~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Mä pelkäsin kans lääkkeellisen tyhjennyksen kipuja, kun olin kuullut niin kovia kokemuksia.. No vuoto oli tosiaan runsasta mutta kivut oli ihan samanlaiset kun kuukautisten aikaan, eli ei lainkaan kovat..

Täällä siis testattu haamu dpo 10, ja huomenna ( dpo 12 ) täytyy testata uudestaan, ei tässä muuten housuissaan pysy kun ajatukset kulkee yhden ja saman asian ympärillä.. Toivottavasti ois haamunen vahvistunut edes himppasen verran. Oloja on, rinnat kipeet, ja jatkuva ällötys pitkin päivää, ja ennen kaikkea aivan tajuton ketutus. Noh, nämä kaikki voivat selittyä myös lähestyvällä tädin visiitillä.. Joten pidän vielä innostuksen tiukasti takavasemmalla. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81 ja Joosukka
Oh, toivotaan että täällä kanssa noin vähällä, tuskin kyllä, tänään kyllä tullut isohkoja hyytymiä vielä... 6. vuotopäivä ja kirkkaan punaisena tulee kokoajan. Kun istukka tuli niin melkosesti säikähdin, en ollut yhtään varautunut kun olin jo 5 päivää vuotanut.. Anteeks suora puhe taas.

Onko teitä suppareiden lisäksi särkenyt kohtuun niin että tuntuu että ei voi edes suorassa seistä?? Niin ja ootteko käyny lääkärissä kun km alkaa, itse en oo mennyt ja yks gyne+ultra tähän liittyen on vasta 9.10. että uskaltaako sinne asti oottaa.. Hitto kun on niin pläääh, eikä tiedä mistään mitään taas.. :headwall:

Anteeksi kysymystulva...........

Ja sit tää: esikoinen toiveissa Tuuuli+____21v_____KM 9/13______________________KP ?/28-30/??

KRHM ehkä vähän sekava ^ :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuuli: kyllä nuo kaikenlaiset kivut ja tuntemukset kuuluu keskenmenoon, ja jälkivuotohan voi kestää tosi kauan, helposti jopa kuukauden. Itselläni kesti muistaakseni reilu kaksi viikkoa. Lääkäriin meno ei varmasti ole kiireellinen mikäli kivut sallii kotona olemisen ja et tarvitse esimerkiksi sairaslomaa. Itsellä keskeytynyt keskenmeno huomattiin niskapoimu-ultrassa ja sieltä lähetettiin suoraan sairaalaan missä tehtiin lääkkeellinen tyhjennys (itselle tehtiin toimenpide sairaalassa koska raskaus sen verran pidemmällä, rv11+0 oli sikiön koko). Se jälkitarkastushan on tärkein, eli mikä sulla vissiin on tuolloin 9.10. siinä katsotaan onko kohtu tyhjentynyt ja ettei mitään jälkiseuraamuksia kuten tulehduksia ole tullut. Jos kivut voimistuu koviksi niin sitten vaan päivystykseen.
 
Täällä on reissusta palailtu, mutta koneelle pääsen vasta huomenna. Eli huomenillalla listaa päivittelen. :)

Uusia on taas tullut..Pahoittelut keskenmenosta! :hug: Mutta lämpimästi tervetulloo joukkoomme! <3
 
evaparadise, juu, kiitos, aattelinkin, että kohtu varmasti kipuilee ihan miten vaan, kun sieltä se tavara ulos tulee, mutta kun tämä on ihan uusi asia niin..... :ashamed: Ja ei ollut lähtö kaukana ekassa kipukohtauksessa ja tokassa, ettei lähetty päivystykseen, mutta jotenkin sitä lamaantui tonne vessaan ja veti lääkettä, kuuma suihku helpotti myös.. Sekin tietty vaikuttaa että olin ''vasta'' 7. viikolla.... Kurja tuo sun tarina, kun olit vieläpä noin pidemmällä noissa raskausviikoissa, voimia..<3 (Niin ja tietysti voimia ihan jokaiselle <3)

Tuo 9.10 uä on sitä varten että katsotaan onko KM, mutta.. Olihan se, mutta sinnehän voi soittaa ja ilmoittaa että se vaihtuisi tarkistukseen. Mua karmii kauheesti kun joku möläytti mulle kohtutulehduksen... Siks varmaan oon näin töttöröö, onneks on toi lähete tohon uä:hän. Huoh. Ihmismieli. Kun pyörittelee mielessä mikä on normaalia ja mikä ei ja kun kaikki on niin omia yksilöitä, että ei sitä voi aina tietää, oppis heittään turhan miettimisen ja asioiden mälväämisen roskiin.

Mutta ihan kuin tänään illasta olisi vuodellut jo vähemmän, pystyy liikuskelemaan rennommin, ilman että reunojen yli tulvii :D
 
Viimeksi muokattu:
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Sunnuntai 6.10.2013



Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 62/28-37
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 3/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 30/43
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 48/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 26/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13____________________KP 52/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13______________________KP ?/?
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_______________KP 12/28
eemiliah____22v____KKM 8/13_______________________KP 13/?
Tuuuli+____21v____KM 9/13_________________________KP ?/28-30?



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 25/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 25/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 25/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 41/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 34/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP 3/?
Tyntti___22v____KKM 9/13_________________________KP ?/?
bumbis___25v____KKM 7/13________________________KP 22/28-29



Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 25/28
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 25/28-29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 28/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 32/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 16/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 10/27



bumbis dpo 12
MiNalo dpo 11




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81
Kataja82




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Tuuuuli+ vastauksena kysymykseesi tuolla viime sivulla niin joo lääkäri sanoi että heti saa yrittää :) tai no eka lääkäri joka mut ultrasi päivytyksessä (sama joka oli kuukautta aikaisemmin määränny lääkkeellisen) niin sanoi että nyt olis kaavinta ja sit saa heti kyllä yrittää sen jälkeen. Sitten kaavinnan jälkeen toinen lääkäri sanoi että voisi yhdet kuukautiset odottaa. Sit kysyin pelästyneenä että tapahtuiko siinä kaavinnassa jotain/huomattiin jotain kun aikaisempi lääkäri sanoi että heti saa yrittää. Niin sit hän sanoi että joo saa kyllä hetikin yrittää jos tuntuu vaan että pää kestää. Niin päätettiin nyt sit heti aloittaa yritys:D
Ovista tässä hirveästi oottelen ja kuvittelenkin koko ajan kaikenlaista ja samalla suuri pelko että käy niinkuin silloin kun lopetin pillerit eli kierto oli n 17 päivää ei ovulaatiota yms kunnes sit yhtäkkiä kaikki toimikin. Mut ei auta, näillä on nyt mentävä, oon iloinen siitä kun tiputteluvuoto on ees loppu!!:)
 
Huh... Kataja82, rankkaa :/<3 Mulla särkylääke 1-2 tunnin päästä ottamisesta alko hieman poistamaan kipua.. Suihku, voi se oli pelastus, kerrostalossa ei paljon suihkuun sais yöllä mennä, mutta tuossa tilanteessa ei paljon mua heilauttanut hiljaisuusaika.

Nää on niitä inhottavia asioita elämässä.. Mulla ainakin on kova halu yrittää raskautua uudestaan, mutta kova pelko keskenmenosta, sillä tätä ei haluais kokea enään kertaakaan tätä keskenmenoa. Mutta esikoinen on niin toiveissa, että mennään läpi vaikka harmaan kiven, vaikka kuinka pelottaisi..<3
 
Onnea Kataja82!! :heart:

Omaa napaa.. Täällä kans toivo raskaudesta nostaa pienesti päätään...Eilen illalla sorruin r-testin tekemään. Ja jokin haaleista haalein haamu siihen ilmestyi. Mutta eniten epäilyksiä herätti tänään se, et kun töissä nousin ylös tuolilta niin ihan hemmetinmoinen repäisykipu tuntui oikeanpuoleisessa munasarjassa!! Siis piti ihan kiljahtaa! Kai se on pakko tänä iltanakin testata kunhan kotiin pääsen..:)
 
Onnea plussista ja haamuista!

Täällä napsittu tänään viimeinen primolut ja nyt odotellaan menkkojen alkamista joka toivottavasti tapahtuu pian niin pääsisi uuteen kiertoon. maha on turvonnut kun ilmapallo ja olo tukala. Sivuvaikutuksia tuosta hormoonista kyllä tulee, maha sekaisin ja turvonnut ja päänsärkyä ja pahoinvointia on myös aiheuttanut ja ihan törkeen runsasta valkovuotoa. Onko muilla minkälaisia kokemuksia keltarauhashormonin (primolut tai terolut) käyöstä? onko tullut sivuvaikutuksia ja onko tasannut kierron?
 
miss_piggy
Onnea plussista ja haamuista!

Täällä napsittu tänään viimeinen primolut ja nyt odotellaan menkkojen alkamista joka toivottavasti tapahtuu pian niin pääsisi uuteen kiertoon. maha on turvonnut kun ilmapallo ja olo tukala. Sivuvaikutuksia tuosta hormoonista kyllä tulee, maha sekaisin ja turvonnut ja päänsärkyä ja pahoinvointia on myös aiheuttanut ja ihan törkeen runsasta valkovuotoa. Onko muilla minkälaisia kokemuksia keltarauhashormonin (primolut tai terolut) käyöstä? onko tullut sivuvaikutuksia ja onko tasannut kierron?
Teroluteja söin sen 6kk, menkat tuli ajallaan mutta raskaus ei alkanut. Kun terojen tilalle tuli clomit, tärppi kävi saman tien :) Eli terot ainakin mulla esti oviksenkin kun en kertaakaan tuntenut minkäänlaisia ovulaatiokipuja toisin kuin clomien kanssa tai luomukierrossa. MUTTA, käynnistin siis kierrot keskenmenon jälkeen teroluteilla, kun menkkoja ei näkynyt eikä kuulunut. Ja sen puoli vuotta kun niitä söin (turhaan todennäköisesti raskautumisen kannalta), oli kierto aina suurinpiirtein sen 26 päivää.

Ymmärrän jos moni pelkää keskenmenon jälkeen uutta keskenmenoa, mutta asiat voi myös mennä hienosti uudessa raskaudessa. Kkm oli siis 02/13 ja yksi ovis oli sen jälkeen, siitä en raskaaksi tullut. Menkat alkoi kuitenkin vasta kp 67 lääkkeellisestä tyhjennyksestä terolutien avustuksella silloinkin, ja kun vielä kp 5-9 otetiin käyttöön clomifenit, niin plussa sieltä pärähti.
Alkuraskaus oli tosi pelottavaa aikaa, ja olin ihan paniikissa koko ajan. Hyvä että uskalsi ees vessassa käydä kun pelkäs koko aika jos jotain tulee ulos... No, nyt mennään kuitenkin jo viikoilla 22+2 joten keskenmenonkin jälkeen on toivoa ja elämää :) Se pelko pysyy jollain tasolla mukana kyllä varmaan ihan loppuun asti, mutta koska toive lapsesta oli niin kova, niin tottakai jatkettiin kkm:n jälkeen yritystä.
Ja mullakin ne kkm-kivut oli jotain ihan saatanallista, vuotoa tuli noin 2 viikkoa, jälkitarkastusta ei ollut paitsi verikoe, joten kävin yksityisellä ultrassa.

Toivottavasti täältä moni pääsee pian tuonne odotus-ketjuihin ;)

piggy ja poikalupaus 22+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Teroluteja söin 3 kiertoa, ja silloin tuosta kolmannesta kävi tärppi ja esikoinen syntyi. :) Aloitin tasaamaan kierrot kun oli pillereitten jälkeen miten sattuu.. Nyt kkm jälkeen sain 3kk terolutit jotta saisin kierron tasaiseksi ja nyt siis menossa ensimmäinen kierto teroluteilla ja tänään testi näytti selvästi vahvempaa haamuilua. :)
dpo12 - Image - Aijaa.com

Mutta kuten sanottu .. ei tässä vielä iloita, vaikka testi hiukan vahvempi onkin.. se ei todista vielä mitään. :)
 
Onko teitä kaikkia tutkittu KM:n jälkeen että on otettu verikokeita yms vai onko se sitten jos on tullut peräkkäin KM:ja...? Että onko se pelkkä jälkitarkastus vaan tarkastus alakautta että kaikki on ok? En mennyt kun sekaisin kun yritin googlettaa tietoa...... Joku oli sanonut että kohtu pitäisi aina kaapia km:n jälkeen, eli joopajoo, mielummin kysyn täältä nyt ihmisiltä joilla on kokemusta.

Ja kun itse en ole käynyt vielä ollenkaan lääkärissä ja huolettaa että oisko pitänyt..

Tuhannesti anteeksi tää kyseleminen koko ajan!
 
Täällä nyt ollut koko viikon sellasia menkkakipuiluja ja kouristeluja, että joko ne menkat alkaa ihan näinä päivinä tai sitten on jotain muuta.. Ei oo testejä enkä vielä uskaltais testaillakaan..kierrotkin niin sekasin etten tiedä (kun viime kuussa vain 23 pv) ja nyt kp 25.. Mulla plussien aikaan ollut aina menkkakramppeja mut eipä nyt kovin korkealla ole toivo. Ja varsinkaan kun thyroxinia syöty vasta 2 viikkoa ja jos km kerta johtui niistä kilpirauhasarvoista..

MiNalon testausta odotellessa :)

Yleensähän ei ole rutiinisti jälkitarkastusta (joissain kunnissa on) km:n jälkeen eli ohjeena vain tehdä kotona raskaustesti muutaman viikon päästä, jotta näkee että hcg laskenut. Itse kävin Kättärillä muutaman päivän päästä km:sta kun en ollut varma toimiko cytotecit kunnnolla ja ultrattiin kohtu (oli onneksi ok). Myöhemmin en ole missään vars. kontrollissa käynyt. Verikokeita ei otettu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuuuli+ mulla oli 4 viikon päästä lääkkeellisestä ihan perus lääkäri joka teki sisätutkimuksen ja totes kaiken olevan ok, ihan ilman mitään ultrauksia.. Ennen lääkäriä käskettiin tekemään vielä raskaustesti varmistukseks että on nega. :)

Käytännöt varmaan vaihtelee hirveesti paikkakunnan/lääkärin mukaan.. Mun tuttava taas toiselta paikkakunnalta oli ultrassa ja verikokeissa ja jne vaikka suunnilleen samoilla viikoilla oli hänelläkin kkm.
 
Kiitos tuhannesti vastauksista! :) Kun tosiaan oon ollu kotona koko KM ajan vain, ilman että lähdin mihinkään, ma alkoi ruskea vuoto, ti ultra jossa epäily että pikkuisen syke oli hiipunut ja siitä lähete ultraan jonka aika on 9.10. Ja tuon ti ultran jälkeen se KM alkoi ns kunnolla punaisella verellä ja kivuilla.

Eiköhän mun isoimmat kysymykset ollut vihoinkin siinä :D Nyt vaan jännäileen tulevaisuutta ja vuodon loppumista :)
 

Yhteistyössä