~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

evaparadise :hug:

ON Hätähousuna testasin vaikka nyt oletettavasti vasta dpo8.. Nega. :( Masentaa vaikka ei se vielä tässä vaiheessa tarkoita todellakaan että peli olis menetetty. Odotan vaan niin kovasti sitä "elokuvafiilistä" kun se plussa vihdoin pärähtää tikkuun! :D Ruokaremontin oon saanut vihdoin kunnolla alkuun. :) Tähän mennessä 1,5 viikossa multa on lähtenyt 4 kg ja mieheltä 5 kg! Wuhuu! Mä oon niin ylpeä meistä! :) Ja joka ilta on käyty yhdessä lenkillä. :) Kun tätä nyt vaan jatketaan niin vakaasti uskon että jouluun mennessä se plussa saadaan. :heart: Onhan toi meidän aloitusrykäys huisin suuri mutta tästä se tasaantuu kun nesteet on nyt poistuneet ja alkaa rasva palaa. ;)

Positiivista mieltä ja plussia kaikille! :heart:
 
Mariah33 mäkin uskon, että saatte plussan vielä ennen joulua:) kyllä kroppa saa hyvää energiaa tuollaisesta terveellisestä elämäntapamuutoksesta.

Täälläkin toivotaan plussaa jouluun mennessä. Haluan uskoa, että mun ekat menkat KU:n jälkeen tulee tuossa lokakuun alussa ja sit voidaan jatkaa yritystä. Joulun ihmettä odotellessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Perjantai 27.9.2013



Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 53/28-37
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 23/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 21/43
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 39/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 17/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13____________________KP 43/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13______________________KP ?/?
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_______________KP 3/28



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 16/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 16/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 16/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 32/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 25/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP ?/?
Tyntti___22v____KKM 9/13_________________________KP ?/?
bumbis___25v____KKM 7/13________________________KP 13/28-29



Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 16/28
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 16/28-29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 19/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 23/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 7/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 29/27



Mariah33 dpo 9
bumbis dpo 3
MiNalo dpo 2




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Viimeksi muokattu:
Iltaa, tänään nipisteli alamahalla että ovis voipi olla tänään, en testaillut ovista kun ajattelin olla ilman mitään testaus stressiä.. Katsotaan mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. :)

Sanna-m kp 15/28-29
 
Olen tässä miettinyt homeen vaikutusta sikiöön ja raskauteen. Ostettiin kesällä miehen kanssa vanha rintamamiestalo ja yläkerrasta löytyi kosteusvaurio, mistä tehtiin mikrobiviljelmät. Saatiin tulokset ja sieltähän löytyi kaikkea jännää, mm. sädesientä ja muita homeita. Netistä löytyy ristiriitaista tietoa aiheesta, mutta jotkut ovat epäilleet juuri sädesienen vaikuttavan esim. lapsettomuuteen ja keskenmenoihin. Alkoi ihan suututtaa kun aloin miettimään jos meidän hometalolla on ollut vaikutus mun keskenmenoon. Syytä emme saa koskaan tietää ja kyllä se mietityttää. Toivottavasti saamme talon pian kuntoon niin ei tulis mitään terveysongelmia.

Taas alko tuhruileen parin päivän tauon jälkeen. Pöh! Olen niin kyllästynyt käyttämään terveyssiteitä. Kuukuppia käyttäisin mieluiten, mutta en oikein tiedä onko se suositeltavaa. Tavallaan siinä ei ole samanlaista vaaraa saada tulehduksia kun tamppooneilla.

Juuh, tavoite täälläkin plussata vielä tämän vuoden puolella. :) Saapi nähdä...
 
Syssy mä käytin keskenmenovuotojen loppupäivinä kuukuppia itse. Lääkäriltä kun kysyin, niin suositteli,e ttei ainakaan alussa käytä, kun vuodot kovia ja tulee roinaa ulos. Ja kun järjellä miettii, niin kyllä ne pöpöt osaa siteestäkin kohtuun kiivetä jos niikseen tulee..
 
evaparadise Hyvä juttu että vuodon syyt nyt löytyi ja sen saa hoidettua kuntoon. :)

Mariah Hieno elämäntapa remppa teillä meneillään! :) Tsemppiä siihen, kiitettävästi ootte päässy kyl alkuun!

Ööö.. Onks kellää tietoa että pitäiskö e-pillereiden jälkeen pitää kierto kaks kropan palautumisee niistä pillereistä. Ku haluis pelaa ny ihan varman päälle, ettei tulis sitä neljättä keskenmenoo.. :( Onks limakalvot tarpeeks vahvat heti. Onks kellää mitää tutkimus tietoo tai kokemusta? On varmaan kyl yhtä paljo mielipiteitä asiasta ku on lääkäreitä... :D Mul oli ton viimisimmän keskenmenon jälkeen limakalvot 13mm paksuset sillo ku menin sen pitkittyneen vuodon takia lääkärii, olin vuotanu sen kk. Mut mies rupes tästä puhuu ja mua rupes huolestuttaa et mitenköhän asia on. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Huomenta, eilinen pupuilu osui sopivasti, toivottavasti tänään nimittäin nipisteli aamulla alamahalla kipeesti. Joten toivon että olis taas edes jotain toivoa raskautua. Mulla tänään siivouspäivä edessä, no sittenhän ois taas siivottu kunnolla pitkästä aikaa. :)

Sanna-M kp 16/28-29
 
Verppu Mä en osaa tuohon vastata ollenkaan. Mutta luulisin, että ei? Ihmiset on tulleet pillereiden kanssa raskaaksi ja kaikki on mennyt ok. Ja itse olen tullut hormoonikierrukan kanssa raskaaksi ja kaikki meni hyvin, vaikka kierrukkaa yritettiin kahteen otteeseen poistaa (ts. kohdunkaulaa ruuvattiin auki ja yritettiin se härpäke metsästää ja vetää pois), joka keskenmenoriskiä kasvatti. Mutta ymmärtääkseni pillereiden jälkeen saattaa olla vaikeempaa raskautua, JOS niitä on syönyt pidempään?
 
verppu en mä usko että mitään "odottelutaukoo" pillereiden lopettamisen jälkeen tarvii pitää. itselle kierto ei koskaan vaan pillereiden lopettamisen jälkeen säännöllistynyt kun olin niitä niin kauan syönyt, epäsäännöllisistä ja pitkistä kierroista huolimatta keväällä kuitenkin raskauduin, no se päättyi miten päättyi mutta limakalvoilla yms ei kyl ollut mitään tekemistä keskenmenon kanssa kun se tapahtui vasta viikolla 11 ja johtui jostain kromosomipoikkeamasta (suuri niskaturvotus näkyi). Ihmisethän raskautuu jopa heti pillereiden lopettamisen jälkeen ja myös niiden aikana, en mä usko että sillä on vaikutusta. Kai tässä koko hommassa on kaks vaihtoehtoa: joko yrität pelko perseessä että pieleen menee tai sitten ehkäsy käyttöön ja vauvahaaveet syrjään. Toivon kuitenkin sydämeni pohjasta että teillä nyt onnistais jos mitään ihmeellistä syytä edellisiin keskenmenoihin ei löytynyt, oliko niin? Olisitte sen onnistumisen raskauden kyllä ansainneet, niinkuin varmasti kaikki meistä... :heart:

Täällä vuoto saatu hieman kuriin vuotoa tyrehdyttävillä lääkkeillä. Tänään aloitan sen keltarauhashormoonin. Askel kerrallaan eteenpäin, josko niitä tuloksia saataisi jossain kohtaa. Eniten v*tuttaa etten ole aiemmin saanut tätä kuuria aloitettavaksi, ties missä tilanteessa nyt jo oltaisiin!? Ennen mun epämääräiset vuodot ja sekavat kierrot laitettiin keskenmenon piikkiin, "se vaan sekoittanut kroppaa, kyllä se siitä!". Mulla ei ole ollut koskaan säännöllinen vuoto ilman e-pillereitä, ei koskaan ja nyt vasta älyttiin mistä se johtuu.. huoh :mad:
 
Verppu itsehän raskauduin kahdesti pillereiden läpi, eli siitä voi jo jotain päätellä :D Aattelinki jo tuossa, että vissiin pitäis alottaa pillereiden napsiminen uudestaan, josko sitten tärppi kävis ;)
Tänään ostan testin ja testaan. Ei tätioloa mihinkään suuntaan, joten toivon kovin että tasavahvat viivat pärähtää näkysälle :) Sitten saa alkaa pelkäämään ihan tosissaan taas :/
 
syssy: Pakko kommentoida sun homepohdintaa. Itsekin sitä olen miettinyt. Mulla siis kaksi lasta jo. Kuopusta aloin odottaa, kun ostimme vanhan talon, jota piti rempata. Kaikkeahan sitä löytyi pinnanalta. Kärsin raskauden aikana mystisistä vuodoista ja lopulta ennenaikaisesti sikiökalvot puhkeskin (tulehduksen seurauksena). Koskaan ei selvinnyt, mikä ihmeen tulehdus oli kyseessä. Remontissa tuli tietysti sellaista rasitusta, että vuodot saattoivat johtua siitäkin. Ja onhan vuotoja raskauden aikana muutenkin useilla. Silti sitä on jäänyt hieman pohtimaan, olisko talon pöpöillä ja mun oireiluilla ollut jotain yhteyttä.
Lieventävänä asian haarana tohon sun tilanteeseen voisi varmaan todeta, että terveillä elämän tavoilla (syöminen ja liikunta) on suuri vaikutus kropan toimintaan, jopa suurempi kuin missä asut. Ja sitten on se surullisen kuuluisa tuuri.

Tähän aiheeseen liittyen tuli mieleen taas ihan höpöjuttu, millä mun kampaaja pelotteli mua ennen lapsia. Asutttiin silloin vanhassa kerrostalossa. Hän kertoi, että rautaiset vesiputket ja niistä tulevat vesi voivat aiheuttaa lapsettomuutta, joku myrkytystila. Noh, yhden keskenmenon sain, mutta kuten sanottu lapsiakin on tullu, että en kai ihan madon syömä ole, vaikka kroppa vähän reistaileekin.
 
PLUSSA!

Niin ihanan kirkuvan punainen viivapari ilmestyi testipuikkoon! Tästä tää tunteiden vuoristorata sit alkaa.. Älä MiNalo silti siirrä mua plussanneisiin! Oon sit vasta virallisesti plussannut kun ultrassa näkyy vauvanalku oikeassa paikassa, ja sydänkin vielä sykkii.. Onneksi sitä varhaisultraa ei tarvi kauaa odotella, kun voin mennä sinne mikä päivä vaan haluan.. Niin toivon, niin hartaasti toivon, hiljaa kuiskaan ja rukoilen, että tällä kertaa kaikki menis niinkun pitää...
 
Onnea plussanneille! :heart:
evaparadise, onko sulta testattu kilpirauhasarvot? Liittyen tuohon ovuloimisongelmiin ja vuotoihin mietin..

Mä sain maanantaina diagnoosin kilpirauhasen vajaatoimintaan. Oon niitä oireita jo piiiiitkän katsellut, mutta koska ne on niin yleisoireita niin olen ajatellut, että yhtä hyvin voi olla jostain muustakin johtuvia. Mutta sen keskenmenon jälkeen ajattelin, että nyt on pakko käydä testaamassa ja niin vaan ne arvot oli ihan pyllyllään. Sanoi suoraan, että keskenmeno on johtunut siitä :( Ja varmasti noi viime kierron vuotohäiriötkin ehkä?
No lisäks mulla löytyi vasta-aineita ns. Basedowin taudista, joka on sitte taas liikatoimintasairaus enkä oikein nyt itsekään tiedä miten on molemmat vai onko Basedow vaan mennyt välillä vajaatoiminnan puolelle (mutta mitä luin taudista niin ei kiva, vaati usein leikkaushoitoa, silmäoireita on yms), sanoi että on aika harvinaista tällainen, että on molemmat mutta mahdollista. Nyt sain siis siihen vajaatoimintaan Thyroxin-lääkityksen ja toivon, että se toinen tauti ei vaatisikaan mitään hoitoa? Selviää varmasti enemmän kun meen 2 viikon päästä kontrolliin. Liikatoiminta vaatii usein 1,5v lääkityksen, jonka aikana ei saa raskautua niin toivon kyllä siltä välttyväni..
Että ei kovin suuret odotukset ole raskautumisen suhteen :(
 
eltsu81 mulla on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta 6-vuotiaasta asti, että thyroxinia oon syönyt koko elämäni. Arvot pysyneet aisoissa kauan. kukaan ei oo oikein osannu sanoa mulle onko näillä kahdella hormoonilla ja mulla nyt niiden molempien toimintahäiriössä jotain yhteistä vai ei.. periaatteessahan hoidettuna tuo kilpirauhasen vajaatoiminta ei pitäisi rajoittaa elämää mitenkään.

Minnah88 onnea sinne superpaljon ja sulle kans sanon niinkun kaikille plussanneille että muista että onnellinen saa ja pitää olla vaikka kuinka pelottais!

Täällä vauvahaaveet on siirretty hetkeksi syrjään ja odotellaan miten tuon hormonin avulla saisi kierron tasaantumaan. Päivä kerrallaa, sillä periaatteella että ensin kroppa kuntoon ja sitten vasta vauvahaaveet kehiin. Paitsi eihän me nyt tietenkään mitään ehkäisyä käyttöön oteta joten "vahinkokin" voi käydä jos vahingossa ovuloinkin. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
KP2 Uuteen kiertoon tässä mennään taas... odotellaan hiljaa mitä elämä nyt tuo tullessaan kun ollaan nyt puhuttu miehen kanssa hiukan tuosta rahan säästöön saamisesta ja sitten vaikka hoitoihin jos ei ole muuta mahdollisuutta enään saada pikkuista. sekavin miettein nyt täällä, mutta kyllä tästä vielä noustaan.
Onnea plussanneille!
 
Huomenta, täällä pistelee inhottavvasti oikealle puolelle alavatsalle ja on hiukan huono
olo, luulenpa että tänään on ovis, olo on just sellanen että tiedän jotain tapahtuvan. :)
Mutta onneksi eilen vielä tuli pupuiltua.

Hauskaa viikonloppua kaikille ja onnea plussanneille. <3
Sanna-M kp 17/28-29
 
Onnea Minnah88!!

Tuota pilleriasiaa piti kommentoida. Syy siihen, että kannattaisi odottaa kuukautset tai parit on käsittäkseni se, että on helpompi seurata raskauden kulkua ja laskea LA. Minulle ainakin lääkärit ovat sanoneet sitä, että pillereitä syömällä suojelee kohtua ja laimakalvoja. En nyt sitten tiedä sitten mitä uskoa. Minipillereistä kysyin joskus, että onko se hyvä kun kuukatisia ei tule pitkään aikaan ja kommentti oli juuri se, että se olis vaan parempi kun kuukautisia ei tule. Ei tule jotain haavoja joka kerta kohtuun... Mutta jotkut pillerit kuivattavat limakalvoja tosi paljon. Itse en ole pillereihin koskenut kolmeen vuoteen, enkä tuskin koskaan enää tule niitä napsimaan. On ne semmosia myrkkyjä ja itselleni ainakin niistä on seurannut vaan huonoa. Jatkuvia hiiva- ja virtsatietulehduksia sun muuta. Kolme vuotta on onnellisena menty luonnollisella ehkäisyllä, mikä on toiminut hyvin ja on oppinut tuntemaan omat kierrot tosi hyvin. :)

KoiKoi, meidän talossa on uusittu jo putket onneksi. Onhan vanhoissa putkistoissa varmaan vaikka mitä terveysvaaroja. Toivottavasti tuo home nyt ei vaikuta sitten uuteen mahdolliseen raskauteen mitenkään.

Työkaveri sanoi hyvin: "Syntymä ja kuolema on molemmat hiuskarvan varassa." On kyllä niin totta. Ihan melkein liikutuin asiasta.
 

Yhteistyössä