saint:

Illalla tulee tyttökaverit kylään, kun meillä on tää uuden asunnon remppa valmis. Mulla on karpalomehuvod--n ainekset tuolla odottamassa niin ei kai tässä kun JallaJalla, kun en kerran oo enää raskaana! Hah! Jospa jois vielä lasin punaviiniä kiinnittymiseen niin ei vauvakuume pääse unohtumaan viihteelläkään!
 
Kiitos onnitteluista!

Pikkasen epätodellinen olo on vielä, joten roikun hetken täällä vielä teidän kanssa jos vaan käy :)

Cappucino: meillä jäi tässä kierrossa pupuilut torstain varaan, ja ovulaatio on ollut joko lauantaina, sunnuntaina taikko maanantaina! Ja silti todistettavasti tärppäs :D mullahan nous lämmöt vasta tiistaina, ja sillon alko "kuivat kelitkin" vasta.

Mua väsyttää, huimaa ja PALELTAA! Ihan uskomatonta miten voi tälleen täristä ja olla sormetkin jäässä sisällä! Tänään on 26 päiväsen kierron mukaan rv 4+0 :heart: jotenki vaan ei vieläkään uskalla kauheesti iloita tästä, kun pelottaa että rytinällä tullaan alas:( mut jospa tää asenne tästä muuttuu kunhan päiviä ja viikkoja alkaa kertymään. Ehdottomasti haluun varhaisultraan mennä, en haluu odottaa sinne rv 12 asti ja miettii onko kaikki kunnossa.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Harhaanjohtaja Se ois sit tyttö tulossa teille! :) Jos uskoo siihen, et tyttökromosomia kantavat elää pidempään! Kumpaa sukupuolta sun lapset ovat?

).( Täällä laitettiin sit varuiksi simpat menemään... Ei siis pidetty taukokiertoa :ashamed: En itse näe järkeä kun oli vaan kemiallinen raskaus, eikä nuo kumit oikein polttele... Ja kun ei oo vuotoa, eikä siten tulehdusriskiä tms. Eihän sitä ovishimoissaan muuten viitsi baariin lähteä riekkumaan :D :D
 

Yhteistyössä