Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Suerte lle; älä kuitenkaan pelkää tai liikaa ahdistus jos pahoinvointi tulee,
minulla oli esikoisen kanssa vkosta 4 alkaen kauhea pahoinvointi, laihduin kahdessa
viikossa 4-6 kg ja sitten hoidettiinkin tiputuksessa 3 eri jaksoa. Tähän erikoistunut lää-
käri totesi, että rajua pahoinvointia kokevat ihmiset omaavat suuremman määrän istukka
hormoonia, joka ensinnäkin suojaa lasta ja raskautta. Eli älä ainakaan heti ajattele sen
liittyvän km:eek:n. Vaikka tiedän miten mieli tekee tepposia.

Scarleth olen lihonut jo pelkästä raskauden miettimisestä,ja nälän kanssa sama
ongelma, olen kehittänyt myös närästyksen. Mutta menkka juilintaa mullakin, ja tosiaan
ruuan himo mulla oireena menkkojen alkamisesta ...
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
Keskiviikko 7.3.2012

HAAVEISSA ESIKOINEN


duello..28v........enkelivauva 2/09, KM 12/11.............KP 1/28-30
Hannahi1..........KM 12/11...................................... .KP 8/28-30
jenksula...37v....TM 10/11...................................... .KP 10/24-28
Scarleth..35v......KM 1/12...................................... .KP 17/28
kodehu..28v.......KM 4/11, 8/11................................KP 20/30-32
Evya..24v..........KM 06/11, 08/11, 10/11...................KP 26/28-30

HAAVEISSA TOINEN

Sanniz..34v.......KU 3/11, KKM 1/12..........................KP 3/28-30
meadow............KM 10/11...................................... KP 5/28
Toivotonko.........KKM 11/11, KM 1/12.......................KP 14/27
Lilleri82..30v......KM 11/11...................................... KP 15/35
Salasei..............KM 09/09...................................... KP 18/30
diiselikissa..33v..KKM 11/11.....................................KP 18/32
Mame31..32v.....KM 12/11...................................... .KP 20/26
kultakimpale2....KM 10/08, 3/09, 12/10......................KP 25/30-34
Dyra ................KM 08/11, 09/11, 11/11, 1/12, 2/12...KP 26/25
rontti1..28v.......KM 09/11, 12/11.............................KP 26/30-33
tiiru..................KM 11/11...................................... KP 27/?
Fossiili...............KM 9/11, 01/12...............................KP ?
Miinä.................KM 01/12...................................... .KP ?
Cannes..34v.......KM 11/09, 1/12...............................KP ?
pupu75..36v.......KM 1/12...................................... ...KP ?

HAAVEISSA KOLMAS

Whisky Peat........KM 07/11....................................KP 17/30-35
malttamaton..31v..KM 08/06, 03/09, 09/11, 01/12......KP 24/?
Filuuri................KKM 1/12....................................KP 31/28
Missa-76............KM 04/11....................................KP 50/28-32

HAAVEISSA NELJÄS

dyddö.29v.KM 5/05,9/06,1/07,11/09,enkelityttö 1/11,1/12..KP 22/30-33
M1n1..33v...enkelivauva 12/10, KM 09/11......................KP 23/30
Wandii..32v..KM 12/11...................................... .........KP 35/32
Mamiksi monelle..37v..KKM 10/11................................KP 36/34

HAAVEISSA VIIDES

miss bamse.......KM 11/10...................................... .......KP 27/28

HAAVEISSA KUUDES

Daizy06.............KU 1/12...............................................

PLUSSANNEET:

Tammikuu 2012: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu 2012: Unelma kolme, Carolina30+, Neiti -81, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna

TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, mammuzki, DingeLiDong, Filuuri, miinu92, maikkuliini, *kenguru*, iitu85, beebe010, P12, taraolivia, vaavimasu, Suerte

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tullut tekstiä palstalomailuni aikana :)

Onnea plussanneille ja tsemppiä sunnuntai-piinailijoille. Teillä on kyllä ihana tapa järjestää noita kimppatestipäiviä :D

).( Odottelin niitä ekoja menkkoja alkavaksi jo viikko sitten (kun siinä kkm rv18 ne alkoi kp32), mutta eipä kuulu vieläkään, nyt siis kaavinnan jälkeen kp36. Murrrrrr! Mun laskentakaava oli kyllä mennyt niin, että ne ekat menkat ajallaan ja seuraavat myös ja sitten sais huhtikuussa jo yrittää. Mutta nyt on maaliskuu näin pitkällä ja niitä ekojakaan ei ole tullut! Tulis ees menkkaoireet, ni lakkaisin tämän odottelun. Ja juu, tiedän että eka kierto km jälkeen voi venähtää, etenkin tälläisellä epäsäännöllisellä tädillä. Kunhan tässä kitisen, kun haluan päästä uudelleen yrittämään :)
Kerran on käynyt pienimuotoinen "hups" ja kumi unohtui matkasta. Ei tullut pieneen mieleen koko asia ennenkuin seuraavana päivänä. Kai se kumi on jotenkin luonnoton, kun on 2v 2kk yrittänyt vauvaa. Mielestäni tunnistin oviksen ja se oli mennyt viikko ennen tuota "hups"-tapahtumaa. Ei sit kai kuitenka vissiin, kun niitä menkkoja ei kuulu. Tein eilen raskaustestin, joka oli onneksi nega. En todella usko, että mun masussa vois juuri nyt olla hyvä kasvualusta pienelle. Saati se lääkärin pelottelu kohdunsuun kestosta liian nopeasti raskautuessa. Olispa siinä taas ollut selittämistä lekurille. Ei varmana olis uskonut meidän unohdusta, kun edellinenkin raskaus alkoi ekojen menkkojen jälkeen ja kahdet olis pitäny odotella. Näin täällä :)
 
hei! vieläkös mukaan mahtuisi? meillä on ennestään 5 lasta,kuudetta ja viimeistä ollaan yritetty loppukesästä asti. joulukuulla tärppäsi ja laskettuaika olisi ollut elokuussa. selvisi kuitenkin että raskaus oli kohdun ulkopuolinen.. ensin raskautta kuihdutettiin metotreksaatilla,sen jälkeen jouduttiin leikkuriin ja toinen munajohdin vietiin mennessään.. :( tammikuun lopulla tapahtui siis tämä.. nyt sain olikohan sunnuntaina vai maanantaina,ekan ovisplussan tapahtuneen jälkeen..sitä ei toki tiedä kummalta puolelta solu lähtee..toivon että siltä ehjältä,oikealta.. kovasti jännäillään.päivitän kiertopvät yms tiedot jos mukaan mahdun :)
 
daizylle tervetuloa ja pahoittelut! Eihän tähän ketjuun "joutuminen" koskaan iloinen juttu ole.

ipna, joo mä olen kanssa miettinyt, että miten nää mun dpo:t nyt sitten menee. Kukaan ei klinikallakaan oikein osannut vastata, että milloin pitäis kiinnittymisen olla. Siirtopäivänä hoitaja sanoi, että alkio "pyörii muutaman päivän kohdussa" ennen kuin kiinnittyy, puhui viidestä päivästä mutta sitten kun kysyin että eiks sen periaatteessa pitäis olla aikaisemminkin ehkä jo, kun kerran hedelmöittyminen on jo tapahtunut ja alkio tosiaan viety suoraan kohtuun. No mutta eipä kai sitä päivän tarkkuudella kuitenkaan kukaan voi tietää, se 6 päivääkin käsittääkseni on vain keskiarvo :) Mutta elän uskossa ja toivossa, että kiinnityminen olis kuitenkin ihan näiden päivien tapahtumalistalla!!

mame, mä todellakin toivon ettei nälkä oo mulla menkkaoire ;) Enkä usko että onkaan, menkkojen nyt ei pitäs alkaa vielä yli viikkoon ja mulla se menkkoihin liittyvä "syön-vaikka-hevosen" - himo tulee yleensä ihan vasta päivää ennen... mä olen krooninen suursyömäri, joten nälkä ei kyllä kerro välttämättä yhtään mistään :)

ipna ja nellielli, te kun nyt viimeksi ootte täällä plussanneet, niin kertokaas nyt oliko OIKEASTI jotain sellaisia oireita, joista rehellisesti voisitte väittää arvanneenne raskauden? Ja oliko ne niin vahvoja että olisi voinut tajuta, ellei koko ajan kyttäisi itseään? :D Muistelin (ja katselin vanhoja päiväkirjamerkintöjäni) että raskautuessani mulla oli muutamaa päivää ennen menkkojen oletettua alkua nännit arat ja iltapalelua, muuten olin kypsähtänyt oireettomuuteen ja ihan varma että menkat on alkamassa. Oireita taisi alkaa tulla hiljalleen vasta plussan jälkeen, repäisykipuja mahassa ja närästystä.
 
Scarleth valitettavasti pakko sanoa että mitään sellaista oiretta ei ollut mistä olisi oikeasti voinut sanoa vahvasti olevansa raskaana. Mulla oireita oli vaihteleva kahvi inho (välillä uppos ja välillä ei) ja mä en normisti pääse vauhtiin jos en juo kahvia. Tosin mulla oli oviksesta lähtien suht varma plussaus olo, mikä on sinänsä tosi hassua. Yks oire oli ajoittaiset vilun väreen iltaisin (eli puistatutti oikein kun ne meni ja sellaisia mulla ei koskaan aikaisemmin ole ollut). Sitten tietty sellainen todella lievä menkkajuilinta joka alkoi aikaisemmin mitä normi kierrossa. Torstaina eli päivää ennen plussaa, mulle tuli ne ihmeelliset repäisykivut että oisin voinut mennä kaksinkerroin. No mä olen muutenkin tosi oireeton näiden raskauksien suhteen, nytkin tuota menkkajuilintaa ei enää juurikaan ole (tai enää näin aamusta ollut ainakaan), nännit oli eilen ainakin aremmat kuin muutoin mutta tänään en ole siihen kiinnittänyt toistaiseksi ainakaan huomiota. Niin ja mulla on nyt melkoista väsymystä, mutta sitä saattaisi olla muutenkin... Pahoinvointia ei ole ollut tippaakaan... Mä oikeasti haluaisin jotain kunnon oireita että voisi olla varma että tämä masuasukki oikeasti pysyisi mukana ja pelottaakin että onko kaikki kunnossa vaikka paljon levollisempi olo mulla onkin sen suhteen mitä tuossa km raskaudessa.

Ei ole helppoa tämä raskausaikakaan... varsinkaan km kokeneille kun ei osaa luottaa siihen että kaikki menee hyvin. Esikoisen raskausaikana mulle ei käynyt mielessäkään km tai vastaavan mahdollisuus nyt sellaiset aisat kummittelee jatkuvasti mielessä...
 
ipna, mähän halusin kuulla juuri tuon eli että oireettomastikin voi plussata! :) Mulla ei oikein ole muita tuntemuksia kuin ääretön pessimismi tätä hommaa kohtaan ja sitten tuo menkkajuilinta, jonka senkin varmaan voi laittaa viimeviikkoisten ronkkimisten piikkiin. No tosiaan punktiosta laskien nyt dpo 7 ja siirrosta laskien dpo 5, eli eipä kai tässä nyt suurensuuria oireita vielä hetkeen voi ollakaan...

Muoks: jotta saatais tämän oirekyttäyksen ja jännäilyn vastapainoksi jotain muutakin juttua (vai oonko mä ainoa kyttääjä ja jännääjä ja jotenkin ohittanut, että muut täällä puhuu jotain järkevääkin???? :LOL: ) niin musta olis kiva tietää, millaisia kiinnostuksen kohteita teillä on muuten, siis näiden vauva-asioiden lisäksi? :) Mä itse olen innokas musiikki-ihminen ja myös liikunta / yleinen hyvinvointi on kovin lähellä sydäntä. Matkustelu kiinnostaa myöskin, samoin jossain määrin muutkin taiteet mutta musiikki on ainoa jota myös itse "teen" eli soittelen ja lauleskelen.
 
Viimeksi muokattu:
Scarleth Ei kyllä mullakaan ollu mitään sellaisia oireita mistä olisin voinut arvata olevani ihan varmasti raskaana! Ainoo, et se "hiivatulehdus" tuli ennen plussausta..mutta enpä mä ny aatellu tosissani, et se vois olla raskausoire..vasta nyt on tullu sit oireita..siis just menkkajuilinta..mulla polttelee välillä mahaa tosi paljon, mitä ei siis keskenmenneessä raskaudessa kyllä näin paljon muistaakseni ollu..ja sit nyt on alkanu vähän tissit kipeytyyn. Ja huomasin eilen illalla, et maha pömpöttää ja tuntuu, ettei saa sisään vaikka kuinka yrittäisi vetää.. :) Pahoinvointia ei oo ollu..paitsi sit kun vähä enemmän polttelee vatsaa, niin tulee vähän huono olokin, mut ei ny tosiaan mitään sellasta, et täytyis vessanpöntölle juosta..etten siis laske pahaksi oloksi näitä tuntemuksia kyllä..
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikki!

Scarlethilla ompi jännä tilanne, ja oliha siinä moni muukin joka plussaa sit loppuviikosta! Tsemppiä sinne! =)

Minä täällä vaivun epätoivoon mun ovisten kanssa. :confused:
Kun en usko enää ovulointiini vaiks sen yhen clomikierron söinkin. Nyt siis kp 15 ja tikkuun en saanut kun hyvin hailakan viivan... blääh. Toisaalta, mun kierto oli niin pitkä viimeks (35 tai 36) et ei kai se vielä ookkaan käsillä. Ehkä viikonloppuna jos nyt sattuis ovuloimaan. Mulla on kuitenki niin epäileväinen fiilis sen suhteen.
Pakko jonnekkin avautua tästä. On niin masis olo sen suhteen, niinkuin te varmasti tiedätte.
Sit mun miehen sisko, kävi eilen ja kertoi olevansa raskaana :heart:
Mä tiesin et ne on yrittänyt 11kk et kyllä varmasti pian niilläkin tärppää. Ja oon aatellutkin et kyllä se taitaa olla raskaana. Kahdeksannella viikolla on ja sykekin on jo bongattu et varmasti menee kaikki hienosti. Oon tosi onnellinen heidän puolesta. :heart:
Tämä miehen sisko on parhaimpia ja vanhimpia ystäviä, helppo olla onnellinen heidän puolesta. Mutta jos ois joku toinen ollut lähipiiristä raskaana, niin ois voinut olla vähän eri fiilis :whistle:

Ei muuta kun nyt plussatuulia meille kaikille!!
Ja sunnuntain testailjoiden plussiin uskon tosissani. Tsemppiä siis sinne vielä!:kiss:
 
scarleth: eipä me varmaan ihan kauheasti pystytä oireita bongailee noiden lugejen takia?!?! Mulla tykyttelee oikea munasarja silloin tällöin eli keltarauhanen, mutta sehän tykyttää aina oviksen jälkeen vaikkei tulis tärppiäkään. Muuten mahaa vihloo menkkamaisesta, tänään kuitenkin on vasta dpo 7. Lämmöt 36.9C eli koholla.
 
Viimeksi muokattu:
malttamaton, totta, noi Luget kyllä hankaloittaa. Mä en huomaa niistä sinällään muuta selkeää oiretta kuin tuon älyttömän nänniarkuuden, mutta kun se oli viimeksi myös selvin raskausoire niin nyt siitä ei sitten voi päätellä mitään. Mahajuilinnan laittaisin tosiaan punktion piikkiin vieläkin. Lämpöä mullakin on ollut iltaisin yli 37, mutta mulla on useinkin loppukierrosta lämpö koholla eli se ei liity mitenkään raskauden alkamiseen.
 
scarleth: oliko sulla viime kierrossa tuota arkuutta? Jos ei, niin sehän olisi tosi lupaava oire. Mulla ei raskaudet vaikuta enää rintoihin, esikoisen kanssa muistelen, että rinnat turposi ym, mutta sen jälkeen kun hän lutkutti niitä 10kk ja tulin samantien raskaaksi ja toinen samanlainen imetys perään, niin niistä on tainnut mennä kaikki reagointi :LOL: Viime raskauksissa en huomannut niissä mitään reaktiota...
 
malttamaton, ei mulla ollut viime kierrossa yhtään tissit arat vaikka Luget olikin käytössä, mutta annostus oli silloin paljon pienempi, eli mä luulen että nyt isommalla annoksella se sitten tekee tällaisen nänniaristuksen. Muuten oliskin joo tosi lupaava oire, mutta mun mielestä se alkoikin niin pian siirron jälkeen, että en oikein vakavalla naamalla viitsi edes itselleni uskotella sitä raskausoireeksi :D
 
Scarleth kyselit kiinnostusten kohteita. No niitä riittää :). Mä teen harrastuksena rakennekynsiä ja ripsien pidennyksiä (ja en todellakaan ole tuolla alalla töissä). Tämän lisäksi liikunta tietyllä tavalla on ollut lähellä sydäntä, mutta ajanpuutteen vuoksi vähän jäänyt ja nyt meillä on sitten kotikuntosali kotona (löytyy crossari, kuntopyörä, steppilauta, tanko ja painot, käsipainoja, kahvakuulia ja jumppapallo) näillä yritän sitten tehdä parhaani mukaan. Sunnuntaina suunnittelin meneväni pitkästä aikaa zumbaan kun sellainen tässä kodin lähellä järkätään :). Tämän lisäksi mä maalailen tauluja välillä (nyt en ole kyllä pitkään aikaan maalannut)... ja muutenkin mä tykkään opetella ja tehdä kaikenlaista mä olen vähän tällainen sekaharrastaja. Lukemisesta pidän myös ja tietty telkkuahan tulee töllötettyä jonkin verran... niin ja sitten meiltä löytyy vielä pianokin eli sitäkin välillä soittelen josta voi vetää sitten johtopäätöksen että musiikki on lähellä sydäntä! Niin ja tietty matkustelu ja tälläkin hetkellä matkakuumetta on ja pitäsi esikoisen kanssa lähteä jonnekin kun miehellä ei ole lomaa... Riittäisköhän tämä kiinnostuksen kohteista!
 
Viimeksi muokattu:
mame31 Kiitos lohduttavista sanoista. Ihan mielenkiinnosta kysäisen, että onko sinulla muita raskauksia ja miten oli pahoinvoinnin kanssa niissä? Pelkään hurjasti raskaanaolemisen alkuviikkoja, kun tuntuu, että meillä kärsii parisuhdekin ylenmääräisestä oksentelusta, ja siitä, että olen monta viikkoa täysin toimintakyvytön.

Miten teidän muiden kohdalla miehenne ovat ottaneet, jos pahoinvointi on ollut runsasta?
 
Voi että jos osais olla ajattelematta kiertopäiviä tai nostamatta haaveita korkealle :stick: tää neiti on haaveillen käynyt kattomassa noita kuvia plussa testeistä ja itelle tuli sellanen olo että näitä kuviahan saat vilkuilla vielä jonkin aikaa :'( viimeviikolla tuli se tunne et NYT ollaan niin raskaana,,ja nyt taas olo et tuskimpa vaan..menkkakipujakin on jo et aika varma merkki :ashamed:
vali vali taas..
 
kultakimpale: APUA, kuvaa kehiin, IHANAA!!!

suerte: mä en yhdistä pahoinvointia raskauden kestävyyteen milläänlailla. Mulla on takana 6 raskautta, joista 1. raskaus: ei mitään pahoinvointi>spontaani KM rv 9, 2. raskaus: ei mitään pahoinvointia>esikoinen :heart:, 3. raskaus: ei pahoinvointia>spontaani km rv 7, 4. raskaus: kauhea pahoinvointi mut ei oksentamista> kuopus :heart:, 5. raskaus: ihan kauhea pahoinvointi+oksentaminen>KKM rv 10, 6. raskaus: lievää pahoinvointia>KKM rv 8
 
kultakimpale2: hieno haamu :) Onnittelut, ilmoittele kun saa siirtää plussanneisiin!

scarleth: öööh, tsekkasin Lugestron haittavaikutukset ja niihin ei todellakaan kuulu nänniarkuutta?!?!?! Apua, sun on pakko testata ennen sunnuntaita!
 

Yhteistyössä