Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksyllä

Pitkän hiljaisuuden jälkeen palailen tänne kuumeilemaan :) Tänään on tasan 2kk raskauden keskeytyksestä, 4 viikkoa kaavinnasta ja tänään alkoi ensimmäiset menkat :) Wuhuu!!! Mulle voi siis päivittää kp 1 / 28-32 yk 1.

En ole ihan kaikesta perillä mitä täällä on tapahtunut listahiljaisuuden aikana, mutta eiköhän tästä kärryille päästä. Tarvitseville :hug:
 
Champion kiva kun sait vihdoin ajan sinne reumapolille! Eiköhän ne asiat siitä lähde selviintymään :hug: Saako udella, että esittikö se edellinen lääkäri mitään "arvailuja" siitä, mikä autoimmuunitauti vois olla kyseessä, jos sellanen sulla siis mahdollisesti on?

NoBlood ja Minttu81 pahoittelut tädin vierailusta :hug:

tömpsis, vaavimasu ja An-nie teille paljon plussatuulia :whistle: Toivotaan, että te aloitatte lokakuun plussapuhurin!!

durasel mäkin haluan uskoa siihen, että kyllä meille kaikille tässä pinossa vielä se onnistunut raskaus suodaan. Niinkuin joku täälä aikaisemmin kirjoitti, niin keskenmenoja saavat naiset saavat myös lapsia :heart:

ON: laskeskelin siitä perjantaisesta munarakkulan koosta (13mm), että jos se kasvaa 1,5-2mm päivässä ja n.25mm munarakkula irtoaa, niin oviksen vois ajatella olevan nyt loppuviikosta...kun sais ton miehen vaan innostumaan. Musta tuntuu, että se otti tän toisen km:n jopa raskaammin kun minä. Se haluis nyt odottaa etkat menkat ja jatkaa sitten yritystä. Lähinnä varmaan sen takia, ettei halua heti pettyä uudestaan. En mäkään haluis pettyä taas, mutta en haluis hukata näitä yrityskuukausiakaan, kun eihän sitä tiedä JOS käviskin niin hyvä tuuri, että pikkunen tarttuiskin kiinni ja pysyis peräti matkassa mukana loppuun asti. ja jos kävis huono tuuri, niin sitten pääsis ainakin julkiselle tutkimuksiin. Pikkasen alko hirvittää, kun kävin tänään niissä kilpirauhaskokeissa, niin perjantaiselle gynekäynnille/ultralle ja labrakokeille tuli Kela vähennysten jälkeen hintaa yli 200€....auts. :rolleyes:
 
Täällä pitäis tädin pikkuhiljaa tulla. Ois kp26/26 mut voi tietysti pidentyä tuon km:n takia kierto. Testiä en oo ostanut! Oon nyt tuhlauskiellossa testien suhteen! Mies sanoi et ei saa testata mut ite ajattelin et kyllä yhden vois jo kohta tehdä... Mutta ei kai se voi tärpätä, ois kolmas kierto putkeen! Ja tässä kierrossa piti vielä ehkäistä :ashamed:
 
Valitusvaroitus!! Mun on nyt pakko avautua johonkin. Oon saanu nyt jo muutamalta kaverilta kommenttia, kun oon kertonu tästä toisesta keskenmenosta, että "lopettakaa liika stressaaminen". Siis voi ***** ihan oikeesti, voisko joku kertoa miten tällästä asiaa voi olla stressaamatta?? Enkä omasta mielestäni edes ole kovin pahasti stressannut, joten siksikin toi kommentti tuntuu niin turhalta ja satuttavaltakin. Eilen kerroin yhelle kaverille, joka tiesi aikaisemmastakin km:sta, niin tästä uudesta raskaudesta ja siitä, että sekin meni kesken. Niin kommentti oli, että "saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta ei kannata yrittää liikaa". Siis anteeks nyt vaan, mutta mielestäni siinä vaiheessa kun on raskaana ei pahemmin voi asialle enää mitään tehdä ts. yrittää tai olla yrittämättä olla raskaana :headwall: Tai jos joku ois keksiny keinon, millä pysyä raskaana, niin kyllä mä siinä vaiheeessa todellakin yrittäisin sen keinon käyttää. Onneksi useat sentään tajuavat sanoa, että "saattaa kuulostaa hölmöltä...", mutta miksi pitää edes sanoa jotain sellasta, minkä tietää itekin kuulostavan hölmöltä??

Lisäks kävin tuola kuvia plussatesteistä ketjussa ihailemassa uusia plussia. ja tajusin samalla, että mä en koskaan enää voi olla yhtä vilpittömästi iloinen & onnellinen plusaviivasta, samalla tavalla kun tuola ketjussa varsinkin esikoista odottavat ovat :'(
 
Viimeksi muokattu:
Mä en nyt käsitä :confused::headwall:

Mulla on ollut jo useampana päivänä koviakin menkkajomotuksia, mutta munatorvien kohdalla. Puoli vain tuntuisi vaihtuvan?! Tein aamulla apteekin oman testin, johon tuli havaittavissa oleva viiva, mutta en tiedä onko siinä vaaleanpunaista? Voiko siihen testiin tulla pelkkä viivan paikka?!??
Ei pitäis mennä testaamaan ennen kuin menkat on myöhässä. On meinaan ihan sellainen olo et sieltä se tätzy kuitenkin kurvaa kun näin kolottaa!!! PRKL :mad:
 
Sanmar82, avaudu rauhassa, me ymmärretään kyllä :) Ihmiset osaavat olla hyvinkin ajattelemattomia puheissaan silloin, kun eivät tiedä mistä puhuvat. Hyvähän se on valistaa stressaamisen olevan pahasta, jos itse ei ole koskaan mitään ikävää joutunut kokemaan... Minä valitettavasti tiedän, että tulen stressaamaan yritystä ja myös koko seuraavaa raskautta, eikä se stressi katoa mihinkään sillä, että ihmiset ympärillä käskevät olemaan stressaamatta (pikemminkin aiheuttaa lisää stressiä koska sellaiset kommentit alkavat ärsyttää).

Omaa stressaamista lievittääkseni päätin aloittaa ovulaation tikuttamisen tässä kierrossa jo nyt, vaikka on vasta kp7, ettei vaan pääse salaa livahtamaan ohi. Lisäksi peittojen heilutuksetkin on jo aloitettu :p
 
Muutosta, käsittääkseni Apteekin omassa ei pitäisi viivanpaikkaa olla, mutta varmaksi en mene sanomaan. Yritä odotella rauhassa menkkojen alkuun (tiedän että on helpommin sanottu kuin tehty)... Minulla oli esikoisesta koviakin jomotuksia (+ tuhruilua) jo viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa, muttei se täti sieltä sitten koskaan kylään tullutkaan :)
 
Ääh, lämmöt on joko romahtanut takaisin normaaliin (tai itseasiassa vähän alemmaskin) tai sitten kuumemittari on rikki. Epäilen kylläkin ensimmäistä.

Mahaa nipistelee, rinnat on arat, väsyttää ihan sairaan paljon ja lämmöt on lisäksi ollut 36,8-37 mutta eilen ennen unille menoa näytti 36,4 ja tänään aamusta vaan 36,1.

Taitaa vaihtua menkkojen odotteluksi tää tunne. :(

Anteeksi omanapaisuus. :|

--

No jaa. Nyt mittari näyttää taas 37,1. Ehkä se on oikea lämpö, ehkä ei. :D
 
Viimeksi muokattu:
KESKIVIIKKO 13.10


HAAVEISSA ESIKOINEN



NoBlood...................KM 06/10...........................KP 2/25-30
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 3/26-28
Orkidea88................KM 09/10...........................KP 5/?
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10......KP 6/
durasel.....................KM 03/10..........................KP 7/24-28
An-nie......................KM 08/10..........................KP 28/30-35
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 35/30-75
viirukissa..................KM, TM 07/09....................KP 37/27
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
Anna-79...................KM 08/10
toiveissa11...............KM 08/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10



HAAVEISSA TOINEN



Dino80................KK 07/10...............................KP 7/
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 21/26-32
Cappuccino.........KM 02/10, 08/10, 09/10...........KP 26/26
Linnea82.............KM 12/08...............................KP 54/31
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Mariel85..............KM 12/09, 08/10



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10...............................KP 4/30-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09.......................KP 10/35-50
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10........KP 13/28
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10...........KP 14/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10................KP 14/29-32
Muutosta..........KM 03/10.................................KP 24/26-28
Helinäkeiju10....KM 07/10.................................KP 25/?
viivi ja vagner....KM 12/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 2/28-32
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 18/31
Vaavimasu..........KM 08/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, Tipetsu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion


:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc



 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Pitkän harkinnan jälkeen uskaltaudun siirtymään tänne palstalle.

Taustaa: Menetimme esikoisemme toukokuun lopussa rv 18. :'( Fyysiseen toipumiseen meni oikeastaan koko kesä, jonka jälkeen elimistö palautunut yllättävänkin hyvin. Ihan se mustin ja suurin suru on haalennut, mutta ei mene päivääkään etten tytärtämme ajattelisi. Uutta yritystä olemme joutuneet odottamaan muista syistä tähän asti, mutta nyt aiomme aloittaa uudelleen. Pelko on todella suuri, mutta toivo kai vieläkin suurempi. Nyt menossa kp 5, mutta tästä se lähtee..Toivottavasti :)
 
Tervetuloa joukkoon ja suuret pahoittelut tapahtuneesta Hjannah! :hug:

Onko teistä kukaan heppaihmisiä? Lukemani perusteella ratsastamisen pitäisi alkuraskaudessa olla ihan turvallista niin kauan kunhan ei putoa, mutta onko jollain muulla toisenlaista tietoa? Mietityttää tuo alkion kiinnittyminen ja ennenkaikkea kiinni pysyminen!
 
Annielle tsemppiä testailuun! Ja plussaonnea! :hug: Mä olen ymmärtänyt, että toiset lopettaa heti ratsastuksen ja toiset jatkavat niin kauan kuin tuntuu hyvältä, kai sekin on vaan sellanen riski mikä pitää tiedostaa, mutta eihän sitä missään kokonaan ole kielletty käsittääkseni. Mä miettisin tossa raskauden aikana sellasta, että kun aina puhutaan "mikä tuntuu hyvältä" niin mistä sitä tietää tuntuuko esim raskaan esineen nostaminen hyvältä ENNENKUIN sen on tehnyt ja sitten huomaa, että au! mahaan sattuu ja sitten voikin olla jo myöhäistä...? Mulle kävi nimittäin niin, nostin koirien ruokasäkkiä ja se sattui mahaan tosi ilkeesti, eihän se varmastikaan aiheuttanut mun keskenmenoa, mutta joka tapauksessa, en voinut tietää etukäteen, että se ei tunnu hyvältä.... :confused:

Minttu81: tänään gyne sanoi mulle, että "näköjään se raskautuminen onnistuu kummallisillakin kierroilla, että ei me kaikki mennä oppikirjojen mukaan" :) Eli uskoa onnistumiseen sullekin! :) (mä siis sain plussan kesällä kp 57, sitä edellinen kierto oli 75 )

Danjuska: koitan nyt vähän ruokavaliotakin säädellä, mutta kun mulla ei ole ollut ennen hiivaongelmia näin paljoa, nämä tulivat 2 kk sitten antibioottikuurista. Ja oireet eivät ole olleet ihan tyypillistäkään hiivaa, joten oon ollu ihan stressaantunu tästä epätietosuudesta ja kummallisista oireista.

Eli tänään gyneltä sain melkeen puhtaat paperit :D Kyseessä ei siis ole hiiva, ehkä sekafloora tai -bakteeri, ja sain neuvon ensin kokeilla Vagi-C:tä ja Gynolactia, sitten jos oireet taas palaavat niin sitten haen reseptilääkkeen Flagyl comp. Ja miehelle gyne kirjoitti sen hiivalääkkeen, varmuuden vuoksi. :) Papa otettiin myös, siitä sitten näkee kanssa onko bakteeritulehdus vai ei. Tilanne ei siis ole niin paha kuin mitä pelkäsin! :) :) Kunhan nyt saadaan oireet pois vihdoin niin olen onneni kukkuloilla! :) Ja jatkossa voin kuulemma käyttää yhä bepanthenia yhdynnän jälkeen ja samoin Gynolactiakin ehkäisemään tulehdusta ja ärsytystä :) Tosi rento ja mukava gyne, ja toivotti sitten tervetulleeksi alkuraskauden ultraan jos sinne asti pääsen joskus taas :) En siis ole testannut vielä uudestaan, kun ne tilaamani mammaksi.fi testit eivät ole vieläkään tulleet :kieh:

Kävin myös äidin luona ja siinä vähän tuntui pahalta... Äiti kaivoi kaapista mulle jotain muovikassia, ja siinä muovikassissa oli lasten lakanoita, joita hän oli kesällä varastoinut ja pessyt jo meitä varten... :( Laittoi ne vielä talteen kaapin perukoille, toivottavasti niille saadaan pieni käyttäjä pian.

Hjannah: :hug:

Sanmar: tuttua! ihmiset on TOSI tökeröitä ja jotkut jopa tyhmiä kommenttiensa kanssa! Mä ainakin tiedän kenelle en kerro jos tulevaisuudessa tulee keskenmenoja... :mad: Koita olla välittämättä noista kommenteista, vaikka tiedän miten vaikeaa se on! Ja tottakai purat tunteita täällä! :hug: Muakin pelottaa toi mahdollinen tuleva raskaus, että miten kovin silloin stressaa ja pelkää kaikkea... km jälkeen itkin paljon sitä, että en voi enää koskaan olla samalla tavalla "onnellisesti" raskaana :(

Championille onnea hauvavauvaelämään! :heart: Pennut on maailman ihanin ja suloisin asia!!! (huomaa hyvin, ettei mulla ole vielä omia lapsia :LOL: )

Muistui mieleeni myös eräs asia mitä kätilö sanoi mulle sillon äippäpolilla keskenmenon todettuaan: Heti saa alkaa yrittämään uutta raskautta, mutta että yksi kierto olisi hyvä odottaa sen takia että on helpompi sitten määrittää uuden raskauden kesto, mutta myös sen takia, että vaikka kohtu on km jälkeen erityisen vastaanottavainen uudelle alkiolle niin kohdun pinta on myös niin "ohut", että ei pysty kunnolla kasvattamaan alkiota ja uuden km vaara on suurempi. Jotenkin näin se meni, ymmärrettävästi mun muistikuvat tuosta päivästä on vähän hatarat. En tiedä sitten mikä on totuus, mutta noin mulle on kerrottu.

Kaikille hirmuisesti plussatuulia, eikös ne sovi hyvin kun muutenkin on niin kovin tuulista nyt ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ei menkkoja, testi nega. Rinnat kipeät ja on menkkakipuja ajoittain tosi paljon. Olin ihan varma et eilen olis alkaneet muta ei.. Eilen valahti valkovuotoo housuihin ja hetken ehdin olla tosi onnellinen kun luulin et menkat alkoi! Tuntui hassulta huomata kuinka paljon ajatus raskaudesta sittenkin ahdistaa mua.. Eilen vielä tuli tarhasta soitto et haluavat meidän menevän eskarilaisen pojan kanssa perheneuvolaan kun on hiukan agressiivinen eikä osaa keskittyä. Mun mielestä sen kanssa ei ole ongelmaa mut pakkohan se on mennä. Ehken ei ihan oikea aika ole saada lisää lapsia ennen kun ongelmat esikon kans hoidettu pois alta..
Eli kierto tänään 30päivää km vuodosta.. Mulla saattoi olla ovis kp 19 joten nyt olis vasta dpo11. Mut en tiä yhtään mitä ajatella ja sillonhan toi näkyis herkässä testissä aikasintaan huomenna.. Olo ei ole sellainen et olisin raskaana..

Sanmar mää niin ymmärrän! Mua kuohutti enemmän noi muiden kommentit aikanaan kun itse edellinen keskenmeno japahin vakio kommentti oli mulle et onneksi sulla on jo kaksi lasta.. Ihan kun se vähentäis pahaa mieltä ja rakkautta sitä tulevaa lasta kohtaan.. Vaikka olis kymmenen lasta niin se keskenmeno on kamalaa! Tuntuu niin pahalta kun ihmiset pakotti vähättelemään omaa tilannetta ääneen ja oikeasti sisuksissa leimus ja aina kotiin päästessä tuli itku.. EI keskenmenon saanut saa surra..

Hjannah harmi että jouduit täne mutta tervetuloa turvalliseen joukkoon :)
 
Huomenet...

Negaa näyttelee tikut täällä!!! Voit v...u vie!!! Ja oireitaki jo muka ollu jne.. No.. ei auta ku ootella niitä menkkoja sitte jos ne tänään vielä alkaiski... :'(
Nyt ku tahtois pian tulla raskaaksi niin ei tapahu mitään, mutta auta armias kun on sillämielellä että sillon tällön pelleillään jos sattus vaikka tärppään niin heti tärppää!!!
Jos tässä kovin kauan menee niin minen jaksa!!! Miten tän vauvakuumeen sais laskettua sille normitasolle ja rauhotettua ittesä ettei koko ajan ajattelis ja ressais???
Edelleen on vaan sellanen olo että oisin raskaana,mutta jos ei kerran testit näytä niin eikai sitä sitte oo raskaana... :ashamed:
 
Hei kaikille! Itse luen teidän juttuja kyllä ahkerasti, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähemmälle...

Champion - mullakin keskenmenon jälkeinen kierto oli ihan kummallinen eli kesti tasan 40 päivää (norm. 29-32) ja kaikenmaailman raskausoireita pukkasi päälle. Joten jospa sulla pian joko plussa pärähtäisi testiin tai sitten ne menkat alkaisi - epätietoisuudessa olo on just sitä kaikkein ikävintä. Ja tsemppiä teille esikoisen kanssa! :hug:

An-nielle plussapuhureita ja muutosta toivotaan viivan vahvistumista! Ja Cappuccino joko kävit testin kiellosta huolimatta hankkimassa ja joko testasit? ;)

tömpsiksellä oli olosuhteisiin nähden hienoja gynekuulumisia ja antaa varmasti potkua jälleen teidän peiton heilutuksiin, kun saa ikävät oireet hoidettua. =)

Vaavimasu - onko sulla mikä kiertopäivä menossa eli joko sulla oli ne kunnon menkat km:n jälkeen? Tällä palstalla varmasti kaikki ymmärtävät sun turhautumisen tunteet, kun sitä raskaaksi tuloa niin kovasti odottaa ja jos se ei sitten heti tapahdu. Mutta jospa sulla on vielä kierto sekaisin ja raskaus liian aikaisessa vaiheessa, jotta testi mitään näyttäisi? Tsemppiä sinne! Ja plussatuulia! :)

Hjannah - iso :hug: sekä tervetuloa tänne kuumeilemaan.

).( Nyt on luultavimmin kierron puoliväli ja mitäs se nyt tarkoittikaan - ai niin ovulaatio! ;) Ja kyllä joo, ollaan miehen kanssa aloiteltu peiton heiluttelut jo viime viikon puolella ja aikataulutettu siten, että tässä nyt joka toinen päivä hommaillaan. Normaalisti ehditään pupuilla kerran viikkoon, joten nythän tää on ihan luksusta - tosin mies jotain mumisi jo pakkopullasta, mutta ei kait nyt kuitenkaan!? Ja tänään juuri kävin pojan kanssa neuvolalääkärillä ja samalla reissulla juttelin meidän ihanan neuvolantädin kanssa eka kertaa tuon tuulimunan jälkeen. Ja kovasti toivotteli onnea yritykseen ja kuulemma pitää heti jos tärppää niin ottaa häneen yhteyttä, niin varataan aika ultraan! En kyllä itse olisi sinne np-ultraan ajatellut edes odotellakaan, mutta hyvä tietää ettei tarvitse kalliisiin yksityisten ultriin rahaa tuhlata. Silloinkin tuulimunaa ultratessa maksoi 5-10 minuutin tutkimus 108 euroa... Ja gynekin oli niin tökerö, että jäi tosi huono fiilis muutenkin kuin sen tuulimuna-tiedon vuoksi.

Varmaan tästä on ollut jo joskus puhettakin, mutta miten teillä lääkärit ovat keskenmenoonne suhtautuneet tai kommentoineet siinä tilanteessa? Mulla ensimmäisen km:n kohdalla lääkäri ultrasi aika kovakouraisesti ja kun siinä itkeskelin sekä surusta että kivusta, niin lääkäri vain sanoi, että äläpäs nyt itke - tämä on ihan normaalia, että keskenmenoja sattuu. Silloin toivoin kovasti, ettei se olisi kohdallani normaalia vaan saisin sen nyytin myös syliin asti, kuten myös onneksi kaksi kertaa kävikin. Nyt tässä tm-raskaudessa ensimmäisessä ultrassa lääkäri totesi tylysti sen olevan varmaankin tuulimuna ja nyt vain kotiin odottelemaan keskenmenoa. Ja sitten kun se tuulimunaksi varmistui, niin se lääkäri vain sanoi myöskin, että tämä on ihan normaalia ja ei tämän takia sairaslomaa saa kuin sille tyhjennyspäivälle. Eli aina on lääkäreillä ollut se viesti, että mitä nyt turhaan surra ja itkeä tällaista - SEHÄN ON IHAN NORMAALIA. Yksikään lääkäri ei ole pahoitellut keskenmenoa tai muuta vastaavaa ja se on tuntunut jotenkin ihmeelliseltä. Ehkäpä ne lääkärit ovat niin karaistuneita ja näkevät näitä keskenmenoja päivittäin, etteivät enää osaa ajatella, että se on sille potilaalle hyvinkin epänormaalia ja odottamatonta ja hirveää...

Mutta nyt työn pariin. Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
''Varmaan tästä on ollut jo joskus puhettakin, mutta miten teillä lääkärit ovat keskenmenoonne suhtautuneet tai kommentoineet siinä tilanteessa?''
Lääkäri oli oikein ihana ja ymmärtäväinen, mutta hän konsultoi lapsettomuus puolen gyneä joka olikin ihan täysi p*ska. Kuulema ei olisi saanut testata niin aikaisin vaan testailut aloitaan kuukautisten ollessa myöhässä VÄHINTÄÄN kaksi viikkoa. Oma vika siis koko asia koska jos olisin noudattanut näitä ohjeita niin en olisi ollut tietoinen koko raskaudesta. Nyt samainen gyne ei suostu päästämään hoitoihin koska on raskaus takana.
Joo-o, monta vuotta yritystä takana, yksi raskaus, ei yhtään lasta ja en pääse hoitoihin koska kuulema tulen raskaaksi nyt clomien aikaan. On hermot niin super tiukalla ollut tädin saapumisesta saakka, että huh huh...
Anteeksi purkautuminen ahdistaa vaan niin älyttömän paljon kun en usko meillä clomien tepsivän ja jatkoa ei ole sitten enää tulossa.
 
--------------------------------------------------------------------------------
Hei!

Sain toukokuussa keskenmenon, ja kova toive saada uusi raskaus alulle. Seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa vasta 9 päivän päästä, joten olen todella etuajassa testieni kanssa, mutta silti oli jo "pakko tehdä". Pregcheck testillä tuli haamuviiva noin parikymmenen minsan päästä. Tänään tein glearbluella, ja jo testiaikana tuli ohuenohut viiva pystysuoralle paikalle. Voisiko mahdollinen raskaus olla totta- vai olenko nyt vain turhan hätäinen...
 
Hei!
Täällä yksi keskenmenosta toipuva! Viikolla 11 todettiin sikiön kuolleen pari viikkoa aiemmin, ja sain lääkkeet tyhjennykseen kotona. Seurasi monta kamalaa viikkoa tunnemyrskyssä ja surussa. Kolmen viikon päästä raskaustesti oli puhdas nega ja alkoi muutenkin helpottaa, tuntua että voisi keskittyä tulevaisuuteen ja muihinkin asioihin.

Nytpä odottelenkin menkkoja ja uutta kiertoa. Koska teillä on menkat tulleet, noinkin myöhäisten viikkojen km:n kokeneet? Olen tuhlannut ovistestejä kierron vaiheita seuratakseni, mutta plussaa ei niihin ole tullut, epämääräisiä ja vaihtelevia viivattomia tai haaleita viivoja vain. Tuskin siis ovulaatiota tässä kierrossa tai sitten se on vasta tulossa. Vajaa 4 viikkoa kulunut tyhjennyksestä vasta. Mutta jotain on näköjään laskeskeltava ja mittailtava parempia aikoja odotellessa, joten toivoisinkin kokemuksia, miten teillä tuo km:n jälkeinen "kierto" on kulunut, jos vielä muistatte.

Tömpsis, luin sun aiempaa tilitystä tuolta km-sivuilta ja samanlaisia, ahdistuskokemuksia mullakin parin viikon aikana on ollut. Välillä olin ihan vainoharhainen, sain jostakin päähäni että erinäiset ystäväni ovat hylänneet minut jotenkin keskenmenoon liittyvästi tai muuten vaan, ym. Itkin monta yötä asioita, joita ei koskaan ollut tapahtunut. Huh huh. Todellisuudessa ystävät olivat todella suureksi avuksi, ihan itkettää kun ajattelen kuinka he olivat läsnä ja lohduttivat, kukin tavallaan. Helpotti sekin, kun luin että muillakin on ollut epätoivoisia tunteita, ehkä osin hormonienkin aikaansaamia. Nyt voin jo ihan hyvin ja olen onnellinen kaikesta mistä suinkin voi..


Ginger
 
Cappuccino äläpäs nyt pie meitä jännityksessä - testaa..testaa..TESTAAAAAA!!!!!!!:D
..mie peukuttelen d=)b kovasti:heart:

vaavimasu, An-nie peutuksia d=)b teillehin kovasti!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ginger-lemon-honey: Mä just itsekin muistelin niitä tunnemyrskyjä. Olin niin vihainen ja raivosin ihan turhasta yhtäkkiä, ja sitten taas itkin. Sitä kesti muutamia viikkoja ja olin ihan peloissani, että hulluksiko tässä tullaan... mutta se varmasti johtui kaikki keskenmenosta ja hormooneista, noin 6 viikkoa kesti ennenkuin kuukautiset tulivat ja sen jälkeen alkoi taas tunnetilatkin pysyä suht normaaleina :)

Mulla oli myös muutenkin hirveä stressi tuolloin ja kävin pyytämässä lääkkeitä, että saisin rauhoituttua edes välillä ja selviäisin stressistä. Selitin lääkärille keskenmenoa ja hän sanoi "kannattaisikohan sitten miettiä sitä lasten tekemistä vähän tarkemmin jos ei tätäkään kestä" viitaten km jälkeisiin tunnemyrskyihin... :O SIIS OIKEESTI! :mad:

Mulla km totesi nuori kätilö, joka oli jotenkin ihan hämillään itsekin, ei sanonut mitään tökeröä tai vähättelevää ainakaan, en kyllä muista kunnolla niitä asioita... Olimme miehen kanssa molemmat niin shokissa, että istuimme vain hiljaa ja tuijotimme eteemme ja kätilö ja lääkäri vaikuttivat siltä, että yrittivät saada meistä jotain reaktiota aikaiseksi... emme vaan pystyneet reagoimaan mitenkään, olimme ihankuin unessa... Jäin tyhjennyksen alun ajaksi sairaalaan ja kaikki hoitsut ja kätilöt ketä siinä pyöri olivat todella ystävällisiä, vaikkakin ensimmäinen hoitsu ei oikein tahtonut antaa minulle kipuun tarpeeksi lääkettä. Eräs kätilö puhui miehenkin kanssa paljon ja saimme todella lämmintä kohtelua ja paljon tukea koko päivän. Kiitos heille siitä :flower:

Muuten ihmisten reaktiot olivat ihan ok, jotkut tosin pahottivat mieleni... esim. kertomalla heti perään, että "kun minä odotin lastani niin jos se olisi ollut vammanen niin olisin kyllä tehnyt abortin". Muutenkin se, että mua lohdutettiin ajatuksella että mun lapsessa oli jotain vikaa ja sen takia meni kesken ei kuulostanut hyvältä, sillä hetkellä kun surin, en halunnut kuulla, että mun lapsi oli viallinen. :'( (en oikein osaa selittää, ehkä ymmärsitte kuitenkin.)

Blanco: voi miten kamalia lääkärikokemuksia sulla on ollut!!! :hug:

NoBlood: toi kuulostaa ihan kamalalta, ettet muka saisi clomien lisäksi mitään muuta apua! Entäs jos km jälkeen on yritystä jatkunut yli vuosi, eikös sitten pitäisi saada jo apuja viimeistään? Pystytkö vaihtamaan lääkäriä? En tiedä onko joku muukin syy sun tilanteeseen siis, mutta kyllä mun mielestä sun pitäisi saada apuja tulevaisuudessa lisää. Älä luovuta! :hug: :hug:

Mulla on sellanen olo, etten saa ikinä lasta. Näillä mun kierroilla, vaikka olenkin tullut jo kerran "vahingossa" raskaaksi niin jos se ei onnistu uudestaan tai saan aina keskenmenoja ja kaikkea... Jotenkin usko siihen, että saisin lapsen on nyt kadonnut kokonaan. :( Koko ajan olen varma, että seuraavakin raskaus menee kesken. :(

Jokohan mun tilaamat testit ois tänään tullu...

Plussapuhureita ja aurinkoa teille kaikille! :)
 
TORSTAI 14.10


HAAVEISSA ESIKOINEN



NoBlood...................KM 06/10...........................KP 3/25-30
Minttu81..................KM 09/09, 03/10.................KP 4/26-28
Orkidea88................KM 09/10...........................KP 6/?
Hjannah..................KM 05/10............................KP 6/
Dark91.....................KM 02/07, 07/10, 10/10......KP 7/
durasel.....................KM 03/10..........................KP 8/24-28
An-nie......................KM 08/10..........................KP 29/30-35
tömpsis...................KM 07/10...........................KP 36/30-75
Ninnatar...................KM 05/09, 07/10
Emilii85.....................KM 02/10
SuSa91....................TM, KM 06/10
Anna-79...................KM 08/10
toiveissa11...............KM 08/10
Sanmar82................KM 05/10, 09/10



HAAVEISSA TOINEN



Dino80................KK 07/10...............................KP 8/
Imoen..................KM 10/09, 01/10...................KP 22/26-32
Cappuccino.........KM 02/10, 08/10, 09/10...........KP 27/26
Linnea82.............KM 12/08...............................KP 55/31
tilda69.................KM 03/10
Pippuri-83............KM 12/09, 4/10
sunshine25..........KM 03/10
shenda81............KM 03/10
miimii10...............KM 04/10
Mamulis...............KM 07/10
Mariel85..............KM 12/09, 08/10



HAAVEISSA KOLMAS



Ruttuinen Rusina KM 07/10...............................KP 5/30-32
Unicco..............KM 07/07, 03/09.......................KP 11/35-50
äiti88................KM -05, TM -07, KM 10/10........KP 14/28
Koralli73............KM 04/10, 05/10, 09/10...........KP 15/25-28
Blanco...............KM 05/00, TM 08/10................KP 15/29-32
Muutosta..........KM 03/10.................................KP 25/26-28
Helinäkeiju10....KM 07/10.................................KP 26/?
viivi ja vagner....KM 12/09
Riinu.................KM 02/07, KK 11/09, KM 07/10



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 3/28-32
kitikat3................TM 07/02, KM 12/08, 06/09.........KP 19/31
Vaavimasu..........KM 08/10


HAAVEISSA KUUDES


Taaperotx5 ...........KM 04/10, 09/10





TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, HopeaQ, puupi, Jeju81, Marie1981, Tash, Siiri80, vauvakuume89, Tsuba, MayBeibi, Leisku, Nipsu86, Minna89, Piijuska-78, Haicu, Kiia79, Double-trouble, äiti0408, Sone, Unikeiju-79, Danjuska, jenkkivaimo, syyslaulu, Tipetsu, jiinas, Oltermanni, Liinus, Champion, viirukissa


:heart: PLUSSANNEET :heart:


2009

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila, Jaja78, rakuuna, sintsu78

Maaliskuu: stella-h, Rinja, piprane ema, Silent whisper, Blöö, jääräpää, Tesmis

Huhtikuu: SpanishDancer, melina84, Keffeli, Orchid x2, Minky, Tuittu-, manna-, Memmu86, Mutzilla, erika76

Toukokuu: BlondeMonsoon, Icefairy, Kipinäkenkä, Taffo82, toive81, Happihyppy, Onnellinen x5, Miukkari

Kesäkuu: Henkari, Nassi84, Repa, Ruputti, Riinu, Kätsy, Tillukas, Wendy79, TalvenTaika, Peppioliina, sasuma

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc



 

Yhteistyössä