**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

Tervetuloa uusille :hug:

(.) Ekat kuukautiset keskenmenon jälkeen lusittu ja ovulaatiota odotellessa :whistle: Nyt yritystä ihan tosissaan päälle. Minut voisi halutessa päivittää tuonne kolmatta kaipaavien kohtaan, kiertoni on aiemmin ollut 28 joten rivini olisi jotakuinkin

_kenguru___35v__KM03/13__KP10/28

Kaikille ahkeria talletuksia, plussatuulia ja tarrasukkia :heart: ja ihanaa alkanutta viikkoa!
 
Sateinen päivä, mutta hyvin meni labrakäynti.. Jopa kolmannella yrityskerralla labran täti sai näytteen otettua.. Nyt vaan odotellaan tuloksia.. Ollaan pupuiltu ilman ehkäisyä muutama kerta. Nyt on tullutkin sitten mieleen että vaikka hcg on koholla vielä, niin eihän voi hedelmöitystä tapahtua? Mieheltä kysyin ehkäisyehdotuksia, mutta ei tykkää kumia käyttää, ja minähän en ala mitään hormonaalista enää käyttämään..
Onko joku tullut metotreksaatin jälkeen raskaaksi ennen ensimmäisiä kuukautisia. Lääkäri kun meille sanoi, että pitäis yhdet kuukautiset odotella..

Onnea kaikki plussanneet ja jännäilijät. Toivottavasti viivat vahvistuu! :popcorn:

Ja tervetuloa uudet. Toivottavasti visiitti on pikainen :hug:
 
Zannukka: hihi, aamulla en muistanu koko testin tekoa!! :D Kuinka voi olla niin unella ;).. Koitan pidätellä ja tehä ku pääsen kotia.. Tsemppiä uuteen kiertoon! Kiva että oot noin innolla heti alkukierrosta :)

Miwwi: Lähemmäs yks kun on arvo, niin se on ihanteellinen raskaudelle..

Miss_piggy: Ompas sulla korkee tsh!! :eek: Onko sulla lääkkeitä siihen? Raskautta yrittäen ja sen aikana TSH arvon tulisi olla pitkälle alle 2.. Vaikka raskaus kestäisi, niin vajaatoiminta voi vaikuttaa sikiön aivojen kehitykseen.. Itselläni tuota kilpparia kovasti kontrolloidaan ja oli viimes 1.3, sitä ennen 1,78 josta jo moittivat kovasti, mutta oli itestään laskenu. Ja se on hyvin tärkeää että menee heti herättyään sinne testiin juomatta esim kahvia, koska se arvo pienenee heti jos menee vaikka pari tuntia herättyään vasta..

ON: Menkkakivut jotka on viime kierrois tullu kiusaaman ennen menkkoja, huutaa poissaoloaan.. Mutta jotenkin on mielessä sellanen olo, että ei nyt tässä kierrossa..

Muoks*

Hanttuliinille :hug:. Ikävää että uusi raskaus ei ota alkaekseen. Varmasti syö intoa :( Toivottavasti alkava kesä hieman piristäisi ja veisi ajatuksia muualle.. Voimia :heart:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Pölö: Nuo kilppariarvot on sanottu olevan mulla normaalit. Kysyin asiaa parilta eri lääkäriltä ja kyllä olivat sitä mieltä, että ne on ihan ok. Eli ei ole mitään lääkkeitä. Täällä on se TSH-haarukka jotain, että kun on alle 4 niin on normaali. Kysyin tuota vielä yksityiseltä gyneltäkin joka on perhentynyt lapsettomuusasioihin, ja sanoi, että kyllä tuo on ihan hyvä.
Kävin testissä pari päivää keskenmenon jälkeen ja heti aamulla klo 07 jälkeen.
 
Miss_piggy: Ok.. Tääläpäin terveyskeskuslääkärit pitää tuota arvoa hyvänä, mutta olen ollut kilppareihin erikoistuneilla lääkärin jutuissa ja hän tyrmäsi heti arvoni vaikka ne oli vielä alle 2 ollessaa 1.78. Tääläkin on labraraja sen 4, että kuhan sen alle olis.. Netistä lukiessani kilpparitietoa niin Suomessa sitä arvoa pidetään kovin korkealla muihin maihin verrattuna. Kuitenkin lääkäreilläkin vaihtelee niin hirveesti noi mielipiteet. Raskausaikana ne kilpparit joutuu vähän kovemmalle kulutukselle vielä.
 
miss_piggy
Pölö: Ajattelinkin vielä sitte ku on aika tuonne naistentautien polille sille lapsettomuuslääkärille, niin häneltä kysyä että mitä mieltä on noista. Mulla ei kuitenkaan mitään ns. oireita ole mikä viittais että kilppari-arvoissa on jotain vikaa. En tiedä onko tästä sitte hyötyä vai haittaa, mutta kun olen painoa tiputtanut viimeisen kuukauden aikana noin 5kg, niin olo on vielä jotenkin entistä pirteämpi :)
 


Toivottavsti liittäminen onnistui! Että mä olen niin käsi näiden juttujen kanssa...

Tänään olis menkkojen pitänyt alkaa, nyt siis kp30/29 ja dpo12 tai 13. En uskalla vielä plussanneisiin... olen onnellinen ja jännittää!!

MiNaLo ja carolina 30+: kuinkas teidän piinailut???

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja plussatuulia!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Alexa! :heart:

Täällä pian kp 1..Aina niin ihanat menkkajomotukset alkoi aamusta jo. On se vaan niin täsmällinen tää mun kroppa! Kp 14 oli ovis ja kp 29 = dpo 15 alkaa menkat eli kierron pituudeksi 28. Mä oon niin pettynyt taas kerran ettei sanat riitä kertomaan. :'(
 
Tiistai 16.4.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 2/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 21/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 26/27-30
miss_piggy__31v___KKM 02/13_____________________KP 52/?
Fujin______KKM 03/13____________________________KP 8/?
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 20/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 17/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 2/25-31

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_____KP ?/?
prinsessat__25v___TM 07/12,KKM 11/12_______________KP 53
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12__________KP 1/28
Alien_1____KKM10/12, KM02/13______________________KP 1/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13________________________KP 21/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 11/26-27
sydänx3___25v____KKM 1/13________________________KP ?/?
Piki80____KKM 1/13 (KU/KM 11/08)___________________KP 16/28-32
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 11/28

HAAVEISSA NELJÄS

Alexa__40v__KM -93 ja -96,TM 6/06,KM 10/12___________KP 31/29
coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 03/13______________KP 27/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 06/09,TM 03/12___________________KP 28/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 8/25-26

HAAVEISSA KUUDES

mamuska7__39v___viim.KM(ku)9/12____________________KP 21/28

HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 42/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

carolina30+ dpo 13
Pölö- dpo 13
miss_piggy dpo 11
mamuska7 dpo 7
Miwwi dpo 3


TAUSTALLA/KATEISSA:

nelikko82
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
coffeeBreak
Minnah88
Taru81


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Miss_piggy: Joo, kannattaa ottaa asia esille vielä, kiva kun se on sulla mahdollista. Eikös se sun lääkäriaikakin pian ole? Noista oireista pakko sanoa, että lähipiirissäni vajaatoimintaa sairastaneet eivät oirehtinut tai jos oireita oli, ei yhdistäny vuosiin sitä kilppareihin. Ne tulee hitaasti ja salakalavaa, sitten kun on lääkitys kohdillaan, tietääkin mikä on normiolo. En halua sulle vakuutella nyt että sulla on se, mutta se että hoitaa raskautta yrittäessä se arvon lähelle yhtä, siitä ei haittaakaan ole. :) Ja suosittelen siellä ottamaan kaikki kolme kilppari-arvoa, lapsettomuustutkimuksissa kaksi arvoa ei riitä, vaan kaikki kolme pitää olla keskenään kohdillaan :)

Minalo: Voi kurjuus, mä niin toivoin että sun haamut ois kertonu tädin lähteneen lomalle. Joko se on kurvannu paikalle? Mitä jos laittaisit törkeesti oven kiinni nenän edestä? :)

Pippari ja Alexa, ONNEA!! :) Oikein paljon tarrasukkia teille matkaan :) Älkää please tulko takaisin ;)
 
Hei ja tervetuloa teille ketkä tänne olette joutuneet :hug:
Jokohan onnottelin verppua? jos niin menköön uudestaan :) Samoin Alexa onnea!!

ON: eilisestä asti ollut ovisolo, muniksia juilii ja tänään tuli ovislimatkin. Harmi vaan kun ei ole täällä reissun päällä mukana testejä, saati miestäkään... eli hukkaan menee! Nyt mulla on tyhjennysvuodosta lukien kp 26 joten hyvin voisi ollakin. Vaikkakin kontrollissia gyne oli sitä mieltä että ovis olisi juuri tapahtunut.

Pahoittelut kun en saa noita boldauksia ja puhelimella huono kirjoittaa. Seurailen kuitenkin ahkerasti. :)

Pölö, tuo oli muuten hauska että tosiaan ainakin minun kohdalla näyttää siltä että niitä munasoluja irtoaa vakiomäärä, välillä ei mitään ja välillä useampi. Nyt pitäisi vielä onnistua löytämään yksisoluinen kierto... Vaikka ne lapset on ihania niin yksi kerrallaan jatkossa, kiitos ;)
 
Pölö- Voi että miten mielelläni mä olisinki paiskannu oven päin tädin naamaa! Ja puoliksi kiinni kai se jo olikin, kun niitä selkeitä haamuja sain..Mutta tänään on kp 1. Heräsin koviin kipuiluihin. Inhoan sitä, kun täti yllättää yöllä kun kivut ehtii yltyä aika koviksi ennen kuin niihin herää! Ja sit pitää odotella lääkkeen vaikutuksen alkamista kippurassa! :mad:
 
Paljon onnea kaikille plussanneille:flower::heart::heart::flower:

Täällä kärsitään kovista mahakivuista, ihan kuin menkat alkaisi? Valkovuoto lisääntynyt, on sellasta vetistä? En tajuu enää yhtään mitään. Vaikka tärppi ei ois käynyt, niin bongasin hyvin oviksen ja ei senkään mukaan menkkojen pitäis vielä alkaa. Eilen tein huvikseen ovistestin, ei tullt kuin yksi ainut viiva. Vaikka kuinka kääntelin ja vääntelin testiä niin toista viivaa ei tullut, eli ei siihen aina tule sitä toista viivaa?

Eilen kyllä mietin että pitäisköhän käydä lääkärissä kun outoja oireita:
Väsyttää ihan kauheasti kokoajan, aamupissa haisee oudolle;makealle (päivällä ei niinkään), janon tunne on kokoajan ja enää en ole dieetillä, mutta paino vaan laskee. Ja yks inhottava vaiva: hiki haisee pahalle ja hiotuttaa kokoajan. Vaikka kuinka kävis pesulla ja suihkuttelee dödöä puoli purkkia, niin kohta kainalot märät ja haisevat. Yön jäljiltä olen hikinen nainen, ihan nihkeä koko kroppa.
Olin sillä ns Jutan dieetillä neljä viikkoa, jolloin noudatin orjallisesti ohjeita. Kroppa meni ketoositilaan, joka ei sopinut minulle, joten keskeytin dieetin. Nyt mietin että menikö kroppani jotenkin siitä sekaisin?
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Itehän oon nyt viikon ollu tuolla jutan dieetillä, ja hyvin on sujunut, oon sitä välillä soveltanut vähän, mutta pääpiirteittään syöny ohjeiden mukaan. Tosin en niin isoja annoksia mitä pitäis, mun mahaan ei mahu niin paljon!

Täällä dpo 11 ja nega :( Edellinen plussa näkyi näillä päivillä..Huoh... Tulis ees se täti sitte. Jos ei tällä viikolla plussaa tuu niin sitte ei tuu tässä kierrossa.
 
Hei te viisaammat! Voiko ovis tulla toiseen kertaan? (pitääkö mun taas valjastaa toi ukkokulta hommiin (on saanut nyt vähän levähtää)?)
Mulla tänään siis dpo7 ja mahaan nippailee ihan kuin menkat ois alkamassa. Valkovuoto vetisen limaista ja runsasta (märkä olo). Eilen tein ovistestin ei tullut minkäänlaista toista viivaa, ei märkänä eikä täysin kuivana (säilytin testin ja edelleenkään siinä ei ole toista viivaa). Äsken tein uuden testin ja nyt sain toisen viivan joka on kyllä vaaleampi kuin testi viiva. Nyt mietin näiden kipujen kanssa että onko ovis tulossa toiseen kertaan?
 
miss_piggy
mamuska:En osaa sanoa, mulla oli samanlaista dpo 7 ja yhteen liuskaovikseen tuli vahvat viivat, digi kuitenkin näytti tyhjää ympyrää. Ja nyt ku on dpo 11 niin on alkanu tulemaan tollasta punertavaa valkkaria, eli ilmeisesti menkat alkaa.
 

Yhteistyössä