Miiak, osanotto ja pahoittelut! Kolme on nyt jo tosi paljon, ja teidän pitäisi päästä tutkimuksiin. Vaadi niitä, ole tiukkana. Kerää perustelut vaikka paperille, että nyt et enää kestä, vaan asialle pitää tehdä jotain.
Nallekarkki, Danjuska ja Liinus
Kiitos Liinus tsemppauksesta, juu, kyllä me yritetään uudestaan. Mutta olitte keskustelleet tuosta "kyllä kroppa tietää" tai "sitten kun kroppa on valmis" tulee raskaaksi. Mä olen siitä vähän, tai siis ihan eri mieltä. Eli joillakin naisilla ei kroppa ikinä tiedä, että nyt pitäisi tulla raskaaksi. Siksi tuhannet parit Suomessakin turvautuvat hedelmöityshoitoihin, eikä siinä ole mitään pahaa. Kyllä luontoa voi auttaa, niinhän nykyään hoidetaan muitakin asioita. Harva jäisi sydänvian toteamisen jälkeen odottelemaan, että kyllä se luonto hoitaa. Eli muitakin sairauksia tai "vikoja" hoidetaan, niin myös lapsettomuutta. Ei se sen kummempaa ole. Ja toinen pointti tähän on se, että Suomessa tehdään yli 10 000 aborttia vuodessa. Jokaisella on varmasti omat perustelut päätökselleen, mutta se kertoo myös siitä, että ei sen naisen "kroppa tiennyt" milloin olisi ollut hyvä aika tulla raskaaksi. Eikä luonto aina tiedä, että onko tuleva äiti narkkari, alkoholisti vai ihan tervepäinen. Aika sattumalla luonto taitaa näitä hommia tehdä, kaikki riippuu ajoituksesta sekä tuurista. Joskus onnistaa ja joskus ei, ja joskus luonto tarvitsee apua tähän hommaan.
No niin... ja toive81 kirjoitti mielenkiintoista tietoa, että keltarauhashormonin puute aiheuttaisi näitä varhaisia keskenmenoja. Mä kuuluun tähän porukkaan ehkä myös, kaksi alkuraskauden keskenmenoa ja todettu alhainen keltarauhashormonitaso...
R