**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Kiitos vain tervetulotoivotuksista!

Rupeltaja Kurjaa kun jouduit sinäkin tänne. Sun tilanteestasi kuukausiketjussa luinkin jo aiemmin. Mulla tehtiin läkkeellinen tyhjennys perjantaina. Oli tm ja raskaussäkki vain 5x7mm, joten sain pelkät Cytotecit matkaan Kättäriltä. Aiheuttivat kipuja, mutta Burana 800:lla ja Panadol fortella pärjäsin, lisäksi otin Primperania varmuuden vuoksi. Vuoto oli tosi niukkaa, joten otin illalla vielä toiset 4 Cytotecia suun kautta. Raskaussäkin luulen bonganneeni vuodon joukosta. Toivottavasti olen oikeassa! Vuoto ei missään vaiheessa ole ollut runsasta. Huomenna ultrataan ja tarvittaessa kaavitaan, jos ei ole tyhjentynyt.

alien Mä olen seurannut keskenmenoissa raskaushormonin laskemista ovistesteillä. Ainakin mulla ne haalistuvat hitaammin kuin raskaustestit, vaikka alkuraskaudessa eivät mun mielestä näytä plussaa ennen raskaustestejä. Omituisia! Mutta jos viiva on jo haalistunut selkeästi alle kontrolliviivan ja vahvistuu sitten uudestaan, niin eiköhän se ovista merkkaa.
 
heissan ja omaa napaa: testasin tänään apteekin omalla r-testillä kp 28/32 aamupissasta ja plussahan sieltä tuli mutta huolenani nyt vain kun viiva oli kuitenkin selvästi haaleampi kuin kontrolliviiva....jotenkin olin ajatellut että näillä päivillä olis tullut jo kunnon vahva viiva...mahaa ja selkää välillä nippailee enempi ja vähempi, ei muita oireita ei edes turvotusta....niin että nyt sitä taas stressataan..
 
Kiitos kaikille vastauksista kysymykseeni ovistestin luotettavuudesta! Testasin vielä raskaustestilläkin eilen illalla ja kyllä siinä hailakka plussa tuli joten en uskalla vielä luottaa ovistestiinkään. Odotellaan, voihan se olla että kun kroppa on vielä sekaisin niin ovis tulee ja menee vaikkei testillä sitä huomaisikaan. Synnytyksen jälkeen olen ainakin ollut tuntevinani munasolun irtoamisen, mutta nyt en ole sellaista tuntenut joten tuskinpa vielä on irronnut. Varmuuden vuoksi kuitenkin talletuksia :)

Onnea plussanneille ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille! Tsemiä jännäilijöille, toivon suuresti hyviä uutisia!

Itsellä myös sama fiilis kuin muutamalla muulla että aikaa on mennyt hukkaan. Itse en ole enää liian nuori joten olisi hyvä saada homma taas aluille asap. Samoin poika täyttää joulukuussa 2v ja kolmessa vuodessahan on se raja miten äitiyslomaraha määräytyy, meneekö vanhojen tulojen mukaan. Hieman tiukilla ollaan taloudellisesti joten hieman sekin painaa takaraivossa.

Itse mielsin suru-uutisen kertomiset rankimmaksi kokemukseksi koko jutussa ja harkitsen jatkossa kyllä missä vaiheessa ja kenelle tulen uudesta raskaudesta kertomaan. Ehkä olin turhan optimistinen näin jälkeen päin ajateltuna ja ajattelin että kaikki menee hyvin kun edelliselläkin kerralla meni. Pessimistinä sitten näin jälkikäteen ruoskin itseäni tästä, ettei olisi pitänyt olla niin sinisilmäinen mutta eihän sitä kukaan oikein jaksa liikaa murehtia etukäteen ja olin tietysti hyvin iloinen tilanteesta. Toivottavasti ei mene jatkossa pelkäksi pelkäämiseksi :I
 
MiNalo: Siirrä vaan mut plussanneisiin. Pääseehän sieltä sitten pois jos tämä ei kanna. Kiitos :)

).( Vähän jänskättää, että olisko tämä sittenkin tuulimuna, kun ei mitään oireita ole. Tähän asti mä olen joka kerta arvannut raskauden ennen plussatestiä, juurikin niiden oireiden takia. Ehkä mulla vähän rinnat aristaa, mutta varmaan johtuu jo lugeistakin.
Vielä yli kolme viikkoa ekaan ultraan. Phuuh. Tavallaan tekis mieli uskoa, mutta toisaalta ei uskalla uskoa. Yritän pitää asian poissa mielestä, mutta eihän sitä pysty. Yritän tosiaan olla ottamatta LA:ta selville. En halua enempää niitä "tänään olisi sen ja sen vauvan syntymäpäivä"-surupäiviä. Sen verran osaan toki laskea, että johku kesä-heinäkuuhun se osuis. Riippuu vähän siitä missä vaiheessa tota kiertoa oli ovis...
 
Miima81____TM 1/06, KM 10/12 kolmas

Itse sain ne cytotecit sairalassa, 2pv ennen sitä suun kautta se kohdunsuuta pehmittävä lääke. 3H:ssa oli tullut ulos kaikki materiaali ja kipuun sain 2 panacodia ja 600 buranan :) nopea oli mielestäni tuo tyhjennys...kivut oli menkkamaiset kivut, jotka ei mielestäni ollut pahat..
 
Täällä myös ehkä plussattu tänään, lieneekö vanhan raskauden jämiä nuo kaks viivaa vaiko sitten uusi ? Tekaisin huvikseni tuollaisella Davidin tikulla jotka tuli ovistestipaketin mukana, koska menkkoja ei vaan kuulu. Km oli 15.9 eli ei vielä kohtuuton aika niitä kyllä odotella.

Olen nyt ihan sekaisin. Lääkäriin kai se on varattava aika tarkempiin tutkimuksiin mitä tämä on. En kyllä osaa uskoa että olisin jo raskautunut samantien uudelleen ilman menkkoja välissä. Enkä nyt osaa jotenkin edes iloita kun miehen kanssa meni niin huonoksi kaikki, että olen jo passittanut sen muualle asumaan.
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Maanantaina 22.10.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 42/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 11/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 2/26
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 25/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12______________________KP 17/26-32
Simpu83___29v___KKM 9/12_________________________KP 10/26-42
Miwwi___21v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 3/28-36
Tanita__38v___KM 8/11,KM 12/11,KM 9/12______________KP 37/?
rupeltaja___30v___KKM 10/12________________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12___________KP 15/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 76/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 58
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 22/28-31
Nöhvi1___33v___KM 10/12__________________________KP 20(?)/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 15/28?
tartsu74__38v____TM 6/12__________________________KP 22/28-30
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 4/26-32

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 17/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 41/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 58/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 9/28-30
Miima81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 28/28-32
Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12____________KP ?

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 86/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 19/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 20/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP ?

***Piinailijat***

Tanita - dpo 18
EVO - dpo 5
hanja - dpo1
Nöhvi1 - dpo 2

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9, Marlin, Maniokki, Starhope, rupeltaja

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Tanita : jaksamista tilanteeseesi! Toivottavasti pian selviää, mistä on kyse.

Tervetuloa uusille, vaikka harmi se on joutua tähän ryhmään. (kaikki täällä tosi ihania ja kannustavia, mutta ymmärsitte varmaan pointin ;) !!

ON: otatin tänään hcg-arvon ja se oli vielä 218. No, laskenut kyllä, mutta jotenkin odotin jo negaa... plääh! Vuotoakin tosin on vielä (ruskeaa tuhrua :x )... Ajattelin perjantaihin odotella ja silloin sitten otattaa seuraavan arvon, toivotaan, että on laskussa!
Tänään oli aika raskas päivä, olin ensimmäistä kertaa töissä km:n jälkeen. Edellisen kerran, kun lähdin töistä, olin vielä raskaana :'( .

Hyvää viikon alkua kaikille!
 
Heippa taas!

Huh, nyt on piinaviikko ohi. Kävin tänään töissä naistentautien polilla ja tilanne sai "kolmas kerta toden sanoo" -varmistuksen. Ei sykettä, viikot 6+3/4 (oikeasti 8+5). Vuotoa on näyttäytynyt ainoastaan silloin reilu viikko sitten yhtenä iltana.

Kävin labrassa jossa otettiin vasta-aineet ja x-koe (ajatuksella, että JOS lähipäivinä joutuisi kaavintaan...) ja niiden jälkeen minulle pistettiin kankkuun anti-D, koska veriryhmäni on O negatiivinen.

Sain kotiin mukaan tykötarpeiden lisäksi 800mikrogrammaa Cytotecia, Buranaa, Panacodia sekä Primperan-suppoja.

Laitoin kotona lääkkeet (emättimeen) aamupäivällä kympiltä, otin Buranaa ja Panadolia ja kävin unille. Nukuin n. 4,5h...suht hyvin, mutta jonkin verran piti pyöriskellä, kun mieli myllersi ja vähän tuntui alavatsalla.

Iltapäivällä alkoi koskea, muttei yhtään sen kovempaa kuin kuukautisten aikaan (minulla on nykyään melko kivuttomat kuukautiset, n. joka kolmannet ovat sitten aika napakat....!! ja nämä kivut eivät olleet niin kovia kuin kovimmillaan kuukautisissa). Vuotoa ei näkynyt tippaakaan ja olin jo ihan satavarma, että kaavintaan tässä joutuu...

Neljältä kivut tuntuivat sen verran ikäville, että otin lisää lääkettä ja sitten lähdin ulos; laitettiin miehen kanssa takapiha ja takaterassi talvikuntoon. Oli mukavaa olla raittiissa ilmassa ja puuhastella, sen sijaan että makaisin sohvalla jokaista vatsan nipistystä kuunnellen. En tiedä, tekikö tehtävänsä pystyssä&liikkeellä olo, vai kulunut aika, mutta viideltä alkoi vuoto....ja on jatkunut siitä asti muttei mitenkään kovin runsaana? Oletin, että vuodan kuin niagara enkä voi tehdä muuta kuin istua pöntöllä..mutta ainakin toistaiseksi vuoto on ollut samanlaista kuin kuukautisten aikaan. Saa nähdä sitten. Myöskään pahoinvoinnista/oksentelusta/ripulista en (vielä) ole kärsinyt.

Toivon NIIN kovin, että tämä sujuisi hyvin kaikin puolin.... Lääkäri lupasi, että ensi viikolla hän tekee ylimääräisen tsekkauksen ultralla, että kohdussa näyttää sille mille pitää...ja marraskuun puolivälissä on labra-aika HCG-arvon määritystä varten ja sitten marraskuun loppupuolella virallinen jälkitarkastusaika vielä lääkärille.

Henkisesti tämä ei tänään ole ollut mitenkään kaksista...kuluneen viikon olen ollut melko väsynyt ja apea, itkuinenkin ja kiukkuinen. Ehkä nyt, kun odottelu loppui ja päästään asiassa konkreettisesti eteenpäin, helpottaa myös henkisesti.

Mukavia syyspäiviä ja oikein paljon tsemppiä kaikille kuumeilijoille, piinailijoille ja varsinkin samassa tilanteessa painiskeleville! :)

-rupeltaja-

Niin ja jonkinlaista riviä voi laittaa;

rupeltaja, ikä 30v., takana ensimmäinen raskaus ja keskeytynyt keskenmeno
 
rupeltaja : jaksamista ikävään päivään! Mulla cytotecit ei aiheuttaneet minkäänlaista pahoinvointia/oksentelua/ripulia. Tämäkin varmaan yksilöllistä. Sinulla ainakin tuntuu olevan kunnon lääkäri... kunnon tarkistukset onneksi tulossa. Toivon todella, että kaikki menee hyvin! Minulla fysiikka alkaa olla kunnossa, mutta henkisellä puolella löytyy vielä työstämistä.

ON: olen varma, että bongasin juuri oviksen (kipuilua munasarjassa, lima :x ). Voiko tämä olla mahdollista, kun pientä vuotoa on vielä ja hcg-arvo koholla??? Ja toinen kysymys: voisko tänään talletella :p , vai onko turhan riskialtista ajatellen seuraavaa mahdollista raskautta?? APUVA!!!
 
Alexa Kuinka kauan sulla nyt on vuodon alusta? Mä kävin tänään UÄ-kontrollissa, jonka mukaan näyttäisi tyhjentyvän hyvin. 2 viikon kuluttua vuodon alusta pitäisi kuulemma hcg olla alle 25, jos on tyhjentynyt normaalisti. Toivotaan parasta.

rupeltaja Missä sä saat noin hyvää hoitoa? Julkisella? Toivottavasti menee nyt kaikki hyvin ja kohtu tyhjenee ongelmitta. Voimia!

Mulle vois varmaan merkata kp4, kierron pituus ennen keskenmenoa ollut n. 26-32.
 
heisu81: vau plussa :) Onnea ja tarrasukkia :flower: Mutta sullahan on arvioituun menkkapäivään vielä aikaa, ei kai sen tarttekkaan olla kovin vahva viiva vielä :)

Toivoliini: apua, aika pelottava kokemus sinulla :O Voimia ja ymmärrän jos pelottaa :hug:

Tanita: onnea :flower: Eikös ne davidin tikut vaadi aika paljon hcg:ta että antaa plussaa? Jotenkin olen näin ymmärtänyt. Toivotaan parasta! Aika huisaa tuolleen suoraan lennosta :D

rupeltaja: :hug: Ollut varmasti todella raskasta elää epätietoisuudessa. Voimia!

Alexa: kutkuttava tilanne :O En oikeen tiiä mikä tuon oviksen ja hcg:n suhde? Pitääkö olla ihan just lähellä nollaa?

Mäkin kuuluisin muuten jännäilylistalle, eli dpo2 tänään :cool:
 
Alexa ja kanella; julkisella puolella (erikoissairaanhoidossa) oon käyny mutta minulla asiaan vaikuttaa se, että työskentelen itse samassa yksikössä..eli lääkärit on periaatteessa työkavereita ja suhtautuvat varmasti OSITTAIN minuun työkaverina eikä pelkästään potilaana. MUTTA; näin kyllä potilasohjeen ja kyllä siinä monet noista minullekin tehdyistä/aiotuista asioista oli mainittu...eli en periaatteessa suuremmin mitään "erityiskohtelua" saa kuitenkaan, jotain pientä henkilökuntalisää toki. :)

Ällötysvaroitus; äsken wc-reissulla tunsin, että tuli jotain......ja pakkohan se oli vähän pönttöön kurkkia; hyytymää, kudoskappaleita ja jotain, jonka oletan olleen istukka ym. Olo on NIIN helpottunut.....eihän tämä vielä ohi ole, ja edelleen kaavinnan mahdollisuus kummittelee takaraivossa mut olen vain niin iloinen siitä, että vuoto alkoi ja että nyt tuli kunnolla muutakin... Ja tosiaan olo on edelleen aika ok; toki alavatsaa juilii ja kipuilee mut ei mitenkään kuolemankovasti. Ajattelin yöksi otaa vielä Buranaa ja Panacodia.

Kyllä tämä tästä... :) (anteeksi tämä omanapaisuus tällä hetkellä..)
 
Taas vaan omaa napaa, anteeksi.
Taisipa olla kemiallinen tämä raskaus. Su iltana oli maha useamman tunnin aika kipeä, ja kerran tuli oikeen haalian vaalianpunasta valkkaria, yöksi kipu helpotti, ja eilen aamupäivällä alko taas kipuilu. Eilen tuli pari kertaa pyyhittäessä ihan vaalianruskeaa tuhrua, ja mahakipuki vaan ylty. Otin ensin yhen 500mg panadolin, pikkusen helpotti, mutta noin 1½t siitä oli kipu jo niin kamala että piti ottaa 2 panadolia. Lähettiin sitten ulos ja kipu rupes helpottaan. Illalla tuli ihan kirkasta verta ku vessassa kävin, ja kipu loppu siihen. Pistin yöksi siteen ku ajattelin että rupiaa vuotaan kunnolla, mutta eipä ollu tullu vuotoa. Aamulla ku heräsin ja kävin vessassa, tuli pyyhittäessä ruskiaa tuhrua. Kävin joku aika sitten vessassa, ja taas tuli ruskiaa, nyt vaan hieman enempi. Hyytymiä ei oo tullu. Ollaan tällä hetkellä Sallassa, ja täällä ei kaupassa ollu nuita pc:n testejä että ois voinu kattoo mitä testi näyttää. Jätin jo aamulla neuvolaan soittopyynnön, mutta tuntuu että mitä apua siitäkään on, tuskimpa nuo rupiaa kunnallisella ultraileen tässä tilanteessa. Ja vielä ku ei olla etes omassa kotikaupungissa. Tuntuu vaan niin epäreilulta!!!
 
Viimeksi muokattu:
kiitos NÖHVI onnitteluista! =)

vieläkin jotenkin epäuskoinen olo, uudelleen en ole testannut sunnuntain jälkeen mutta eilen ostin samanmerkkisen uuden testin ja ajattelin lähempänä loppuviikkoa koittaa uudelleen josko viivat ois vahvistuneet. ei edelleen mitään oireita, välillä mahaa nippailee, ei ole kyllä ollenkaan sellainen raskaana oleva olo..luulenkin että olen tosi epäuskoinen tähän juttuun ennen kuin näen ultrassa et siel kaikki ois ok..
 
Miima81 Ei ollu. Tultiin just rolloon ja täältä onneks sai testejä :)
MiNalo Toivotaan kovasti. Nyt on kp34 ja dpo20.

Nyt ei oo vuotoja tullu eikä mahakaan oo ollu kipee, mutta jotenki en uskalla luottaa siihen että kaikki ois ok. Neuvolastaki sano vaan että seurata tilanneta, ja kahen viikon päästä tehä uus testi. En ehkä ihan malta sinne oottaa. Taijan huomen aamuna tehä testin ja seuraavan vasta ens viikolla.
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Keskiviikkona 24.10.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 44/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 13/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 4/26
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 27/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12______________________KP 19/26-32
Simpu83___29v___KKM 9/12_________________________KP 12/26-42
Miwwi___21v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 5/28-36
Tanita__38v___KM 8/11,KM 12/11,KM 9/12______________KP 39/?
rupeltaja___30v___KKM 10/12________________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12___________KP 17/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 78/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 60
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 24/28-31
Nöhvi1___33v___KM 10/12__________________________KP 22(?)/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 17/28?
tartsu74__38v____TM 6/12__________________________KP 24/28-30
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP 6/26-32

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 19/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 43/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 60/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 11/28-30
Miima81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 30/28-32
Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12____________KP ?

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 88/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 21/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 22/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP ?

***Piinailijat***

Tanita - dpo 20
EVO - dpo 7
hanja - dpo 3
Nöhvi1 - dpo 4

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9, Marlin, Maniokki, Starhope, rupeltaja

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Hei kaikille!

Vauvahaaveet alkoi heräillä aika lailla vuosi sitten. Luultiin, että kun pillerit jättää pois niin vauvoja alkaa tulla. Tietona oli lapsen saamisen vaikeudet lähipiirin ongelmien kautta, mutta ei sitä ajatellut että se meillä olisi sellaista..

Kiertoja tuli ja meni, kunnes toukokuussa ovulaation aikoihin tuli tunne, että nyt tärppää ja niinhän se teki.
Terveydenhoitajalle varattiin aika 7. vkon alussa, ja ennen 7. viikon loppua raskaus meni kesken. Ei sitä voinut uskoa todeksi että miksi minulle, miksi meille.
Viikon verran meni toipuessa, kunnes ajatus vauvasta jälleen heräsi. Kierto palasi normaaliksi 5 vkoa km:n jälkeen.

Nyt, kolmas kierto km:n jälkeen menossa, kp 35/28 ja Sofi-liuskatesti näyttää haaleasti että raskaana olisin.
Miksi en osaa iloita asiasta vaan etsin netistä oireita keskenmenon tunnistamiseen, kohdunulkopuoliseen raskauteen, tuulimunaan.. Usko on jotenkin mennyt siihen että elävää lasta tuskin koskaan saan..

Oireina mulla on nyt siis lievästi etova olo, mitä ei ekassa raskaudessa ollut, rintoja aristaa vähän, ja lisäksi on sellainen pyörryttävä olo, ihan kuin leijuisin.. heh. Ja mahoton väsymys. Tuntuu kuin nukkua voisi kellon ympäri.

Pähkäilen tässä nyt, että pitäisikö varata aikaa yksityiselle ultraa varten niin saisi jotain varmuutta itselle siitä että raskaana kenties ollaan.

Pitää vaan todeta että kyllä on ihmisen elämän alkaminen vaikeaa..
 

Yhteistyössä