Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Pavi todellakin on ihan samoja ajatuksia tuosta ultrasta. Mulla ei oo vielä ikinä tullut hyviä uutisia ultrassa, joten tuun varmasti olemaan aivan paniikissa ennen ultraa. Siihen itse asiassa kulminoituukin noi mun raskautta koskevat pelot. Muistan vieläkin päivänkirkkaasti ne lääkärin sanat ja ilmeen ekan keskenmenon kohdalla: "Valitettavasti tämä ei ole normaali raskaus". Mutta en kyllä jättäisi varhaisultraa välistäkään näiden keskeytyneiden keskenmenojen kokemuksella.

Täällä dpo2 menossa, joten piinailtavaa vielä riittää. :) Onneksi on tiedossa paljon tekemistä viikonloppuna ja ensi viikolla, joten ehkä aika menee nopeasti.
 
Noniin ultrassa käyty ja niin sieltä löytyi se mitä arvelinkin..eli kystat molemmilta puolita.. mua niin ituttaa ja harmittaa ja itkettää..tässä syy lekurin mielestä miksi vuotoa ei näy.. 12pvän primolut kuuri alkaa nyt ja sillä koitetaan saada vuoto aikaseks... 19.12 on seuraava ultra ja katotaan tilanne..ja letrot vaihetaan nyt sit pistoksiin.. ilmeisesti lääke ei ole minulle sopiva kun näitä kystia tulee.. ei ihme kun vatsaa vihlonut kummaltakin puoelta.. ja olo on kun ilmapallolla kun turvottaa.. oikeella puolella siis 4-5cm kokoinen kysta ja vasemmalla 5-6cm kysta.. ja lisäks vasemmalla oli vielä pienempikin kysta eli mulla on kolme KYSTAA! kolmas kysta on vaan jonkun 2-3cm... seuraavassa ultrassa sitten selviää saanko alottaa pistokset ja millasella annostuksella ja tämä siis riippuu ihan siitä et ovatko kystat pienentyneet.. ottaa niin päähän..että hoidot vaan pitkittyy näiden kystien takia..lääkäri sanoi että kystat ei ihan heti kyllä välttämättä katoa mutta viimeksikin oli pienentyny suht nopeasti että jos nyt tälläkin kerralla.. lääkäri sanoi et jos on ovulaatiohäiriöitä niin on suurempi riski saada kystia..limakalvokin oli vaan joku reilu 5mm..eli ohut.. keltarauhanen siellä kai näkyi kuitenkin. eli siis mulla on nyt kaksi isoa follikkelikystaa.. ilmeisesti keltarauhaskystaa ei ole.. pienemmästä en sitten tiedä mikä on.. RIITTÄÄ pikkuhiljaa jo nää kystat... kun häiritsevät kaikkea.. me ei ehkä voida jouluna lähteä sukulaisiin yökyläilemään jos pistoksia joudutaan juuri tuolloin pistämään :cry::cry: en vaan halua pisetellä missän kylässä kun kukaan miehen suvusta ei ees tiedä hoidoista..
 
Viimeksi muokattu:
tosin en vaan tiedä et aloteaanko pistokset vasta tammikuussa... kun laskin nyt et vikan primolutin syön 6.12 ja jos menkat alkavat parin päivän sisään vikasta primosta niin mullahan voi olla jo ultrassa joku kp10-13 menossa ja eikai sillon enää pistoksia aloteta.. täytyy soitella ja kysyä et jos menkat alkavat piankin et voiko ultraa aikaistaa...
 
Noniin ultrassa käyty ja niin sieltä löytyi se mitä arvelinkin..eli kystat molemmilta puolita.. mua niin ituttaa ja harmittaa ja itkettää..tässä syy lekurin mielestä miksi vuotoa ei näy.. 12pvän primolut kuuri alkaa nyt ja sillä koitetaan saada vuoto aikaseks... 19.12 on seuraava ultra ja katotaan tilanne..ja letrot vaihetaan nyt sit pistoksiin.. ilmeisesti lääke ei ole minulle sopiva kun näitä kystia tulee.. ei ihme kun vatsaa vihlonut kummaltakin puoelta.. ja olo on kun ilmapallolla kun turvottaa.. oikeella puolella siis 4-5cm kokoinen kysta ja vasemmalla 5-6cm kysta.. ja lisäks vasemmalla oli vielä pienempikin kysta eli mulla on kolme KYSTAA! kolmas kysta on vaan jonkun 2-3cm... seuraavassa ultrassa sitten selviää saanko alottaa pistokset ja millasella annostuksella ja tämä siis riippuu ihan siitä et ovatko kystat pienentyneet.. ottaa niin päähän..että hoidot vaan pitkittyy näiden kystien takia..lääkäri sanoi että kystat ei ihan heti kyllä välttämättä katoa mutta viimeksikin oli pienentyny suht nopeasti että jos nyt tälläkin kerralla.. lääkäri sanoi et jos on ovulaatiohäiriöitä niin on suurempi riski saada kystia..limakalvokin oli vaan joku reilu 5mm..eli ohut.. keltarauhanen siellä kai näkyi kuitenkin. eli siis mulla on nyt kaksi isoa follikkelikystaa.. ilmeisesti keltarauhaskystaa ei ole.. pienemmästä en sitten tiedä mikä on.. RIITTÄÄ pikkuhiljaa jo nää kystat... kun häiritsevät kaikkea.. me ei ehkä voida jouluna lähteä sukulaisiin yökyläilemään jos pistoksia joudutaan juuri tuolloin pistämään :cry::cry: en vaan halua pisetellä missän kylässä kun kukaan miehen suvusta ei ees tiedä hoidoista..
Voi ei! Tsemppiä! Mullekin tulee kystia helposti. Tuulimunaraskauden yhteydessä löytyi yksi ja epäilen, että sellainen oli myös kesällä, kun kierto tosiaan pidentyi kuin sinullakin. Hyvä puoli niissä on, että yleensä kuihtuvat itsekseen pois aika nopeastikin. Varmaan letrot ei sitten kunnolla toimi kohdallasi, kun kystahan tarkoittaa sitä, että munasolu ei irtoakaan, kehittyy kyllä mutta ei irtoa ja siksi tulee Kysta. Onneksi sait nyt paremmat lääkehoidot. Pistoshoidoissa munasolu irrotetaan pistämällä irrotuspiikki.
 
Voi ei! Tsemppiä! Mullekin tulee kystia helposti. Tuulimunaraskauden yhteydessä löytyi yksi ja epäilen, että sellainen oli myös kesällä, kun kierto tosiaan pidentyi kuin sinullakin. Hyvä puoli niissä on, että yleensä kuihtuvat itsekseen pois aika nopeastikin. Varmaan letrot ei sitten kunnolla toimi kohdallasi, kun kystahan tarkoittaa sitä, että munasolu ei irtoakaan, kehittyy kyllä mutta ei irtoa ja siksi tulee Kysta. Onneksi sait nyt paremmat lääkehoidot. Pistoshoidoissa munasolu irrotetaan pistämällä irrotuspiikki.
kiitos! lääkäri sanoi mielestäni et näki keltarauhasen.. mulla oli letrojen kanssa jo irrotuspiikki.. ainoo vaan mikä hirvittää niin on piikkien kustannukset...meillä muutenki aika tiukkaa.. mun oireet myös viittaa siihen et ovis oli tuo ultra(missä todettiin litistynyt munarakkula) on yks todiste ja se et lämmöt on pysyny ylhäällä.. mutta joo en mä enää jaksa vaivata päätäni sillä et ovuloinko..uskon ite et ovuloin.. lääkäri myös sanoi et voidaan myös varmistaa tästä lähin verikokeella tuo ovulaation tapahtuminen.. ja lääkäri sanoi et harkitsee jätetäänkö pregnyl pois sitä oon nyt käyttänyt irrotuspiikkinä..
 
lääkäri sanoi et kyllähän ne letrot toimi siinä mielessä kuitenkin et munasarjat reagoi.. mut piikitykset vois sopia mulle paremmin ja alkuun lähetään hyvin pienellä annoksella.. aion kyllä seuraavan kerran kun on tää kysta kontrolli niin pyytää nyt lähetteen julkiselle.. ei tulis niin kalliiks kun tuolla yks ultra maksaa 175e..ja nyt siihen päälle sitten vielä nuo piikitykset niin nyt rupee tulemaan jo liian kalliiksi.. kun julkisella yks ultra taitaa olla jonku 30e..
kystia on erilaisia on myös keltarauhaskystia. ja suklaakystia.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jutska
lääkäri sanoi et kyllähän ne letrot toimi siinä mielessä kuitenkin et munasarjat reagoi.. mut piikitykset vois sopia mulle paremmin ja alkuun lähetään hyvin pienellä annoksella.. aion kyllä seuraavan kerran kun on tää kysta kontrolli niin pyytää nyt lähetteen julkiselle.. ei tulis niin kalliiks kun tuolla yks ultra maksaa 175e..ja nyt siihen päälle sitten vielä nuo piikitykset niin nyt rupee tulemaan jo liian kalliiksi.. kun julkisella yks ultra taitaa olla jonku 30e..
kystia on erilaisia on myös keltarauhaskystia. ja suklaakystia.
Kalliita ovat kyllä. Pyydä tosiaan lähete julkiselle puolelle, niin tulee vähän edullisemmaksi ainakin ultrakäynnit. Minun piti piikitykset aloittaa vuonna 2010, mutta en ehtinyt, kun esikoinen ilmoittikin tulostaan. :) Kaksi luomuihmettä meillä on ja kolmatta ei meinaa millään tulla..
 
@Jutska kunpa tekin saisitte sen kolmannen! oon kyllä ollut tosi tyytyväinen tuohon klinikan palveluun ja kaikkeen :) mut nyt on jo korkee aika siirtyä julkiselle. alunperin menin vain yksityiselle sen takia kun ehkä helpoin oli sitä kautta lähteä liikkellee kun ei tarvinnut lähetettä. ja sen keskenmenonkin takia ja halusin selvittää pco:ta. nyt on jo kohta 6kk km niin nyt se julkinen varmaan jo huolii sinne. tosin tuo klinikka tekee yhteistyötä julkisen kanssa eli voipi olla et jotain juttuja tehdään tuolla yksityisellä klinikalla..julkinen on siis ostanut jotain palveluja tältä klinikalta.. lääkäri kyllä oli kanssa aika ihmeissään et molemmilla puolilla kystat.. jospa niitä ei enää tulisi ainakaan näin perättäin..toivotaan.
 
@pavi kiitos kysymästä! Täällä dpo7 menossa vai 8 en nyt tähä hätää heti muista :LOL: Lääkärissä kävin tän mun väsymyksen takia ja liudan verikokeita päätti otattaa. Tänään kävin aamulla klo 7 labrassa ja oli jo tulokset tulleet oma kantaan. Ei mikään arvo ollu vinksallaan ja hcgn otatti myös ja se oli alle1, joten joko näin aikaseen raskaus ei verikokeessa vielä näy tai on taas nega kierto. Miten liekkään sitte on..
Lämmöt ollu senmosta 37.1 oviksen jälkeen ja toissapäivänä oli 36.8. Nyt en ole mittaillu. Saapa nähä viikon päästä, näyttääkö testi yhtä vai kahta viivaa.
Mulla on pöksyt ollu taas ihan märkänä valkovuodosta... o_Oo_O Muuten ei juuri mitään muita outoja oloja. Nippailuja todella vähän. Enemmänkin tasaista värinää tuolla jossaki syvällä.

Nyt niitä plussia tänne kaikille ni päästään elokuisiin ❤❤❤
 
Heippa pitkästä aikaa!
Ihanasti täällä on plussailtu ja todella ikävää nähdä täällä myös uusia nimiä :( Päivittelin nyt listaa niiltä osin, mitä huomasin päivityspyyntöjä olevan.

Täällä ollaan edelleen raskaana ja np-ultrakin jo käyty. Saatiin uutinen kaksosista varhaisultrassa ja edelleen np-ultrassa molemmat olivat matkassa ja voivat hyvin.

Paljon plussatuulia tänne kaikille!

T. Fujin & bebet 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: truudy
@Fujin eikä mulla menny ihan ohitse, onnea kaksosista. Aivan ihanaa!

Täällä kans nyt aletaan jännäileen, torstaina tunsin ovisoireita ja testasin plussan, oltiinkin koko viikko aika ahkeraa hommailtu. Eilen tuli verilimaa mitä mulla ei oo koskaan aiemmin muistaakseni tullu? Mitähän lie. Aiemmin en oo sillee ees ovista tuntenu tai testaillu, vasta ton km jälkeen halusin nähä että kierto toimii. Koitan nyt pitää pään kylmänä ja olla liikaa tarkkailematta itteä että menkat ei ois sit niin suuri pettymys kun saapuu. Perjantaina tuli pitkästä aikaa itku vähän kaikesta, km, isän kuolema ym, helpotti kun purkautui kunnolla.

Toivotaan plussia tänne meille paljon. :)
 
Eilen ja myös lauantaina oli alamahassa vihlasuja..mietin voisiko olla ovis(n) Tyhjennysvuoto alkoi 16.11 joten onko edes teoriassa mahdollista?
Jännä ristiriitainen tunne kun vauvaa toivoo kyllä,mutta silti pelko on valtava,että entä jos..:(
 
Mä nyt kirjottelen tänne, alkaa pelot ottaa valtaa! Eli siis nyt menossa 5+2 menkoista laskettuna.. 4 päivänä ollut pientä vuotelua ja ikävää vihlontaa :/ eilen tehty digi näytti 2-3, kuten myös viikko sitten.. Ei siis ollut viikot nousseet :/ pelko ja paniikki on suuri! Ja huomaan että se vaan kasvaa kun lähestytään sitä aikaa kun viimmeksi meni kesken :/
 
Kinder_kitty: Onpas kyllä kurja tilanne sulla! Mulla oli kans jotain munasarja kystia sillon vuosi sitten kun oli se kohdunulkoinen.. Pelkään kans että niitä tulee ja haittaa ovulaatiota..

Hipiti: Voimia!

Eilen tein nega testin dpo12 ja kyllä taas masentaa niin paljon!! Keskiviikkona pitäis alkaa menkat.. Kaikki tutut pms oireet on mutta voimakkaampina kuin ennen..
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille, teitä onkin paljon! :)

Kinder_Kitty, kurja juttu nuo kystat :( Tsemppiä!

Tukutuku, kurja juttu, että ei ole menkkoja näkynyt! :( Onko sulla aiemmin ollut epäsäännöllisiä/pitkiä kiertoja? Kauanko kesti jälkivuoto? Mulla kierrot aina olleet suht normaaleja, ainoastaan nämä huonosti sujuneet raskaudet tyhjennyksineen/kaavintoineen ovat sotkeneet, välillä enemmän, välillä vähemmän.
Nyt pyörähtää kohta 6 viikkoa tyhjennyksestä, menkkoja ei näy, ei kuulu. Raskaustesti vielä haalea plussa ja näin kauan ei ole koskaan aiemmin kestänyt hCG- tason laskussa. Todella ärsyttävää..
 
Kroppa tuntuu ihan oudolta, äsken lounaalla alaselkään (joka heijastu myös vatsan puolelle) tuli ihan oviskipujen tyyppinen vihlonta, joka kesti 5-10min. sitten katosi, vielä ei oviksen pitäisi olla, nyt kp9/30 ja eilen ovistesti vasta haamuili...

Meillä on hauska tilanne kun miehen siskolla (joka on myös paras ystäväni) ja hänen miehellään on myös yritys käynnissä. Esikoisillamme on vain 3kk ikäeroa ja tottakai toivon, että molemmilla tärppäisi taas pian, niin saatais nauttia raskauksista yhtäaikaa ja serkuksillekaan ei tulisi isoa ikäeroa :)

Hipitille tsemppiä <3
 
kiitos tsempeistä! @Hipiti paljon tsemppiä ja tarrasukkia!

Täällä on mieli nyt niin mustana..joka kerta kun käyn suihkussa istun suihkun lattialle ja vaan itken tätä kurjaa oloa ja tätä epäonnistumista.. nyt tää lapsettomuudesta kärsiminen rupeaa tuntumaan niin rankalta ja suoraan sanottuna jaskalta... toisten vauvakuvat on isku vasten kasvoja..että miksei meillekin... mitä lähemmäs mennään helmikuuta sitä enemmän suru vaan kasvaa...kohta on jo helmikuu ja mäkin olisin jo kohta synnyttämässä jos kaikki olisi mennyt hyvin..tää ajatus on niin musertava.. mä en tiedä miten mä selviän elämästä jos me ei saada lasta/lapsia...tää on ainoa asia mistä oon kokoikäni haaveillu eli siitä et saan olla äiti... mä en halua olla katkera mutta musta on kokoajan tulossa sellainen...voi kunpa joku voisi taata et sen nyytin joskus sais mutta kun ei voi... voi joutua käymään vuosia hoidoissa mut siltikään kaikki ei saa lasta... eniten mua pelottaa se et kuinka hajalla oon vuoden tai puolen vuoden päästä jos nyt oon jo näin hajalla...ja pelottaa myös tietämättömyys tulevasta..
 
kiitos tsempeistä! @Hipiti paljon tsemppiä ja tarrasukkia!

Täällä on mieli nyt niin mustana..joka kerta kun käyn suihkussa istun suihkun lattialle ja vaan itken tätä kurjaa oloa ja tätä epäonnistumista.. nyt tää lapsettomuudesta kärsiminen rupeaa tuntumaan niin rankalta ja suoraan sanottuna jaskalta... toisten vauvakuvat on isku vasten kasvoja..että miksei meillekin... mitä lähemmäs mennään helmikuuta sitä enemmän suru vaan kasvaa...kohta on jo helmikuu ja mäkin olisin jo kohta synnyttämässä jos kaikki olisi mennyt hyvin..tää ajatus on niin musertava.. mä en tiedä miten mä selviän elämästä jos me ei saada lasta/lapsia...tää on ainoa asia mistä oon kokoikäni haaveillu eli siitä et saan olla äiti... mä en halua olla katkera mutta musta on kokoajan tulossa sellainen...voi kunpa joku voisi taata et sen nyytin joskus sais mutta kun ei voi... voi joutua käymään vuosia hoidoissa mut siltikään kaikki ei saa lasta... eniten mua pelottaa se et kuinka hajalla oon vuoden tai puolen vuoden päästä jos nyt oon jo näin hajalla...ja pelottaa myös tietämättömyys tulevasta..
Kiitos!
Voin vaan kuvitella miten pahalta susta tuntuu! Kamalinta on se just kun ei tavallaan voi kun vaan yrittää ja silti ei oo takeita että onnistuu :/ mä kyllä niin kovasti toivon että teille vauva suodaan!
 
@Hipiti kiitos! sitä mäkin toivon niin kovasti..mut tää odottaminen on kamalinta.. että koska se meidän aika koittaa vai koittaako..haluan olla realistinen tässä asiassa tää on vaan fakta juttu et kaikki ei saa lasta hoidoista huolimatta.. en halua elää liian isoissa pilvilinnoissa tän asian suhteen.. jotenkin nyt nää kystatkin tekee mun mielestä niin mustan.. kun viivästyttää hormonilääkkeiden/pistosten alotusta... no eiköhän tammikuussa saada ensi aika julkiselle puolelle toivottavasti.. mutta tuntuu et tammikuuhunkin on niin pitkä aika... toiveet aina nousee joka kerta kun on ovuloinut et jospa nyt ois meidän vuoro sitten toiveet taas putoaa kun uusi kierto alkaa ja taas nousee.. mä olen kyllä kiitollinen et sain olla raskaana hetken mut ei se nyt kauheesti lohduta tässä vaiheessa kun lasta toivottu jo tammikuusta 2015...oishan se kiva saada se nyytti syliin asti :/
 

Yhteistyössä