Keskenmenon jälkeen kuumeilevat keväällä

Kyllä se taas on niin, että meikäläinen tippuu plussajunasta! PC:n testit kipasin hakemassa lähikaupasta ja ihan hennon hento viiva on enään havaittavissa siinäkin.

Kai se on gynelle aikaa varattava kun ei nämä plussat pysy meikäläisen kyydissä =(
Seuraava kierto jääkin käyttämättä kun ollaan just se viikkon lapsen kanssa lastenlinnassa ja ei viitsi 1½ tuntia ajella kotiin ovista hyödyntämään :stick:
 
Ei hemmetin hemmetti, Sonsku Eikö elämä voisi olla hieman reilumpi sullekin :|

ON Kuukautiset myöhässä 5 päivää, kivut on, mutta vuotoa ei... edellinen testi nega, joten odottelen KOVASTI vuodon alkamista, jotta pääsee tästä helvetin piinapenkistä
 
Moikat taustalta...! En palaile listoille,tulin vaan onnittelemaan Sanmaria. Onnea kovasti!!

Sonskulle
pahoittelut. Onpa kumma juttu? :O :hug:

Pakko ikäänkuin kirjata omia tuntoja ja fiiliksiä tänne..Jos kukaan ei pahastu..?
Siis ei tämä vauva-haave mihinkään katoa vaikka listoilla ei oiskaan,mutta jotenkin tämäkin listailu on osa tätä projektia,eikä tästä pääse irti...

Mulla siis alko menkat 16.4. Sit söin clomit kp 3-7. Kävin kontrolliultrassa kp 13,jossa todettiin mun ovuloineen ja sainkin vahvat viivat ovistestiin kp 11..Sain luget tueksi,jotka alotin kp 15.
Kp 24 alkoi tuhru ja lopetin luget,toivoen ettei kierto veny. Erittäin herkällä nega kp 25.

Tuhrua kesti kp 35 asti,kunnes siis kp 35 havaitsin punaista. Luulin että menkat alkaa..
Noh,"menkat" oli ohi 1,5 pvässä,normaalin 4pvän sijaan. Vuoto todella niukkaa.
Tuhru ennen vuotoo oli beigeä ja paksua. Välillä sitä tuli todella paljon. Se sitten kuivui ja oli lopulta mustaa ennenkuin alkoi punakka vuoto.
Kun "menkat" loppui tuhrua kesti 5pvää ollen mustaa ja selviä kuivuneita limakalvon riekaleita.
Kp 7 (tai kp 19 tai kp 41..) kipeyty rinnat ja nännit. Verisuonet pinnassa ja nännit ja nännipihat tummuneet. Pystyisin syömään mitä vaan ja miten paljon vaan..Janottaa ja vessattaa...

Mitäpä lie??? Tuo kp 7 (eli tänään on tuon mukaan kp 12) ois sen mukaan laskettu,kun alkoi punainen vuoto,la 21.5.2011.
Kp 19 ois (eli tänään ois tuon mukaan kp 23) laskettuna siitä kun tuhru alkoi, ti 10.5. Ja tuo kp 41 ois siitä kun oli kunnolliset menkat,eli 16.4. laskettuna. Sorry kun hieman epäselvää,mutta niin tuntuu olevan kroppakin.

Testasin siis kp 30 (tuhrua oli tullut 7pvää..) negan illalla 1,5h pidättelyn jälkeen apteekin omalla..Olin sitten polille yhteydessä kp 34 kun ihmettelin että missä menkat kun testissä nega ja luget olin lopettanu 10pvää aiemmin..Käskivät mennä mittauttaa Hcg:n,mutta luulin menkkojen alkaneen kun tuo punertava vuoto alkoi.. En siis käyny sit mittauttaa sitä.
Mies kyllä on sitä mieltä,kun tissit nyt niin turvonneet että olen raskaana,koska alamasuki kummasti kasvanut..Olisinhan varmaan jossain rv 7+ jos oiskin olleet vale-menkat..
Lämmöt oli koholla 3,5 viikkoo,eli 37,1-37,3.. Nyt olleet normaalit,mutta kun punertava vuoto alkoi,oli lämmöt vielä koholla..
Mummollani oli 6 menkat kun odotti äitiäni,tietämättä siis olevansa raskaana..

Eli olen ovuloinu,mutta kroppa sekasin kuin seinäkello,ehkä lugeista sitten??
Nyt siis ei oo kierrosta mitään tietoo,valkkista tulee vaikka muille jakaa ja kp 12 tai 24 ja tissit turvonneet ja kipeet...Huoh!! Tuo tissien kipeytyminen 27.5. ei oikeen sovi mihinkään kohtaan normaaliin kiertoon verrattuna.
:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
KESKIVIIKKO 1.6.2011


HAAVEISSA ESIKOINEN



Gabrielle..................KM 02/11............................KP 2/31
syysmyrsky..............TM 04/08, KM 02/11............KP 2/36
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10.......KP 7/26-30
Naive88...................KM 04/11............................KP 9/34
Memelisa.................KM 03/11............................KP 9/34
Padmerine...............KM 11/10, 04/11..................KP 12/
Epa_88....................TM 04/11............................KP 13/
lemonade................KM 03/11............................KP 25/
KatieSadie...............KM 02/11
Katie85....................KM 11/10
maikkuliini...............KM 10/10
Alpa.......................KM 05/11
Emby^...................KM 03/11



HAAVEISSA TOINEN




Too-ticki..............KM 05/08, 03/11.........................KP 13/28?
plug-in-baby........KM 07/07, 12/10, 04/11...............KP 16/28
ElinaMaria..........RK 01/08, 02/11...........................KP 22/26-28
Imoen..................KM 10/09, 01/10........................KP 24/26-30
kultakimpale2......KM 03/09, 12/10..........................KP 25/
Mamulis..............KM 07/10
Äiti minäkin.........KM 04/11
kiken..................KM



HAAVEISSA KOLMAS



mammuzki.......KM 03/11, 04/11.............................KP 16/28
Champion.........KM 04/10, 09/10............................KP 32/26-30
Nuunuu78........KM 03/10, 08/10
Sandemar........TM 11/10, KKM 02/11



HAAVEISSA NELJÄS



Barbamama35.....KM 08/10...................................KP 54/25-28


HAAVEISSA VIIDES



mamakone...............KM 06/10, 03/11......................KP 18/27-28
miss bamse..............KM 11/10................................KP 26/28


HAAVEISSA KUUDES


sonsku..................KM 11/00, 02/04, 02/11...............KP 26/28-30





TAUSTALLA:

An-nie, Danjuska, Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5



:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Heinäkuu: miiak, Dakota Paws

Elokuu: liinukka83, ElliLei, Orion-, valdemaria

Syyskuu: Catalia, nepula, rikupi, kiia81, Minsku82

Lokakuu: Harhaanjohtaja, Sanmoc

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT, Sanmar82



 
Heipä hei! Ilmoittautuisin mukaan remmiin jos sopii. Ensimmäistä yritellään avomiehen kanssa. Ikää molemmilla 26 vuotta. Olen tässä seuraillut muiden jutustulua, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa vielä mitään. Kovia on joutunut moni kokemaan :( Itse olen vielä päässyt moneen verrattuna helpolla. Tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Toiveikkaina katsotaan kuitenkin tulevaan.

Tulin raskaaksi heti ensimmäisellä yrityksellä huhtikuussa, mutta viikoilla 5+5 tuli keskenmeno (5/11). Kävin tuolloin yksityisellä gynekologilla ja sain häneltä hyvät ohjeet uuteen yritykseen. Ajattelin kertoa myös teille saamani ohjeet, jos niistä suinkin olisi jollekin apua. Lääkäri vaikutti erittäin asiantuntevalta, joten me ainakin päätimme toimia tämän lääkärin ohjeiden mukaan. Hän oli sitä mieltä, että huomattava osa keskenmenoista johtuu siitä, että munasolu hedelmöittyy liian pitkän ajan kuluttua sen irtoamisesta. Munasolu on siis jo muutaman tunnin kuluttua "vanhentunut" ja alkaa sen vuoksi jakaantua virheellisesti. Hän suositteli, että yhdyntä olisi 1-3 päivää ennen ovulaatiota, jotta siittiöt olisivat ikäänkuin odottamassa munasolua eikä toisin päin. Siittiöthän elävät kuitenkin monta päivää. Niinpä lääkäri kehoitti odottamaan 2 kiertoa km jälkeen, jotta saadaan selville palautuuko kierto samaksi kuin ennen km:a. Näin on helpompi laskea ovulaatiopäivä. Tilasin kyllä noita ovulaatiotestejäkin, että voin käyttää niitä laskemisen lisäksi. Lääkäri painotti, että ovulaatiopäivänä ja siitä eteenpäin pitää käyttää ehkäisyä, ettei "vanhentunut" munasolu pääse hedelmöittymään. Eli kun testailee oviksia ja tulee plussa niin pitäisi tavallaan yrityksen aloittamisen sijaan jo lopettaa se.

Ajattelimme siis alkaa uuden yrityksen joskus heinä-elokuussa. Vielä ei ole tullut ensimmäisiäkään kuukautisia keskenmenon jälkeen. Hormonit on muutenkin aivan sekaisin :(
 
Lara_84 Tervetuloa:flower: ja pahoitteluni keskeytyneestä raskaudestasi:hug:

..tuosta "yrityksestä" ja ajoituksesta..
Lääkärisi ollut ihan oikiassa.

Plussa ovulaatiotestissähän, EI kuitenkaan vielä tarkoita ovulaatioita.
..eli kun plussa tulee, jää monasti vielä pari päivää aikaa yrityksille - munarakkulahan irtoaa n. 24-48h siitä LH-huipusta(ovis plussasta)

Joten..silloinhan tuo mainitsemasi.."yhdyntä olisi 1-3 päivää ennen ovulaatiota, jotta siittiöt olisivat ikäänkuin odottamassa munasolua eikä toisin päin" sattuisi juuri aika passelisti tuon ovis plussan - oviksen väliin.:)

Usiampi täällä pinossahin varmaan ajoittaa lempimiset/tallettelut aina siihen oviksen tietämille ja juurikin ennen O-plussaa.;)
..ja sitten viimeistään kun plussaa testi näyttää.
(silloin toki vaikiampaa jos kerto heittelee ja ei mitään hajua mahdollisesta ovulaatiosta - ei voi ennakoida: /)

Plussaisia kesätuulia kaikille:heart:.. täällä meillä päin olluthin tänään upea keli!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä folliultra takana, ja hyviä uutisia tuli. On niin hyvin alkanu tuo menopur vaikuttamaan, että sieltähän löytyi 14mm folli ja nyt menossa vasta kp7!!!!!!!! Limakalvokin on kehittynyt samaa tahtia follin kanssa, et pregnylin saan piikittää jo lauantaina ja ovis olis odotettavissa sunnuntaina. JEE!!!!!!
Siispä inssiä ei tähän kiertoon ehditä tekemään, mut eipä tuo haittaa, kun ollaan nyt molemmat intoa täynnä. Nyt on ovis viikkoa aiemmin, kun viime kierrossa- pääsee siis jännäilemään NOPEESTI!!!!!!
 
Tervetuloa Laura ja suuret pahoitteluni!!

ON taas: tänään siis pitäisi olla dpo 18-17 ja eilisiltainen testi nega. Mulla on kuitenkin samalla kp 18-17 sillä kuukautisethan oli samaa aikaa ovulaation kanssa!!

No kun vuotoa ei kuulu, niin tein huvikseni ovistestin, joka sekosi totaalisesti! Näytti oikein vahvan, leveän, hieman suttuisenkin viivan. Eli onko tässä nyt TAAS OVIS tuloillaan??? :D Hemmetti tätä elämää...
 
*muoks* tää mun kone meni ihan tilttiin ja luulin jo, että kaikki mun kirjoittama hävisi taivaan tuuliin, mutta onneksi ei!

Enhän mä vaan malta pysyä täältä pois ;) Kiitos kaunis vielä kaikille onnitteluista :heart:

syysmyrsky ja Gabriel tätipahoitelut :hug:

sonsku ISO :hug: Niin väärin! Olen todella pahoillani.

ElinaMaria no onpa tosiaan ikävä juttu, ettei teidän riskiä siihen sairauteen pystytty arvioimaan tarkemmin kuin noin isolla 5-50% haarukalla :( Onneksi jaksatte kuitenkin yrittää! Kovasti toivon, että seuraava raskaus teillä onnistuisi ja toisi mukanaan pienen terveen nyytin.

Tipetsu onpa tosiaan outo sun kroppas nyt :O Mitä jos soittaisit sinne polille ja pyytäisit sittenkin päästä siihen hcg-määritykseen? Pidän peukkuja, että tuon kroppasi sekoilun tasutalla olisikin pieni ihme, eli masuasukki ;)

Tillu onnea hyvistä ultrakuulumisista!! 14mm folli kp7 kuulostaa hyvinhyvin lupaavalta :)

Tervetuloa Lara-84 :wave:

Anteeksi nyt kun marisen täälä omaa napaani, mutta tuntuu että te jos ketkä ymmärrätte näitä fiiliksiä. Pelkään niin paljon koko ajan, että jos tästäkään ei tule mitään. Jotenkin tuntuu, ette noi viivat taaskaan vahvistu tarpeeksi nopeasti. Vaikka toisaaltahan en tiedä ovispäivästäkään mitään.

*muoks* tässä kuva tämän aamun tuotoksesta, jos jota kuta kiinnostaa: Aijaa.com - 8132290.jpg

Eilinen digi näytti "raskaana 1-2". Joten jotain tuolla tapahtuu, mutta kunpa se vaan nyt kehittyisi ja kestäisi!! Oireita on jotain pientä, tissit on vähän arat, pissattaa, vähän ehkä enemmän väsyttää. Maanantaina ja eilen olin tuntevinani jotain kuvottavaa oloa, tänään sitä ei ollut yhtä paljon. Oon nyt vedellyt niitä lugeja, joihin ruinasin reseptin sillon talvella siltä yhdeltä lääkäriltä, niin mietin, että jos se kuvotus johtuukin vaan niistä...

Te joilla on luget ollu/on käytössä, niin onko ne aiheuttanu pahaa/kuvottavaa oloa? Millä annostuksella ootte ottanu niitä? Mulle se lääkäri kirjoitti 100mg 1kpl aamulla ja 1kpl illalla.

Yritin soitella sinne polillekin eilen ja tänään, että jos niitä tuloksia niistä tutkimuksista sais tietää jo nyt. Kun ois ihan kiva tietää, jos niissä on ollu jotain häikkää, johon voisi vaikuttaa, että raskaus onnistuisi. Mutta eihän sinne päässy läpi taas ollenkaan! Jos huomenna yrittäis uudestaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tillu oon ihan syöny niitä. Kysyin siltä lääkäriltä, että onko väliä kumpaa kautta niitä ottaa, niin sanoi, että ei oo väliä. Tuosta oon kyl lukenu, että syötynä voi aiheuttaa enemmän oireita. Tosi monella oli tullu hirveää huimausta, mutta en oo sellasta huomannu. Tehosta en sitten tiiä, oiskohan ne kuitenkin tehokkaampia, jos niitä käyttäis ton värkin kautta?
 
Sanmar82 - mie suositteleisin noita Lugepalleroita alakautta.
..hoidoissahin aina sitä kautta tietääkseni lääkäri määrää..

Vähemmän tosiaan sivuvaikutuksia ja miulla alakerta tykkäs kovin - pysyi paikathin mukavan voideltuna.;)
..miulla tietty tämä ikä(45)jo tekee sen, että alkaapi limakalvot ohenemaan ja siksipä Luget alakerran kautta mukavampi käyttää..

Miulla annos ollut aamulla 1 ja illasta 2 palleroa.
..jollain kierrolla käytin myös aamulla&illasta 1..

Ihan eka kerran tuli vaikka mitä "oiretta"(raskausoireenhin tyylistä)
..toisilla kierroilla ei enää..

Kyselenpä vielä..
Milloin sie sait eka plussan testiin?..onko nyt monesko raskausviikko menossa/milloin viimeiset menkat?..
 
Viimeksi muokattu:
sanmar kiitos :hug: ja ONNEA!!! :heart:

Emby juu, näin valitettavasti on. Yleensä tämä mikä meillä huomattiin (MURCS) on niin harvinainen että esiintyy yleensä vain kerran yhdessä perheessä, meillä nyt toisen kerran. Sen periytyvyydestä ei tiedetä tarkemmin, mutta jotenkinhan se tuntuisi periytyvän. Sitä tutkitaan paljon koko ajan, mutta toistaiseksi ei ole mitään geeniä löydetty. Eli jatkossakin joudumme odottamaan rakenneultraan saakka että tiedetään onko lapsi terve vai ei. :(

sonsku meillä tehtiin jo toinen geneettinen raskaudenkeskeytys. Tämä viikolla 21. :( Liian sairas vauva elämään tähän maailmaan. :( Nyt selvisi tosiaan että meillä on tällainen ilmeisesti periytyvä sairaus tai oireyhtymä.

mutta tästä eteenpäin... ehkä sitä taikaa olisi vielä meillekin jäljellä tässä maailmassa.

-EM :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips!
Oon tuolla 40+ kuumeilijoiden joukossa mutta lukaisin viestiäsi... on yllätys mulle toi, luulin että toisinpäin... no aina viisastuu!
Meillä jo 2 aikaisempaa onnistunutta raskautta. Mut siitä jo aikaa 15 vuotta viimeisestä.
Viel kuumeillaan iltatähteä vaikka ikää jo huikeet 43!
Tulee jos on tullakseen, km tuli huhtikuun alussa, oli kuulemma noin 4-5 viikkoa vanhaksi jaksanut. Kävin viikolla 7 ekan kerran varhaisultrassa kun tunsin että ei oo asiat niinku pitäis eli oireet ikäänkuin katos! Alkuun oli ihan hirveen kova VÄSYMYS minkä kyl aisti joka solullaan! Sitte tuli himosyöminen vähä väliä ja yötä myöten vessassa ravaaminen.
m Myöhemmin maha ei ollut enää niin turvonnut ja muutenkii oli jotenkii niin normaali olo... toki rintojen aristus jatkui..silloin vuosia sitten en kyl tuntenu kauheita pahoinvointeja tms, vaan kaikki sujui silleen ok. Vähin oirein... nyt on tietty asia eri kun ikääkin tän verran enempi!!!

Mutta toivon teille keikille oikein plussarikasta kesää ja puuhkut täältä!!!!++++++++:heart::heart::heart::heart::D
 

Yhteistyössä