Laiskana kopsaan muualta:
Moikkarallaa!!
Täällä just kotiuduttu ultrasta. Kp nyt 11 ja clomit siis vedetty lärviin. Eipä ole kovin ilosia uutisia: Viime kierto kun veny,niin ultrassa löyty syykin. Siellä möllötti 2 kpl munasoluja,joista toinen nyt 25 mm ja toinen 20mm. Ne ovat jääneet siis viime kierrolta,eli en ovuloinu. Ja ovat nyt kystia,prkl!!
Nyt sitten tälle kierrolle on siellä muhimassa 17mm follikkeli joka irtoo kaiketi parin päivän sisään. En saanu sitä tuki -tai irrotuspiikkiä,koska ne kaksi mölliäistä saattaa suurentua siitä piikistä. Ei kovin toiveikkaalta tän kierron suhteen lekuri vaikuttanu,mutta siis ihan normaalilta näyttää. Kai petty siihen,että viime kierto taas sotki tän systeemin.
Samassa rytäkässä selvis kromosomi-kokeiden tulokset: Miehellä normaalit X ja Y. Mulla toinen X normaali,toinen on frakiili,eli se on heikko/hauras/häiriöinen. Jotain toistoja jos on yli 60,on vaarana että poika-lapsi on kehitysvammanen! Mulla nämä toistot oli 52 eli olen harmaalla alueella,eli voi tulla tai sit ei!! Kun toistoja on 59,on todettu kehitysvammaisuutta ja siitä on tutkimuksiakin..eli 25% todennäkäisyys on.
Lääkäri konsultoi perinnöllisyys-lääkäreitä.. Mä arvasin. Kuitenkaan tämä ei selitä keskenmenoja. Jumaliste sentään!!
Lääkäri haluais äkkiä meidät sinne IVF:ään ja tänään joudutaankin miehen kanssa oikeesti perimmäisten kysymysten äärelle.. JOS meille tulee poika,ollaanko valmiita siihen että SAATTAA tulla kehitysvammainen..Huhhuh! Tyttö-lapselle ei ole siitä "haittaa.."
Lääkäri totesi,että saattaa kulkee meidän suvussa piilevänä,vaikkei kehitysvammaisia lähisuvussa olekaan.
Kyseli,että halutaanko sit tulevaisuudessa lapsivesi-tutkimukseen.. Kamalaa. En haluais joutua päättämään tämmösiä asioita koskaan!!
Mä en tiiä haluanko lasta joka on ehkä kehitysvammainen,niin kamalalta kuin se kuullostaa.
Mun mielestä kehitysvammaisen elämä on kidutusta: Et ymmärrä,et ehkä näe ja kuule. Et pysty liikkumaan omin avuin. On kipuja ja kouristuksia..
Lapsi olisi varmasti yhtä rakas kuin tervekin,mutta en voi katsoa kärsivää lasta! Ihan kamalaa..
Ja kun lääkäri sanoi,että kyse on sitten vakavastakin henkisestä kehitysvammaisuudesta meidän kohdalla. On tämä niiin perseestä.
Lääkäri laittoi lähtteen psykiatrille,aika joskus 2kk päästä. Että meidän lapsi saattaa jäädä syntymättä :'(