**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat**KESÄLLÄ 2013**

Kiitos MiNalo! Juu en minä vielä plussanneisiin halua, kun nyt pääsisi ensin nuo kriittiset tädinvierailupäivät ohitse.

On koko viikonloppu mennyt ihan kuutamolla asiasta, osasi kyllä niin yllättää. Vaikka yritys onkin ollut kova, mutta jostain syystä tämä kierto pääsi menemään hiukan "ohi". Olenkin tässä epäillyt josko nuo testit ovatkin niitä hömppäuutisissa mainittuja "plussatestejä", jota se joku kaheli muija myy sellaisille, jotka haluavat uskotella miehilleen olevansa raskaana :LOL:


No joo, mutta jotenkin jalat on kyllä polvia myöten maassa, ei tässä juuri muuten uskalla riemuita, kuin noista kahdesta viivasta, jotka nyt kuitenkin piirtyi. Raskauden jatkosta kun kukaan ei voi tietää. Veikkaan että ainakin pitää päästä np-ultraan asti että voisi alkaa uskomaan johonkin. Viime raskaudesta ei onneksi tiennyt kuin 1 kaveri ja sisko, niin ei tarvitse olla suurennuslasin alla. Saamme miehen kanssa rauhassa odotella, mitä tuleman pitää.

Pahoittelut surun kohdanneille :'( Varsinkin sydämestä otti, kun luin että Sanna-M on myös tänne joutunut. Sinun kanssa ollaan oltu jo elokuisia odottamassa. On tullut seurattua sinun tilanteitasi säännöllisesti ja tämä viimeisin tuntuu niin väärältä :hug:
 
Hyvää juhannuksen jälkeistä elämää :wave:

Kiitos kaikille pahoitteluista :heart: ei tämä lapsen haluaminen aina helppoa ole :( ja onnea plussanneille! :flower:

Vuoto on tällä erää enään pientä tiputtelua, ja ollaankin puhuttu että kunhan loppuu kokonaan niin ollaan ilman ehkäisyä, saa tulla ku on aika valmis. . Onkohan joku suurempi riski että jos on km niin seuraava raskaus vois päättyä kans samalla tavalla? Tästä jää kyllä pelko. .
Juhannus meni touhutessa ja onneksi sai muuta ajateltavaa, piha alkaa näyttää jopa valmiilta :D

Mut voi päivittää listalle:
Pippuri85*, haaveissa kolmas, km 06/2013, 27v, ja kp ?/?, kunnon vuodosta laskettuna kp7.

muoks. punaseksi päivitys pyyntö
 
Viimeksi muokattu:
Hei, pitkän hiljaiselon jälkeen.

Paljon Onnea kaikille plussanneille :heart:
Täällä "odotellaan" tätin saapumista, huomenna olisi viimeinen saapumispäivä. Hirveästi ei ole mitään oloja minnekään suuntaan, mutta ainahan sitä kehittelee itselleen raskausoireita. DPO:sta en ole oikein varma, meni oviksen tikuttelun vähän huti.
Tämä viikko vielä töitä ja lomalle lomps :cool:

Ihanaa kesää ja plussatuulia :heart:
 
Pippuri85 Kysyit onkohan suurempi riski saada keskenmeno seuraavassakin kun edellinen meni kesken (tai jotain sinnepäin)... Mulle sanottiin sairaalassa ollessa että harvinaisempaa on saada toinen km putkeen. Suuremmalla todennäköisyydellä kuulemma seuraava onnistuu. En tiedä onko tosi vai oliko tarkoitus vain saada mun mieltä paremmaksi kun olin niin maassa...

).( Toissa päivänä ovistestissä oli haalea viiva sen ensimmäisen viivan lisäksi (mutta kuitenkin ihan kunnolla näkyvä).. Eilisen testin viiva oli sitten kuitenkin niin olematon että sen näki ainoastaan kun oikein tiirasi ja käänteli tikkua.. Onko ihan normaalia...? Pitäisikö sen viivan kuitenkin kokoajan vahvistua kunnes on yhtä näkyvä kuin se ensimmäinen viiva vai voiko se noin mennä "ees taas"...? : / Täytyypä mennä tästä muuten samantien testaamaan miltä se tänään näyttää...

Mulle vois muuten kans päivittää mun iän. Se on 33v. (who would have quessed? :D)

Mariah33, km 5/13 (15+), kp 13 ja yk 1.

Jk. No nyt tein ovistestin niin melkein yhtä vahva viiva piirtyi viereen eli hoohetki on käsillä! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippuri85*
Mariah se ovisviivan vahvuus vaihtelee paljonkin. Minulla esimerkiksi on mennyt näin: Vuodon jälkeen kp 10 asti testiviiva on melkein plussaa. Sen jälkeen se haalistuu, ja sitten vähän ennen ovista yleensä kp 15 se vahvistuu, ja seuraavana päivänä on olematon. Ja sitten siitä seuraavana päivänä tikkuun pärähtää plussa. Eli miulla ei asteittain vahvene. Sitten milloin olen testannut myös oviksen jälkeen, niin ennen tätiä testiviiva näkyy selvästi, mutta ei ole plussa. Sitten päivää ennen tätiä testiviiva haalenee haamuksi..
Jokaisella taitaa olla vähän yksilöllistä miten viivat näkyy, mutta olet siis aivan normaali tapaus, vaikka viivat haalenee ja vahvistuu välillä.. Kyllä sen plussan sitten erottaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Heipähei,

Niin se juhannus meni ja talletuksia tuli tehtyä pe ja su. Saas nyt sit nähdä kuis käy.

Ovulaatiotikut loppuivat kesken (en tajuu miten mulle kävi niin), joten tarkkaa ovulaatioajankohtaa en saanut selville. Mutta oletettavasti se oli eilen. Ainakin tuntemukset oli sellaset. Aamuyöstä heräsin vasemmanpuoleisen munasarjan viiltävään kipuun, joka kesti siis ihan sekunnin. Sellanen tuikkasu. Muutenkin oli ovulaatiomaisia oloja viikonloppuna. Mieskin kyseli sit eilen illalla, että mitkä on mahdollisuudet :) Sanoin vaan, että voidaan me vähän jännittää parin viikon päähän:)

Katsotaan nyt sit. En ehkä ihan hirveesti odota sitä plussaa, koska sen perjantain sessiota ennen ei juurikaan tapahtunut mitään. Meillä on molemmilla niin liikkuvat työt ja vietetään suurin osa viikoista eri osoitteissa töiden takia. Mutta yllättäen se viime raskauskin alkoi, vaikka siis yritetty ja toivottu oli.

Todennäköisyys toiseen perättäiseen keskenmenoon on ymmärtääkseni ihan yhtä pieni/suuri kun se oli ennen sitä ensimmäistäkin. Siis, että ensimmäinen km ei lisää riskiä saada toinen, mutta ei toisaalta vähennäkään sitä. Näin oon ymmärtänyt. Toki sit haluis ajatella, että ei se voi tapahtua uudestaan. Tämä tutkimus antaa tosin itselle toivoa:

En tiedä miten ton linkin sais suoraan tägättyä tähän. Teidän täytyy nyt leikkaa ja liimaa se tosta. Mutta kannattaa lukea.

Yrittämisen aloittaminen km:n jälkeen. Meille annettiin lupa aloittaa heti vaan kun sitä itse haluamme. Taitaa olla nykyään yleistä, että yrittämisen saa aloittaa nopeasti uudestaan. Toki varmaan eroja ohjeissa ja käytännössä löytyy. Meille lääkäri sanoi, että kyllä se kroppa tietää milloin on taas "vastaanottavainen". Ajattelin, että kun itsellä oli spontaani km, niin kroppa palautui siitä ehkä helpommin kuin esim. kaavinnasta. Tällaisia ajatuksia mulla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariah33
Onnea plussanneille ja pahoittelut tänne joutuneille!

Rosuliina, aika mielenkiintonen tuo juttu, vaikka olikin aika lyhyt.
Tässä linkki artikkeliin Kuinka pian raskaaksi keskenmenon j
ja tässä vielä linkki alkuperäiseen juttuun Effect of interpregnancy interval on outcomes of pregnancy after miscarriage: retrospective analysis of hospital episode statistics in Scotland | BMJ

ON: Mä oon yrittäny vähän ottaa etäisyyttä palstaan, yrittäny sillä vähän vähentää omia "suorituspaineita". Tuntemuksista päätellen ovis oli viime keskiviikkona, valitettavasti ukko oli kiukkunen, eikä ovista tullu hyödynnettyä. Siltä kantilta odotukset on siis aika matalalla. Alavatsassa on tuntunu eilen ja tänään nippailuja, mutta en jaksa uskoa, että mistään kiinnittymisestä olis kyse. Katellaan miten nää olot jatkuu loppuviikkoa kohti, josko viikonloppuna testailis...
 
  • Tykkää
Reactions: Rosuliina
Maanantai 24.6.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 47/34
Miwwi_____KM 5/12,KM 9/12,KM 1/13,KEM 4/13_______KP 20/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 41/27-30
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 32/28
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 17/30
Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 5/28-37
Taru81_____TM 12/12, KKM 4/13___________________KP 17/25-32
verppu_____KM 12/12,KM 3/13,KM 5/13______________KP 27/28
Helbi____26v____KM 9/12_________________________KP 28/29
Niwhai____35v____KKM 6/13_______________________KP 21/31-35
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 14/?
evaparadise_____KKM 6/13_________________________KP ?/?
kukkurukuu_____KKM 12/12, KM 6/13_________________KP 7/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 11/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 11/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 16/23-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 49/28
NeitiT_____KM 2/13, KM 5/13________________________KP 17/28
espe--___25v_____KM 1/13_________________________KP 53/28-32

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 27/26-27
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP 11/28
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 4/28
Kettula____28v________KM 5/13_____________________KP 7/25-32
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP ?/?
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 25/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 18/28-30
Joosukka_____KKM 5/13_____________________________KP 8/?

HAAVEISSA KAHDEKSAS

PiipaKaa____38v_____KM 6/13________________________KP ?/?

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

pikkusukka dpo 12
miwwi dpo 2


TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Kenya
sydänx3
prinsessat
Piki80
suurperheen mamma
Khisu
Ralliruutu
dyddö
saraah
Villemo
_Kenguru_
Fujin
Ambrosia85


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen

Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2268840-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kesalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Nopeasti pikapäivitys, täällä saatiin aika julkiselle hoitoihin!! Olin tosi skeptinen asian suhteen kun kaksi edellistä km:a aikaisessa vaiheessa et rupeavatko saivartelemaan mutta niin vaan neuvolatäti pyysi ottamaan yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan ja sieltä annettiin suoraan aika lääkärille ja vielä ensi kuulle! Skipattiin terveydenhoitaja kun yksityisellä on tehty jo osa labroista. Eipä se hoito varmasti siellä ole yhtään sen parempaa kuin yksityisellä mutta jos kulut ei olis ihan samaa luokkaa, ei kuitenkaan seteleissä uida kun olen kolmatta vuotta kotona esikoisen kanssa. Olen ollut tosi maassa taas märehtiessäni näitä keskenmenoja mutta nyt vähän aurinko paistaa risukasaan. Olen ollut niin kiitollinen että minulla on tuo esikoinen kaiken raskaan keskellä. Tästä on hyvä jatkaa kesää :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuri85*
miss_piggy
Tervehdys tännekin puolelle taas!

Mulla oli tänään jännät päivät, kun oli varhaisultra johon neuvola laittoi ajan kun on tuo kkm:äkin taustalla... Olin aivan varma, että ei mun sisällä oo mitään elämää tälläkään kertaa, ja olin aivan paniikissa tutkimushuoneeseen asti. Ajattelin että nyt se kertoo taas keskenmenosta kun lääkäri aloitti "kyllä täällä alkio näkyy.." sitten hetken hiljaisuus ja jatkoi: "ja sydämen sykekin näkyy".
Uskomatonta! Siinä se pieni sydän jumpsutteli näytöllä! Tyyppi jonka pituus on noin 14mm, omistaa sydämen jonka sykkeen voi jo nähdä :D Ultra tehtiin alakautta, ja LA tarkentui 6.2, nyt on siis kasassa 7+4.
Ei tässä nyt vielä riemuita, olen varmaan skeptinen ainakin nt-ultraan asti, mutta kyllä tuo vähän oloa helpotti. Tällä kertaa sain kotiin mukaan ultrakuvan, jossa näkyi elävä alkio, ei mikään kuollut möykky.
Mutta päivä kerrallaan silti, ei voi tietää miten käy kun näin varhaiset viikot vasta menossa. Tulkaa pian perässä plussanneisiin ;)

piggy ja sintti 7+4
 
Ihanaa piggy :heart:

Kuin kauan teillä on ovulaatiotestit näytti plussaa km:n jälkeen? Piti tänään huvikseen koittaa ja hyppäs viivat siitä tikusta. . No joo, eihän siitä kunnon vuodon alusta oo ku viikko ja tiputtelun alusta reilu kaks. . Millon ne hormoonit poistuu? :confused:
 
Onnea plussanneille :heart:

Pahoittelut Pippuri85* ja Sanna-M tänne joutumisesta. :hug:

TULKINNANVARAINEN Vahvistumisia! :)

Mä olen ilmeisesti ainakin yksi niistä TOSI harvoista jotka saa 3 perättäistä keskenmenoa. Ja ajatukset tietenkin on, että miten muka voi 4 raskaus sitten edes onnistua.
 
  • Tykkää
Reactions: TULKINNANVARAINEN
Piggy, voi paljon onnea :heart:

Pippuri, mulla näytti pari viikkoa vielä sekä raskaustesti että ovistesti plussaa, kolmen viikon jälkeen taisi olla puhtaat negat.

Mulle on jäänyt päivittämättä tuo dpo, eli sinne saisi laittaa jo niinkin paljon kuin dpo9
Oloja ei ole oikein mihinkään suuntaan, menkkamaisia kouristeluja mahassa.
 
Huomenta, kiitos pahoitteluista kaikille. Jälkivuoto on nyt loppunut kokonaan,johan itse kaavinnasta on yli viikko. Mutta nyt mietin että voidaanko jo nyt alkaa yrittämään uutta vauvaa vai pitäiskö odottaa niitä ekoja menkkoja? Lääkäri kyllä sanoi että uutta vauvaa saa yrittää mutta muuta ei sanonut. En edes älynnyt kysyä. :) Kierrosta ja muista ei mitään hajua. Ennen keskenmenoa kierto heitteli paljon 25-34 välillä. Ehkäpä vois ottaa ovistikut käyttöön ja kokeilla. :)
 
Huomenta :wave:

Kyllähän sen tiesi että aikasta testata millään testillä ku on vasta viikko aikaa, mutta ei voinu hillitä ihtiä.. mielenkiinnosta pitäs tehä r-testi vielä että mimmonen viiva siihen tulee :stick:

Onko teillä ollu km:n jälkeen omituisia unia? Mulla on ollu nyt uni tosi levotonta ja nään yleensä jotaki lasten tekoon liittyvää.. tyyliin etten saa enään lapsia, tai en tuu raskaaksi tms. Tuo pelko kyllä tuli ettei sais enään, eihän sitä oo kiveen hakattu että se vielä onnistais mutta ei se auta ku yrittää :ashamed: Pitkän kierron kans se on vaan niin tautisen turhauttavaa.. Onko täällä muita pitkä kiertolaisia? Kiinnostais että miten ne menkat on tullu vai onko tullu ollenkaan? Teroja on kaapissa mutta ajattelin katella ainaki heinäkuun loppuun että josko kroppa sais ite jotaki aikaseksi..
 
miss_piggy
Mulla loppui vauva-unet keskenmenoon, ennen sitä näin sillon synnytys-ja vauvaunia mutta kkm:n jälkeen en niitä nähny.
Nyt ku taas plussasin, niin ennen plussaa näin unen positiivisesta testistä, sitte näin unta että ostin dopplerin, ja viimesin, että olin ultrassa jossa näkyi elävä olento ja näin käviki :D
Tosin näin myös tässä raskaudessa unta verenvuodosta jota ei oo koskaan tullu.
 

Yhteistyössä