~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

mymosa
Kiitos teille <3

Tosiaan olin yön sairaalassa, vuoto runsastui ja kaikki raskausmateriaali mitä siellä sitten olikaan tuli jo kotona pois, kipujen ja vuodon runsauden takia pyysivät käymään ja jäin seurantaan, ettei aamulla tarvii lähtee uudestaan jos tarve kaapia. Tosin kolmen sektion takia eivät sitä olisi herkästi tehneetkään.

Tän aamun ultrassa näkyi enää vain pieni osa limakalvoa, eli jotain on vielä ulos tulossa, mutta niin hyvin tyhjentyi, ettei tarvittu lääkkeitä tms.. Hcg oli tiistaina 1071 ja eilen se oli reilu 1000 eli alkoi kyllä nopeasti laskea.

17pvä on hcg kontrolli ja 3vkon päästä ultra. Yrittää saa heti kun vuoto loppuu ja oma olo niin sanoo. Tyhjältä tuntuu.. itkut itketty.
 
Voi Mymosa, sulla ei kovin helposti sitten mennyt toi homma. Toisaalta varmaan turvallista olla valvovien silmien alla, mutta kyllä sitä itse ainakin olisi aika ahdistavaksi kokenut tilanteen jos olisi pitänyt olla yö sairaalassa ja aamuun odottaa mahdollista kaapimista.

Tyydeli. Täytän keväällä 34 (mies on 43). Ja siis ei raskautuminen ei sinällään mitenkään helposti käynyt, vaan ensimmäisen kerran raskauduin noin kahdeksannesta kierrosta, mutta siihen perään sitten heti uudelleen. Ilmeisesti keskenmenon jälkeen raskautuu helposti uudelleen, mikä ei sitten välttämättä ole aina hyvä asia. Toisekseen mulla on pco joka ei hirveesti auta tässä projektissa. Oikea munasarja on melko rakkulainen, mutta vasen hieman parempi. Nyt vanhemmalla iällä mulla on suhteellisen säännöllinen kierto, mutta esim koko viime kevään mulla oli tiputteluvuotoa joka kierron loppupuolella.
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Maanantai 10.2.2014



Mariah33____34v____KM 5/13________________________KP 16/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 31/30
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP 15/29
Pinkula____24v____KM 10/13__________________________KP ?/?
neitiina19____20v_____KM 10/12, KEM 4/13______________KP 42/29-37
Kataja82____KM 9/12,KM 4/13,KKM 7/13,KKM 11/13________KP ?/?
Sunflower86____27v____KM 5/13, KKM 12/13_____________KP ?/?
Ambrosia____28v_____RK 4/13, KKM/KU 12/13___________KP 15/30-32
sonts4_______19v________KKM 9/13, KEM 12/13__________KP 15/32
Nissukka______25v________KKM 1/14__________________KP ?/33
Toothie________29v________KM 12/13________________KP 29/26-30



Mimmimiina___33v_____KKM 9/13______________________KP 48/?
bilingualmama____24v____KM 7/13_____________________KP 31/26-27
Maarii______KM 10/13, KM 11/13_______________________KP 12/31
Mäkimeirami_________KM 6/11, 5/13, KKM 10/13_________KP 23/22-30
Silvia Logo____________KKM 8/13______________________KP ?/28-30
Äitii88_______25v______KM 1/14_______________________KP ?/?
Hipsunhöpsy____35v___Varh.KM 7/12, 4/13, KKM 9/13_____KP 27/28-38
Tyydeli______40v______KM 01/14______________________KP ?/?



Alinna____35v____KM 7/01,TM 6/03,KKM 12/03,KM 9/07,KM 3/12,KM 4/13,KKM 9/13_______________________________________KP ?/?
väpä___35v______KKM 11/13__________________________KP ?/?
Nipsu74_________________TM 10/13___________________KP 8/28-30
kaneli-80_____33v________KKM 01/14__________________KP 6/28
Elohiiri82______32v_______KKM 01/14__________________KP ?/26-28



Riiviöiden äippä________30v_______KKM 12/13_________KP 12/29



Emotar____KM 7/13, KKM 11/13___________________KP 33/28-32








TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
espe--
Hanttuliini84
Minel83
Taru81
Esteri1
Markke
Nipsu74
NtiKesäheinä
Minus
carolina30+
sapu
illushia
Tähtisilmä*
Miminda
Ellukana
VanillaLady
must.ikka89
Kalpeakuu




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula(tupla-KM rv18+)
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M, sunflower86, Jetta, eltsu81, alien_1, Pölö-
Marraskuu: -pansku-, Syssy^^, kaarina80, Pippuri85*, pauliinak, Yemina, Madeia, Ambrosia85
Joulukuu: aada78, MiNalo, Viivi__, tyntti, Susan86, millamaria14, Rosuliina, Maikkki, verppu, eemiliah


PLUSSANNEET 2014

Tammikuu: KoiKoi, Emeli-, Kirppu.81, sydäntähti, *Stina
Helmikuu: Jetta, toive3<3



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2315779-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-talvella-2013-2014-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
RK = raskauden keskeytys
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin. Toki huikkaamalla pääsee aina takaisin listalle! :))

 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Täällä mennään jo kp31 ja menkat edelleen kadoksissa, vatsa on kyllä jotenkin kipeä ja oudon tuntuinen ja kärsin yhdestä ennenkuulumattomasta vaivasta nimeltä ummetus, mitä mulla siis ei koskaan ole ollut vaivana! Hmm.. pitäisiköhän niitä testejä nyt vaan tuhlata kun niitä tuolla on. Hemmetti jos tämä kierto nyt venyy.. olin niin mielissäni kun viimekierto ilman mitään lääkkeitä pysyi suht normaalina kestäessään 35 päivää. Ehkä tästä tulee sitten vain samanmittainen. Huoh.. :confused:

Mymosalle halaus ja tsempit! Toivottavasti pääset pian uuteen yritykseen, on noi aina niin kamalia kokemuksia : /

Toothie Onnea superpaljon! :heart: Ihanaa ettei sunkaan tarvitse (toivottavasti) täällä tämän enempää kuumeilla! Nyt onnea matkaan! Lisäänkö sun jo plussanneisiin pois listalta vai haluatko odotella vielä että varmistuu ettei ole se pelkäämäsi kemiallinen?

Täällä keskustelu on vähän hiljentynyt muutenkin.. Onko ovista bongattu jo Mariah ja Ambrosia? Mikäs tilanne on neitiniinalla kun kp:t paukkuu jo yli neljäkymmentä? Täällä ainakin yksi mielenkiinnolla odottelee kuulumisia =)
 
Täällä on vähän ihmeellinen kierto menossa... : / En tiedä onko ovista tullut ollenkaan. Hain silloin kp 10 vai 11 kaupasta PC:n ovistikkuja ja heti pärähti melkein plussa ja seuraavana päivänä samanmoinen! Noh, sen jälkeen kun oon tikuttanut niin on ollut vaan todella haaleaa viivaa/negaa... En nyt sitten tiedä oliko mulla tosiaan ovis jo niin alussa kiertoa vai eikö sitä nyt tullut tässä kierrossa ollenkaan...? Jos olisi ovuloimaton kierto niin voiko silloin saada edes muita kuin haaleita/negoja ovistestiin...? Tässä on nyt sitten vähän vaikea laskea dpo:ta kun ei oo mitään hajua olisko mun pitänyt tulkita plussaksi jo silloin ne melkein tasavahvat viivat (kp 10 tai 11)... :confused: Toki olisin voinut vähän useamminkin testailla... :ashamed: Oon testannut vain yhden tikun per päivä.. Jos se plussa vilahtikin noiden melkein tasavahvojen viivojen välissä?? Huoh... Ota nyt tästä sitten taas selvää. :D
 
mymosa
lupa saatiin yrittää heti kun siihen mahdollisuus tulee.. viikon päästä hcg mittaus ja 3vkon päästä ultra.

Aloitin noi gelee royalet jo nyt, en tiiä auttaako ne tähän toipumiseen.. Paha mieli on vielä, muuten vuoto rauhoittunut.
 
Taustalla olen roikkunut pitkään, mutta tänään jotenkin meni "kuppi nurin" ja ei ole ketään kelle tätä asiaa jakaa, niin mieleen tuli armaat "virtuaalivertaiset" :)

Olen ollut aiemmin reilu vuosi sitten tuolla yli 35v kuumeilijoissa (mulla kaksi ala-asteikäistä lasta jo ennestään) ja nopeasti raskauduinkin (toisesta kierrosta). Tämä raskaus meni kuitenkin kesken vkolla 9 ja tein tyhjennyksen lääkkeellisesti. Keskenmeno sujui fyysisesti "hyvin", meni siis ilman jälkikomplikaatioita ja kuukautiset palautuivat ennalleen heti keskenmenon jälkeen. Nyt sitten keskenmenosta vuosi ja yritystä takana yhteensä 15 kk:a. Huumori alkaa olla siis vähissä.. Mitään tutkimuksia ei ole liiemmin tehty, gynellä kävin perustarkastuksessa ennen tuota raskautumista ja kaikki oli niinkuin pitikin. Keskenmenon jälkeen ei ole mitään tarkastusta ollut kun menkatkin palautuivat ihan heti normeiksi. Nyt loppuviikosta olen varannut yksityiselle gynelle ajan ja menen tsekkaukseen. Olen soitellut hälle loppuvuodesta ja pyysi nyt sitten alkuvuodesta käymään ja vähän väläytteli jonkinlaista hormonihoitoa.

Olen tämän ajatuksen kanssa ihan pihalla, koska se on minulle ihan uusi asia. Onko teillä millaisia kokemuksia esim tuosta clomifenistä, mitä gyne minulle väläytteli? Oireita, haasteita, onnistumisia? Jotenkin tuntuu korkealta kynnykseltä lähteä tähän, en tiedä miksi. Minulla ei ole ystävissä tällaisessa tilanteessa olleita, joten en oikein saa vertaistukea tai ajatusten vaihtoa aikaiseksi omassa piirissä. Ja on ollut minulle kovin arka ja vaikea asia tämä kolmannen lapsen pitkä odotus. Ja tuntuu siltä, etten voi olla surullinen tai ahdistunut, koska minulla on jo kaksi tervettä lasta. Koen olevani jotenkin liian "vaativa" kun toivon vielä kolmatta, ehkä en vain sitä ansaitse. Tänään kun kaverille avauduin lääkärille menon jännittämisestä, tuli vastaan kommentti, että "minusta on kyllä ihan epäluonnollista käyttää hormoneja lapsen saantiin, pitäisi vaan tyytyä siihen, että jos ei niitä luonnostaan saa niin sitten ei saa.." Kylläpä napsahti kipeään kohtaan todellakin, vaikka minulla niitä lapsia jo onkin. Ihan järkyttävää mitä varmasti ihan oikeasti lapsettomuudesta kärsivät saavat kokea ja kuulla. Ihan suuret kasat teille kaikille TOIVOA! <3

Kaikille isot liputukset korkealle, jaksamista ja voimia!

*ihan tuohtunut, mutta nyt jo paremmalla mielellä oleva Apatus*
 
mymosa
^Meillä tuo kuopus on saanut alkunsa clomeilla. Yritettiin ensin 1,5v luomusti, mutta mulla ei tullut edes luomukiertoa, todettiin pco ja ovuloimattomuus. Sain clomit ja tärppäsi ekalla kierrolla.

Mitään pahaa sanottavaa ei ole, tikutin ovista ja kävin kp12 follikkeliultrassa. Ei oikeestaan ollut mitään sivuoireita, pahempia ainakaan.. välillä vilutti ja välillä oli hiki.

Jos gyne niitä suosittelee niin kannatan kokeilemaan, kalliitahan ne on (60e), mutta jos tärppää niin ovat kyllä sen arvoisia.

Kun yritän ajatella positiivisesti, niin oli kyllä ihan kiva huomata tulleensa raskaaksi ihan luomusti, vaikka nyt keskenmenoon päätyikin.. ehkä meillä siis on vielä mahdollisuus siihen viimeiseen rakkauteen.
 
Tervetuloa Apatus! Tämä on juuri oikea paikka. Mä en osaa kertoa clomeista mitään, mutta luen mielenkiinnolla kaiken mitä muut vastaavat. Joutunee itsekin mennä niitä kyselemään tämän kevään aikana, jos ei luomuna tärppää.

ON: Tämä päivä melkein tuntui onnen päivältäni! Vaaka näytti 2kg vähemmän kuin aikoihin ja pieni tilkka punaista tuli paperiin, niin että melkein luulin, että alkoi menkat... mutta ei ne ihan vielä alkaneet. Mutta ei se kaukana ole... Kerron sitten kyllä heti, kun saa kp1 laittaa... ehkä jo huomenna! :)
 
heippa "pitkästä" aikaa.
Oon vähän pitänyt palstataukoa. Lähinnä siksi että töissä hirveä kiire eikä kotonakaan ole konetta jaksanu avata :)
Nyt tuleekin megapostaus kun yritän kaikki viestit lukea ja valtaosaan vastatakin. Koettakaa kestää :D!

Mulle vois päivittää ton KKM/KU-tiedon KKM:ksi. Uskon sen sitä olevan ja lääkäritkin siitä puhuvat. KKM kielii se, että materiaali tuli ulos niin nopeasti (käytännössä oli vaan pari päivää pidemmät ja hieman runsaammat menkat ja hcg-arvo laski nopeasti. KU:ssa vuoto voi kestää pitkään ja tiputella + hcg laskee täten myös hitaammin).

Täällä jo kuulumisia kyseltiin - oireiden puolesta epäilen että ovis on täällä NYT ja jos kierto yhtään asettuu samaan uomaan kuin ennen tätä KKM:ää, niin fiilis vaan vahvistuu. Testejä en ole tehnyt vielä, ja nyt voi olla jo myöhäistäkin.
Tallettelut jää vähän heikoksi, koska mies on työreissussa. Läks tänään ja tulee todennäköisesti huomenna, ellei jaksa ajaa välissä yöksi kotiin. Toki eilen ja toissapäivänä talleteltu, joten ehkä tässä jotain mahkuja olisi?
Flunssa meinaa täällä vähän vaivata, muttei onneksi ole kovin paha - esim kuumetta ei ole.

Tänne on tullut uusiakin, ainakin bongasin Nissukan,must.ikka89n, Kalpeankuun Sonts4n. Tervetuloa teille (ja muillekin jos jäi nimet huomaamatta :) ) Toivottavasti visiittinne on lyhyt ja lopptulos kestävä :) Ja ennenkaikkea pahoittelut siitä että jouduitte tähän pinoon!
Tootheilla ainakin visiitti oli lyhyt. Toivottavasti raskaus on alkanut ja on siellä missä pitääkin!

Mielialoista ootte puhunut. Mulla toi KKM ei juurikaan mitään syvempiä tunteita herätä, mutta edelleen tuo raskauden keskeytys herättää. Varsinkin nyt kun vuosi sitten oli takana hyvä np-ultra ja sitä oltiin niin onnellisesti ja sinisilmäisesti raskaana. Vuosipäiväkin kovaa vauhtia tulee kohti, ja se vähän ahdistaa.

Nipsulle pahoittelut :(
Teillä vissiin ihan alkionsiirroista kyse ? En osaa kuvitellakaan miten pahalta voi tuntua jos lääkäri sössii. Tai ylipäätänsä hoitokerta menee negaksi.. Mä otin jo epäonnistuneen pistoshoidon sillon heinäkuussa tosi rankasti (toki keskeytyksestä oli aikaa vasta pari kuukautta) vaikka tiesinkin että onnistumisprosentti on vain sen 10%...
OOtteko yksityisellä vai julkipuolella ?
Rahaahan noi hoidot syö, ja se toki mustana hetkenä voi aiheuttaa vähän närää parisuhteessa - varsinkin jos toinen osapuoli on jo skeptistynyt ja menettänyt uskoaan.
Ehkä teilläkin mies vaan tarvii vähän hengähdystaukoa. Kyllä meillä nimittäin mies on ottanut noi hoitokierrot raskaasti vaikka ekasta sellaisesta raskauduttiinkin. Toki sinäänsä teillä tilanne on eri, kun ei miehen tartte enää työskenellä yötäpäivää, vaan se on sinä kuka joutuu haaransa lekurille levittämään. Mutta tuntuu se silti miehillekin olevan yllättävän rankkaa.

Tyydeli, vieläkö tissit vuotaa ? Mullahan tuli ekat esimaitotipat vai mitkä lie sillon kun olin "oikeasti" raskaana niin jo joskus viikolla 10.. vähän ihmettelin kun suihkussa tissistä alko valkosta nestettä työntämään :D Nyt tästä KKM:stä en oo moista huomannut (ja keskeytyksen jälkeen sain toki maidonnousun estolääkkeet niin silloinkaan en onneksi alkanut maitoa tuottamaan).
Entä teitkö sitä testiä? Oliko nega?

Nissukka, ihanaa että osu loistavat hoitajat kohdalle. Välillä kun niistäkin saa lukea ties mitä kamalia tarinoita. Toivottavasti siellä alkaa olla fiilikset jo koholla.
Meille ainakin lääkäri sano että heti vaan uutta yritystä kun itsestään siltä tuntuu. Tokkopa kohtuun mitään kiinnittyy ellei kroppa ole valmis? Tuntuu että joka toinen lääkäri sanoo että saa alottaa heti yrittämään kun vuoto on loppu, ja toiset käskee odottamaan sen 1-2kiertoa.

Maikilla ja MiNalolla ihania ultrakuulumisia! Tsemppiä jatkoon :heart:


Mites äiti88 ? Alkoiko menkat?
Entä evaparadise ?
Mä muistan kun olin ihan maani myynnyt silloin marraskuussa. Jotenkin noi epätoivoisimmat kierrot on ollut mulla ne plussakierrot. Sillon kun tuo keskeytetty raskaus alkoi olin onnellinen siitä ettei julkipuoli hoida kun about joka toinen kierto, kun ei olis pää kestänyt ja sitten tein positiivisen testin.
Tää keskenmennyt taas.. olin jo päättänyt että hoitoihin joulukuussa takaisin, koska ei tätä luomumahdollisuutta jaksa enää odotella ;)
Toive3<3 Ihan mahtava ihme <3 Onnittelut ja tsemppiä matkaan!!
Jetalle myös onnittelut ja turvallista matkaa!

Kaneli-80 mä kanssa iloitsen menkoista.Ainakin näin alkuyk:ssä. Tietää että kroppa toimii ja varmaan yrittääkin ?

Elohiiri82 voi hyvinkin vielä näyttää haamulaista. Toivottavasti nyt kuitenkin kroppa pääsis nollautumaan ja pääsette tositoimiin :hug:

Silvia Logo, ehkä se on just se ovis joka saa sut saalistamaan sitä ukkoa ;)

voi mymosa :'(
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Menossa kp32 ja menkat kadoksissa.. edelleen testi nega. Mutta kummallisia vatsatuntemuksia (ei mitään menkkoihin liittyvää) on, vasemmalla puolella, ihan kuin munasarjakipua, voi toki johtua siitä hemmetin kystasta taas. Nännit kipeytyivät eilen ja tänään havaitsin taas ihan kirkasta ja venyvää limaa. Ihan kun mulla olis ovis (taas?).. Toivon nyt vaan että ne menkat alkais lähipäivinä, en todellakaan halua enää mitään yli 40päivää kestäviä kiertoja. Mun kroppa se jaksaa härnätä :mad:

Kiva kuulla susta Ambrosia. Toivottavasti monille tämä kevät toisi iloisia uutisia. Moni meistä on roikkunut tässä ja muissakin vauvakuumeilu ketjuissa liian kauan. Sen onnistuneen raskauden ja terveen vauvan soisi toki meille kaikille. Tsemppiä teille, toisaalta lohduttavaa varmasti tietää että raskautuminen luomusti on mahdollista, vaikka sitä onnea ei sen kauempaa kestänytkään.

Riiviöiden äippä hyvä kun oot tarkkana! Korjailen nuo kp:t oikeiksi seuraavaan listaan! =)

Vaikka tämä lapsettomuus vaivaa mieltä, kuten myös se että kierto ei vieläkään näytä kovin tasaiselta, kipuja ja tuntemuksia on ja keskenmeno nostaa edelleen surua pintaan olen löytänyt positiivisuutta. Mieli on jotenkin kokonaisuudessaan valoisampi, katkeruus on poistunut ja jotenkin tuntuu että elämä rullaa näinkin. Oon niin tyytyväinen että nyt tuntuu tältä, ja että oon päässyt elämässä eteenpäin, keskenmenon yli. Kyllä tää tästä, ja tulevaisuus on toivottavasti täynnä onnellisia päiviä =)
 
mymosa
Tänään tuli sairaalalta epikriisi.. päin ***** kirjotettuna.. sekin tuntui jo pahalle, etteivät ole sen vertaa viittinyt kuunnella. Okei, tiedän, että niillä on paljon noita ja ehkä kiireessä kirjoittavat, mutta silti. Onneks on tuttu gyne kontrolliultrassa, joten ei tarvii tota sen enempää alkaa korjailemaan.

mm. mulle oli laitettu 4.2 mitattu hcg mitatuksi 31.1, kotiutettu oli 8.2, joilloin siis vasta menin sairaalaan. Lisäksi siihen oli laitettu viikot, vaikka sanoin monesti ettei niistä ole mitään tietoa.

Ilmeisesti silloin 8.2 mun hcg oli ollut 1797, kun 4pvää aiemmin 1071 eli vissiin hyvin alkanut tippua.. kun ois pitänyt olla reilusti yli 4000.
 
Tietysti saat mymosa surra. Ei kukaan muu voi sitä tulla sulle sanomaan, että milloin saa tai milloin on oikeutettu. Eiköhän jokainen näistä alkaneista raskauksista ole ollut niiiiin toivottu ja odotettu, että sureminen on oikeutettua.
Itselle tämä ei ollut henkisesti niin kova asia. Jotenkin ymmärrettävää, kun olen tämän ikäinen ja kun on jo yksi ihana lapsi. Jotenkin ajattelin, että nyt vaan oli minun vuoro.
Sen sijaan olen vain kokenut tämän varsin ärsyttävänä odotteluna noin muuten.... :headwall:


Ambrosia85
, =) Kiitos kysymästä. Maitoa ei ole tullut sponttaanisti enää.
Ja raskaustesti oli nega. Joten enää menkat puuttuu.
 
Hmph... Koitin eilen tikutella ovista vaikkei mitään varsinaisia tuntemuksia taikka limailua oo ollut ja negahan se oli. Kokeilen kyllä uudestaan jos jotain bongaisi lähipäivinä mutta aika menetetyltä näyttää peli. Inhottaa kun tuo tyhmä kysta näyttää estävän ovulaation niinkun pelkäsinkin. Kontrolliinkin on aika 'vasta' 5.3. Taas yksi hukattu kuukausi.

Onko täällä kohtalontovereita joilla olisi raskautuminen onnistunut ihan luomuna yhdellä toimivalla munasarjalla?
 
Toivottavasti joukkoon mahtuu vielä yks tuoreen menetyksen jälkeen kuumeileva! =)
Oon taustalla nyt vähän aikaa lueskellut teidän kuulumisia ja kun tunnun tänne aina palaavan takaisin katsomaan kuulumisia, niin tekee mieli jo päästä kommentoimaan ja kertomaan omiakin ihmettelyjä.

Eli me on alotettu yrittäminen viime vuoden toukokuun alussa, josta tulikin heti keskenmeno kesäkuun lopussa ilman sen kummempia toimenpiteitä tai jatko seuraamuksia. Seuraava raskaus alko syyskuussa ja olin heti alusta lähtien tosi huonovointinen, mutta kivuton ja vuodoton. Kaikkien alku tutkimusten ja varhaisultran jälkeen kaiken piti olla hyvin kunnes päästiin rv12 ultraan, jossa todettiin sikiöllä 4.1mm niskaturvotus ja istukkanäytteestä löytyi kromosomipoikkeavuus 18-trisomi. Vuodenvaihteessa eka lääkkeellinen keskeytys rv15, jossa pieni tyttö syntyi istukan kanssa, mutta istukkaa jäi pieni pala vielä kohtuun ja viikon päästä sain seuraavat käynnistyslääkkeet. Istukan pala näkyi edelleen ultrassa, joten kävin vielä kaavinnassa, jossa lääkäri onneksi totesi palan olleen ihan irti vain ”pois pyyhkäistävissä” ja kohtu oli näyttänyt todella siistille. Nyt 3 viikon jälkeen menkkoja ei ole näkynyt, mutta on tällä viikolla tarkoitus tehdä raskaustesti raskaushormonin poistumisen varmistukseksi. Melko paljon tuo uus yrittäminen kyllä jännittää, mutta ei haluta pitkittää enää, kun ehti jos suunnitella pienen varalle kaikkea kotiinkin. Hirveen vuodenvaihteen jälkeen tuntuuki onneksi jo sille että virtaa alkaa taas riittämään muuhunkin kun murehtimiseen ja nyt odotellaan vaan tulevaa!
Kaikki tämä tiivistettynä; Haaveena esikoinen___Ma&Mi___28v___KM 6/13___RK 1/14___KP ?/30

Tuntuu niin pahalta muidenkin puolesta aina kun tulee huonoja uutisia! Voimia kovasti mymosa! Mulle kans menetys oli tosi henkilökohtanen vaikkei vielä mitään ulkopuolisille näkynyt tai itselle edes pienen liikkeet tuntunut. Saa sitä surra ja on minusta ihan luontevaaki surra kun siihen äiti/isä ajatukseen ehtii alkaa totuttautumaan heti alusta lähtien! :heart:
 
Ainiin unohdin lisätä kun tuli viime viikolla todella kova kipu oikealle alavatsaan (melkein nivuseen) joka jomotti koko illan ja helpotti seuraavaan aamuun. Soitin illalla naistenpolin päivystykseen, jossa epäilivät että ovulaatio ois voinut tehdä tällasta kipua! :O Käski ottaa kaksi buranaa ja jos sillä ei mene ohi niin olisi pitänyt mennä näytille, mutta burana auttoi. Yleensä menkat ja ovulaatiot on ollut täysin kivuttomia/tunnottomia, onko jollakin kokemusta että keskenmeno/kaavinta aiheuttaa kivuliaat ovulaatiot jatkossa? Kauheesti oppii kaikkea tässä vauvan yrittämisen "vuoristoradassa" :confused: :D
 
mymosa
Joo tää odottelu on tässä pahinta, meillä vielä on ens vuonna tulossa häät ja yritys menee huhtikuussa tauolle, ettei tarvitse häitä juhlia ihan pienen kanssa. Mulla edessä vielä sektio niin siitäkin toipuminen veisi aikaa.

Mulla itselläni on jo kolme ihanaa lasta, nykyisen miehen kanssa yksi yhteinen ja kovasti jo miehenkin takia toivoisin sitä neljättä ja viimeistä. Ehkä pahimmalta tuossa keskenmenossa tuntui se, kun olin viimein tullut luomusti raskaaksi ja sitten se vietiin pois.
Vaikka nuori olenkin niin aika alkaa tulla vastaan, pakko alkaa suunnata katsetta työelämään ja ollaan päätetty, että 34v on se ehdoton takaraja jolloin lopetetaan yrittäminen..

Ja tietenkin se, että olen tällanen mulle-kaikki-tänne-heti-tyyppi :D
 
Ambrosia85, kiitos kysymästä.
Ei oo tullut menkkoja ei, tuttuja tykyttäviä- ja repäisykipuja kyllä. Tein eilen raskaustestin, oli nega. Tänään aamulla uus testi ja siellähän oli selvä haamulainen :heart: Oviksen mukaan testipäivä vois olla perjantai, eli liian aikaseen kyllä testailen. Mitä vaan voi vielä tapahtua ja tiedätte kuinka huolissaan sitä voi olla keskenmenon jälkeen... :/ En ole edes miehelle kertonut, ehkä perjantaina sit jos saan kunnon plussan testiin. Se oliskin osuvasti ystävänpäivä :heart: Vaikka niin oli meidän edellinenkin jouluaaton plussa ja ihanin lahja, ja miten siinä sit kävikään.... :'(

Ja sit vielä tää hiiva mikä lie päälle lisähuoleksi! Taitaa (taas kerran) tässä joutua lääkäriin ronkittavaksi, tai sit olen vaan hätähousu kun hiivalääkkeen otin vasta maanantai ja oireilee vähän vielä. Ehdinkin jo googlailla kaikkia muita kivoja tulehduksia jotka vois aiheuttaa km:n. Ei sais.

Anteeksi omanapavuodatus!
 
Ihanaa äiti88! Nyt pidetään peukkuja, että vahvistuu!!

ja evaparadise, toivotaan, että menkat nyt viimein saapuu jostain tai sitten alkaa viivaa piirtymään. TUollainenkin epävarmuus on ärsyttävää.

Tervetuloa Ma&Mi! Kuulostaa todella rankalle kokemukselle tuo raskauden keskeyttäminen np-ultran jälkeen. Sitä on jo siinä vaiheessa ehtinyt haaveilla ja asennoitua äitiyteen. Olen pahoillani.

Itsellä ruskeaa tuhruvuotoa nyt toista päivää. Ei todellakaan mikään kp1... höh. Mistähän nyt toi tuommoinenkin oire ilmaantui?! Ikinä ennen ollut.... Kertokaas, että eihän se mitenkään merkkaa sitä, että km.sta on jotain jäänyt vielä kohtuun??!! Mä kun niin odotin, että olis siitä jo päästy.. raskaustesti kuitenkin oli jo nega. Tai sitten ne menkat vaan alkaa todella hitaasti... :(
 

Yhteistyössä