Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Onnittelut Unelmia2016 ja muut plussanneet, jos joku livahtanut ohi.

Löysin vihdoin ja viimein kaupasta r-testejä, jopa yhden pakkauksen, siellä ne polttelee kaapissa. Ihan ku niillä olisi jotain käyttöä... Tädin vierailuun neljä päivää, jos vaan kierto kohdillaan.
:LOL: (naureskelee yksikseen) Just heränny ja menossa yö vuoroon, niin en pysty kovin monen sanan lauseisiin.
 
12 yleensä pidetään melko turvallisena rajana, osittain koska aiemmat keskenmenot ja tuulimunat yleensä tulevat omia aikojaan ulos siihen mennessä. Mutta tuo 8-9 ei ole ollenkaan tuulesta temmattu. JOS silloin käy ultrassa, sydän lyö ja kaikki näyttää normaalilta, niin keskenmenon riski on jo huomattavan matala. Ilman ultraa se 8-9 viikkoa ei hirveästi lohduta, koska usein voi olla niin, että pieleen on mennyt jo mutta se ei vaan vielä näy ulospäin/vuoda (nimim. kokemusta on ;) ).
 
No näinhän se olikin, että jos viikolla 8 on näkynyt sykkeet sun muut, niin se riski alkaa olla jo mukavan pieni. Mutta eihän näistä tosiaan tiedä. Mun äidillä meni aikoinaan kesken viikolla 14 ja kaverin äidillä viikolla 26, että kyllähän näitäkin valitettavasti sattuu. :( Mutta kannattaa pitää mielessä että itse näihin ei voi vaikuttaa ja että "varulta" stressaaminen ei myöskään vaikuta lopputulokseen. Helpompi sanottu kuin tehty, mutta kannattaa hissukseen ottaa päivä kerrallaan ja toivotaan meille kaikille niitä hyviä uutisia. :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Ohoh kun oli paljon luettavaa, enkä muista enää mitään :D tervetuloa uusille

Ja piinamiina, koita rentoutua. Toivotaan että kaikki menee hyvin :love::love:

Ootteko lukeneet tän:
Mies kirjoitti koskettavasti keskenmenosta: "Kysymys lapsista esitetään väärin"
- Onko sinulla hetki aikaa, amerikkalaismies kysyi ympäri maailmaa levinneessä Facebook-päivityksessään, jonka ohessa hän julkaisi ultrakuvan.
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2016053121654944_rb.shtml

Hyvä teksti :)

Ja sit omaa napaa. Mikä mun kroppaa vaivaa?? Pahaa oloa jatkuvasti, erityisesti aamuisin, turvottaa niin ettei housut mene hyvin kiinni. Hajuja joka puolella ja niistä tulee paha olo. Eli samat jatkuu edelleen kun ennen menkkoja oli. Voiko johtua antibiooteista vai onko vaan kroppa sekaisin ? Huomenna meen lääkäriin ja kysyn tästä. Tänään kp 13. Ovulaatio tuloillaan :)
 
Onnea raskautuneille! Ihanaa kuulla hyviä uutisia ja tervetuloa uusille! Luen näitä teidän kirjoituksia päivittäin, mutta en jaksa aina kirjoitella. Bettinah, tosi hyvä kirjoitus! Niin tuttuja tuntemuksia. Minä odottelen kuukautisia. Muutama negatiivinen testi tehty. Ensi kuussa olisi tarkoitus yrittää taas. Toivotaan, ettei ovulaatio osu meidän kesälomareissulle!
 
Omanapa: Kp 19 ja dpo 2. Kauhee flunssa edelleen, iltasin närästää niin että tuntuu selänkin puolella ja viime yönä näin unta olevani raskaana.
 
Miulla on ollu tänään maha kipeänä ja aika paha olo. Äskenkin piti juosta paniikissa ja kylmän hikisenä vessaan kun ajattelin et nyt ne menkat on alkanu. Ei ollut. Miksei ihmisessä voi olla nappulaa, josta voisi kääntää pahimman pelkäämisen pois päältä?

Pahuksen huono nimimerkki tuli kyllä tänne valittua, vaikka varsin osuva.

Piinamiina, rv 4+3
 
Miulla on ollu tänään maha kipeänä ja aika paha olo. Äskenkin piti juosta paniikissa ja kylmän hikisenä vessaan kun ajattelin et nyt ne menkat on alkanu. Ei ollut. Miksei ihmisessä voi olla nappulaa, josta voisi kääntää pahimman pelkäämisen pois päältä?

Pahuksen huono nimimerkki tuli kyllä tänne valittua, vaikka varsin osuva.

Piinamiina, rv 4+3
Oli pakko kirjoittaa tänne. Ajattelin että täällä ymmärretään nää kovat pelot.
 
Täällä kp20. Itse olin kovassa flunssassa reilu viikko sitten. Harvemmin sairastan ja sitten kun iskee niin iskee reippaasti.
Heii, mieki oon kaameessa flunssassa! Nyt kun aattelee niin raskaudessakin nokka on vuotanut.. Hmm.. Nojoo. Täällä ehkä dpo7 ja tuntemuksia on joutanut löhötessä tarkkailemaan. Pientä paineentunnetta mahanpohjassa eikä tissejä arista ollenkaan mitä normisti tekee ennen menkkoja. Epätodnäk mitään on saatu alulle mut jännä se on ajatella, mitä jos.. Pääsee sit pelkoilemaan mut on se sen arvoista!
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Hmm, kun edellisissä kierroissa olen ihmetellyt kipeitä tissejä jo heti oviksesta alkaen, niin nyt ei tissit ole sitten tippaakaan arat. Eilen alavatsaa kyllä aristi ja aamulla tuli yksi oikein paha kramppi. Oisko jotain oviksen jälkimaininkeja? Dpo 2 vasta tänään. Tämä on kyllä tylsää aikaa. Viikon päästä muuttuu jännemmäksi :)

Ja piinamiina - kiva kun vielä kirjoittelet täällä. Eiköhän kaikki täällä olla kuitenkin kiinnostuneita siitä, miten sulla menee :)
 
Hmm, kun edellisissä kierroissa olen ihmetellyt kipeitä tissejä jo heti oviksesta alkaen, niin nyt ei tissit ole sitten tippaakaan arat. Eilen alavatsaa kyllä aristi ja aamulla tuli yksi oikein paha kramppi. Oisko jotain oviksen jälkimaininkeja? Dpo 2 vasta tänään. Tämä on kyllä tylsää aikaa. Viikon päästä muuttuu jännemmäksi :)

Ja piinamiina - kiva kun vielä kirjoittelet täällä. Eiköhän kaikki täällä olla kuitenkin kiinnostuneita siitä, miten sulla menee :)
Kiitos ja terveisiä sängyn pohjalta. :) Mie lueskelen teiän viestejä jatkuvasti. Jännää kun nyt niin moni piinailee. (y)

Miullahan tää (vihdoinkin pitkäksi venähtänyt) kierto oli ovulaation jälkeen tosi oireeton. Rinnat on vasta parina päivänä olleet ajoittain arat. Pahoinvointia on ollut vasta tänään, toivottavasti jäisikin tähän yhteen päivään.

Mie nyt päätin oikeasti jättää testit tekemättä. Tuli se yks selvä plussatesti, niin se riittää vaikka jemmassa on vielä yksi. Pakko tätä pelkoa on jollain hätistellä kauemmaksi.

Foresterin kommentti oli hauska. On tää oletus salamatkustajasta kaiken oireilun tai oireettomuuden arvoinen. :love:
 
Miullahan tää (vihdoinkin pitkäksi venähtänyt) kierto oli ovulaation jälkeen tosi oireeton. Rinnat on vasta parina päivänä olleet ajoittain arat. Pahoinvointia on ollut vasta tänään, toivottavasti jäisikin tähän yhteen päivään.
Mulla myös edelliset plussakierrot oli täysin oireettomia - siihen asti kunnes oireet alkoivat. Oikeastaan olin kaikissa kolmessa alkuun ihan varma siitä, etten ole raskaana, joten en ollenkaan seurannut oireita heti oviksen jälkeen.

Ekalla kerralla olin varma, että ovis tuli kun olin vielä työreissussa ja oltiin myöhässä. Puhuttiin jopa, että onko vielä turhan aikaista ja mitä jos kuitenkin vielä lykättäisiin yritystä syksylle. Joskus kp 25 tuli yhtäkkiä sellainen olo, että epäuskoisena epäilin tärpin ehkä sittenkin käyneen heti ensiyrittämällä.

Tokalla kerralla olin varma, että koska mies ei jaksanut aamulla seksiä juuri ennen kuin lähdin seuraavalla työreissulle (josta olin muuten silloin tosi kiukkuinen :D ), niin se kolme päivää aiemmin harrastettu seksi ei riittäisi. Eka hetken epäily - joka hälveni nopeasti - tuli oudosta aivan hetken kestäneestä krampista noin viikon reissun jälkeen. Sitten pari päivää kotiutumisen jälkeen kp 26 alkoi taas sellainen olo, että ei ne menkat muuten ole tulossa vaan pitää hakea testi. Sillä reissulla korkkasin vielä kp 22 uhmakkaasti työreissun päätteeksi työkavereiden seurassa kaksi saunasiideriä (en yleensä juo edes sen vertaa, tykkään yksinkertaisesti enemmän limusta tai mehusta), ollen satavarma ettei missään nimessä ole tärpännyt.

Kolmannella kerralla meillä oli miehen kanssa riidantynkää juuri oviksen aikaan, ja monta päivää vaan mökötettiin ja välteltiin toisiamme (keskenmenot vaivasivat ja olivat kiristäneet välejämme, se syksy ei ylipäänsä ollut erityisen onnellista aikaa). Siinä vaiheessa kun saatiin sovittua ajattelin oviksen jo menneen. Illalla dpo 7 tuli kuitenkin kotiin töistä ajaessani samanlainen kramppi kuin toisessakin raskaudessa, ja ajattelin että hitto, taidan muuten TAAS olla raskaana.

Joten ei, mulla ei ole mitään kokemusta siitä, että ainakaan ensimmäiseen viikkoon oviksen jälkeen voisi epäillä yhtään mitään. Vaan olo on tosiaan aina ollut sen viikon oikein poikkeuksellisen oireeton :D Mutta kiinnittymisen jälkeen olenkin tosi pian alkanut tuntemaan aivan selviä oireita...
 
Viimeksi muokattu:
Apua! Tein äsken raskaustestin ja siihen tuli haamu! Olen luullut, että ovulaatiota ei ole ollut tässä kierrossa. En saanut plussaa ovistestiin ja sitten lopetin testauksen, kun kyllästyin. Arvelin, ettei kuukautisia tule, kun ei tule ovulaatiota. No, aloitin Terolut-keltarauhashormooneja syömään, että kuukautiset tulisivat. Olen nyt syönyt niitä 5 kpl. Nyt kai täytyy lopettaa ne? En tiedä, onko haittaa ollut niistä..
 
Paljon onnea! :)

Tuskin niistä mitään haittaa on. Progesteroniahan tarvitaan raskautta ylläpitämään. Lähinnä pitää toivoa, että elimistösi tuottaa sitä tarpeeksi ylläpitämään raskautta, jos nyt lopetat :unsure:

Muokkaus:

Raskaus
Joidenkin progestiinien käyttö raskauden aikana saattaa suurentaa hypospadian (virtsaputken aukkoon liittyvä siittimen kehityshäiriö) riskiä. Riskin suurenemisesta ei kuitenkaan ole vielä varmuutta. Toistaiseksi ei ole näyttöä siitä, että dydrogesteronin käyttö raskauden aikana olisi haitallista. Yli 10 miljoonaa naista on käyttänyt Terolut-hoitoa raskauden aikana.

  • Jos olet raskaana, keskustele lääkärisi kanssa ennen kuin käytät Terolut-valmistetta.
  • Jos raskaus alkaa hoidon aikana tai arvelet olevasi raskaana, kerro asiasta lääkärillesi. Lääkäri keskustelee kanssasi Terolut-hoidon hyödyistä ja riskeistä raskauden aikana.
Siinä vielä ote Terolutien pakkausselosteesta ;)
 
Eikö tuossa jotain viivan tapaista näy? Vai näinkö oikein?
En osaa sanoa..nyt kun kuvaa näytöltä katon niin ihan ku jotai näkyis mut ei se taida kuiteskaa mitää tarkoittaa...joten ootellaa mitä tuleman pitää..tää on oikeesti raastavaa ku ri tiiä mikä on homman nimi ja miks ne nyt jäi sitte tulematta..:unsure: mut joo jos menis nukkumaa tästä ja vois aamulka uittaa vikan testin ja toivoa että se selvä toinenki viiva siihen ilmestyisi :whistle:
 
Taaperot, toivotaan et huomenna tulis plussa!!

Täällä ei kummempaa, paha olo jatkuu ja jatkuu. Nyt kestänyt sitten...2 viikkoa kai. Sunnuntaina pitäisi olla ovis. Ainakin kalenterin mukaan. Mitä muuten käytätte? Mulla ladytimer ja P.C. Niihin olen jo yli vuoden merkannut kaikki oireet ja vuodot ym.
 
Taaperot, toivotaan et huomenna tulis plussa!!

Täällä ei kummempaa, paha olo jatkuu ja jatkuu. Nyt kestänyt sitten...2 viikkoa kai. Sunnuntaina pitäisi olla ovis. Ainakin kalenterin mukaan. Mitä muuten käytätte? Mulla ladytimer ja P.C. Niihin olen jo yli vuoden merkannut kaikki oireet ja vuodot ym.
Miulla on ollut nyt tän vuoden käytössä Clue. Riittävän tarkka ja simppeli miun tarpeisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Bettinah

Yhteistyössä