**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

ZAPATA: KYL MÄ AJATTELIN TONNE LOPPUVIIKKOON ODOTELLA IHAN RAUHASSA JOS vain maltan. en tiedä, jotenkin on ihan rauhallinen olo...tavallaan taas ei =)

missa76: ihania kuulumisia =)

whisky peat: juu,u, vauva siellä asustaa =)

ja uusia on taas tullut porukkaan, ikävää että tänne jouduitte, mutta tervetuloa mukaan vain.
 
Hei kaikille! :wave: (ja joo, tuskinpa tänne kukaan haluamalla haluaisi...)

Riviä en ainakaan vielä halua, taustailen lähinnä...olen jo jokusen päivän kuulumisianne lueskellut ja olette kyllä oikeassa - tämä on oiva paikka vertaistuelle ja sille, jos ei miehelle/ystävälle jaksa LOPUTTOMIIN jauhaa samoja asioita.

Aloitimme mieheni kanssa kunnollisen ehkäisyttömän ajanjakson elämässämme loppukesästä. Tätä ennen ajattelimme, että jos sattuu "vahinko" niin se ei haittaa, muttemme missään nimessä vielä lasta "halunneet" saatikka aktiivisesti yrittäneet.

Lähdimme vauvantekoyritys-puuhiin ajatuksella "tulkoon, jos on tullakseen", emmekä periaatteessa yrittämällä yrittäneet (vaikka myönnän kyllä tsekkailleeni kalenterista mahdollista ovulaation ajankohtaa...)

Suureksi ihmetykseksemme ja hämmästykseksemme seuraavia kuukautisia ei enää kuulunutkaan. :O MITÄH, oliko se käynyt noin helposti ja vaivattomasti? Tunsin jopa "huonoa omatuntoa" sillä tiedän monien ikäisteni ja paljon nuorempienkin painivan tärppiongelmien kanssa. Olimme epäuskoisia ja innoissamme. Suunnittelin, missä vaiheessa olisi mikäkin ultra, milloin kertoisimme ilouutisen vanhemmillemme kuvien kanssa, milloin olisi laskettu aika (se olisi ollut toukokuun lopulla...), milloin olisin jäänyt äitiyslomalle, milloin voisimme alkaa tekemään hankintoja vauvalle..... :heart: huoh.

Kollegani teki minulle varhaisraskauden ultraäänen viikoilla 6+4 (pienet mitat vastasivat viikkoja 6+2, tästä en huolestunut) ja me molemmat näimme pienen sydämen tiukan sykkeen. :heart: Huokaisin helpotuksesta, innostuimme mieheni kanssa entistä enemmän. Uskalsin varata ensimmäisen neuvola-ajan joka olisi ollut tasan viikoilla 8+0. Lähes viikon kuluttua perjantaina (7+2) olin illalla kotona vessassa, kun tunsin jotain valuvan pönttöön..ja se ei ollut pissaa. Vuoto oli omituista; haaleampaa ja vaaleampaa kuin KK-vuoto mutta selkeästi verta. Ei sitä saavista kaataen tullut, mutta valui kuitenkin. Varustin housuni isolla siteellä mutta tuon wc-reissun jälkeen vuotoa ei ole tähän päivään mennessä näyttäytynyt. Ilta sujui apeissa ja pelokaissa tunnelmissa. :'(

Seuraavana päivänä (7+3) kävin työpaikalla, jossa toinen kollega minut ystävällisesti tutki ja ultrasi - hän ei sykettä löytänyt - enkä sitä nähnyt minäkään - ja mitat vastasivat viikkoja 6+3. :'( UÄ-kone oli eri, kuin edellisellä kerralla ja kuva melko epäselvä&rakeinen. Hän teki kanssani suunnitelman, ettemme hätäilisi (ettei tule tehtyä mitään virheellisiä päätöksiä ja ratkaisuja...) vaan hän ultraisi minut uudelleen 10pv:n kuluttua.

Olo oli melko lohduton, tein surutyötä ja itkeskelin pitkin päivää...mies oli toiveikkaampi. Pikkuhiljaa omakin toiveikkuuteni nosti päätään, raskausoireiden jatkuessa. Ajattelin tulevani hulluksi 10 päivän odotuksen kanssa - onko sisälläni enää elämää vai ei??? Tästä syystä kerroin tilanteesta minut ensimmäistä kertaa ultranneelle kollegalle ja hän kurkkasi minut uudelleen tiistaina (7+6), samalla koneella kuin ensimmäistä kertaa. Pettymykseni oli suuri, kun hänkään ei sykettä enää löytänyt - enkä sitä nähnyt ruudulta itsekään. :'(

Jatkamme kuitenkin nyt samalla suunnitelmalla minkä sykkeettömyyden ensimmäistä kertaa todennut kollega laati...eli ensi viikon alkuun vielä odotellaan. Sitten luvassa ilmeisesti lääkkeellinen Cytotec-tyhjennys. Siitä kaipaisin kokemuksia; millaista ja kuinka kivuliasta se on? (Okei, yksilöllistä tietenkin...) Onko vuoto verrattavissa niagaran putoukseen?

Tällä hetkellä oma olo on sekava....ei enää niinkään surullinen, kun lauantaina tuli itkettyä. Nyt lähinnä kiukuttaa ja suututtaa...olisin niin paljon mieluummin kärvistellyt pidemmän ajan negatiivisia raskaustestejä tehden (okei, ei sekään varmasti herkkua ole!) kuin tämä, että yllätysnopea tärppi ihmetyttää ja ilostuttaa ja sitten käykin näin.

Samaten suututtaa, että tässä raskaudessa kuluu nyt n. 8vk, sen jälkeen tyhjennys vuotoineen X viikkoa, jonka jälkeen odotellaan omia kuukautisia X viikkoa, jonka jälkeen odotellaan ovulaatiota ja yritetään osua sen kanssa oikeaan aikaan peiton heilutuspuuhissa...ja sitten nähdään mitä tapahtuu. Lääkäri sanoi, että lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen olisi tosi tärkeää malttaa odottaa ne yhdet tavalliset menkat, jotta kohdun limakalvo VARMASTI putsaantuu raskauden ja tyhjennyksen jälkeen. Olisi tosi kurjaa, jos raskautuisi uudelleen "liian aikaisin" ja sitten kohdussa olisikin jotain ylimääräistä joka jouduttaisiin kaavinnalla poistamaan vaikka uusi raskaus olisi jo ehtinyt alkaa...

On sellainen olo, että aikaa kuluu "hukkaan".... :(

Huh, anteeksi kamalan pitkä tarina ja vuodatus. Olipa puhdistavaa! :)

-rupeltaja-
 
Rupeltaja: pahoittelen kovasti :hug: Tiedän, miltä sinusta tuntuu :(

En tiedä, luitko edelliseltä sivulta tarinaani. Mutta lyhyesti. Itse raskauduin heti, kun hormonikierrukka oli poistettu ja yhdet menkat tulleet. Olin myös hyvin "järkyttynyt", sillä raskautuminen ei ole ollut meille helppoa. Esikoista yritimme kaksi vuotta.

Olin siis raskaana, masu kasvoi ja oireita oli. Ultrassa rv 11+5 tuomioksi tuli kuitenkin tuulimuna, kaavinta tehtiin rv 12+3. Siitä 5,5 vkon päästä alkoi menkat. "Hukkaan" meni siis yli 18 vkoa, ovulaation metsästyksineen yli 20 vkoa :( Sen jälkeen oli itkua ja hammasten kiristystä, luovutusta ja uusia nousuja. Uuden plussan tein päivälleen vuosi tm-diagnoosin jälkeen.

Toivon sinulle pikaista toipumista ja jaksamista vaikeisiin hetkiin. Se ei ketään meistä lohduta, että nämä ovat niin kovin yleisiä tapahtumia :hug: Itse sain voimia, kun kerroin asiasta ystäville ja työkavereille, oli aina joku jonka kanssa puhua.
 
Viimeksi muokattu:
EVO
Tervetuloa rupeltaja, olen pahoillani kokemastasi sillä siltähän tuo nyt vaikuttaa että pieni ei jostain syystä ole jaksanut kasvaa :(

Mulla tehtiin tyhjennys noilla Cytoteceillä. Tilanne sillätavalla eri että sikiö (viikoilla 12+3) vastasi viikkoja n.8+5 eli vähän kookkaampi mutta ei paljon.
Sain kotiin mukaan 4 lääkettä jotka laitetaan emättimeen niin syvälle kuin suinkin saa tungettua ja sitten odotellaan mielellään makoillen. Mulla menin noin 6 tuntia kunnes kuului vatsasta todella voimakasta kuplintaa ja "lorinaa" ja sitten alkoi aivan järkyttävät supistukset. Kannattaa ottaa kunnon särkylääkettä jo silloin kun laittaa/ottaa Cytotecit. Mä käytin Panacodia ja vahvaa Buranaa. Supistelua kesti noin 8 tuntia josta ehkä noin 3 tuntia istuin pöntöllä ja makasin suihkun lattialla. Olen edelleen äärettömän tyytyväinen siitä että supistelu alkoi kun kaksivuotias oli jo nukkumassa. Ensin pönttöön holahti lapsivesi ja sitten epämääräistä hyytymää ja lopulta sikiö joka jäi jotenkin jumiin ja jouduin sormin sitä ulos kaivelemaan :( Tämän jälkeen kivut lakkasivat hetkeksi kunnes sitten viimeisten supistusten saattelemana tuli ulos istukka joka yllätti koollaan, se oli lähes nyrkkini kokoinen!

Sori ällöttävä kuvaus mutta sellaista se oli :(
Toisaalta olen jälkeenpäin miettinyt että kaikessa fyysisyydessään tuo tyhjennys auttoi mua henkisesti todella tajuamaan että vauvaa ei enää ole eikä helmikuussa tule. Nukutuksessa jos olisi kaavittu voisi tilanne olla eri, en tiedä.

Voimia sinulle, tuo saattaa olla kokemuksena kovinkin vaikea tai sitten olen kuullut että joillain tosiaan vastaa vähän normaalia kipeämpiä ja runsaampia menkkoja.
 
Minulle suositeltiin kaavintaa, koska raskausmateriaalia ei ollut kuin nimeksi jäljellä. Lääkkeillä ei olisi kuulemma ehkä pois tullut. Kyllä se vauvattomuuden tunne siellä heräämössä oli hyvin todellinen, heräsin ihan yllättäen nukutuksen jälkeen ja hyppäsin istumaan. Samalla tunsin, kun verta valuu sänkyyn asti ja vatsaan sattui. Selvä pelihän se. Myös kivut kotona hyytymineen olivat kurja kokemus :( Mutta siitäkin selvittiin.
 
EVO
Joo Whisky Peat, niin ne taitavat tuossa sun tilanteessa yleensä suositella kaavintaa ja onhan se parempi varmaan heti suorittaa se kaavinta kuin että ensin kokeilee lääkkellistä joka sit saattaa mennä pieleen :(
Nää on niin kurjia juttuja oli se tapa mikä hyvänsä :(
 
Heips vaan kaikille!! :wave: Mäkin voisin liittyä tänne ja oon kyllä joskus tänne kirjoitellutkin...

Pahoittelut munkin puolestani Rupeltajalle! :hug: Tota kokemusta ei kenellekään haluaisi, mutta täällä ollaan kaikki samassa veneessä ja annetaan tukea toinen toisillemme. Kovasti voimia sinne! :heart:

Mulla on sikäli samanlainen tilanne kuin sulla, että mullakin meni kesken aivan samaan aikaan ja lääkkeellinen tyhjennys on takana. Mä voisin nyt lyhyesti avata omia kokemuksiani siitä...

Mulla tää kaikki tapahtui reilu kuukausi sitten. Otin silloin yhtenä torstai iltapäivänä suun kautta ekan pillerin. Siitä ei seurannut mitään erityistä oiretta. Yhtenä yönä mahaan sattui hetken, mut ei sen kummempaa. Sitten laitoin emättimeen lauantaina iltapäivällä 4 Cytoteciä ja jäin makoilemaan. Noin 3 tunnin kuluttua tuli semmoinen olo, että taidan lähteä vessaan. Siellä sitä tavaraa tuli hetki lorisemalla, sit väheni melkein normaaleiksi menkoiksi, ehkä vähän runsaampaa vuotoa pari päivää. Yhden Panacodin otin, ehkäpä se teki tehtävänsä, mutta mulla ei ollut mitään kipuja. Kaiken kaikkiaan koko tyhjentyminen meni tosi nopeesti ja helposti. Mutta vuotoa on nyt ollut enemmän tai vähemmän siitä asti :( Lähinnä tuhruttelua, mut nyt luulen, että ekat menkat ovat loppusuoralla. Saa nähdä, pääseekö tästä tuhruttelusta nyt vihdoin eroon. Hope so!! Gyne ultras, että kohtu on ainakin tyhjä.

Niin kuin tuolla toisellakin palstalla kirjoittelin silloin, mä en missään nimessä halua vähätellä muiden kokemuksia lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Haluan vaan tuoda esiin oman kokemukseni ja sen, että joillain se voi olla näinkin helppo juttu (siis fyysisesti).

Kaikille meille tälle palstalle joutuneille toivon niiiiin paljon kaikkea hyvää, etten osaa sitä edes sanoiksi muotoilla!!! :)
 
heissan kaikille =)

pahoittelut RUPELTAJALLE :(

mä sain myös ne cytotecit ja en kokenut tapahtumaa fyysisesti mitenkään kauheaksi, henkinen puoli on sitten asia eri.. noin 5 tuntia tpujen laitosta alapäähän alkoi kovat menkkakivut ja kohta siitä vuoto. silloin tuntui tosi napakoita supisteluja ja otin yhen 600mg buranan ja se riitti mulla kivunlievitykseen koko jutussa. runsaampaa vuotoa hyytymineen kesti noin 3 tuntia ja siitä noin pari viikkoa pientä vuotoa.viimenen viikkoa pelkkää tuhrua...

evo: tsempit piinailuun =)

ite oon kans nyt sitä mieltä että ois hyvä oottaa ne ekat menkat km. jälkeen. en kyllä itekkään malttanut niitä odotella mutta en kyllä raskautunutkaan ja ekojen menkkojen mukana tuli vielä kyllä hyytymiä sun muuta poistuttavaa tavaraa runsaammin kuin et ois ollut vain normi menkat..ja tiedän kyllä että se odottaminen voi olla vaikeaa mutta näin jälkeenpäin ajateltuna aika on mennyt nopsaa kuitenkin..

ON: kp 29/28 ja en malttanut olla koittamatta kun menkkoja ei näy, menkka jomotusta kuitenkin , niin kaapissa oli jäljellä yksi ovulaatio testi =) no testiin paukahti ihan selkeä plussa =) en nyt vielä uskalla mitenkään hihkua ja oikean raskaustestin ostan tässä lähipäivinä...myös kahessa normiraskaudessa mulla on ovistesti näyttänyt raskauden kun oon joskus huvikseen koittanut kun niitä kaappiin ollut jäänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kirjoittelemaan kaikki uudet, harmillista mitä olette kokeneet =/.

rupeltaja: mulla kkm:n tyhjennys Cytoteceillä vko 12, alkiolla ikää 6+3. On varmasti ollut ihan hurjan raskasta pohtia päiviä mikä on tilanne :(. Mä en taas osannut aavistaa yhtään, että mikään olisi ollut hullusti, joten ultrassa uutisen kuuleminen oli täysi shokki. Jouduin odottamaan sairaalaan aikaa viikon, oli aika rankkaa olla töissä. Tälläinen tilanne kun ei kuulemma missään nimessä oikeuta sairaslomaan. Ollaan aloitettu yritys vuonna 2008, joten kyllä siinä melkoisen korkealta tipahti. En osaa sanoa helposti plussaamiseen mitään, mutta jatkuva epäonnistuminen kuukausi toisensa perään on myös tosi rankkaa. Rankinta siinä on se, kun ei tiedä voidaanko edes onnistua. Mun mies ei suostu lapsettomuustutkimuksiin, eikä missään nimessä ainakaan hoitoihin. Tämän takia musta tuntuu, että olen vähän väliinputoaja. En voi mennä kirjoittelemaan lapsettomuuspuolelle, kun en ole hoidoissa. Kkm jälkeen löysin kuitenkin tämän ketjun, joka on antanut paljon. Plussa oli mulle jokatapauksessa erävoitto. Ainakin tiedän nyt, että se on mahdollista.

Mä kävin iltapäivällä sairaalassa hakemassa lääkkeet (6xCytotec) ja kipulääkereseptin burana 600mg ja para-tabs 1g. Menin apteekin kautta kotiin ja päädyin käyttämään cytotecit vasta seuraavana päivänä, koska halusin nukkua yön rauhassa.
Heti aamulla otin 1xkumpaakin kipulääkettä ja siitä n. 45 min kuluttua laitin ensimmäiset 4 kpl cytotecit emättimeen. Menin takaisin sänkyyn makoilemaan. 3h päästä kävin laittamassa lisää 2kpl cytotec. Noin 4½ tunnin kuluttua ensimmäisistä cytoteceista olin jo tosi kipeä ja oli pakko ottaa uudet kipulääkkeet. Noin 6h kuluttua (aloituksesta) oli pakko mennä vessaan ja tulikin kerralla lähestulkoon kaikki ulos. EVO kirjoitti joutuneensa auttamaan sikiötä ulos. Mä en halunnut tutkailla mitään kovin tarkkaan, mutta jouduin kanssa sormin auttelemaan tavaraa ulos. Itse ajattelen sen olleen istukkaa, koska kivut helppas siihen. Mulle cytotecit aiheutti myös melko voimakkaan ripulin. Aloituksesta noin 7h päästä vuoto oli jo huomattavasti vähentynyt ja noin 10h jälkeen olo oli jo ihan hyvä. Vähän nipisteli ja oli vähän vuotoa. Mä yllätyin siitä, että vuotoa tuli kerralla hurjasti, mutta sen jälkeen vain vähän n. 9 päivää. Ostin kotiin alwaysin yösiteitä, mutta ne jäi melkeinpä käyttämättä.

Mulle ultran tehnyt terveyskeskuslääkäri suositteli myös, että yhdet menkat km jälkeen pitää odottaa ennen uutta yritystä. Sairaalassa sanoivat kuitenkin, että ei ole mitään syytä odottaa. Kuulemma sanovat niin, ettei tavitse tehdä alkuraskauden ultraa jos raskaus lähtisikin ekasta kierrosta, joka voi olla vähän epämääräinen. Keho ei kuulema raskaudu jos ei ole valmis. Ilmeisesti kaavinnan jälkeen on kuitenkin hyvä antaa kehon palautua. Tuntuu, että sanovat vähän eri tavalla joka paikassa joten itse pitää päättää mikä kannattaa. Me ei odotettu, mutta eipä se tuonut tulosta. Nyt meneillään ekat menkat km jälkeen. Hieman myöhässä keskimääräisestä ja hieman runsaanpana. Mä en voi olla kovinkaan perfektionisti oman kehon kanssa, kun se muutenkin tekee vähän mitä lystää. Eikä siihen mitenkään voi vaikuttaa.

Mua pelotti ja jännitti ihan hirveästi etukäteen ennenkun ne pillerit laitoin. Kannattaa pyytää sairaalasta kipulääkereseptit. Mä sain myös kaksi päivää sairaslomaa vuodon takia. Se kannattaa ehdottomasti. Pari päivää mulla ainakin tuli melko voimakkaitakin jälkisupistuksia, ne ei tosin kestänyt kerralla kauaa. Tsemppiä rupeltaja tulevaan! :hug:
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Perjantaina 19.10.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 39/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 8/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 25
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 22/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12_______________________KP 14/26-32
iitu85__27v___KKM(rv18)11/11,KKM 1/12,KKM 5/12_______KP 43/?
Simpu83___29v___KKM 9/12_________________________KP 7/26-42
Miwwi___21v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 36/28-36
Tanita__38v___KM 8/11,KM 12/11,KM 9/12______________KP 34/?
Miina81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12___________KP 12/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 73/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 55
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 19/28-31
Nöhvi___33v___KM 10/12___________________________KP 17(?)/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 12/28?
tartsu74__38v____TM 6/12__________________________KP 19/28-30
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12______KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 14/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 38/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 55/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 6/28-30

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 25/28-32
Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12____________KP ?

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 83/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 16/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 17/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP ?

***Piinailijat***

Miwwi - dpo 13
Tanita - dpo 15
EVO - dpo 2

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9, Marlin, Maniokki, Starhope, rupeltaja

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Whisky Peat Kyllä siellä vauvamasua näkyy jo! :heart:

rupeltaja tervetuloa ja pahoittelut! :hug: Ymmärrän hyvin tuon sinun turhautumisen, itsellä ensimmäinen plussa huhtikuussa ja sitten kkm kesäkuussa. Sen jälkeen ei olekaan muuta tehty kuin odoteltu ja odoteltu. TURHAUTTAVAA!!

Minulla cytotecit kkm:ssä toimi aika tehokkaasti (laitettiin emättimeen), ei kuitenkaan tarpeeksi kun ei kohtu ilmeisesti tyhjentynyt kunnolla. Kemiallisessa ei lääkeet tehneet mitään ja siksi jouduinkin lopulta kaavintaan. Tuon jälkeen todettiin että jos vielä seuraava keskenmeno tulee, mennään suoraan kaavintaan koska mun kohtu ei vaan suostu lääkkeillä tyhjenemään kokonaan. :(

EVOlle tsemppiä ja kärsivällisyyttä piinailuun! :)

heisu Vitsi miten hienoa! :heart: Laitahan meille sitten infoa kun teet raskaustestin, siihenkin selkeä plussa! :)

Täällä ollut jonkin verran tuntemuksia, yhtenä iltana ei pystynyt nukkumaan kyljellään tai mahallaan kun oikealla alavatsaan jomotteli kovasti. Vatsa ollut myös ihan sekaisin. Mutta tissit ei turvonneet ollenkaan, päinvastoin tuntuu että tyhjenevät vaan. : / Ensi viikon loppupuolella sitten testiä jos ei menkat sitä ennen saavu.

Ihanaa perjantaita ja viikonloppua kaikille, olette ihania!
 
Hei vaan kaikille tasapuolisesti! Tervetuloa uusille, valitettavasti täällä ollaan... Olen yrittänyt tässä kierrossa olla ajattelematta raskautumista tai mitään siihen liittyvääkään, mutta täällä olen silti tiukasti seurannut teitä kaikkia <3

ON: Kierto lähenee loppuaan ja olo taas sen mukainen, selkää jomottaa ja mahaa polttelee - ei siis tässäkään kierrossa :( Tuli käytyä gynelläkin vähän valittamassa, mutta ilman tulosta. Ei kuulemma vielä hätää, alle vuosi yritetty km:n jälkeen.
 
Heippa taas :wave: Kirjoittelun puolella on ollut vähän hiljaisempaa, kun työt on vieneet mennessään. Josko nyt laittaisi pikkasen kuulumisia.

Ensinnäkin onnea iitu :heart: Olisi oikeus ja kohtuus että tämän vauvan saisitte syliin asti! Paljon paljon tarrasukkia ja yritä nauttia :)

Whisky Peat: kyllä se vauvamasu vaan pullottelee siellä :) Onnea vielä!

Pahoittelut tänne joutuneille :'( :hug: Tuetaan toisiamme uuteen nousuun! Ei tätä kellekkään toivoisi.... rupeltaja: tuo odottaminen ja epätietoisuus on hirveää... ainakin itsestä ne pari päivää vuodon kanssa ennen keskeytymistä tuntui kestävän ikuisuuden. Olin ihan hermorauniona. Koita jaksaa :hug:

Tsemppiä piinailijoille! Toivottavasti saadaan paljon plussia pinoon!

on: kävin eilen gynellä (työterveyshuollon kautta) vähän niinkuin jälkitarkastuksessa. Kohtu oli puhdas ja juuri sellainen kun se pitäisikin olla. Lisäksi näki johtofollin ja veikkasi ovulaatiota tälle päivälle (tai viimeistään huomiselle) ja kyllä ovistestikin plussaa näyttää :heart: Nyt on siis 2 viikkoa ja 3 päivää keskenmenosta :O Oli sitten tosiaankin täydellinen keskenmeno ja kierto on pyörähtänyt melkein heti käyntiin. Eilen limakalvo oli 8,8mm ja mitä nyt äkkiseltään googlettelin, niin vaikuttaisi ihan hyvältä? Sanooko tuo paksuus teille jotain? Lääkäri kehotti harrastelemaan seksiä viikonloppuna ;) Eli me nyt ei sitten pidetä mitään välikiertoa vaan aloitetaan yritys samantien. Kun kerta näyttäisi että tuo kohtu ja limakalvo on ok? Ja tuo lääkäri sekä väestöliiton lääkäri sanoivat ettei ole mitään syytä pitää taukoa. Sain vielä lähetteen loppukierron hormonikokeisiin, joten nekin saadaan nyt sitten tsekattua jo ensi viikolla. Tosi helpottunut olo kun tämä typerä keskenmenosotku ei pitkittynyt.
 
Voisinpa minäkin varmaan taas tänne palata. Ensimmäisen keskenmenon jälkeen tässä ketjussa pyörinkin ja siirryin sitten - ihme kyllä - plussanneisiin. Poika syntyi 2/10, ja sen jälkeen uusi vauva olisi ollut enemmän kuin tervetullut, mutta ollaan saatu aikaiseksi vain keskeytyneitä keskenmenoja ja tuulimunia. Ensimmäisen keskenmenon myötä sain Ashermanin syndrooman, joka vaikeuttaa raskaaksi tulemista huomattavasti. Ikääkin on jo 43 vuotta, mikä myös tuo omat ongelmansa.

Viimeksi raskauduin kuukausi sitten, mutta tuulimunaksi todettiin 2 päivää sitten ja eilen Cytoteceilla yritettiin tyhjentää. Vuoto vain on vähän turhan niukkaa. Maanantaina ultraus ja tarvittaessa kaavinta. Ja joka tapauksessa kuukauden päästä vielä hysteroskopia, koska kertaakaan vielä ei ole kaapimalla saatu kaikkea pois yhdellä kertaa. Saa nähdä, kasvaako limakalvo enää tämän ruljanssin jälkeen yhtään.

kanella, kkm 5/08, kkm 3/11, kkm+tm 12/11, tm 10/12 ja toista kuumeillaan
 
Pikainen kyssäri ovulaatiotesteistä, yritin asiaa googlaillakin mutta huonolla menestyksellä. Näyttävätkö ne raskaustestin tapaan jonkin aikaa väärää positiivista keskenmenon jälkeen? Meilläkin oli ajatus ryhtyä suoraan uuteen yritykseen ja mielelläni nyt jo hieman tikuttelisin ovista. Tänään tuli kyllä vahva plussa mutta uskaltaako siihen luottaa kun raskaustestikin näyttää aikansa väärin? Keskenmenosta on nyt se pari viikkoa. Eri hormooniahan ne mittaa, mutta epävarma olen silti testin tämän hetken luotettavuudesta... Kertokaa viisaammat siskot :)
 
Kanella: pahoittelut :hug: Liikaa olet sinäkin joutunut kestämään :'(

alien_1: no mulla näytti ovistestissä viivaa siihen asti kun raskaustestiinkin tuli viiva, eli kai se jonkin aikaa reagoi? Toisaalta ei se ovistesti mullakaan ollut kauaa negatiivinen kunnes tuli oikea ovisplussa, joten ihan hyvin voi olla ovis ovella! Varsinkin jos nyt tuli vahva viiva tikkuun :) Niin koska olet tehnyt viimeksi raskaustestin? Tsemppiä ja plussia :)
 
alien_1 Kyllä mulla ainakin ovistesti näytti selkeetä plussaa km:n jälkeen. Ja siis myös r.testi näytti plussaa.

Kaikille tänne joutuneille pahoittelut menetyksen takia :hug:
Ja kaikille erittäin paljon plussatuulia ja tarrasukkia.

ON: Toivotaan ettei tää nyt tuota huonoo onnee, mutta äskön saatu r.testiin tämmönen. 1½t kerkes pissa olla rakossa. Tänään dpo17.
Aijaa.com - 11130404

Näköjään se autto ku jätti koko vauvantekohomman taka-alalle. Viime kierrossa en tikutellu ovista, en juonu greippimehua, poistin puhelimesta "virallisen" kuukautiskalenterin, en laskenu mielessä kiertopäiviä enkä dpo:ita ja otin asenteen että vauva tulee ku on tullakseen.
 
Rupeltaja kyselit lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Itse olen kokenut sen kaksi kertaa. Ekalla kerralla keskenmeno alkoi itsestään rv10+6 mutta sairaalassa varmistettiin cytoteceilla että varmasti tyhjeni kokonaan. Lääkkeet sain suun kautta otettavaksi ja saman tien kun ne olivat sulaneet niin tuli oksennus ja supistukset. Kivut olivat jotain aivan omaa luokkaansa enkä tiennyt miten perin olisi ollut hyvä - burana eikä panadoli auttanut ja sainkin tramal- piikin joka vei kivulta kärjen. Vuoto oli ollut siitä aamusta alkaen runsasta mutta päivän mitään väheni. Iltapäivällä kun kotiuduin niin oli enää vuotoa samalla tavalla kuin menkoissa.

Seuraava keskenmeno oli aiemmilla raskausviikoilla tarkkaa ajankohtaa en osaa sanoa. Silloin tyhjennys tehtiin suunnitellusti eli menin sairaalaan aamulla ja sain ensimmäisen satsin cytotecia. Sairaalaan mennessä oli kauhusta ja pelosta kankeana kun odotin koko ajan samanlaisia kipuja ja vuotoja kuin edellisellä kerralla...kaksi annosta ehdin lääkkeitä ottaa ennen kuin supistukset alkoivat. Kivut olivat paljon väheisempiä edellisiin verrattuina mutta niihinkään ei auttanut muu kuin tramal-piikki. Vuoto oli koko päivän normaalien menkkojen laista. Lääkkeistä tuli ripuli mutta ei oksennusta. 4 cytotec-annosta sain päivän aikana ja kun vuoto ei runsastunut niin minut pidettiin yön yli sairaalassa että aamulla varmistetaan että kohtu tyhjentynyt.

Aamulla kohtu tarkistettiin ja pääsin kotiin - sain vielä varmuudeksi annoksen lääkettä emättimeen koska kohdussa näkyi vähäisiä määriä tavaraa.

Jotkus kyselivät kuinka kauan jälkivuoto kesti...minulla vuotoa oli 5 päivä kummassakin keskenmenossa. Jälkinmäisessä vuodon määrä oli runsaampaan ja sitä tuli aaltomaisesti. Alavatsaa ja selkään kun alkoi koskea tiesin että kohta hulahtaa...silloin tuli myös hyytymiä tosi paljon ja isoja.

Laskin kp1 siitä kun runsas vuoto oli alkanut ja kohtu tyhjentynyt. Kummankin keskenmenon jälkeen menkat alkoivat kp32.

Voimia kaikille jotka ovat keskenmenon kokeneet :hug: ja Onnea teille jotka olette plussanneet :flower:

ON: menkat menivät ja eivät meinanneet loppua ollenkaan :D Nyt yritetään bongailla ovista...hieman on jo viitteitä siihen että lähipäivinä sekin olisi mahdollista.
Luulin jo päässeeni yli keskenmenosta mutta jostain syystä kaikki samat tunteet ovat aktivoituneet ja samanlainen suru kulkee koko ajan mukana.
Kauheasti pelottaa tuleva raskaus koska silloin alkaa taas joka hetkinen huoli...päivä kerrallaan.
 
**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**Syksyllä 2012**

Sunnuntaina 21.10.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miramei___24v___KKM 4/12, KEM 9/12_________________KP 41/33-38
Mosmos____22v___KKM 5/12_________________________KP 10/30-32
zapata___31v__KKM 6/12, KEM 8/12____________________KP 27
Cattibrie___25v__KKM 4/12___________________________KP 24/28-30
hanja___33v__KM 4/12, KM 8/12_______________________KP 16/26-32
Simpu83___29v___KKM 9/12_________________________KP 9/26-42
Miwwi___21v___KM 5/12, TM/KM? 9/12________________KP 2/28-36
Tanita__38v___KM 8/11,KM 12/11,KM 9/12______________KP 36/?
Miina81____TM 1/06, KM 10/12_______________________KP ?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo__27v___KKM 6/11, KKM 3/12, KEM 8/12___________KP 14/30-32
pupu75__36v____KM 1/12_____________________________KP ?
Lilleri82__30v___TM/KM 11/11_________________________KP 75/31
Haaveissani____KM 1/12, KM 6/12______________________KP 57
Pippari_____KKM 10/11, KKM 7/12______________________KP ?
EVO_____KKM 7/12__________________________________KP 21/28-31
Nöhvi___33v___KM 10/12___________________________KP 19(?)/24-28
alien_1___37v___KKM 10/12__________________________KP 14/28?
tartsu74__38v____TM 6/12__________________________KP 21/28-30
Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12______KP ?
kanella___KKM 5/08,KKM 3/11,KKM+TM 12/11,TM 10/12____KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Tulkinnanvarainen___KM 4/12_________________________KP 16/30
tillukas__32v__KM:t 3*-09,2*-10,5/12,7/12,8/12_________KP 40/28-33
Mirrimami___TM 7/12________________________________KP 57/28
suhveli__28v__TM 7/11, KM 9/12______________________KP 8/28-30

HAAVEISSA NELJÄS

Lapinmaria___37v____KM 1/12________________________KP 27/28-32
Alexa__39v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12____________KP ?

HAAVEISSA VIIDES

puskajussi__40v__KKM 12/11_________________________KP 85/28-30
Carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 18/28-30
piuu__30v__KU 3/12_________________________________KP 19/28

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12_____________________KP ?

***Piinailijat***

Tanita - dpo 17
EVO - dpo 4

:heart: :heart:PLUSSANNEET :heart: :heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76, P12
Heinäkuu: kwaidan, kokkeli, dyddö, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85

TAUSTALLA:
mammuzki, DingeLiDong, miinu92, maikkuliini, beebe010, taraolivia, Suerte, cannes, miinä, fossiili, hannahi1, salasei, duello, Vinku85, kattikati, Taivaanrannan maalari, Sachie, miss bamse, miuku9, Marlin, Maniokki, Starhope, rupeltaja

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/

Päivityspyynnöt punaisella kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Marlin Oi, Onnea vaan plussasta! :) Hienoa, että taustailu toi toivotun tuloksen! Ja nyt paljon tarrasukkia matkaan! Joko sut saa siirtää plussanneisiin?

Miwwi Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :hug:

kanella Tervetuloa joukkoomme ja todellakin toivon sydämestäni sinulle pikaista tärppiä! Pahoittelut kokemistasi keskenmenoista! :hug:

Rupeltajallakin on kivinen tie takana! :hug: Toivotaan, että edessä on mahdollisimman pian se paras mahdollinen eli oma pienoinen sylissä! :heart:

Tais olla muitakin uusia joutuneet tähän pinoon..Teillekin kaikille tasapuolisesti tervetulotoivotukset! :wave:

ON: Ristiriitaisin fiiliksin mennään taas täällä..laparoskopia lähestyy, siinä missä ovulaatiokin. :| Me ei nyt tarkotuksella yritetä mitenkään vältellä peittojen heilutusta, mutta en ole kyllä miehelle ovulaation ajankohdasta maininnut sanallakaan! Täytyy nyt vaan harrastella, huvin ja urheilun vuoksi, kun kerrankin on halut kohillaan! :D En ole siis tikuttanut ovista..ihan vaan nippailuista ja runsaista limoista päätellyt sen olevan ihan näinä päivinä. Mun ei kai tarvitsis edes ovista tikutellakaan, mutta jostain syystä oon vaan halunnut sen todistetusti aina "nähdä" tapahtuvan.

alienille mun pitikin vielä kommentoida tosta ovistestistä km:n jälkeen..Itse muistan testanneeni selkeästi haalistuneen viivasen samana päivänä, kun r-testikin näytti negaa..kp:ta en muista, mutta se oli aika paljon, koska mulla eka kierto venyi km:n takia melko pitkäksi..Mutta pointtina siis se, että seuraavan kerran kun testasin ovistestillä (kun epäilin oviksen kopittaneen) viivat oli jälleen tasavahvat. Eli oli kuin olikin ovulaatiosta kysymys! Sullahan tilanne voi olla se, että jos olisit testannut pari päivää aiemmin, viiva olisi ollut heikompi..Mutta oliko nyt siis niin, että raskaustestikin näyttää sulla vielä plussaa? Siinä tapauksessa uskon ovistestinkin reagoivan vielä hcg:hen..Tsemppiä oviksen metsästykseen! Kyllä sekin sieltä vielä tulee..ennemmin tai myöhemmin! ;)
 
MiNalo Kiitos. Ja tsemppiä sulle laproskopiaan :) Eikös se ollut nyt lokakuun lopussa, vai marraskuun alussa? Noo, älä vielä siirrä mua. Ajattelin varata ar ultran, niin jos siellä kaikki hyvin, niin siirrä mut sitten sinne. Ilmottelen sitten :)

ON: Ollaan tänään lähössä reissuun, ensin miehen veljen luo, ja sieltä sitten muutaman yön jälkeen anoppilaan. Saas nähä miten pystyn pitämään suuni kiinni :D Ollaan miehen kans sovittu että uudesta tulokkaasta kerrotaan vasta sitten np-ultran jälkeen, jolloin ollaan jo suht. turvallisilla vesillä, JOS sinne asti päästään :)
 
Nopea käynti täälä.. Eli täti tuli eilen kylään, perjantaina töissä ollessani tuli niin outo olo, meinasin melkeen pyörtyä silloin ei ollu kyllä vielä täti tullu, mutta tosi outo olo.. ja eilen kun alkoi menkat niin on ollu jotenkin koko aika sellanen ihmeellinen olo, eli jatkuvasti sellanen heikko olo ja välillä tuntunu, että ei saa henkee ja vähän sellanen pyörtymisen olo. Voisikohan johtua runsaasta vuodosta ja kivut on kans aika voimakasta.. Mulla tosiaan ei ennen oo ollu tällästä oloa kun menkat on ollu paitsi silloin km kun oli niin kauheet supistukset niin meinasin tosiaan pyörtyä. : /
 

Yhteistyössä