Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Onnea Sanle, saa itekin hyvän mielen kun joku on np-ultrassa asti.
Mukavaa kuulla tosta primaspanin käytöstäsi, että terkkarit suhtautu noi hyvi.- saako kysyä, onko sulla kolmen km:n jälkeen nyt alkaneessa raskaudessa sitte tulossa mitään muuta seurantaa tai lääkitystä, vaikkei tutkimuksissa mitään vikaa löytynytkään. Tai seurataanko 3:n km:n jälkeen mitenkään tarkemmin tms.

täällä, ei värähdyksiä ovulaatiotesteissa

ipna ja duello, uutta tuulta vaan purjeisiin
:wave:
 
mame31: Ei oo mitään muita tukilääkityksiä tai ylimääräisiä seurantoja. Kun ei tosiaan niistä tutkimuksista mitään poikkeavaa löytynyt.Polilla lääkäri vain sanoi että foolihappoa ja uutta yritystä. Itse en tosiaan usko mihinkään huonoon tuuriin että vois kahden normaalin raskauden jälkeen tulla kolme peräkkäistä keskenmenoa ilman mitään syytä. Kaksi niistä tapahtui vielä niin myöhään että päästiin jo np-ultraan asti toteamaan että kasvu on loppunut. Osittain otin noi Primaspanit käyttöön oman päänkin takia, jotenkin alkoi tuntua ettei enää jaksa edes yrittää jos ei oo jotain tukena. Eli vaikka noista ei muuta hyötyä olisikaan niin edes hieman henkistä tukea saa.
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
Ymmärrän sua Sanle täysin, itse ihmettelin näitä veritulppa asioita läpikäyneenä, että miksi veritulppalääkärit pitää normaalina määrätä primaspania automatkoille, muttei raskauteen- jos kuitenkin loppuraskaus hoidetaan verenohenne pistoksin, no mulla on vaan yksi km jossa mukana noi pääkivut, ja näönmenetykset, ja tosiaan, lääkäri vaan tokas, et kolme perättästä km:a pitäs olla, ennen ku saisin alkuraskauden verenohennuslääkitystä.- koska siinä tapauksessa multahan ei enää tarvitsis tukostaipumuksia tutkia, ne kun on jo todettu.
Tuntui vaan aika jyrkältä , et pitäs ”vaan kaksi ”vielä kokea, joten mulla kanssa primaspanit ihan omassa käytössä…
 
Oon varmaan hieman skitso, kun musta tuntuu jo YHDEN keskenmenon jälkeen, että on kohtuutonta vaan yrittää uudelleen ilman, että asiaan reagoidaan mitenkään. Siispä teetätin terkkarin kautta hyytymistekijätutkimukset (tulos ei oo vielä tullut) ja aloitin ne Disperinit eilen. Lugesteronit oon jo puhunut lääkäriltä myöskin, eli ne kai alkaa sitten perjantaina. Kuten Sanlekin totesi; jos ei niistä muuta hyötyä ole, niin mun mielenterveyttä ne voi tukea ihan olennaisesti :)
 
  • Tykkää
Reactions: mame31
duella no höh :hug: Eikö nyt kukaan plussaa???

Disperin kuurista mä en nyt vielä itse tuollaista aloita... mutta todella mielenkiintoista kuulla että voisi ehkä olla vaikutusta. Tosin mulla on yksi normaaliraskaus takana ja pitää muistaa että n. 25% raskauksista menee kesken eli on loppujen lopuksi aika yleistä! Siltikin 2 peräkkäistä km on varmasti jo enemmän kuin riittäväksi niin miksi ihmeessä pitää odottaa sitä kolmatta ennekuin asiaan voidaan reagoida. Jos mulle tässä tulee vielä km uudestaan niin menen varmasti yksityiselle tutkimuksiin.
 
Klexanesta (tai vastaavasta, esim. Fragmin) verenohennuslääkkeestä on tullut uudet ohjeet; joko aloitetaan heti, kun raskaustesti on plussaa, tai sitten pistetään vasta synnytyksen jälkeen. Eli enää ei ole sitä, että pistetään vasta loppuraskaudesta. Mulla on siten, että heti kun testi näyttää plussaa, aloitan Klexanen ja pistän sitä koko raskauden ajan ja vielä 6vkoa raskauden jälkeen.

Aspirinistäei ole mielestäni mitään haittaa, jos ei ole ko. lääkeaineelle mitään yliherkkyyttä, joten siitä vaan jos siltä tuntuu :) Kertoisin kuitenkin neuvolaan ja kertoisin senkin, että olen ihan itse aloittanut lääkkeen syönnin, eikä sitä ole kukaan määrännyt. Olisipa sitten joku asiantuntijan kannanotto siihenkin :)

Täällä oli koko viime viikko vuotoa, joka viikonloppuna laimeni ja sitten meni pari päivää ilman vuotoja. Kunnes eilen alkoi taas runsaammin vuotaa. Huoh, ei jaksais näitä rättejä... :headwall: Vaan jospa se tästä. Laitetaan miehen kanssa pikkumies hoitoon ja lähdetään viikon päästä viihteelle ja unohdetaan koko pikkukakkosen yritys (yhdeksi illaksi ;)) :D Menis vaan aika nyt nopsaan, onneksi mennään kevättä kohti ja kaikkea muutakin kivaa on tiedossa, kun kesä lähenee, ettei elämä ole vain pelkkää testailua... :)

:hug: negan testanneille.

Kaikille niiiiiiiiiiiin paljon plussatuulta ja hyvää kisakuntoa näihin piinailuihin, on tää kyllä välillä ihmetouhua :p
 
Cannes Mulle kans sellanen ohje tullu, et heti ku plussaan, niin laitetaan lähete sairaalaan, jossa katotaan mulle ne klexanet ja niitä sit laitetaan ihan alusta loppuun saakka.. tossa sit mietinkin, et pitäiskö sitä ovulaatiosta seuraavaks aloittaa ne primaspanit varmuuden vuoksi siihen saakka kun ne piikit saa? siis jos tulee siitä oviksesta sit raskaaks...?
ja siis mulla ollut muutama vuosi sitten veritulppa jalassa..on sukurasitus ja oli sillon ylipainoo plus söin e-pillereitä..nykyään en oo ylipainoinen ja kaikki muutenkin okei..verikokeetkin oli sillon aikanaan okei..mut silti tosiaan aletaan pistään klexanea ihan raskauden alusta saakka..
 
Viimeksi muokattu:
nellielli: en ole kyllä mikään lekuri tms, mutta en näe kyllä niissä Primaspaneissa mitään haittaakaan. Kunhan muistat, ettei niitä pidä mennä päällekkäin käyttämään, ellei ole lääkärin määräys asiasta. Kun siinähän voi mennä jonkun aikaa, ennen kuin sinne lekurille pääsee, niin olispahan sitten joku verenkiertolääke menossa.

vieläkin vähän suututtaa, kun selvisi että se mun Klexane-annos (samalla annoksella mentiin, mikä oli ollut aikaisemminkin käytössä) oli liian pieni, kun mulla on vielä edellisestä raskaudesta jäänyt kiloja. Eli nyt jos tulee plussa, niin pitää aloittaa isommalla annoksella. Enkä voi olla miettimättä, että siitäkö koko keskenmeno sitten johtui, mun ylipainosta :( Vaan eipä tässä auta itseään potkia. Onneksi älysin lekurilta kysyä asiasta ja hän itsekin sitten hämmentyi, kun ei ollut osannut ajatella, että painaisin niin paljon. Joku lohtu siinäkin, etten näytä ulospäin niin ylipainoiselta.. :)
 
kyllä vaan itku pääs iltalenkillä koiran kanssa,pettymys niin kirpas :(
mä sain myös primaspan reseptin taskuuni juuri np ultrasta jossa todettiin että pikkunen oli jo nukahtanut viikolla 8. täytyy alkaa heti sitä syömään kun saan plussan testiin,tosin tämä ehkä jo esikoisen takia joka syntyi viikkoihin nähden liian pienenä viikolla 28,ehti elää reilu viikon verran ennenkuin väsyi <3 tämä oli siis -09. syynä epäiltiin istukan vajaatoimintaa.
nyt täytyy vaan jaksaa odotella niitä menkkoja että pääsee aloittamaan palapelin alusta. voimia ja plussia meille kaikille <3
 
Cannes : oliko toi uusi ohjeistus klexanesta ja fragminista niille joilla on ollut veritulppia niinku muuten, vai raskaudessa- tai keskenmenon syynä-
vai siis niillekin joilla siis hyytymistekijät tutkittu ja todettu, muttei koskaan veritulppia?
Minä ymmärsin , että meilläpäin olis sama tilanne minun tapauksessa, että saan ne klexanet vasta loppuraskauteen- minulla ei ole ollut koskaan tulppaa- mutta geenivirhe on- josta ne klexanet oon saanu?:O
Jos tiedätte tästä niin kertokaa, että osaan olla vaativa, jos plussaa tulis vielä joskus.. jos siis ees ovuloin koskaan..
 
Heips! Pikainen tervehdys: tänään testailin kun oli 24/24-28 ja negahan se siinä möllötti.. eipä pystyny ees kuvittelemaan mitään toivoa siihen :D tietty toivo ei mene ennen kuin menkat tulee, mutta kyl mä luulen et tää kierto oli tässä... no, ehkä parempi onni ensi kerralla...:) sitä odotellessa :)

Plussatkaas ny muut sitte! :)
 
Minun serkun vaimolla on verikokeissa todettu hyytymistekijät. Hänellä itsellään ei ole ollut veritulppaa mutta hänen siskollaan on ollut keuhkoveritulppa, jonka jälkeen kaikki sisarukset on testattu. Tämä serkun vaimo on raskauksissaan joutunut piikittämään verenohennuslääkettä. En tarkalleen muista millä viikolla aloitti, mutta aika alussa minun muistaakseni ja tosiaan sitä piikitystä jatkettiin 6-8vko synnytyksen jälkeenkin

aspiriinistä: Minä oon tosiaan heti ilmoittanut neuvolaan kun sinne ekaa kertaa soittelin sillon alussa että oon syönyt ovulaatiosta asti Primaspania. Terkkari vaan totesi että sehän on tosi yleinen määräys keskenmenoista kärsiville, siis vaikka sanoinkin ettei tätä kukaan lääkäri oo käskeny syömään. Ja neuvolalääkärikään ei sanonut mitään, kysyi vaan että määräsikö ne polilta tämän. Sanoin että ei, lähinnä omaa empiiristä kokeilua tee että auttaako. Ei se siihen sitten mitään sanonut. Mutta terkkari ei ollut tuota lääkitystä merkinnyt siihen veriseula lappuun. Sanoin sitten ite eilen ultrassa kätilölle että oon sitä käyttänyt niin se kirjotti sen siihen lappuun ylös. Mutta tosiaan itsellä mietinnässä että missä vaiheessa tuon lopetan ja pitäiskö sen takia olla vailla ylimääräisiä kontrolleja.

Sanle 12+0!!!
 
Täällä odotetusti kp 1, ainakin vahvasti näyttää siltä, punertavaa vuotoa havaittavissa, eli 24 pvään jäi kierto, eli eipä taida siellä sarjoissa mitään vielä tässä kierrossa olla tapahtunut... eli kyllä imetys ainakin hiukan ehkäsee ;)
No, onneks yritys aloitettiin (tai, tulee jos on tullakseen metodi) näin ajoissa :D
Uutta kiertoa kohti :heart:
 
Nyt aukes täällä hanat, ei tarttenu sitte enää testailla. :)
Ja nytten Wandii miettii, mistä perkeleestä laskee kierron... Noh, taidan kuitenkin tilata lisää ovistestejä (kun meillä ne toimii) ja raskaustestejä, niin onko tuolla sitten niin väliäkään parilla päivällä...
 
Moikka!

Hirveesti on tullut taas tekstiä !
Mulla meni kone rikki, niin en oo päässy linjoille, puhelimella käyny aina nopsaa lukemassa mut tällä on niin ärsytys kirjoittaa etten oo viittiny.
Mut tänään pitäis kone korjaantua et jospa sitä tänään, toivon!

Mut sellasta on nyt pakko tulla kyselemään, taas sorry, että täällä kun teidän " testihullujen" ;DD juttuja lukenu, niin meninpä sit minäkin piiitkästä aikaa tilaa ovis- ja raskaustestejä. Stressataan sit, toisaalta taas ehkä mä stressaankin vähemmän nyt kun on noi testit, tiedä häntä..

Mut niin, nyt on siis kaksi viikkoa keskenmenosta. Eilen tein raskaustestin joka puhdas nega, ei haamun haamua ei viivanpaikkaa. Tein myös ovistestin johon tuli sitten viiva, ei kontrolliviivan paksuinen läheskään muttei kyllä ihan mikään haamukaan, että ihan selvä viiva. Tänä aamuna viiva vähän vahvempi, muttei vielkää kontrolliviivan vahvuinen.

Mä oon tehnyt aina näillä samoilla ovistesteillä, viime kerrasta kyl on aikaa varmaan se 6kk, ja mulla on aina näyttänyt niin että joitakin päiviä ennen ovista ilmestyy testiin hailakka viiva joka sit päivä päivältä siitä vahvenee. Sit oviksen jälkeen menee pari pv et viiva kokonaan häviää, mut vaalenee kyl heti selvästi. Vaikka ovistesteissä kai ei haamu merkkaa mitään?

Raskaustestinä digi ja se ihan selvä nega. Voiko se olla mahdollista et raskaushormoni ois jo kokonaan hävinny? Vai voiko olla että sitä on vielä nii vähä että ovistesti sen havaitsee? Vai voiko olla mahdollista että ovis ois tulossa ? :eek:
Mulla on vielä tullut vähän verta, siis sillain et ei enää pariin pv oo tarvinnu sidettä mut välillä pyyhkiessä tulee paperiin vähän suttua. Nyt eilen se verilima oli ihan samantyyppistä kuin ovislima, venyvää ja.. yöh.

Et sitä mää nyt vaan kyselen että voiko se ovis olla jo tulossa? Km sta tasan 2vk ja mä olin kuites jo 15viikolla.. vai oisko vaan sitä hcg:tä? Täällä eivät sitä labroilla kontrolloi, kuten ei mitään muutakaan.. soitinki hoitajalle et voivatko sen hcg:n kattoa mut eivät. kummaa :S

Mut kiitos jos kehtaatte auttaa, vielä enemmän kiitos jos annatte mulle pieniä toivonmuruja :DD

Mut mukava päivää kaikille, mä yritän palailla illalla :)
 
salasein, jos ovistestissä on ihan selkeä viiva ja vielä vahvistumaan päin, niin kyllä tulkitsisin sen enemmänkin lähestyväksi ovikseksi kuin raskaushormonin jäänteiksi. Siinä vaiheessa kun mulla alkoi ovistestit reagoida raskaushormoniin, niin olis varmaan jo raskaustestissäkin näkynyt jotain (tein varsinaisen raskaustestin vasta pari päivää myöhemmin). Tämä on toki vaan villi veikkaus :)

ON: Tosta Menopurista tulee näköjään ihan perkeleellinen päänsärky joka näyttää jatkuvan 24/7!! Muutenkin aika turvonnut olo ja semmoinen sopiva perusv**tus päällä, syytän noita lääkkeitä koska ei tässä nyt muuten ole erityisempää syytä ollut muutamassa päivässä kasvattaa mitään mulkeroa otsaan. :mad: Kraah. No tänään on viimeiset piikittelyt, päivällä irrotuspiikki ja illalla vielä yksi Menopur, kaipa se siitä sitten taas. Toivottavasti pää alkaa samantien seota raskaushormonin takia ;-)
 
Cannes Tekee kyl mieli aloittaa ne primaspanit (on jo valmiina mulla kaapissa) heti ovulaatiosta seuraavaks.. :) oli vaan gyne aika nihkee asiasta, kun kysyin..sano, ettei sellasia ominpäin kannata mennä ottaan missään nimessä! Mut sit tuntuu, et kaikkialta muualta kuulen, ettei niistä tosiaan haittaakaan oo.. outoa! Mun kaveri, joka on sairaanhoitaja, ja jolla on vaikeuksia saada lapsia..tehty pari inseminaatiota..sano mulle kans, ettei niistä haittaa pitäis olla, et sekin niitä on syöny...en tiedä sit..

Pahoittelut tädin kohdanneille! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Salasein mä olen samoilla linjoilla kun Scarleth, jos viiva on vahvistumaan päin, niin veikkaisin ovista.

ON: tuhruvuoto alkoi ajallaan, nyt max 5 päivää jäljellä uuden kierron alkuun. Alkais vaan pian, niin pääsisi uuteen yritykseen, turhauttavaa tämä jatkuva odottelu.

Ai niin Wandii mä lasken kierron aina siitä kunnon vuodosta, täsmää mun kohdalla parhaiten ovikseen ja luteaaliin sillä tavoin. Mulla kun tätä tiputtelua on aina paitsi raskaana. Blaah. :(
 
salasein kyllä mäkin veikkaisin ovista ennemmin kuin km jälkeistä hcg:tä, eli yritystä vaan kehiin kyllä se siitä.

Mä veikkaan vahvasti että mulla ei ollut ovulaatiota viimekierrossa ollenkaan... nyt tikutan tästä kierrosta toivottavasti yhtävahvan tai vahvemman viivan kuin testiviivan ovulaatiosta ja sitten olen varmasti raskaana :)... ihan vaikka väkisin :p!!
 
Minä taas veikkailisin keskenmenon jälkeisiä HcG:tä, jos sulla oli noin pitkällä ja noin vähän aikaa vielä km:sta... Mulla tosiaan näytti pitkälle toista viikkoa erinomaisen kirkasta plussaa ovistesti, siis tyhjennyksestä, vaikka viikkoja oli vasta 6, kun kehitys loppui ja kymppiviikolla vasta lääkkeillä ulos.
Toki kannattaa tuota kohdella kuten ovista eli peitot heilumaan, koska mistä sitä tietää, mutta vaikea uskoa, että noin nopeesti tulis uudelleen. Hmm. Tuon vahvistumisen vois ajatella johtuvan testaushetkestä. Jos jatkat testaus ja plussa vaan pysyy ja pysyy, niin silloin voit laskea sen km:n kaiuksi, jos häilyy pois, niin sitten se vois varmaan olla oikea ovis. Mutta sitä ei kait voi sanoa kuin jälkeenpäin, joten peitot vaan heilumaan. :D

Filuuri: Niin taidan tehdä minäkin, eli täällä olis nyt se KP 1.

Jotenkin helpottunut olo, kun aukes hanat, samalla tässä aloin tekeen kämpässä siivousta. Kun on piinapäivät, en pysty oikein keskittymään mihinkään, surffaan vaan netissä ja huokailen. Nyt on reipas olo ja eikun kun vessansiivoukseen noitten kusiaisten (kolme poikaa ja mies) jäljiltä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Heti piti tsekata, että oliko Micaela teillä jo perhettä. :) Stereotypistä tai ei,mutta tosihan se on, että pidemmässä suhteessa ja useiden lasten kanssa tuommoiset ylikuumenemistilanteet on vähän harvemmassa... :LOL:

Ja KIPPIS kaikille, joilla on täti kylässä! (kaataa itselleen lasillisen väkevää viiniä ja irvistää)
Valdemar on ihan paras menkkakipujen kaataja! Tulee ihanan rento olo, vaikka en mausta juuri välitäkään. :)
 
Viimeksi muokattu:
mame31: mulla ei ole koskaan ollut veritulppaa, mutta hyytymistekijähäiriö todettu ja aloitan Klexanen heti kun pärähtää plussa testiin. Siskollani taas on ollut aikasemmin veritulppa ja hänelle samat ohjeet, eli ilmeisesti ei mitään väliä mistä syystä Klexanea joutuu pistämään, joka tapauksessa ei enää pistetä esim. pelkästään loppuraskauden ajan :)

nellielli: sinuna aloittaisin Primaspanit ja ilmoitat sitten neuvolaan, kun plussatestin saat. Ei siitä kerran mitään haittaa ole, niin mitä väliä? Jotenkin tuntuu siltä, että kaikki keinot vaan käyttöön, mitä suinkin on tarjolla, vaikken tietenkään kannusta itselääkitsemiseen noin niinkuin muuten... Mutta kyseessähän on kuitenkin käsikauppalääke, jos askarruttaa niin aloita vaikka 50mgx1 annoksella?
 
Hei kaikille...

Täälä taas pää pyörällä... Kaksi päivää sitten jo sain testiin ihan haamuilevan haamun ja tässä äskettäin tein testin niin nyt ei mitään... Eli siis munasolu todennäköisesti hedelmöittyy helpostikkin, mutta se ei tarraa kiinni kunnolla... Mikähän hitto minussa on vikana.. Antaiskohan nuo neuvolassa säälipisteitä kun soittas ja sanos että pälli hajoaa jos en saa tietää onko mussa jotai vikana..
Monesti jo olen saanu haamuja mut sitte päivän myöhässä saattaa menkat alkaa ja testit negaa...
Mää en enää tiiä miten jaksan.. Tää vieniin voimat varsinkiku ollaan molemmat niiiiiin sitä mieltä että haluttais ainakin se 5lasta yhteensä.. Eli iso perhe haaveena eikä lapsia enää tuukkaa...
Huoh...
Tuntuu vaan että ollaanko oltu niin pahoja ihmisiä ettei meille voida enää lapsia antaa.. kaikenmaailman huuumehörhöt saa lapsia ja sellaset jotka ei etes pätkän vertaa välitä mahassaan olevasta lapsesta ja me saadaan kärsiä tällasta paskaa... Elämä ei kyllä ole reilua!
Aikoinaan kun meillä niin helpolla ja ilman ongelmia tuli nuo kolme lasta, niin sanoin että jos minä voisin jollekki lapsettomalle suoda lapsen sillä että yrittäisin pari kk kauemmin itse lasta niin voisin sen siitä hyvästä kärsiä, mutta nyt alkaa tuntua että "se on otettu turhan tarkasti ja ajateltu että annetaan sitte vähä useammalle".. Eikä se tietenkää etes auta ketää...
Jos joku tuolla ylhäällä vois olla kaiken asian suhteen vähän reilumpi ja laittais ne syövät sun muut ongelmat ja sairaudet niiden ihmisen kohtalolle jotka ovat pahoja ja tahtovat toisille pahaa ja tappaa jne niin maailmasta saatais paljon parempi paikka elää!!!

Kunnon tunteenpurkaukset..
Sain tänään lääkehoidontentin kunnialla ohi niin sekin vähän herkistää...
Anteeksi.. Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenuun...

Minä niin toivoisin että täällä ei tarvitsis edes olla tällaista keskenmenon kokeneitten palstaa, vaan saatais kaikki olla tuolla onnellisissa odottajissa!!!

Me kaikki joudutaan käymään läpi helvetti ja toiset siitä ehkä selviää paremmin kuin toiset. Toiset kokee sen moneen kertaan ja toiset kerran, mutta se kertakin on liikaa ja särkee sydäntä. Se kohta ei ikinä parane.

itse näen aina silmissäni ne sikiöt jotka olen liian aikaisin joutunut päästämään tuonne ylös.. Muistan aina ne silmät ja sen tunteen kun jo se pienen pieni ihmisen alku tuntui niin omalta lapselta.. Toisaalta voisin sanoa että minulla se viisi lasta onkin, mutta kahteen niistä en ole saanut tutustua, en ole saanut nähdä heidän ensi hymyään tai askeliaan, mutta silti he ovat aina sydämessäni!!!


Mutta nyt yritän tässä koota itteni ja käyä lapset hakeen hoidosta ja yritän unohtaa taas kuukaudeksi nämä asiat ja keskittyä työharjoitteluun jne..

Suuren suuret plussa tuulahdukset kaikille muille!!!!:heart:
 
Niin joo ja tuosta primaspanista piti sanoa..
Sitä voi ihan turvallisesti syödä sen 100mg/pv mutta jos sattuu olemaan jotai marevania tms muuta verta ohentavaa lääkettä niin sillon ei yhtäaikaa missään nimessä saa ottaa. Ja todellakin sehän on ihan apteekista saatavilla ilman reseptiä.
(just lääkehoidon tentistä tulllut =D)
 

Yhteistyössä